Perussuomalaiset

  • 5 376 460
  • 43 377

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei, mutta ilmeisesti studioon oli kutsuttu eduskuntaryhmän puheenjohtajat, kuten tarkkaavaisemmat saattoivat huomata.

Perussuomalaiset ovat valinneet Jani Mäkelän ryhmänjohtajaksi, mikä on varsin näkyvä ja merkittävä tehtävä. Miksi siihen on valittu edustaja, jonka ulosanti on heikkoa ja esiintyy monesti "koulukiusaajan" tyyliin.

Eilen hän esitti leikkauskohteeksi ilmastotoimet. Kannattajat varmasti taputtavat, mutta valtiontaloudelle ratkaisu olisi negatiivinen. Ilmeisesti Mäkelä on edelleen oppositiossa ja jatkuvalla vaalikiertueella, vähän samaan tyyliin kuin sisäministeri Rantanen.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Perussuomalaiset ovat valinneet Jani Mäkelän ryhmänjohtajaksi, mikä on varsin näkyvä ja merkittävä tehtävä. Miksi siihen on valittu edustaja, jonka ulosanti on heikkoa ja esiintyy monesti "koulukiusaajan" tyyliin.
Sitä minä en edelleenkään tiedä. Mäkelähän oli vähällä pudota eduskunnasta, eikä ryhmyrin postista huolimatta ole siltikään parasta mitä puolueella on tarjota. Tosin täytyy sanoa, että tuskin vasemmistoäänestäjän on syytä olla huolissaan, jos persuilla on heikko ryhmänjohtaja.
 

Tuamas

Jäsen
Sitä minä en edelleenkään tiedä. Mäkelähän oli vähällä pudota eduskunnasta, eikä ryhmyrin postista huolimatta ole siltikään parasta mitä puolueella on tarjota. Tosin täytyy sanoa, että tuskin vasemmistoäänestäjän on syytä olla huolissaan, jos persuilla on heikko ryhmänjohtaja.

Sinänsä vaikka demari on minulle yksi pahimmista haukkumasanoista, silti olin vähän huolissani maamme kannalta, kun Antti Rinne ja vaikkapa Kimmo Kiljunen olivat lähelläkään vastuuasemia.

Sama pätee siihen, kuinka Mäkelän tai Rantasen vastuuasemat aiheuttavat vähintään mietoa huolestumista, se on aina maan kannalta huonompi homma kun hallituksen tai hallituspuolueiden johtoon on valittu aivan täysiä uuvatteja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä minä en edelleenkään tiedä. Mäkelähän oli vähällä pudota eduskunnasta, eikä ryhmyrin postista huolimatta ole siltikään parasta mitä puolueella on tarjota. Tosin täytyy sanoa, että tuskin vasemmistoäänestäjän on syytä olla huolissaan, jos persuilla on heikko ryhmänjohtaja.

Vasemmistoäänestäjistä en tiedä, mutta valtiontalouden kannalta Jani Mäkelä on vaarallinen mies. Kaveri, joka toimii tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella on vaarallinen johtaja.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Vasemmistoäänestäjistä en tiedä, mutta valtiontalouden kannalta Jani Mäkelä on vaarallinen mies. Kaveri, joka toimii tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella on vaarallinen johtaja.
Harmittomalle, hiukan yksinkertaiselle Twitter-agitaattorille ryhmänjohtajuus on kuitenkin melko vaaraton vastuutehtävä valtiontalouden kannalta. Sama pätee vasemmistoliiton Saramoon. Ministeriys olisikin sitten jo ikävämpi juttu. Ei Mäkelä sentään mikään Huhtasaari ole.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Tämä persujen perusselitys, että "en minä mitään vaatinut, kysyin vaan" jatkuu nyt näköjään ihan vallan ytimessäkin. Tähän juttuun olisi voinut kyllä nostaa pari muutakin hallituspuolueiden kansanedustajaa, jotka antoivat ymmärtää, että he tietävät paremmin kuin laillisuusvalvoja

 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harmittomalle, hiukan yksinkertaiselle Twitter-agitaattorille ryhmänjohtajuus on kuitenkin melko vaaraton vastuutehtävä valtiontalouden kannalta. Sama pätee vasemmistoliiton Saramoon. Ministeriys olisikin sitten jo ikävämpi juttu. Ei Mäkelä sentään mikään Huhtasaari ole.

Mäkelä ei ole harmiton tuossa asemassa, hän kertoo julkisuuteen Perussuomalaisten mielipiteen asioista. Esimerkiksi eilen hän esitti Perussuomalaisten kantana, että tulevat säästöt kohdistettaisiin ilmastotoimiin.

Vihreä siirtymä on mahdollisuus Suomen teollisuudelle. Teollisuus kaipaa investointeja, mutta samaan aikaan valtioministeri puolueen eduskuntaryhmän pj. ehdottaa satojen miljoonien säästöjä ilmastotoimista. Minkä viestin tämä antaa investointeja pohtiville tahoille?

