Sattuu epätodennäköisyyksiäkin luonnollisesti eli sarjaan kuinkas sattuikaan: Tuomas Muraja arvottiin perustulon kokeilijaksi.
Tuomas Muraja – Wikipedia
Rosa Meriläisen puoliso Tuomas Muraja saa valtiolta 560 e/kk tekemättä mitään – perustulokokeiluun valinta lopetti töiden valikoinnin
Minä oletin tietokirjailijan ja faktantarkastajan pärjäävän ihan ite, mutta MTV3 uutislähetyksestä kuulin tämän poloisen tuurin eli onnenpäivien loppuneen.
Näin se käy kun kuplassaan elää, kellokortin leimaaja ei tajua kuinka vaikeaa muilla saattaa olla.
Antakaa mulle perustulo, lopetan tylsän työssäkäyntini heti. En pysty kuitenkaan tienaamaan rantapaikkaa, en kesämökkiä saa lintujen tarkkailupaikaksi. En jaksa matkustaa, en käy oopperoita jahtaamassa maailman lavoilta. En tarvitse uutta autoa.
Kirjat saan kirjastosta ja kyllä vain, keksin itselleni aivan sivistävää tekemistä muutenkin sen kahdeksan tunnin työajan sijaan. Duunikaverit ovat ok porukkaa, mutta voinhan piipahtaa heitä häiritsemässä, tai siis puhelin on keksitty. Tekstiviestitkin.
Antakaa arveelle perustulo, otan loparit heti maanantaina.
lisäys: kun mä saan sen perustulon ja joo mulla onkin sitten tylsää, niin voinko mä ruveta uskottavaksi faktantarkastajaksi? Hieman ehkä homma kiinnostaisi. Minulla on laudatur enkusta, joten olisinko voiva perustulolla opiskella poliittisen englannin ja yhdysvaltain kieltä jotenkin halvasti korkeakouluissamme?
Ilman perustulon menetystä? Ja vaikuttaisiko julkinen faktojen mietintä fyffeeni?
edit zwei No niin ja taas mentiin eli lisäys 2:
Hesari sallii köyhillekin infot eli linkki toiminee:
Vasemmistoliitto ajaa 800 euron perustuloa
800 € kuussa on Vasemmistoliiton tarjous. Houkuttelee äänestämään kummasti.
Olisiko tonnia tarjolla? Demarit???