Perussuomalaiset

  • 5 558 093
  • 44 537
Jos Katainen puhuu jatkuvasti vastuunkannosta, niin toisessa äärilaidassa ovat kyllä tämän palstan perussuomalaiskirjoittajat, vastuuta ei kanneta lainkaan.

Nimenomaan, puhuu, ei mitään muuta. Meinaa polla räjähtää kun se länkyttää joka väliin vastuunkantoa. Mitä vittua se muka on todella? Katainen jatkaa matkaa jonnekin hyväpalkkaiseen virkaan tämän tulonsiirron etelään jälkeen. Siinä sen vastuu vaikka liki oikeuteen pitäis ukko joutua tästä budjettivallan luovutuksesta, jos se todella kantais vastuuta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö muitten puolueiden pitänyt olla vastavoima pölhöpopulismille, holokaustille, impivaaralle, taantumukselle, vihapuheelle, ym..?

Persut on minulle ollut puolue muiden joukossa. Mutta on todistettavasti ainoa vaihtoehto eurouskovaisuudelle ja äärikonsensukselle, poislukien Vasenryhmä.

No niin, olemme siis tulleet siihen lopputulemaan, mistä olen koko tämän ketjun olemassa olonajan puhunut, Perussuomalainen puolue on kuten muutkin puolueet, politiikkaa tehdään oman edun eteen.
 

#76

Jäsen
Väärin. Tällöin Soini lätkisi leimoja Kreikka-paketteihin hallituksessa.
Tai Soini laskee saavuttavansa valitsemallaan vaihtoehdolla suuremmat henkilökohtaiset edut. Skippaa kolmospaikan hallituksessa nyt siinä toivossa, että ensi kerralla on ykkönen tai kakkonen.

Mikäli pohditaan realististisesti, niin aika pienen joukon mielipiteillä on puolueissa varsinaista merkitystä. Tarkoittaako tämä ettei mediassa tehtäisi kärpäsestä härkästä ja kohua jonkun nobodyn tekemisistä tai sanomisista? Ei tietenkään ja siksi puolueiden tulisi olla tietoisia voiko jonkun nobodyn sanomiset tai tekemiset vahingoittaa puoluetta ja samalla vallassaolijoiden vaikutusmahollisuuksia. Nobodyn kohut ovat silti vain höttöä, minkä tarkoitus on myydä lehtiä tai saada klikkauksia. Mitään todellista ne eivät kerro jonkin puolueen johtajien tulevista teoista.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nimenomaan, puhuu, ei mitään muuta. Meinaa polla räjähtää kun se länkyttää joka väliin vastuunkantoa. Mitä vittua se muka on todella? Katainen jatkaa matkaa jonnekin hyväpalkkaiseen virkaan tämän tulonsiirron etelään jälkeen. Siinä sen vastuu vaikka liki oikeuteen pitäis ukko joutua tästä budjettivallan luovutuksesta, jos se todella kantais vastuuta.

Vastuuta kannetaan itkemällä palkintogaalassa, toteamalla "oi, kyllä, mielellämme" aina, kun joku valtio pyytää takuuksia, nostamalla eläkeikää jne..

Sitten tiedoksi: Perussuomalaisia en ole äänestänyt ikinä, tällä järjellä tuskin tulen äänestämäänkään, koska asiallisenkin ehdokkaan takaa vilahtaa tämä järjettömyyksien saaga.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siellähän olette oppositiossa Keskustan kanssa, molemmat tavallisia puolueita, jotka toimivat omaa etuaan ajatellen.