Mäkelä ei ole enää harmiton X agitaattori, hän päättää omalta osaltaan Suomen asioita. Ja jos tämä on parasta osaamista Perussuomalaisilta, heikosti menee.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perussuomalaiset ovat valinneet Jani Mäkelän ryhmänjohtajaksi, mikä on varsin näkyvä ja merkittävä tehtävä. Miksi siihen on valittu edustaja, jonka ulosanti on heikkoa ja esiintyy monesti "koulukiusaajan" tyyliin.

Eilen hän esitti leikkauskohteeksi ilmastotoimet. Kannattajat varmasti taputtavat, mutta valtiontaloudelle ratkaisu olisi negatiivinen. Ilmeisesti Mäkelä on edelleen oppositiossa ja jatkuvalla vaalikiertueella, vähän samaan tyyliin kuin sisäministeri Rantanen.
Mäkelästä näki, että mieluummin hän olisi X:ssä nälvimässä hallitusta oppositiosta käsin kuin pönöttämässä hallituksen puolesta asiassa, johon hän ei oikein itsekään usko.

Jani Mäkelä, mies joka saa Tytti Tuppuraisen vaikuttamaan pätevältä!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä persujen perusselitys, että "en minä mitään vaatinut, kysyin vaan" jatkuu nyt näköjään ihan vallan ytimessäkin. Tähän juttuun olisi voinut kyllä nostaa pari muutakin hallituspuolueiden kansanedustajaa, jotka antoivat ymmärtää, että he tietävät paremmin kuin laillisuusvalvoja

Tuollaisilla heitoilla voi saada aikamoisen riitelyn jo kotona puolison kanssa niin julkisuudessa ei luulisi olevan järkevää höpistä, että ”Ei se ole ollut mikään vaatimus, vaan heitto”.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä persujen perusselitys, että "en minä mitään vaatinut, kysyin vaan" jatkuu nyt näköjään ihan vallan ytimessäkin. Tähän juttuun olisi voinut kyllä nostaa pari muutakin hallituspuolueiden kansanedustajaa, jotka antoivat ymmärtää, että he tietävät paremmin kuin laillisuusvalvoja


Paras esimerkki on sisäministerin heitto miljoonista Venäjän kautta tulevista turvapaikanhakijoista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En minä väitä että Perussuomalaiset pitäisi fasistisena liikkeenä määrätä lakkautettavaksi , mutta kyllä asiasta pitää voida keskustella?
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Mäkelä ei ole harmiton tuossa asemassa, hän kertoo julkisuuteen Perussuomalaisten mielipiteen asioista. Esimerkiksi eilen hän esitti Perussuomalaisten kantana, että tulevat säästöt kohdistettaisiin ilmastotoimiin.

Vihreä siirtymä on mahdollisuus Suomen teollisuudelle. Teollisuus kaipaa investointeja, mutta samaan aikaan valtioministeri puolueen eduskuntaryhmän pj. ehdottaa satojen miljoonien säästöjä ilmastotoimista. Minkä viestin tämä antaa investointeja pohtiville tahoille?

Mäkelä ei ole enää harmiton X agitaattori, hän päättää omalta osaltaan Suomen asioita. Ja jos tämä on parasta osaamista Perussuomalaisilta, heikosti menee.
Tuliko jollekin siis yllätyksenä, että perussuomalaiset vastustavat kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa? Lisäksi Mäkelä itse asiassa puhui tässä yhteydessä miten tekisi jos saisi itse päättää, eikä puolueen kannasta.

Vähän myös epäilen, että investointeja pohtivat tahot eivät kovin radikaaleja päätöksiä tee Jani Mäkelän lausuntojen perusteella. Investointipäätökset merkittävien vihreiden investointien suhteen kun ovat todella monisyisiä prosesseja.

Niin, ja tämä ei edelleenkään muuten ole perussuomalaisten parasta osaamista, täytyykö se todeta vielä kymmenen kertaa? Jani Mäkelä on päättämässä asioista, koska kansalaiset ovat äänestäneet hänet päättämään asioista. Ryhmyrinä toimii lähinnä puhuvana päänä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuliko jollekin siis yllätyksenä, että perussuomalaiset vastustavat kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa? Lisäksi Mäkelä itse asiassa puhui tässä yhteydessä miten tekisi jos saisi itse päättää, eikä puolueen kannasta.

Vähän myös epäilen, että investointeja pohtivat tahot eivät kovin radikaaleja päätöksiä tee Jani Mäkelän lausuntojen perusteella. Investointipäätökset merkittävien vihreiden investointien suhteen kun ovat todella monisyisiä prosesseja.

Niin, ja tämä ei edelleenkään muuten ole perussuomalaisten parasta osaamista, täytyykö se todeta vielä kymmenen kertaa? Jani Mäkelä on päättämässä asioista, koska kansalaiset ovat äänestäneet hänet päättämään asioista. Ryhmyrinä toimii lähinnä puhuvana päänä.

