Perussuomalaiset

  • 5 318 744
  • 42 619

Tuamas

Jäsen
Kysyn nyt vain nämä kaksi asiaa:
Jos maksaa itse pääsylipun niin arvoilla ei niin väliä, tervetuloa? Eli onko arvot ostettavissa?

Toisaalta, jos annan vapaalipun päättäjälle, mihin sillä pyrin?

Edit: liittyy siis Provinssi-tapaukseen

Jos maksaa itse pääsylipun ja ei poliittisen mielipiteen vuoksi pääse festareille, niin järjestäjä saattaa syyllistyä rikoslaissa tarkoitettuun syrjintään.

Kysehän on siitä, että Mäenpää on lipun vastaanottaessaan sitoutunut Provinssin arvoihin ja toiminut näiden vastaisesti.

Kyseessä on vähän sama kuin, jos vaikkapa öljyfirma tarjoaisi sisäänpääsyn omille festareilleen somevaikuttajalle ja somevaikuttajan perkele meneekin kesken festarin julistamaan, kuinka sähköautoissa on tulevaisuus ja öljyn polttaminen pitäisi kieltää.

Nyt näiden persusankareiden kulmasta öljy-yhtiö toimisi rikoslain vastaisesti ja muutenkin olisi ihan epistä, jos firma ilmoittaisi, että kiitos mutta ei kiitos enää tätä jannua paikalle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Hei @Ck tervetuloa meidän festareille ensi vuoden maaliskuussa. Pistän nimen listaan.

Eiku luinkin tuota sun jankkausta ja kutsu peruttu.

Sitten vaan rikosilmoitusta tekemään.

Muuten nyt ei niin yllättäen aika samat jutut täällä pyörii, vähän tietty marttyyriytta mukaan vielä.
Liitynkö minä ketjun aiheeseen? Kuka oli marttyyri, itse en ainakaan? Hiukan on kummallinen keskustelutapa sinulla, kun itse aiheeseen ei ole mitään sanottavaa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos maksaa itse pääsylipun ja ei poliittisen mielipiteen vuoksi pääse festareille, niin järjestäjä saattaa syyllistyä rikoslaissa tarkoitettuun syrjintään.

Kysehän on siitä, että Mäenpää on lipun vastaanottaessaan sitoutunut Provinssin arvoihin ja toiminut näiden vastaisesti.

Kyseessä on vähän sama kuin, jos vaikkapa öljyfirma tarjoaisi sisäänpääsyn omille festareilleen somevaikuttajalle ja somevaikuttajan perkele meneekin kesken festarin julistamaan, kuinka sähköautoissa on tulevaisuus ja öljyn polttaminen pitäisi kieltää.

Nyt näiden persusankareiden kulmasta öljy-yhtiö toimisi rikoslain vastaisesti ja muutenkin olisi ihan epistä, jos firma ilmoittaisi, että kiitos mutta ei kiitos enää tätä jannua paikalle.
Tästäkin tapauksesta on moninaisia tarinoita eli sivistyneistön narratiiveja: mikä tai mitkä ovat totta eli nk. faktoja, en tiedä enkä siksi lähde arvioimaan enempää tätä tapausta.

Vertauksesi hieman ontuu, koska miksi ihmeessä öljyfirma kutsuisi juhliinsa somevaikuttajan, jonka tietää olevan "arvojensa vastaisen"?

Edelleen, miksi (some)vaikuttajille ylipäätään annetaan vapaalippuja mihinkään? Onko arvot ostettavissa ostamalla lipun?

Kuulostaa kaksinaismoralistiselta, mutta mitäpä minä mistään mitään tiedän.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Liitynkö minä ketjun aiheeseen? Kuka oli marttyyri, itse en ainakaan? Hiukan on kummallinen keskustelutapa sinulla, kun itse aiheeseen ei ole mitään sanottavaa.

Mutta, meinaatko tehdä rikosilmoituksen? Onhan siihen aihio olemassa, koska @mikko600 törkeästi sinua tuossa syrji, ja otti jo pois kertaalleen myönnetyn kutsun perustuen sinun kirjoitteluihin.