Minä muistan ihan selvästi eräästä vaalikeskustelusta tilanteen, kun toimittajat kyselivät puolueiden puheenjohtajilta kynnyskysymyksistä hallitukseen menossa. Soinilta kysyttiin: "Meneekö Perussuomalaiset hallitukseeen, joka hyväksyy Kreikalle maksettavat tuet?" Johon Soini vastasi: "Ei mene." Eli eikös tuo ole juuri sitä, että pidetään kiinni niistä lupauksista joita äänestäjille annetaan? Pitkäänhän persut neuvotteli kokoomuksen kanssa, mutta selvästikin Kreikan tukeminen oli kokoomukselle niin tärkeää, että eivät voineet ottaa persuja hallitukseen ja sitä myöden unohtaa Kreikan tukia. Näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt ja mielestäni tuo on hyvinkin helposti ymmärrettävä asia.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Minä muistan ihan selvästi eräästä vaalikeskustelusta tilanteen, kun toimittajat kyselivät puolueiden puheenjohtajilta kynnyskysymyksistä hallitukseen menossa. Soinilta kysyttiin: "Meneekö Perussuomalaiset hallitukseeen, joka hyväksyy Kreikalle maksettavat tuet?" Johon Soini vastasi: "Ei mene." Eli eikös tuo ole juuri sitä, että pidetään kiinni niistä lupauksista joita äänestäjille annetaan? Pitkäänhän persut neuvotteli kokoomuksen kanssa, mutta selvästikin Kreikan tukeminen oli kokoomukselle niin tärkeää, että eivät voineet ottaa persuja hallitukseen ja sitä myöden unohtaa Kreikan tukia. Näin minä sen ainakin olen ymmärtänyt ja mielestäni tuo on hyvinkin helposti ymmärrettävä asia.
Ihan noin suoraselkäisesti asiaa ei hoidettu. Soini itse pyysi erivapauksia, jotta puolue voisi äänestää hallituksesssa tukipaketteja vastaan. Ehdotus kuitenkin tyrmättiin ja päivää myöhemmin Soini luopui haaveistaan erivapauksista hallituksessa. Muistakaa tämä skenaario, kun puhutte perussuomalaisesta vaalilupausten pitämisestä. Oppositiossa lupaukset on kuitenkin helpompi pitää, kun ei tarvitse tehdä kompromisseja muiden kanssa.

Linkit vievät Ylen uutisointiin aiheesta.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan noin suoraselkäisesti asiaa ei hoidettu. Soini itse pyysi erivapauksia, jotta puolue voisi äänestää hallituksesssa tukipaketteja vastaan. Ehdotus kuitenkin tyrmättiin ja päivää myöhemmin Soini luopui haaveistaan erivapauksista hallituksessa. Muistakaa tämä skenaario, kun puhutte perussuomalaisesta vaalilupausten pitämisestä. Oppositiossa lupaukset on kuitenkin helpompi pitää, kun ei tarvitse tehdä kompromisseja muiden kanssa.

Linkit vievät Ylen uutisointiin aiheesta.

Ok, hyvä kun jaksoit kaivaa noita juttuja. Eikös tuossa kuitenkin ole lievä ristiriita sen asian suhteen, että Soini selvästi halusi kantaa vastuuta ja päästä hallistukseen? Hän oli luvannut kynnyskysymykseksi Kreikan tuen eväämisen ja siitä piti kiinni. Keskimmäisessä lainauksessa nykyinen ministeri Urpilainenkin haukkuu Soinia "hallituskipeydestä". Eli eikös nämä klipit nyt kumoa sen väitteen, että Soini ja persut ei missään nimessä halua hallitukseen vastuuta kantamaan? Näin ollen Soini piti kiinni lupauksestaan, ettei persut istu Kreikalle rahaa syytävässä hallituksessa mutta samalla osoitti että halua vastuunkantoon ja hallitukseen kyllä löytyy. Minun mielestäni ainakin.

Eikä minun tarvitse muistaa mitään sen kummempia skenaarioita, kun en persuihin kuulu. En kuulu mihinkään puolueeseen ja olen aikojen saatossa äänestänyt kai vähän joka puoluetta :) Maailmankatsomuksellisesti olen kai lähinnä demari. Mielestäni persut ovat silti tuoneet todellisen piristysruiskeen suomalaiseen politiikkaan ja uskaltavat nostaa esille sellaisiakin asioita, jotka on Suomessa aiemmin perinteisesti vaiettu kuoliaaksi. Ja minua periaatteestakin vituttaa tämä persujen ylenmääräinen haukkuminen. Siellä on minun nähdäkseni paljon sanottavaa tärkeistä asioista, vaikka kaikki eivät näemmä halua niitä kuullakaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni persut ovat silti tuoneet todellisen piristysruiskeen suomalaiseen politiikkaan ja uskaltavat nostaa esille sellaisiakin asioita, jotka on Suomessa aiemmin perinteisesti vaiettu kuoliaaksi.

Piristysruiskeen he totisesti ovat tuoneet, mutta tuosta jälkimmäisestä väitteestä olisi kiva saada jotain esimerkkejä erityisesti maahanmuuttopolitiikan ulkopuolelta.

Nämä maan tapa -hommelit ja vaaliraha-asiathan lähtivät purkautumaan ihan muista syistä kuin persujen ryminällä mukaan tulon myötä.
 
Mitähän Katainen muuten keksii syyksi sitten kun tajuaa kuinka tyhmiä koijattiin?

