EU-parlamentissa nimenomaan yksittäisellä OSAAVALLA mepillä on paljon vaikutusvaltaa löysemmän ryhmäkurin ja valiokuntatyöskentelyn painoarvon johdosta. Jos taas ei ole niin osaava, niin näistä samoista syistä yksittäisellä mepillä on vähemmän vaikutusvaltaa kuin esim. yksittäisellä kansanedustajalla. Juuri tästä syystä persujen näkökulmasta on idioottimaista lähettää Hakkarainen Eurooppaan.
Sinun mielestäsi Hautalan vaikutus on ollut ehkä negatiivista Suomen kansalliselle edulle, mutta onkos käynyt mielessä, että Hautalan kanta tähän ''Suomen kansalliseen etuun'' voisi olla eri kuin sinulla?
Mutta joo, olen varmaan lammas kun en ymmärrä, että Hautalalla on vähemmän valtaa kuin Ranskalla.
Suomen kokonaispäätösvalta miten tahansa käännettynä, on kusitippa valtameressä. Se on se pointti. Minä en tuonut votewatchia keskusteluun, mutta itse sivustokin kertoo, että on kyseessä tietynlainen rankkaus "vahvoista pelaajista", mutta päätösvaltaa ei yhdellä koskaan ole toki Hautalalla varmasti enemmän vihreissä kun Hakkaraisella omassa ryhmässään. Silti Suomella, valtiona ei ole juuri yhtään päätösvaltaa mihinkään jos se on ristiriidassa isompien tai keskisuurten valtioiden kanssa. Päätösvaltaa ainoastaan silloin kun ollaan samaa mieltä oman ryhmittymän kanssa. Eli kansallista päätösvaltaa ei ole, ryhmittymä päätösvaltaa vain silloin kun ollaan samaa mieltä.