...

Onpas ollut hiljainen ilta oppositiopuolueilta, kun Perussuomalaiset jämäkästi argumentoivat itsensä ulos väestönvaihto-teorioista. Kerätäänkö siellä uutta voimaa, vai loppuivatko argumentit kesken... (?).

Kyllä tästä vielä ihan hyvä hallitustaival tulee, vähän ehkä joudutaan sopimaan pelisäännöistä, mutta kyllä se molempien isojen intresseissä on saada tämä hallitus pidettyä kasassa. KD tulee automaattisesti mukana, tottakai.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mutta, meinaatko tehdä rikosilmoituksen? Onhan siihen aihio olemassa, koska @mikko600 törkeästi sinua tuossa syrji, ja otti jo pois kertaalleen myönnetyn kutsun perustuen sinun kirjoitteluihin.
Ihme lällättelyä, joka ei liity aiheeseen ja kun sun argumentit loppu, niin jatkat tällä linjalla. Lue ensin vähän sitä lakia, kasva aikuseksi ja jatketaan sitten keskustelua aiheesta jos kykenet.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Vertauksesi hieman ontuu, koska miksi ihmeessä öljyfirma kutsuisi juhliinsa somevaikuttajan, jonka tietää olevan "arvojensa vastaisen"?

Edelleen, miksi (some)vaikuttajille ylipäätään annetaan vapaalippuja mihinkään? Onko arvot ostettavissa ostamalla lipun?

Kuulostaa kaksinaismoralistiselta, mutta mitäpä minä mistään mitään tiedän.

Toki voit tätä kaksinaismoralismi - kulmaa tässä pohtia ja hakata kuin kuollutta hevosta, mutta minua se ei järin kiinnosta.

Miksi yleensä kutsutaan vaikuttajia (olivat ne sitten poliittisia tai vaikkapa somessa toimivia) tapahtumiin,
yleensä joko markkinoimaan tilaisuutta tai jotta voidaan vaikuttaa siihen, että nämä ovat myötämielisiä tapahtumille ja niiden järjestäjille.

Olettaisin, että Provinssin tapauksessa lähettivät kutsut kaikille lähiseudun kansanedustajille ja pyysivät näitä sitoutumaan toimimaan arvojensa mukaisesti, jos haluavat rahanarvoisen edun vastineeksi (VIP-sisäänpääsyn) ja tähän vastaanotettaessa sekä ehdot hyväksyessään kutsutut sitoutuivat.

Tässähän olettaisin, että Mäenpään kutsuminen oli jo valmiiksi siinä kinthaalla, festivaalin järjestäjät halusivat tarjota mahdollisuuden josko Mäenpää olisi nähnyt valon, mutta festivaalin aikana julkaistu räikeästi järjestäjän mielestä heidän arvojaan vastaan oleva julkaisu sitten katkaisi järjestäjien kamelin selän ja osallistumisoikeus peruttiin toisen päivän osalta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihme lällättelyä, joka ei liity aiheeseen ja kun sun arkumentit loppu, niin jatkat tällä linjalla. Lue ensin vähän sitä lakia, kasva aikuseksi ja jatketaan sitten keskustelua aiheesta jos kykenet.

Argumentti kirjoitetaan G-kirjaimella. Sei ei välttämättä selviä Finleksistä.

...

Mitä mieltä olet päivän persu-ulostuloista? Siis noista mihin tuossa viestissä viittasin. Niistä on hedelmällisempää keskustella tässä ketjussa kuin noista lakipykälistä, jotka vain etäisesti liittyy Perussuomalaisiin.

Riittääkö nu kommentoinnit aiheesta Purralta ja muilta, vai tarvitseeko lisäselvitystä? Mun mielestä ei tarvitse. Homma pakettiin ja eteenpäin, niin saadaan niitä tärkeitäkin asioita hoidettua, eikä keskitytä vain damage controliin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Argumentti kirjoitetaan G-kirjaimella. Sei ei välttämättä selviä Finleksistä.
Et sitten aikuistunut. Korjasin sen heti virheen nähtyäni. Veikkaan, ettet ole tehnyt koskaan kirjoitusvirhettä? Edelleenkin arGumentit vähissä.

