Yrität nyt väännellä tätä niin, että maabrändin ainut tai ylivoimaisesti tärkein ulottuvuus olisi vain se, kuinka paljon jotain maata ajatellaan tai kuinka paljon maa kiinnostaa.
Tässä on nyt kyse siitä, mitä Suomesta ajatellaan. Kun harkitaan investointia, matkaa tai mitä vaan Suomeen, niin mitkä asiat tulevat siinä kohtaa ensimmäisenä mieleen ja vaikuttavat päätökseen?
On se näkyvyyden määräkin tietysti yksi ulottuvuus tuota maabrändiä, mutta tämä sinun tapasi väännellä asiaa on kyllä laiskaa populismia. Sitä paitsi jos se lisäys näkyvyyteen (olkoon se kuinka mitätön hyvänsä sinun mielestäsi) liittyy Suomen päättäjien natsismiin ja rasismiin, niin onhan se joka helvetin tapauksessa erittäin huono yhtälö ja paskaa brändäystä.
Otetaan esimerkiksi mainitsemasi Makedonia. Jos olisit tietoinen siitä, että tässä maassa olisi vaikka leikisti juuri nyt muukalaisvihamieliset johtajat ja olisit päättämässä investoinnista tähän maahan, luuletko, että muukalaisvihamielisyys maan johdossa vaikuttaisi positiivisesti vai negatiivisesti investointipäätökseesi? Jos ja kun vaikutus päätökseen on negatiivinen, mikä on vaikutus Makedoniaan? Entä jos entistä useampi ajattelee samoin?