Perussuomalaiset

  • 5 362 928
  • 43 322

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tästä täysin samaa mieltä. PS on vain saanut sen junttipuolueleiman, joka muuttuu hiljalleen. Mitä enemmän puolueeseen liittyy ns. tervettä järkeä omaavia niin jää noita Huhtasaaren ja Hakkaraisen kaltaisia idiootteja rannalle. Toisaalta edustuksellinen demokratia on tämä ja mikäli äänestäjä löytyy niin mahdollisuus päästä eduskuntaan on olemassa.

Ennen eduskuntavaaleja puhetta myös Kokoomuksen osalta, jolloin toivottiin että äänestämällä Lepomäen kaltaisia ehdokkaita nähtiin Kokoomuksen muuttavan linjaansa. Saa nähdä miten käy. Sama toki pätee nyt persuihin, äänestämällä fiksua ehdokasta puolueen imago paranee ja se idioottien aiheuttama möly vähenee.

Hold on a second, persut eivät ole saaneet junttipuolueen leimaa vaan he ovat sen hankkineet ja ansainneet. Minun on kovin vaikea nähdä miten puolueeseen saataisiin lisää tervettä järkeä omaavia kun ainoa asia mikä persuja yhdistää on rasistinen maailmankatsomus. Suurin osa tervettä järkeä omaavista ihmisistä ei ole rasisteja joten persujen kasvupotentiaali on jokseenkin rajallinen.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Hold on a second, persut eivät ole saaneet junttipuolueen leimaa vaan he ovat sen hankkineet ja ansainneet. Minun on kovin vaikea nähdä miten puolueeseen saataisiin lisää tervettä järkeä omaavia kun ainoa asia mikä persuja yhdistää on rasistinen maailmankatsomus. Suurin osa tervettä järkeä omaavista ihmisistä ei ole rasisteja joten persujen kasvupotentiaali on jokseenkin rajallinen.

Nämä on kyllä hupaisia kommentteja.

Kun tuntee ihan normaaleja työssä käyviä poliiseja ja lääkäreitä, jotka ovat persujen ehdokkaina, niin ainoat rajakit ovat nämä somessa mesoavat "suvaitsevaiset".

Minä tunnen monta ulkomaalaistaustaista, jotka ovat suvaitsevampia, kuin osa suomalaista vihervasemmistoa. Suvakit ainoastaan mölyämisellään pahentavat vastakkainasettelua ihmisten kesken, mutta sehän onkin anarkistien ainoa tavoite.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nämä on kyllä hupaisia kommentteja.

Kun tuntee ihan normaaleja työssä käyviä poliiseja ja lääkäreitä, jotka ovat persujen ehdokkaina, niin ainoat rajakit ovat nämä somessa mesoavat "suvaitsevaiset".

Minä tunnen monta ulkomaalaistaustaista, jotka ovat suvaitsevampia, kuin osa suomalaista vihervasemmistoa. Suvakit ainoastaan mölyämisellään pahentavat vastakkainasettelua ihmisten kesken, mutta sehän onkin anarkistien ainoa tavoite.

Niin, kun tuntee ihan normaaleja työssäkäyviä poliiseja ja lääkäreitä, ainoa asia joka heitä yhdistää on maahanmuuttovastaisuus, rasismi. Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? Minä en tunne yhtäkään mölyävää suvakkia mutta tämä termi lienee teillä rasisteilla hyvinkin yleisesti käytössä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä tunnen monta ulkomaalaistaustaista, jotka ovat suvaitsevampia, kuin osa suomalaista vihervasemmistoa.

Hei, sunhan piti laittaa mut dispoon, mikä meni pieleen?

Väkisin lainatun perusteella, nousee kysymys, että jos suvaitseva ei suvaitse suvaitsemattomia, mikä on ongelma? Miksi kenenkään pitäisi suvaita sitä, että joku katsoo oikeudekseen määrittää muiden ihmisten ihmisoikeuksia? oikeastihan perustetta, siis kestävää, moiselle ei ole olemassa. Kun tämä lavennetaan poliittiseen maailmaan on kyse siitä, että jostain kumman syystä pitäisi toisen suvaita se, että toinen kiistää olemisen oikeutuksen perusteet toisilta, eli hyökkää kaikkea sitä vastaan mitä se toinen edustaa, tässä tapauksessa demokratiaa vastaan. Historia kaikenlisäksi on opettanut, että jos tälle pirulle annat pikkusormen, se vie kaiken ja jälkiä saa korjata monta sukupolvea. Nämä tuhatvuotiset valtakunnat ei koskaan tule kestämään kuin liian kauan ja saamaan liikaa tuhoa aikaan ennen kuin kuolevat, mutta aina ne kuolevat, koska ovat ihmisyyden vastaisia.

Mikä on siis ensinnäkin se suvaitsevaisuuden määre, josta kirjoitat ja miksi esim. sinua pitäisi jonkun suvaita, kun et selvästi itse suvaitse toisin ajattelevia, kuten vihervasemmistolaisia(?). Yrität siis onnistua uhriutumaan jonkun asian tiimoilta, mutta ihan se ei selväksi käy, minkä. Minäkin tunnen monta ulkomaalaista, jotka ovat suvaitsevaisia ja tunnen myös monta ulkomaalaista jotka eivät ole. Me ihmiset ollaan siis samanlaisia ulkoisesta ja tapakulttuurisesta kontekstista riippumatta ja erot on keksittyä tuubaa, jonkinlaisen poliittisen päämäärän kassaraksi.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Niin, kun tuntee ihan normaaleja työssäkäyviä poliiseja ja lääkäreitä, ainoa asia joka heitä yhdistää on maahanmuuttovastaisuus, rasismi. Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? Minä en tunne yhtäkään mölyävää suvakkia mutta tämä termi lienee teillä rasisteilla hyvinkin yleisesti käytössä.

Ei, vaan huoli on se mikä heitä yhdistää.

En ole myöskään rasisti, mutta ymmärrän miksi haluat minut siihen porukkaan lokeroida.

Minä tunnen monta mölyävää suvakkia, ja sinä toimit ihan vastaavalla tavalla.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei, vaan huoli on se mikä heitä yhdistää.

En ole myöskään rasisti, mutta ymmärrän miksi haluat minut siihen porukkaan lokeroida.

Minä tunnen monta mölyävää suvakkia, ja sinä toimit ihan vastaavalla tavalla.

Mkkä se huoli on mikä heitä yhdistää? Minun kirjoissani sinä olet rasisti, halusit tai et.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mkkä se huoli on mikä heitä yhdistää? Minun kirjoissani sinä olet rasisti, halusit tai et.

Huoli lasten tulevaisuudesta tai yhteiskuntarauhasta. Huoli ikääntyvien vanhusten hoidosta. Huoli monesta asiasta.

Se, että pidät minua rasistina ja olet jyrkästi näistä asioista eri mieltä, on minulle suuri helpotus. Sen verran on sekavaa ja tuomitsevaa tuo sinun ajatuksenjuoksu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minun kirjoissani sinä olet rasisti, halusit tai et.

Mitä vikaa on rasismissa? Siitä tehdään jokin ihme demoni. Kyllä minustakin löytyy rasismia, vaikka olen lähes päivittäin sulassa sovussa mamujen kanssa ja teen duunia heidän eteensä. Siellä on sitä rasismia myös yllin kyllin meidän suuntaan. Aina kun mennään äärilaitoihin niin se onkin jo eri asia, kummankin puolelta. Ja nyt sitten tähän jotain lässytystä, että vain me voimme olla rasisteja. No, voudaanhan me kutsua mamuista vaikka, että he vihaavat ja halveksivat meitä valkoisia länkkäreitä. Ei muuta asiaa miksikään. Mutta sä bebeto olet sellainen kiva ihminen, että hyväksyt meidät kaikki, aatteista ja väristä huolimatta. Tosin halveksit ja vihaat niin paljon vaikkapa persuja, että toivot toisinaan jopa rumaa loppua heille. Minun kirjoissani;)
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kato näin paremmissa piireissä keskustellaan. Piiloudutaan mukafaktojen taakse ja jos niiden perään kyselet niin todistustaakka käännetään vastapuolelle.

Jos puolet ajasta piirtelee pillun kuvia liitutaululle, niin voi syystä poistaa luokasta. Olkoon vaikka sitten sukupuolirasisti tällä kertaa..
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensin ei oltu rasisteja, sitten oltiin mutta niinhän me kaikki, ja nyt ollaan mutta mitä pahaa siinä on?

Koita nyt tässä pysyä mukana. Huh.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Huoli lasten tulevaisuudesta tai yhteiskuntarauhasta. Huoli ikääntyvien vanhusten hoidosta. Huoli monesta asiasta.

Se, että pidät minua rasistina ja olet jyrkästi näistä asioista eri mieltä, on minulle suuri helpotus. Sen verran on sekavaa ja tuomitsevaa tuo sinun ajatuksenjuoksu.

Minä korvaisin sanan huoli sanalla pelko. Uhkakuvia maalaamalla ja pelkoa kylvämällä persut ovat kannatuksensa saaneet ja ansainneet. Aivan samoin kuin muutkin oikeistopopulistiset eurooppalaiset puolueet. Minulle suuri helpotus on paskalla käynti, sinulle se että minä olen asioista kanssasi eri mieltä.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Inho, huoli, epäluuloisuus tai varauksellisuus joitakin asioita kohtaan ei ole pelkoa. Ne ovat ihan eri asioita. Vai myöntääkö moni pelkäävänsä perussuomalaista puoluetta tai sen jäseniä?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tästä täysin samaa mieltä. PS on vain saanut sen junttipuolueleiman, joka muuttuu hiljalleen. Mitä enemmän puolueeseen liittyy ns. tervettä järkeä omaavia niin jää noita Huhtasaaren ja Hakkaraisen kaltaisia idiootteja rannalle. Toisaalta edustuksellinen demokratia on tämä ja mikäli äänestäjä löytyy niin mahdollisuus päästä eduskuntaan on olemassa.
Huhtasaaret ja Hakkaraiset eivät tule putoamaan rannalle niin kauan kun heitä suorastaan palvotaan puolueen sisällä.
 

Analyzer

Jäsen
Muutama sananen perussuomalaisista ja pj Halla-ahosta.

Halla-ahon valinta puheenjohtajaksi on osoittautunut perussuomalaisilta napakympiksi.Harva uskoi, että persut pystyy Halla-aho nokkamiehenään kilvoittelemaan uskottavasti suurimman puolueen paikasta. En minä ainakaan. Lonkalta heitän, että puolueiden jäsenistöissä juuri perussuomalaisissa on kaikista varauksettomin tuki puheenjohtajalleen. Vasemmistoliitto saattaa päästä lähelle samaa, ainakaan ketään uskottavaa haastajaa Andersonille ei ole näköpiirissä.

Tästä sitten saattaakin seurata tulevaisuudessa pieni ongelma. Halla-ahohan on koko ajan antanut ymmärtää,että hän ei välttämättä tule olemaan pitkään puheenjohtajan paikalla. Toisaalta hän on sanonut tarkastelevansa asiaa myös puolueen edun kannalta. Toistaiseksi näyttää siltä, että puolueen kannatus nojaa lujasti nimenomaan Halla-ahoon.

Mielenkiintoista on myös median suhtautuminen Halla-ahoon. Nythän on käymässä niin, että aiemmin demonisoitu Halla-aho esitetään puolueen ns järkisiipenä ja pelotellaan nuorisojärjestön rasistisilla ja etnonationalistisilla ulostuloilla sekä toisaalta korostetaan puolueesta löytyvää venäjämielisyyttä.

Olen pannut merkille, että Halla-aho itse osallistuu poikkeuksellisella aktiivisuudella kaikkiin tentteihin ja suuriin tapahtumiin. Muut puolueenjohtajat laittavat huomattavan paljon useammin tuuraajiksi varapuheenjohtajia tai muuten aihepiirissä meritoituneita kansanedustajia. Uskon tämän johtuvan siitä, että Halla-aho kokee esim Huhtasaaren ulostulot riskeinä ja mainehaittoina. Tästä seuraa vaan se ongelma, että Halla-ahon merkitys puolueelleen kasvaa entisestään.Mikäli Halla-aho haluaa luopua puheenjohtajuudesta esim kahden vuoden päästä siten, että persujen kannatus ei notkahda niin alkaa olla kiire löytää uskottavia kasvoja uudeksi puheenjohtajaksi. Keskeistä on, että ketä valitaan kesän puoluekokouksessa varapuheenjohtajiksi(oletan, että Halla-aho jatkaa Pj:nä).

Tässähän on myös vaara ns soini-ilmiölle, että valta turmelee ja aletaan nähdä itsensä korvaamattomana. Mikäli Halla-aho on tullut lopputulemaan, että ei ole enää seuraavissa ek-vaaleissa puheenjohtajana niin uusia uskottavia nimiä olisi alettava jo ajamaan kansan tietoisuuteen.
 

Analyzer

Jäsen
Mutta varmaan tärkeintä on, että hän on pj:nä kiertänyt perähikiöitä ja kohdannut paikallisia hernesopan jakajia enemmän kuin Soini koko tällä vuosikymmenellä. Sieltä se perimmäinen kannatusnousu rakentuu, kun paikalliset toimijat jakelee ihan omaan laskuunsa aatteen innostamana lappua postilootaan.

Kyllä näin on. Halla-aho veti käytännössä kahden vuoden vaalikampanjan ravaamalla harvase viikonloppu ympäri Suomea kaiken maailman kissanristiäisissä. Ensin piti koota omat rivit ja estää vuoto sinisiin ja sen jälkeen alkaa pohjustaa tulevaa menestystä vaaleissa. Pohjatyö mahdollisti hyvän vaalituloksen.

Kirjoituksen pointti kuitenkin oli, että Halla-ahon pitää alkaa jakamaan näkyvyyttä enemmän muillekin, JOS meinaa luopua lähitulevaisuudessa puheenjohtajuudesta. Ongelmahan onkin toki siinä, että ensisijainen tuuraaja on vpj Huhtasaari, joka aina möläyttää jotain päättömyyksiä. Tämän taki Halla-aho katsonut varmaan parhaaksi mennä itse joka tenttiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Huhtasaari äänesteään vittuun Suomesta ja edustaa meitä EU:ssa. Veikkaan mä.
 

Salama44

Jäsen
Ovatko perussuomalaiset idiootteja. Väittävät ettei PS nuorten twitter tilillä jukaistun rasistisen ilmoituksen vuoksi ole perusteita perua nuorisojärjestön tukea koska se ei ole järjöstön eikä sen hallituksen kannaotto.

Totta helvetissä on. Heidän velvollisuus on valvoa tilin käyttöä. Heti avustukset pois sellaiselta järjestöltä jonka mielestä ihmisiä voidaan erotella ihonvärin mukaan.
 

