Itse arvelen (kuten jo toiseen ketjuunkin kirjoitin), että eiköhän sieltä vielä saada sulateltavaa, jos näitä perussuomalaisten poliitikkojen tämänhetkisiä ajatuksia ja näkemyksiä aletaan käymään huolella läpi.
Nyt on otettu etäisyyttä vanhoihin kirjoituksiin ja opittu siistimään kielenkäyttöä, mutta onko ajattelutavassa tapahtunut mitään muutosta?
Otetaan nyt esimerkiksi tuo termi väestönvaihto. Tuosta väestönvaihto-termistä on irtisanouduttu, koska se on sanana liitetty salaliittoteoriaan. Nyt perussuomalaisten suunnasta termin väestönvaihto sijaan on alettu puhumaan ”tilastot kertovat”, ”käytämme oikeita tilastoja”, ”kyllä kai sana väestönmuutos on hyväksyttävä”.
Itse toivon, että käytäisiin nyt oikeasti kunnolla läpi, mitä perussuomalaiset tarkoittavat näillä tilastoillaan, mitä he niistä tilastoista näkevät ja poimivat, ja miten heidän mielestään tämä pitäisi suomalaisten tekemässä lainsäädännössä ja politiikassa näkyä.
Koko historiassaan sieltä Halla-ahon Scriptasta lähtien perussuomalaisten puheenparren riveille ja rivien väliin on kirjoitettu tietynlainen inho ja vastenmielisyys tiettyjä (nimeltäkin mainittuja) toisista kulttuureista tulevia ihmisiä kohtaan. Erityisesti somaleja, irakilaisia ja afgaaneja. Viime aikoina näitä ei enää tohdita nimetä, vaan sumennetaan kirjoittelua ”tilastoiksi” ”tiedätte kyllä miksi” ”kun ei saa mitään sanoa” ”sinisilmäisyys”
Kun hallituspuolueiden johtajat tekivät tämän julistuksensa ja nollatoleranssinsa kaikenalaiselle rasisimille, voisi nyt joku oikeasti perkata vaikka ministeri Mari Rantasen kanssa nämä tilastot ja sinisilmäisyyden säilyttämiset, ja katsoa vastaavatko ne kuinka hyvin hallituksen vakuuttelemaa nollatoleranssia vai löytääkö Rantanen tilastoista erilaisia ihmisryhmiä ja pitääkö Rantanen näiden tilastojen pohjalta ihan luonnollisena sitä, että erilaisia ihmistyhmiä pitäisi kohdella erilailla jo tilastojenkin valossa. Siis näiden oikeiden tilastojen.
Vai onko tosiaan tapahtunut sellainen muutos, että ”ennen ajattelin ikävästi ja kirjoitin vähän huonosti, mutta nyt ajattelen tietysti aivan eri lailla, koska olen ministerikin”