Mielenkiintoinen myrsky täälläkin. Itse sanoisin että ihan aiheellista ihmetellä jotain urheilijan kännipäivityksiä somessa. Kupitteluhan on ihan sallittua, kun Suomen Mestarit juhlii. En minä silti tuollaista juhlintaa someen paukuttaisi. Eiköhän sitä myös Sotkamossa kupiteltu mestaruusjuhlien jälkeen pari päivää. Harvemmin sitä julkisuuteen tuodaan missään lajissa. Aika harvassa lajissa noita läträjäisiä esitellään julkisesti, ehkä joku HIFK 1998 aika isona poikkeuksena ja ei sekään kovin tyylikkäältä näyttänyt. Varmasti jokainen muistaa myös esim. Anssi Salmisen, Jutilan ja Nurmisen toilailut, eikä sekään kovin ammattimaiselta tai hyvältä näyttänyt. Kaikelle on paikkansa.
Puputtihan on yksi oman aikansa parhaista runkosarja, puolivälierä ja välierä pesäpalloilijoista. Samalla kuitenkin ehkä kaikkien aikojen pahiten vuodesta toiseen finaaleissa sulanut pelaaja. Ei huono pesäpalloilija noin montaa kertaa pääse toki finaaleissa yrittämään, eli taitoa on takana. Sinällään en ehkä miehenä ihan ensimmäisenä ja ylimmäisenä meuhkaisi, koska jos mies olisi pystynyt pelaamaan aiemmat finaalit omalla huipputasollaan, niin todennäköisesti osa noista hopeisista mitaleista olisi saattanut vaihtua kultaisiin. Eikä tässä tarvitse miettiä jotain yhden kauden viidennen finaalin sairastumista. Jokainen kuitenkin tyylillään. Suotakoon se Puputille. Suomen Mestari vuosimallia 2016 ja onnea siitä samoin kuin koko Vimpelin joukkueelle ja kannattajille!
Itse Jymyn kannattajana voin ihan hyvin myöntää, että Veto oli tänä vuonna parempi ja ansaitsi kultansa. Hienoja pelaajia joukkue täynnä, kuten Kanala, Haapakoski, Lönni, Haukkala, Lassila, Rinta-Aho joille mestaruuden hyvin suo. Mieluummin sen kuudennen kullan olisi ottanut, mutta eiköhän tämä ainakin pesäpallolle hieman parempi asia ole, kuin Jymyn kuudes mestaruus putkeen. Itseäni ei yksi Puputti ja miehen juhliminen jaksa kiristää. Enemmän tässä itse asiassa huolettaa koko lajin tila ja tulevaisuus.
Sinällään kuvaa hyvin tätä aikaa, kun paukutetaan että joku on päässyt jonkun ihon alle, kun ihmetellään toisen huonoja käytöstapoja. Onko se sitten huonoa häviämistä, kun viime vuonna paukutettiin Komulaisen käytöksestä syksyllä. Eiköhän se ole ihan normaalia että huonoa käytöstä ihmetellään. Aika moni varmasti pitää Puputtia idolinaan. Minusta ylipäätänsä Sotkamon fanit ovat ottaneet tämän tappion hyvin ja joukkuekin vaikka skandaalimaisesti Vimpelistä löytyi nyrkin jälki pukuhuoneen seinästä. Luulen ettei ole ensimmäinen tai viimeinen kerta minkään lajin historiassa ja olisivat varmaan ihan kysymällä tuon korvanneet ja hyvät voittajat olisivat tuon ehkä pitäneet pois julkisuudesta. Noh tämä on sellaista turhaa saivartelua tässä vaiheessa, mutta hienoa että laji puhuttaa.