Ei hallistuspuolueen eduskuntaryhmän puheenjohtajan roolissa televisiossa asioita kommentoiva esitä mitään omia mielipiteitä. Ne ovat hallituspuolueen eduskuntaryhmän näkemyksiä. Jos tätä ei ymmärrä, niin kannattaa ehkä pysytellä paikallislehden yleisönosastolla huutelemassa.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Taitaa olla suvakkimedian salaliitto tämä, että julkisiin debatteihin kutsutaan niin usein eduskuntaryhmien puheenjohtajia!
Taitaa olla vihervassarien mielipuuhaa keksiä mielipiteitä muille. Keskittäisitte mieluummin tuon kaiken energian johonkin hyödylliseen. Esimerkiksi omien säästökohteiden keksimiseen. Palan yhä halusta kuulla arvon vasemmistopopulistien omat ratkaisut.

Tuo @Styge n provokaatio on sitten sitä luokkaa, että jos siihen vastaisin edes puoliksikaan samalla mitalla, olisin pitkässä pelikiellossa alta aikayksikön, joten jätän väliin.

Koomista tässä on se, ettei Vigelius ole ollut asian kanssa millään tavalla kaapissa. Nämä Heikkiset eivät vain osanne esim. lukea.
Mistä siitä olisi voinut lukea? Mulle hänen äänestäjänään asia tuli aivan uutena asiana toissa päivänä. Hyvin pintapuolisesti googlasin että pitäisikö tää tietää ja löysin kaksi aiempaa lähdettä asialle. Joku seksuaalivähemmistöjen lehti sen oli tiennyt jo keväällä. Lisäksi löytyi joku Ylilauta-ketju. Kumpikaan media ei ole seurannassa, joten oli päässyt menemään multa ohi.

Mutta kaapissa olo on aivan väärä ilmaus asialle. Hän on pitänyt yksityiselämänsä yksityisenä, mikä on ollut hänen ratkaisunsa. Monet muutkin poliitikot toimivat samoin, seksuaalisesta suuntautumisestaan riippumatta. Kansanedustajien ja ministerienkin puolisot ovat harvoin julkisuuden henkilöitä. Tuossa itsenäisyyspäivän tilaisuudessa yksityiselämää raotetaan sitten hieman. Se on sen tilaisuuden luonne. Ja varmaan samalla myös suosion salaisuus. Jos julkisuuden henkilöt tulisivat yksinään kättelemään presidenttiä, tuskin sitä juuri kukaan katsoisi.

Oli luonnollista, että Vigelius tuli paikalle oman puolisonsa kanssa ja varmaan myös hänelle luontainen tapa tehdä asia tiettäväksi. Ei ehkä jatkossakaan korosta asiaa sen enempää. Esimerkiksi Tynkkynen toimii toisin ja sekin on minulle fine, jos Vigelius alkaa ottaa mallia. Kunkin poliitikon oma ratkaisu, jossa on puolensa ja puolensa. Mua ei kiinnosta yksityiselämät, oli ne julkisia tai ei, politiikka vain kiinnostaa. Molempia oon äänestänyt ja molempia äänestän jatkossakin, jos katson parhaiksi ehdokkaiksi.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Arvostin Mäkelän eläkepopulismia. Eläkkeiden kanssa olisi varmasti mahtava tilanne, jos taitettua indeksiä ei olisi olemassa. Vihreiden ehdottama indeksijarru oli Mäkelän mukaan leikkaus, mutta hallituksen indeksijäädytykset muuhun sosiaaliturvaan ei niinkään.

Sekä Mäkelä että Marttinen olivat tukevasti Sofia Virran povitaskussa eilisessä A-studiossa. Ei oikein ollut tarjota muuta kuin kiertelyä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuliko jollekin siis yllätyksenä, että perussuomalaiset vastustavat kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa? Lisäksi Mäkelä itse asiassa puhui tässä yhteydessä miten tekisi jos saisi itse päättää, eikä puolueen kannasta.

Vähän myös epäilen, että investointeja pohtivat tahot eivät kovin radikaaleja päätöksiä tee Jani Mäkelän lausuntojen perusteella. Investointipäätökset merkittävien vihreiden investointien suhteen kun ovat todella monisyisiä prosesseja.

Niin, ja tämä ei edelleenkään muuten ole perussuomalaisten parasta osaamista, täytyykö se todeta vielä kymmenen kertaa? Jani Mäkelä on päättämässä asioista, koska kansalaiset ovat äänestäneet hänet päättämään asioista. Ryhmyrinä toimii lähinnä puhuvana päänä.

Mäkelä on eduskuntaryhmän puheenjohtaja, ei yksityishenkilö. Kun hän puhuu A-Talkissa, puhuu Perussuomalaisten eduskuntaryhmä, ei yksityishenkilö Jani Mäkelä.

Mäkelän lausunnosta tulee käsitys, että Perussuomalaiset vastustavat vihreää siirtymää. Tämä voi luoda epävarmuutta markkinoille ja investoinnit menevät siirtyvät muihin maihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös