Kyllähän Korhonen on ollu 'vähän' vaikean pelaajan maineessa.
Kiukkua pukkaa jos ei saa lyödä kaikkia lyöntejä tai jos jätetään välistä.
Nämä siis aiemmin, vime kausilla taitaa olla vähän vähemmälle nämä jutut jääneet..
Jännä tilanne sinänsä, että Lännen lukkari (Rantanen) ei ole viime aikoina ollut käytännössä edes oman seurajoukkueensa selkeä ykköslukkari. Puhtimäen olisin ehkä itse heittänyt, mutta aika makuasioita nämä. Toki Rantanen on parhaimmillaan aikamoinen velho lautasen äärellä, vaikeine syöttöineen ja tolppineen.
Roope Korhonen ei ole mukana.
Kainuun Sanomien mukaan häntäluussa häikkää. Jokainen, joka on kärsinyt joskus häntäluun vammasta, voi kuvitella miltä tuntuu pelata pesäpalloa häntäluu hellänä. Pahoin pelkään, että Roope Korhosen kausi alkaa olla taputeltu.
Tänään herrat Kohonen, Orava ja Kosti Rautiainen ovat ottaneet sitä kotiuttajan roolia.
Roopella oli perjantaina polttarit, joten se niistä "vammoista"!
Kainuun Sanomien mukaan häntäluussa häikkää. Jokainen, joka on kärsinyt joskus häntäluun vammasta, voi kuvitella miltä tuntuu pelata pesäpalloa häntäluu hellänä. Pahoin pelkään, että Roope Korhosen kausi alkaa olla taputeltu.
Itselläni joskus tuli häntäluuhun pieni murtuma, mutta pystyin kyllä urheilemaan jo n. 2 vkon päästä.
Jos Roope Korhonen ei palaa Sotkamon kokoonpanoon niin voi noutaja tulla yllättävänkin nopeasti.
Ulkopelin osalta oli myös hälyttävää katsoa Vikströmin toimintaa, todella epävarmaa suorittamista.
Kyllä minä uskon, että Jymy itsensä taas kerran finaaleihin asti vähintään kampeaa. Siellä voi sitten käydä miten tahansa, erityisesti, jos Roope kykenee edes jokerina pelaamaan. Ulkopelissä ei korvaamaton, sisällä ainakin melkein.
...Mutta kyllähän Roope on ehdottomasti ulkopelissäkin todella iso palanen Jymyn menestystä, väittäisin Roopen olevan maailman paras koppari....
Kyllähän Puputti on selkästi parempi, Korhonen on hyvä, Puputti loistava.
Tämä on taas TosiFanin päässä kehitelty ns. aukoton totuus, aivan kuten sekin, että Toni Kohosesta tulee vuoden pesäpalloilija 2011 ennen Roope Korhosta...
Puputti on ulkokentällä kaikilta ominaisuuksiltaan selvästi R. Korhosta edellä.
Minkä minä sille voin, että valitsijat ovat puusilmiä.
...Makuasia.
Loistavaa Grainger, sinä nostit juuri Puputin Jumalasi, R. Korhosen, rinnalle.
En tiedä mistä olet päätellyt Roope Korhosen olevan minulle joku jumala...
Nii-in, mistähän on moinen tullut mieleen?
Olenko puolustanut häntä tosifanin antaumuksella, kun joku keksi, että kolme loistavaa ottelua kauden aikana pelannut Toni Kohonen olisi vuoden pesäpalloilija ennen koko kauden loistanutta Korhosta? Vieläkö se Roopen valinta noin satuttaa herkkää hipiääsi?
Kerrottakoon nyt, että minä en tehnyt valintaa, joten voit kääntää syyttävän katseesi muualle.
Miesten ero tuleekin luonnollisesti sisäpelissä, missä Puputti kokee henkisen kuoleman finaalipaineissa, kun taas Korhonen paukuttaa Jymyn mestariksi.
Jostakin syystä Kempele pelasi ilman kotiuttajajokeri Ossi Meriläistä kun taas Jarmo Viittanen on tosi vaisu, vaikka löikin kolme juoksua. Viittanen ei saa palloa saumaan eikä väliin, juoksut tulivat joko ulkokentän avustuksella tai keskipompulla. Supervuoroparissa Kempele olisi kaivannut Meriläistä. Supervuoroparissa sisällä aloittanut Oulujoki rakensi ajolähdön kahdella palolla ja pj Härkin laittoi lyömään Marko Nikulan vaikka Vesa Pöytäkangas oli käyttämättä. Nikula löi ensimmäisen laittomaksi, toinen meni hukkaan mutta kolmannella pallo väliin. Kempele sai myös ajolähdön mutta Oulujoki torjui tuon ja nappasi ottelusta maukkaan voiton.
Kävin katsomassa Nurmo,Sjoen ja Kankaanpään pelin tiistaina. Nurmon peli on palannut pelinjohtajan vaihdon jälkeenkin aiemmalle, heikolle tasolle. Nurmon materiaali ei vaan nyt riitä edes Alajärven ohittamiseen sarjassa. Kankaanpäälle voitto oli tärkeä ja se on vielä kisaamassa pudotuspelipaikasta Kouvolan ja Jyväskylän kanssa.
Tosin, ilman Kohosta SoJy ei olisi voittanut mestaruutta viime syksynä, Lahtinen ei olisi riittänyt.
Näinhän sinä väitit kauden 2010 aikana, kunnes Puputti näytti sinullekin tasonsa niin runkosarjassa kuin finaaliotteluissa.
Tuohon R. Korhonen vs Puputti vääntöön seuraavaa. Tein yhden laskelman, korjatkaa siitä virheet taikka tehkää toinen laskelma itse jos haluatte. Puputin osalta tarkastelen kärkilyöntejä, Korhosen osalta lyötyjä juoksuja ja vertaan kauden 2011 runkosarjaa (26 peliä) ja finaalisarjaa (5 peliä).Käy vertaamassa miehen tilastoja viime kaudelta ennen finaaleja ja finaalien jälkeen. Aika radikaali lasku joukkueen tärkeimmältä mieheltä.