Edit: Tai no, siinähän se tekstissäsi jo onkin.
 

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme lällättelyä, joka ei liity aiheeseen ja kun sun argumentit loppu, niin jatkat tällä linjalla. Lue ensin vähän sitä lakia, kasva aikuseksi ja jatketaan sitten keskustelua aiheesta jos kykenet.
Aikaisempaan CK:n pointtiin Provinssin mahdollisesta syrjinnästä olisi mielenkiintoista saada lakia lukeneen mielipide. Toistaiseksi CK:n tietämys laista näyttää jääneen vailla vertaa, joten kysymysmerkiksi jäi itselleni täyttikö Provinssin toiminta syrjinnän kriteerit/voisiko tälläisestä tulla tuomiota.

Itselläni ei ole pätevyyttä ottaa kantaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Aikaisempaan CK:n pointtiin Provinssin mahdollisesta syrjinnästä olisi mielenkiintoista saada lakia lukeneen mielipide. Toistaiseksi CK:n tietämys laista näyttää jääneen vailla vertaa, joten kysymysmerkiksi jäi itselleni täyttikö Provinssin toiminta syrjinnän kriteerit/voisiko tälläisestä tulla tuomiota.

Itselläni ei ole pätevyyttä ottaa kantaa.
Mahdollisesti tähän saadaan vastaus jos Mäenpää tekee rikosilmoituksen, voi hyvin olla, että hän ei edes tee sitä, mutta näemme sen myöhemmin.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki voit tätä kaksinaismoralismi - kulmaa tässä pohtia ja hakata kuin kuollutta hevosta, mutta minua se ei järin kiinnosta.

Miksi yleensä kutsutaan vaikuttajia (olivat ne sitten poliittisia tai vaikkapa somessa toimivia) tapahtumiin,
yleensä joko markkinoimaan tilaisuutta tai jotta voidaan vaikuttaa siihen, että nämä ovat myötämielisiä tapahtumille ja niiden järjestäjille.

Olettaisin, että Provinssin tapauksessa lähettivät kutsut kaikille lähiseudun kansanedustajille ja pyysivät näitä sitoutumaan toimimaan arvojensa mukaisesti, jos haluavat rahanarvoisen edun vastineeksi (VIP-sisäänpääsyn) ja tähän vastaanotettaessa sekä ehdot hyväksyessään kutsutut sitoutuivat.

Tässähän olettaisin, että Mäenpään kutsuminen oli jo valmiiksi siinä kinthaalla, festivaalin järjestäjät halusivat tarjota mahdollisuuden josko Mäenpää olisi nähnyt valon, mutta festivaalin aikana julkaistu räikeästi järjestäjän mielestä heidän arvojaan vastaan oleva julkaisu sitten katkaisi järjestäjien kamelin selän ja osallistumisoikeus peruttiin toisen päivän osalta.
Ei kiinnosta, mutta vastaat kuitenkin muuhun - väistäen itse kysymyksen kaksinaismoraalista.

Oletat paljon.

Miksi Mäenpään kutsuminen oli kinthaalla, miksi oletat että järjestäjät halusivat Mäenpäälle mahdollisuutta "katumukseen"? Sinä kutsut keitä haluat (päättäjiä, jotka ovat suopeita sinullle tulevaisuudessa, kuten sanoit), mutta miksi kuitenkin kutsuttiin, vaikka tiedettiin etteivät "arvot istu" festivaalin imagoon - mikä se sitten liekään. Omituista kiertelyä ja kaartelua itse kysymyksen kannalta.

Rahalla voi ostaa arvoja. Jos maksat, voit puhdistautua ja olla "hyvä ihminen". Tästä tulee mieleeni paljon ajatuksia menneestä hallituksesta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aikaisempaan CK:n pointtiin Provinssin mahdollisesta syrjinnästä olisi mielenkiintoista saada lakia lukeneen mielipide. Toistaiseksi CK:n tietämys laista näyttää jääneen vailla vertaa, joten kysymysmerkiksi jäi itselleni täyttikö Provinssin toiminta syrjinnän kriteerit/voisiko tälläisestä tulla tuomiota.

