Nahkasohva
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kuplautuminen on näissä asioissa enemmän kuin totta. Mulla on tuttavapariskunta, joka seuraa varsin aktiivisesti politiikkaa. He ovat myös elinikäisiä kokoomuksen äänestäjiä, ja toinen heistä on ollut joskus puolueen jäsenkin. Mediat, joista he seuraavat politiikkaa, ovat Ylen ja MTV:n uutiset, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Maaseudun tulevaisuus. X:ää he eivät seuraa lainkaan eivätkä juuri muutakaan sosiaalista mediaa. He eivät myöskään lue juttujen kommenttipalstoja vaan vain pelkät jutut.Mutta minä roikun jatkuvasti netissä ja saan paljon esim. Jatkoajasta lukea päivänpolttavia poliitikkojen idioottimaisia möläytyksiä ja pää täristen kerron hänelle tuohtuneena jostakin. Välillä hänellä ei ole mitään tietoa asiasta. Joskus joku poliitikko olisi ihan yhtä yhdentekevä meille molemmille, jos en olisi netistä saanut tietää jotakin ärsyttävää kommenttia.
Koska tiedän heidät kokoomuslaisiksi, kysyin vähän aikaa sitten, mitä mieltä he ovat Tere Sammallahdesta. Vastaus oli: "Kuka hän on?" Seuraavaksi kysyin, mitä mieltä he ovat Atte Kalevasta. He miettivät vähän aikaa ja sanoivat sitten, etteivät tiedä miehestä muuta kuin sen, että hän on melko tuore kansanedustaja ja tullut tunnetuksi pöllöilyistään Jemenissä.
Rasismikohu hieman kiihdytti aiheena heitä, koska "mitään oikeaa rasismia ei ole ollut vaan hallitus on toiminut täysin asiallisesti ja pitänyt sovitusta kiinni".
Tällainen on siis heidän kokemusmaailmansa, enkä halua heitä siitä moittia, varsinkaan koska he ovat minua huomattavasti iäkkäämpiä. Kyse on heidän kuplastaan – tai toisaalta onko mitään syytä heidän kohdallaan edes puhua kuplasta, koska he saavat tietonsa samoista lähteistä, mistä kaikki saivat tietonsa ennen netin läpimurtoa?