että meillä on kyseessä uhkatilanne poliitikkoa kohtaan
Pointtina kai se, että silminnäkijälausunnot, poliisin lausunnot ja Tynkkysen oma editoitu video kertovat sen, että uhkatilannetta ei ollut.
Ei tää oo vaikeaa.
että meillä on kyseessä uhkatilanne poliitikkoa kohtaan
Yle.fi: Sekä Vornanen että Hakkarainen on erotettu Perussuomalaisista.
Hakkarainen voisi nyt pyytää Vornasen parin viikon rentoutumis- ja strategialomalle Viitasaarelle.
Mutta on se varppina silti sen naisen oma syy, että tuli raiskatuksi, koska käveli puistossa. Ihan yks yhteen.
Ei todellakaan ole yksi yhteen. Vaikea käsittää, miten erittäin vakava asia eli naisen raiskaus niputetaan persuvihaasi.
Taisi olla eri kirjoittaja, joka niputti raiskaustapauksen tähän ketjuun.
Jep. Minulle ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä vertaamaan näitä asioita toisiinsa.Taisi olla eri kirjoittaja, joka niputti raiskaustapauksen tähän ketjuun.
Sinäpä sen sanoit. Mitä olen sivusta saanut seurata, niin vuosien intensiivinen terapia ja mielialalääkitys raiskauksen seurauksena eivät ole tuoneet riittävää apua, ja luonnollisesti ei ole palauttanut tilannetta ennalleen. Syylliselle naurettava tuomio nuoren ihmisen elämän tuhoamisesta. Muun muassa tämän takia mulla menee aika pahasti vati jumiin, kun joku alkaa tosissaan selittämään, että olihan se nyt sen raiskatun syy, kun meni kävelemään puiston läpi. Ja lisäksi rinnastaa sen tähän tapaukseen, jossa ei oikeastaan tapahtunut muuta kuin lyhytkestoinen kiinniotto, puhuttelu ja vapautus, kun aihetta muuhun ei ollut, sen jälkeen kun ”uhri” on tietoisesti jälleen kerran kaivanut verta nenästään vain päästäkseen ”servaamaan” ja ”jauhottamaan” eri mieltä olevia. Tämän vuoksi minä pidän stebunaattoria idioottina ja fanilaumaansa vähintäänkin vähä-älyisinä ääliöinä.No tätä taustaa en tiennyt. Minkäänlainen niputtaminen raiskausten osalta ei ole oikein, sillä kyseessä on monille raiskatuille jopa loppuelämää hallitseva ahdistava kokemus.
Tämän vuoksi minä pidän stebunaattoria idioottina ja fanilaumaansa vähintäänkin vähä-älyisinä ääliöinä.
Suunnilleen tuosta se spinnaus (tällä kertaa) lähti ja sitä kesti pari sivua.Kun edelleen käsittelet raiskausta ja niputat Tynkkysen samaan, avaatko sen verran, että onko Tynkkynen siis raiskaaja tai puhunut raiskaamisen puolesta tai väheksynyt raiskauksia.
Jos joku persukannattaja on puhunut raiskauksista jotain, se liittyy ilman väärää asennetta ja tekoja suoraan Tynkkyseen hyvin vähän. Jos lainkaan.
Suunnilleen tuosta se spinnaus (tällä kertaa) lähti.
OK. Siis kyse ei ollutkaan Tynkkysen sanomista tai tekemisistä. Tätä juuri en tajua. Vähän sama juttu olisi, jos sanoisi laitavasemmiston useista seksuaalirikoksista tuomitun johtajan tarkoittavan sitä, että iso pomo Li Andersson on idiootti ja nostelisi seksuaalirikoksen tehneen vassarijohtajan tekoja samaan Anderssonin puolueen tekemisiksi....
Onko tämä oikea tapahtuma vai teidän kuvitelma?
OK. Siis kyse ei ollutkaan Tynkkysen sanomista tai tekemisistä. Tätä juuri en tajua. Vähän sama juttu olisi, jos sanoisi laitavasemmiston useista seksuaalirikoksista tuomitun johtajan tarkoittavan sitä, että iso pomo Li Andersson on idiootti ja nostelisi seksuaalirikoksen tehneen vassarijohtajan tekoja samaan Anderssonin puolueen tekemisiksi.
Valitettavasti Sebu kuluttaa kokoajan valtiomme varoja ja heikentää demokratiamme tasoa tällä narsistisella sekoilullaan. Mutta ihmiset äänestää ja nyt on näin.
Kyseessä oli siis ketjussa(kin) esiintyvään kaksinaismoralismiin "puuttuminen" karkean esimerkin voimin. Toisin sanoen Sebu itse kuulemma kerjäsi tätä. Minuun silmiin tuo on uhrin syyllistämistä. Otin esimerkiksi raiskauksen vain siksi, että sitä koskevassa keskustelussa pari vuotta sitten minulle taottiin kalloon, että uhrin toimintaa ennen rikosta ei saa millään lailla moittia, koska se on uhrin syyllistämistä.
Sekin minua vähän ihmetyttää, että viimeksi tänään naureskeltiin töissä porukalla termille "turvallinen tila". Aina siihen asti, kunnes yksi hieman herkempi tapaus muistutti meitä muita, että me emme voi tietää, mikä on toiselle uhkaavaa ja mikä ei. Näin toki itsekin muistelen joka puolelta (vihervasemmistoa) kuulleeni. Ilmeisesti asia myös on näin, eikä siinä mitään. Se ihmetyttävä pointti on se, miksi nyt kuitenkin tässäkin ketjussa naureskellaan ja vähätellään tilannetta, jossa Sebastian Tynkkynen kertoo joutuneensa uhkaavaan tilanteeseen? Eikö sillä Sebulla saakaan olla oikeutta kokea jotain uhkaavaksi, mitä joku toinen ei koe?
Väitinkö jossain ettei kuuluisi?Noin muuten, "väärin" äänestäminen kuuluu demokratiaan.
Väitinkö jossain ettei kuuluisi?
Pitää kyllä olla todella vinksallaan päästä, jos ihan tosissaan edes vertailee raiskausta ja jotain "uhkaavaa" tilannetta minkä itse järjestää poliisien läsnäollessa. Muutenkin hieno tarina, mihin oli saatu mukaan turvalliset tilat ja muut laitaoikeiston kliseet. Tarinasta 9/10, vähän jotain uutta kaivattaisiin mukaan. Ei oikein mene enää läpi työpaikalla jutellut wokejutut.
Ymmärrän nyt paremmin ja mitä tulee raiskauksen uhrin syyllistämiseen, minusta raiskaaja on rikollinen täysin riippumatta siitä, oliko raiskattu kännissä, minihameinen tai kulkiko läpi pimeän puiston. Taustanikin takia olen tässä täysin ehdoton. Ihmisillä on oikeus elää vapaasti ilman että heitä syyllistetään omasta raiskauksestaan.
Ehdottomasti Tynkkysellä on oikeus olla koskematon kaikissa tilanteissa. Aika paljon somessa on Tynkkystä vastaan ja siihen hän on osin itse syyllinen. Mutta mikään uhkailu fyysisestä päällekäymisestä tai sen uhasta ei tule kysymykseen. Vittuilla voi takaisin ja jos siihen on syytä, mikä ettei.
Juuri näin. Ja silti tässäkin ketjussa naureskellaan, että itse perseili asiansa tuohon tilaan. Eikö se ole juuri sitä syyllistämistä, kun rikokseen(?) haetaan syytä uhrista eikä siitä tekijästä? (Kysymys ei siis sinulle, vaan näille Sebulle naureskelijoille)