Itselläni ei ole pätevyyttä ottaa kantaa.

@DAF teikäläinen on melko hyvin kärryillä lakiteknisistä asioista.. Onko käryä tästä?

edit. copypastean tähän lakimiehen vastauksen turvallisuusalan ammattilaisten ryhmästä, jossa asiaa puitiin järkkäreiden poisto-oikeuden kannalta. Nimeä en laita, koska suljettu ryhmä.

"kutsuvieras eli ei maksava asiakas -> oikeus olla alueella vain niin kauan kuin olet kutsuttu -> välillinen poisto-oikeus jos kutsu perutaan. Jos haluat mielipiteenvapauden niin osta lippu jolloin syrjinnän kielto tulee jo laista."
 

Tuamas

Jäsen
Ei kiinnosta, mutta vastaat kuitenkin muuhun - väistäen itse kysymyksen kaksinaismoraalista.

Oletat paljon.

Miksi Mäenpään kutsuminen oli kinthaalla, miksi oletat että järjestäjät halusivat Mäenpäälle mahdollisuutta "katumukseen"? Sinä kutsut keitä haluat (päättäjiä, jotka ovat suopeita sinullle tulevaisuudessa, kuten sanoit), mutta miksi kuitenkin kutsuttiin, vaikka tiedettiin etteivät "arvot istu" festivaalin imagoon - mikä se sitten liekään. Omituista kiertelyä ja kaartelua itse kysymyksen kannalta.

Rahalla voi ostaa arvoja. Jos maksat, voit puhdistautua ja olla "hyvä ihminen". Tästä tulee mieleeni paljon ajatuksia menneestä hallituksesta.

Minua ei tapauksen "kaksinaismoralismi" oikeastaan kiinnosta, koska se ei nähdäkseni ole miltään osin relevanttia.

Provinssi on itse perustellut kutsun perumisen liitteenä olevalla tavalla ja koska kyseessä on yksityinen toimija, minun näkemykseni mukaan heidän perustelunsa sekä kriteerinsä kutsua ihmisiä ilmaiseksi nauttimaan tapahtumasta sekä halutessaan perua nämä kutsut ovat täydellisesti heidän itsensä päätettävissä.

Kyse ei ole sinänsä siitä, voiko rahalla ostaa arvoja, vaan siitä kenet järjestäjä haluaa kutsua tilaisuuteensa.

Kyseessä olisi juridisesti ja moraalisesti täydellisen eri kysymys, jos Mäenpäältä olisi evätty mahdollisuus lipun ostamalla päästä/jäädä festivaaleille.
 

Liitteet

  • F0CUxw4WwAMYF6F.jpeg
    F0CUxw4WwAMYF6F.jpeg
    221,2 KB · kertaa luettu: 90

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko Mäenpää saanut ostettua lippua, kun tapahtuma taisi olla loppuunmyyty? Vesittää hyvin mahdollisuuden nopealle paluulle juhla-alueelle.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos maksaa itse pääsylipun ja ei poliittisen mielipiteen vuoksi pääse festareille, niin järjestäjä saattaa syyllistyä rikoslaissa tarkoitettuun syrjintään.

Kysehän on siitä, että Mäenpää on lipun vastaanottaessaan sitoutunut Provinssin arvoihin ja toiminut näiden vastaisesti.

Kyseessä on vähän sama kuin, jos vaikkapa öljyfirma tarjoaisi sisäänpääsyn omille festareilleen somevaikuttajalle ja somevaikuttajan perkele meneekin kesken festarin julistamaan, kuinka sähköautoissa on tulevaisuus ja öljyn polttaminen pitäisi kieltää.

Nyt näiden persusankareiden kulmasta öljy-yhtiö toimisi rikoslain vastaisesti ja muutenkin olisi ihan epistä, jos firma ilmoittaisi, että kiitos mutta ei kiitos enää tätä jannua paikalle.