Salama44

Jäsen
Kertoo paljon perussuomalaisista jos ei ymmärrä mitä vikaa on rasismissa, sukupuolisen koskemattomuuden loukkaamisessa tai vapaan tiedonvälityksen rajoittamisessa. Ihan kärkipoliitikotkin syyllistyvät kahteen viimeiseen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertoo paljon perussuomalaisista jos ei ymmärrä mitä vikaa on rasismissa, sukupuolisen koskemattomuuden loukkaamisessa tai vapaan tiedonvälityksen rajoittamisessa. Ihan kärkipoliitikotkin syyllistyvät kahteen viimeiseen.
Niin, näistähän on ollut paljon puhetta jo monta vuotta. Yksinkö ne persut näistä kinaavat? Ilman mitään syytä, tottakai. Miksi luulet, että persujen suosio kasvaa jatkuvasti? Ihan vaan itsestään, vai?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minä korvaisin sanan huoli sanalla pelko. Uhkakuvia maalaamalla ja pelkoa kylvämällä persut ovat kannatuksensa saaneet ja ansainneet. Aivan samoin kuin muutkin oikeistopopulistiset eurooppalaiset puolueet. Minulle suuri helpotus on paskalla käynti, sinulle se että minä olen asioista kanssasi eri mieltä.

Korvaa vaan, kuuluu vissiin taudin kuvaan.

Ymmärrän kyllä senkin, että paskalla käynti helpottaa ja varmaan myös selventää ajatuksiasi.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä korvaisin sanan huoli sanalla pelko. Uhkakuvia maalaamalla ja pelkoa kylvämällä persut ovat kannatuksensa saaneet ja ansainneet. Aivan samoin kuin muutkin oikeistopopulistiset eurooppalaiset puolueet. Minulle suuri helpotus on paskalla käynti, sinulle se että minä olen asioista kanssasi eri mieltä.

Onko esimerkiksi Oulun raiskauksista tai yleisesti mamujen suuresta prosenttimäärästä raiskaustilastoissa puhuminen uhkakuvan maalaamista tai pelon kylvämistä? Elämme kyllä ihan eri todellisuudessa, jos sinun mielestä tälläisistä asioista pitäisi vaieta tai silittää päätä. Minäkin saan suurta helpotusta paskalla käymisestä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Onko esimerkiksi Oulun raiskauksista tai yleisesti mamujen suuresta prosenttimäärästä raiskaustilastoissa puhuminen uhkakuvan maalaamista tai pelon kylvämistä? Elämme kyllä ihan eri todellisuudessa, jos sinun mielestä tälläisistä asioista pitäisi vaieta tai silittää päätä. Minäkin saan suurta helpotusta paskalla käymisestä.

Ennakkoon kun asiaa pohtii niin se on pelon kylvämistä, ja jälkeen kun kommentoi, niin se on ällöttävää asialla ratsastamista/äänien kalastelua.

Kai se menee näiden mielestä niin kuin niiden Oulun raiskattujenkin kanssa. Turpa kiinni ja nauti.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko esimerkiksi Oulun raiskauksista tai yleisesti mamujen suuresta prosenttimäärästä raiskaustilastoissa puhuminen uhkakuvan maalaamista tai pelon kylvämistä? Elämme kyllä ihan eri todellisuudessa, jos sinun mielestä tälläisistä asioista pitäisi vaieta tai silittää päätä. Minäkin saan suurta helpotusta paskalla käymisestä.

Kyllä noista ikävistä tapahtumista ja niihin liittyvistä uhkakuvista pitää puhua, mutta en hyväksy persujen tapaa käyttää sitä keppihevosena muukalaisvihan lietsomiseen ja sitä kautta kannatuksen vankistamiseen rasismiin taipuvaisten kansan syvien rivien joukossa.

Persut eivät pidä samalla innolla esillä samoihin aikoihin paljastunutta pedofiilirinkiä, vaikka vähintään yhtä iljettävä tapaus on kyseessä. Kun tekijät olivatkin kantasuomalaisia. Se paljastaa etteivät he pyyteettömästi vain rikosten estämisen asialla ole, vaan alhaisemmat tavoitteet vanhan kunnon jakolinjan me vs ne rakentamiseen on siinä mukana.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teuvo on protestiksi äänestetty sinne. Ei Teuvon tarvi siellä mitään osata tai tietää, kyllä tulkki hoitaa homman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös