Ymmärrän näkökantasi, mutta miten tuo pitäisi nähdä? Sotkamon toimitsija ei mukamas osaa laskea paloja tai ei seuraa peliä? Sotkamon pelinjohtaja ei mukamas osaa laskea paloja tai seuraa peliä? Vai miten tuo on mukamas "vahingossa" mahdollista?
En tiedä monessako pesäpallo ottelussa olet ollut viime vuosina paikan päällä, mutta itse ainakin olen noita tauluvirheitä nähnyt. Tiedä vaikka itse olisin aikaan taulupoikana jättänyt palon laittamatta. On tullut oltua taulupoikana mm. Superpesiksessä ja oman joukkueen kaverereille ainakin joskus kuuluteltiin, että toinen palo taululle.
Mikäli en väärin muista niin tuollaisella elektronisella taululla kävi vastaava viba viime kesänä jossain pelissä, eli hetken aikaan taululla oli vain yksi juoksu. Ihmiset kun noita välineitä käyttää, niin siellä välillä väkisin virheitä tuppaa sattumaan. Virheettömiäkin ihmisiä kuuleman mukaan löytyy, itse en sellaiseksi tunnustaudu.
edit. Yleensä pelituomari pitää omaa kirjanpitoaan, eli piirtelee jalalla viivoja maahan tai jotain muuta tuollaista. Kyllä siinä virhe kävi ihan kaikille taulupojasta, pelituomarin kautta molempiin joukkueisiin. Vimpelikään tiennyt tehneensä kolmatta paloa, vaikka kaksi paloa tekivät samalla lyöntivuorolla. Miksi Sotkamo olisi ollut sen paremmin kartalla?