Näin.

Tai otetaan meille urheilupalstan ihmisille enemmän tarttumapintaa tarjoava esimerkki:


Valavuorelta otettiin pois jo saavutettu etu, työpaikka. Ja pelkästään hänen mielipiteen perusteella. Ja ihan laillisesti, koska Allun mielipide oli omiaan vahingoittamaan seuran imagoa. Ihan samasta on kyse tässä Provinssi-Mäenpää keississä. Arvoista, imagosta ja niiden keskinäisestä suhteesta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisiko Mäenpää saanut ostettua lippua, kun tapahtuma taisi olla loppuunmyyty? Vesittää hyvin mahdollisuuden nopealle paluulle juhla-alueelle.

Ei välttämättä, mutta se ei liity sinänsä järjestäjätahon toimien laillisuuteen.

Ei se myöskään ole työnantajan vika, jos rikot sääntöjä joihin olet sitoutunut, ja jäät työttömäksi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
@DAF teikäläinen on melko hyvin kärryillä lakiteknisistä asioista.. Onko käryä tästä?

edit. copypastean tähän lakimiehen vastauksen turvallisuusalan ammattilaisten ryhmästä, jossa asiaa puitiin järkkäreiden poisto-oikeuden kannalta. Nimeä en laita, koska suljettu ryhmä.

"kutsuvieras eli ei maksava asiakas -> oikeus olla alueella vain niin kauan kuin olet kutsuttu -> välillinen poisto-oikeus jos kutsu perutaan. Jos haluat mielipiteenvapauden niin osta lippu jolloin syrjinnän kielto tulee jo laista."
Tähän vastaan sen verran, että vartijan poisto-oikeus on erillinen asia, käytännössä jos toimeksiantajalta tulee poistopyyntö, niin on poistettava. Se ei silti tarkoita sitä, että rikokseen ei ole syyllistynyt toimitusjohtaja ja yritys, joka kertoo lehdessä syyksi poistamiseen olleen Mäenpään mielipiteen, joka taas on rikoslaissa suoraa syrjintää ja se ei ole mikään tosiasiallinen syy, jota saa käyttää.
 

Tuamas

Jäsen
Se ei silti tarkoita sitä, että rikokseen ei ole syyllistynyt toimitusjohtaja ja yritys, joka kertoo lehdessä syyksi poistamiseen olleen Mäenpään mielipiteen, joka taas on rikoslaissa suoraa syrjintää ja se ei ole mikään tosiasiallinen syy, jota saa käyttää.

Ei poistamisen syy ollut Mäenpään mielipide, vaan se ettei Mäenpäällä ollut voimassaolevaa alueella oleskeluun oikeuttavaa lippua/kutsua.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tähän vastaan sen verran, että vartijan poisto-oikeus on erillinen asia, käytännössä jos toimeksiantajalta tulee poistopyyntö, niin on poistettava. Se ei silti tarkoita sitä, että rikokseen ei ole syyllistynyt toimitusjohtaja ja yritys, joka kertoo lehdessä syyksi poistamiseen olleen Mäenpään mielipiteen, joka taas on rikoslaissa suoraa syrjintää ja se ei ole mikään tosiasiallinen syy, jota saa käyttää.

Vastauksena tähän tuo ylempi postaukseni:

Näin.

Tai otetaan meille urheilupalstan ihmisille enemmän tarttumapintaa tarjoava esimerkki:


Valavuorelta otettiin pois jo saavutettu etu, työpaikka. Ja pelkästään hänen mielipiteen perusteella. Ja ihan laillisesti, koska Allun mielipide oli omiaan vahingoittamaan seuran imagoa. Ihan samasta on kyse tässä Provinssi-Mäenpää keississä. Arvoista, imagosta ja niiden keskinäisestä suhteesta.