Selväähän on että Merkel ja kumppanit pumppasivat itselleen sen mitä irti saivat ja lopulta velat annetaan anteeksi tai Kreikan suhteen vedetään lopulta töpseli joka tapauksessa irti.

Kehtaakohan puhua vielä niskalenkistä markkinavoimista? :)
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Piristysruiskeen he totisesti ovat tuoneet, mutta tuosta jälkimmäisestä väitteestä olisi kiva saada jotain esimerkkejä erityisesti maahanmuuttopolitiikan ulkopuolelta.

Nämä maan tapa -hommelit ja vaaliraha-asiathan lähtivät purkautumaan ihan muista syistä kuin persujen ryminällä mukaan tulon myötä.

No erityisesti maahanmuuttopolitiikkaa minä tarkoitinkin. Tosin tuskin pelkällä maahanmuuttopuheella saataisiin vanhoja isoja puolueita tällaiseen paniikkiin missä he näyttävät olevan. Eikös Soini porukoineen ole aika kärkkäästi tarttunut vähän joka asiaan, jossa on huomannut virheen olevan?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No erityisesti maahanmuuttopolitiikkaa minä tarkoitinkin. Tosin tuskin pelkällä maahanmuuttopuheella saataisiin vanhoja isoja puolueita tällaiseen paniikkiin missä he näyttävät olevan. Eikös Soini porukoineen ole aika kärkkäästi tarttunut vähän joka asiaan, jossa on huomannut virheen olevan?

Kylläpä hyvinkin on ja Soinia on muuten noissa asiaohjelmissa varsin viihdyttävä seurata ja kuunnella. Ei hikeenny mistään, aina on vastaus valmiina. On ylipäätään vaikea saada puhumaan itseään pussiin, mikä kertoo, että mies tietää kyllä mistä puhuu. Maahanmuuttopolitiikka ei ole hetkeen ollut tapetilla, vaan luonnollisesti juurikin euroon liittyvät asiat. Ei PS pelkästään maahanmuuttoasioita aja, kuten jotkut ajattelee.

Kyllä näissä keskusteluohjelmissa on puhuttu yhteiskunnasta yleisesti.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kerrotko, mikä sinua tässä linkittämässäsi tapauksessa naurattaa?

Ilmeisesti on helppo naureskella, kun yhdelläkään muulla puolueella ei ole ollut ihmissuhdepoliittisia ongelmia. Elämä on sujunut mallikkaasti kuin Kreikan tukeminen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kerrotko, mikä sinua tässä linkittämässäsi tapauksessa naurattaa?

Se, että kansa todennäköisesti maksaa siitä ilosta, että persuedustaja on saanut pimppaa. Lieneekö halunnut toistekin ja kun ei ole saanut sitä, niin on potkittu pois avustajan hommista ja kunnallisvaalilistoilta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ilmeisesti on helppo naureskella, kun yhdelläkään muulla puolueella ei ole ollut ihmissuhdepoliittisia ongelmia. Elämä on sujunut mallikkaasti kuin Kreikan tukeminen.

Mut kun ne muutkin -kortti pelattu... Onkos muutkin ensin panneet avustajaansa ja potkineet sitten pois?
 
Se, että kansa todennäköisesti maksaa siitä ilosta, että persuedustaja on saanut pimppaa.
Kansanedustajien avustajille maksetaan muutenkin. Riippumatta siitä, saako kansanedustaja pimppaa vai ei.

Eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhion mukaan työsuhteen päättäminen on ollut lainmukainen.

Onhan siinä sävyero, jos perussuomalainen Hongisto nostetaan esille saaneena miehenä ja kokoomuslainen Lyly Rajala seksuaalisena häiritsijänä.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kansanedustajien avustajille maksetaan muutenkin. Riippumatta siitä, saako kansanedustaja pimppaa vai ei.

Eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhion mukaan työsuhteen päättäminen on ollut lainmukainen.

Hyvä, että sinun ja Pertin mielestä homma on mennyt hienosti ja seksisuhde avustajan kanssa on hieno asia. En tosin missään vaiheessa uskonut että voisit ajatellakaan persun tehneen jotain moitittavaa.
 
Hyvä, että sinun ja Pertin mielestä homma on mennyt hienosti ja seksisuhde avustajan kanssa on hieno asia.
Ensin kirjoitat kansanedustajan saaneen pimppaa ja kysyt lieneekö halunneen toistekin ja nyt kyseessä onkin jo seksisuhde.

Jos työsuhteen päättäminen on ollut lainmukainen, niin kuluja ei aiheudu veronmaksajille.

Pahoittelen, etten katso voivani moittia miestä siitä, että tämä on pannut naista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös