Mutta kuten totesin, Hylkilä on tosiaan ainoa Vedosta, joka on edes hieman sympaattinen, joten en minä häntä syyllistäisi ensimmäisenä ihan vain lämpimikseni.
Sulla taitaa totisesti olla kovat antipatiat Vetoa kohtaan, jos
"Hylkilä on ainoa, joka on edes hieman sympaattinen." Eikö edes Nuohooja Sigge saa pientä sympatian häivähdystä, vai mitäs pahaa tämä kyseinen herrasmies on tehnyt? ;) Ja onhan siellä muitakin herras-/pelimiehiä, mutta en ala heitä nyt erikseen luettelemaan.
Esimerkiksi mulla ei ole noin vahvoja antipatiota Jymyä kohtaan, mitä sulla tuntuisi olevan Vetoa kohtaan. Välillä tunnutkin muodostavan mielipiteesi muiden kirjoituksista sen ajattelumallin mukaisesti, että jos ei ole Jymyn kannattaja, täytyy automaattisesti olla aivan helvetisti jotain Jymyä vastaan. Kieltämättä Jymy varmaan herätti itsessänikin enemmän negatiivisia tuntemuksia ja antipatiaa joskus 4-8 vuotta sitten, mitä se esimerkiksi tänä päivänä tai viime kausina on herättänyt (ja joo, ei vaikka Komulainen koskaan mun suosikki tule olemaan, ei tämä sitä tarkoita). Mutta ei siinä, ei kaikista pakko ole tykätä, eikä tarvikkaan tykätä, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Ei kuitenkaan kannata automaattisesti olettaa, että kaikki muut ajattelisivat samoin vastustajan joukkueesta/pelaajista, miten itse ajattelee.
Ilmeisesti halu pelata on vaan ollut liian kova, ettei ole edes viitsinyt kokeilla kestääkö kroppa juoksemista.
Aivan varmasti on käynyt treeneissä yms. juoksemassa. Ei tuollaisen vamman jälkeen tulla kehiin ilman, että käydään useampaan kertaan kokeilmassa kuinka paikat kestää juoksemista, lajinomaisia juttuja jne. Joskus vain esim. nivusvammat uusiutuvat, vaikka saattaisi jo tuntua, että on mennyt ohitse (omakohtaistakin kokemusta on). Rasitus on pelitilanteessa uudella tasolla ja tuota on tietenkin vaikea testata oikeastaan muuten kuin pelaamalla, jolloin sitten selviää, oliko ne paikat nyt oikeasti jo kuntoutuneet riittävästi pelikuntoon.
-
Sääntömuutosehdotuksista; varmaan olen jo aiemmin kantani ilmaissut, mutta siis en missään nimessä haluaisi, että pesäpallo nimisen pelin peruselementteihin kajottaisiin kovin rajusti. Ja sitä paitsi helpompi se olisi lähteä maltillisilla muutoksilla ensin liikkeelle ja tulevaisuudessa sitten tarpeen mukaan reagoida lisää ja rajummin, jos koetaan tarpeelliseksi.
Ensi kaudelle vapaa välistäjättö. Lyhentää pikkaisen pelien kestoa, mutta ei vaikuta mitenkään itse lajin peruselementteihin. Tosin voisi olla, että tästä huolimatta välillä esim. numero seiskaa tai kasia lyötätettäisiin niin, että saa kerran kokeilla ja toisella koppia ylös. Ainakin jos paloja ei ole alla ja peli ei ole tiukka. Miksikö? No ihan vain siksi, että saa pidettyä lyöntituntumaa yllä, jos vaikka myöhemmässä vaiheessa peliä tulee tilanne/tilanteita, että täytyy pelata kakkoskärjestä, niin pelinjohtaja varmasti haluaa, että tämä kakkoskärjen pelaajan ei aivan kylmiltään tarvitse mennä lyömään.
Toinen ehdotus mitä voitaisiin mielestäni harkita on se, että vaadittaisiin kolme juoksua kahden sijaan, jotta saa aloittaa uuden lyöntikierroksen. Tämäkään ei hirveästi vaikuttaisi pelin peruselementteihin. Toisi vain hieman lisää haastetta ja aggressiivisuutta sisäpelijoukkueen peluutukseen, mikäli mielii vielä toiselle lyöntikierrokselle ja lisäjuoksuille.
Tuolla ehdotukselle en kyllä lämpene, että vain yksi lyöntikierros. Saati, että esimerkiksi paloja ei laskettaisi ollenkaan tms. Myöskin hienot kirit vaikka viiden juoksun takaa viimeisen vuoroparin tasoittavalla tulisivat käytännössä mahdottomiksi, jos saisi lyödä vain yhden kierroksen. Silloin yleisö saisi 99% kerroista poistua hyvällä syyllä katsomoista ennen tuota tasoittavaa lyöntivuoroa, koska ulkopelijoukkueen laittaessa liinat kiinni läpilyöntien osalta, nousisi liki mahdottomaksi saada yksittäisillä pinnoilla vaikka tuota viittä juoksua, tai vähempääkään määrää. Saattaisi jakso tuntua kuolleelta myös vaikka jo kolmannen vuoroparin tasoittavalla tuolla viiden juoksun erolla, jos toisella olisi vain tuo yksi lyöntikierros käytettävissä - tai ainakin huomattavasti vaikeampaa takaa nouseminen olisi.