Meinaatko, että Espoo United syrji tässä tapauksessa Aleksi Valavuorta?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei poistamisen syy ollut Mäenpään mielipide, vaan se ettei Mäenpäällä ollut voimassaolevaa alueella oleskeluun oikeuttavaa lippua/kutsua.
Ei vaan toimitusjohtaja itse sanoo, että poiston syy oli nimenomaan kirjotus lehdessä. Kun he sanoivat, että ilmoitimme etukäteen, niin he lähettivät sähköpostin ja se todistustaakka on järjestäjällä, onko Mäenpää nähnyt sen sähköpostin, ei Mäenpäällä. Kuten aina.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230702_234632_Gallery.jpg
    Screenshot_20230702_234632_Gallery.jpg
    321,4 KB · kertaa luettu: 75

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua ei tapauksen "kaksinaismoralismi" oikeastaan kiinnosta, koska se ei nähdäkseni ole miltään osin relevanttia.
Tämä selvä, minua se taas kiinnostaa kovin ja on relevanttia. Näkemyksemme ovat eroavaisia.

Toisekseen minua kiinnostaa ylipäätään kulttuuri, missä jaellaan vapaalippuja ties minne ja on henkilöitä, jotka näitä vapaalippuja ottavat vastaan (korruptio).

Kyse ei ole sinänsä siitä, voiko rahalla ostaa arvoja, vaan siitä kenet järjestäjä haluaa kutsua tilaisuuteensa.
Käsittääkseni Mäenpää haluttiin kutsua ja kutsuttiin, mutta myöhemmin kutsu peruttiin koska pinppi. Epäselvää on, oliko Mäenpää tietoinen kutsun peruuttamisesta.

Oli niin tai näin, niin Mäenpään kirjoitus pimpistä (biologinen totuus) aiheutti kutsun peruuttamisen. Oliko näin? Biologisen totuuden kertominen on transfobista ja syy kutsun peruuttamiseen?

On tämä maailma erikoinen.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Tuamas

Jäsen
Ei vaan toimitusjohtaja itse sanoo, että poiston syy oli nimenomaan kirjotus lehdessä. Kun he sanoivat, että ilmoitimme etukäteen, niin he lähettivät sähköpostin ja se todistustaakka on järjestäjällä, onko Mäenpää nähnyt sen sähköpostin, ei Mäenpäällä. Kuten aina.

Sekoitat lahjakkaasti kaksi eri asiaa, tapahtuma-alueelta poiston syyn (ei voimassaolevaa kutsua/lippua) ja kutsun peruuttamisen syyn (tapahtuman arvojen vastaan toimiminen).

Näissä on vissi ero, jos/kun asiaa pohditaan juridiikan kannalta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sekoitat lahjakkaasti kaksi eri asiaa, tapahtuma-alueelta poiston syyn (ei voimassaolevaa kutsua) ja kutsun peruuttamisen syyn (tapahtuman arvojen vastaan toimiminen).

Näissä on vissi ero, jos/kun asiaa pohditaan juridiikan kannalta.
Noinhan siinä uutisessa ei sanota. Mäenpää poistettiin alueelta hänen tietämättään, että kutsu on peruttu (järjestäjän näyttötaakka) ja poiston syy oli siis kirjoitus. Sitä sähköpostin lähetystä ei lasketa, ellei järjestäjä pysty osoittamaan, että Mäenpää on sen lukenut ja silti tullut paikanpäälle.
 

Tuamas

Jäsen
Noinhan siinä uutisessa ei sanota. Mäenpää poistettiin alueelta hänen tietämättään, että kutsu on peruttu (järjestäjän näyttötaakka) ja poiston syy oli siis kirjoitus. Sitä sähköpostin lähetystä ei lasketa, ellei järjestäjä pysty osoittamaan, että Mäenpää on sen lukenut ja silti tullut paikanpäälle.

Mihin tämä järjestäjän näyttötaakka perustuu?

Tällä perusteellahan voisi jättää vaikkapa sähköpostiin tulevat laskut maksamatta, sillä verukkeella ettei laskuttaja ole pystynyt osoittamaan, että laskun vastaanottaja on lukenut viestin.

Ei ilmainen VIP-lippu ole mikään ihmisoikeus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös