Mitäpä luulette, että käy, jos syyte ja tuomio tulee Hanna Mäntylälle, tuleeko lähtö?
Hanna on kyllä ihan kivan näköinen persuksi, siksi melkein toivoisi, että ei tehtäisi turhaa asiaa.
Liekkö hampaat vinot kun en ole löytänyt yhtään kuvaa jossa hymyilisi niin, et hampaat näkyy.
Oletko Kanerva mielestäsi normaali persu? Olen sitoutumaton ja en kauheasti seuraa eri puolueita, mutta nyt kun persuista on paljon puhetta, niin olen katsonut millaisia tyyppejä täällä sitten on ja sinä, Anssi#5 ja se bigheadbob (korjatkaa jos muistan väärin) nyt ainakin täällä olette "äänessä", niin tuli mieleeni oletteko mielestänne ns. tavallisia persujen kannattajia?
Seurailet persuja? Oletko kertonut heille? Onko sinulla kiikarit?Mitäköhän vittua sä höpiset? En ole persujen kannattaja, en edes kaappi.
Musta on vaan kivaa seurata persuja, tosielämän draamakomediaa, vähän niinkuin Blues kiekossa. Liekkö edessä Bluesin viimeinen viikko elävien kirjoissa, jännää!
Ps. Neukuilla on sentään rahaa.
Seurailet persuja? Oletko kertonut heille? Onko sinulla kiikarit?
Oletko Kanerva mielestäsi normaali persu?
Niin, mielenkiintoista on pohtia, ensinnä, olivatko nuo mainitsemasi poliittiset toimijat olleet omasta mielestään järjestämässä laillista mielenilmausta, jonka sitten joukko anarkisteja on ottanut käyttöönsä omiin päämääriinsä. Mikäli sulla on pitävää todistusaineistoa että näin ei ollut, niin otan huomioon.
Toiseksi, en kommentoinut pelkästään tuota yhtä tilaisuutta, vaan ajattelin asiaa hieman laajemmalta kantilta, kun noita miekkareita pykätään pystyyn, olipa pykääjä mikä taho tahansa, lienee aina olemassa nuoria, joille mahdollisuuskin tietynlaiseen actioniin on yhtä kuin hauskanpito. Tuskin näistä kenelläkään on mielessään minkäänlaista todellista aatetta tai sen kummempaa ideologiaa, onpahan vain jotakin tylsän ja ikävän arjen tilalle.
Jossain määrin nämä ovat aina "organisoituja", siinä missä kaljakelluntakin, mutta jos retoriikallaan pyrkii näitä rinnastamaan terrorismiin, suosittelen avantouintia ilman paluuta, niin hukassa tuntuu olevan agitaattori huumassa terve järki.
Seiska tavoitti Perussuomalaisten viestintävastaavan työmies Matti Putkosen kommentoimaan viimeaikaisia tapahtumia.
- Siis jumalauta! Teette ihan paskaa työtä. Voi vittu! Jahtaatte Suomen parasta ministeriä. Oikea ajojahti, Putkonen puhisi.
Hän myös väitti, ettei Mäntylää epäillä rikoksesta, vaikka poliisi on vahvistanut asian.
- Ei oo mitään sellaista, tarkista tietosi!
- Enkä anna sulle mitään lausuntoa, kun en luota suhun pätkääkään, Putkonen päätti puhelun.
...
Luulisi nyt, että politiikkakonkari osaisi sanoa sen "en kommentoi" ilman mitään toimittajan haukkumista, mutta Putkonen jaksaa yllättää...
Persuministeri Mäntylän petoksen syyteoikeuden vanhenemisessa on mielenkiintoisia piirteitä. Poliisille tehtiin ilmoitus 8. heinäkuuta 2015. Syyteoikeus vanheni 3. marraskuuta, eli aikaa olisi ollut hoitaa tätä päivänselvää hommaa lähes 4 kuukautta. Asia kuitenkin viivästyi mm poliisin lomailun vuoksi.
Itse asiahan on harvinaisen selkeä poliisin kannalta. Vuonna 2010 Mäntylä ilmoitti oikeudenkäynnissä olevansa yksinasuva yksinhuoltajaäiti ja tarvitsevansa oikeusapua valtiolta. Oikeusapua hän myös sai noin 4500 euroa.
Vuonna 2011 toisessa oikeudenkäynnissä tarina vaihtui toiseksi. Mäntylä itse kertoi asuneensa merikapteenin kanssa avoliitossa vuodesta 2006 asti ja että molemmat huolehtivat perheen menoista.
Asiaan ei varmaan mitenkään liity persujen läheiset suhteet poliisiin eikä persujen suuri poliisikansanedustajien määrä. Luultavasti on vain ihan sattumaa, että tuolla lailla ihan vahingossa viivähti persuministerin petoksen tutkinta. Samaan aikaan kun tuo pikku lipsahdus poliisille sattui, valittiin Mäntylä seteliselkärankapuolueen ministeriksi. Vennamo pyörii haudassaan, mutta eipä se Soinin ministeriauton takapenkille kuulu.
Lähteet (iltalehti):
Seiska: Ministeri Hanna Mäntylää epäillään petoksesta
Mäntylän petosepäily vanheni poliisin loman takia
Hyvin ajattelematon väite Slungalta. Minusta olisi mielenkiintoista persudraamaa, jos Tynkkynen veisi Slungan mahdollisen kunnianloukkauksen oikeuteen. Paljon mielenkiintoisempaa kuin se, mitä persuporukka tekee eduskunnassa.Entäs BB-Sebun syyllisyys ilman prosessia...
Kyllähän tuossa Kari Uoti teki ihan kiitettävällä nokkeluudella töitä korkean palkkionsa (jonka tällä kerralla joutuu Mäntylä itse maksamaan) eteen. Mutta varmaan Mäntylä tällä kertaa maksaa tyytyväisenä lakimiehensä palķkion, kun tämä järjesti hänet ulos hankalasta tilanteesta."Mäntylän asiamies Kari Uoti kysyi kuulustelevalta Helsingin ylikonstaapelilta 23. syyskuuta sähköpostitse, että ”haittaako, jos menee sun loman yli”.
– Ei minua haittaa, palataan asiaan viikolla 42, kun palaan lomilta, ylikonstaapeli vastasi.
Oikeuden mukaan tutkittava asia ei myöskään ollut erityisen monimutkainen, eikä esitutkinta pidä sisällään kuin muutaman asiakirjan ja neljän henkilön lyhyet kuulemiset. Pöytäkirja lähetettiin Mäntylälle loppulausuntoa varten vasta 3. marraskuuta eli samana päivänä kun rikos vanhentui."
Prosessi loppui, jollei sitten syyttäjä valita. Syyttäjä ei ole ainakaan minun tietääkseni kertonut julkisuuteen, ettei valita vanhentumispäätöksestä. Soinin lausunnosta päätellen hän on kertonut Soinille, ettei valita tuomiosta.Soini: Ministeri Mäntylä on syytön
- Mäntylä on syytön, kuten nyt on todettu. Ei ole mitään prosessia, Soini kommentoi keskiviikkona.
Entäs BB-Sebun syyllisyys ilman prosessia...
Mielenkiintoista on myös tuomita Mäntylä ilman rikosta ja rangaistusta.