En mä ole koskaan kuullut kenenkään vasemmistoliittolaisen puhuneen tuosta asiasta. Oon kyllä aikaisemminkin lukenut samasta logiikasta, mutta sitä viljelee se toinen leiri pelkästään. Kyse on siis todennäköisesti siitä että mamut tulevat rajat kiinni-hörhösiiven tukiviidakkoapajille ja se huolestuttaa.
Mielestäni kyse ei kuitenkaan ole mistään täysin tuulesta temmatusta logiikasta. Suomeen on tullut tuhansia ihmisiä lyhyessä ajassa ja eri arvioista riippuen tulijoita on vielä paljon lisää. On aika selvää, että nämä tulijat eivät tule uhkaamaan korkeasti koulutettujen työpaikkoja Suomessa, vaan tulevat joko matalapalkkaisiin töihin tai sitten suoraan osaksi tukijärjestelmää ja kortistoa. Toivottavasti osaksi ensin mainittua. Hyvin pitkän ajan kuluessa - arvioista riippuen useampi sukupolvi - voimme odottaa mamujen työllistymistä myös paremmin palkattuihin hommiin...
Rakennusliitto jo ehti vastustamaan rakennusteollisuuden aietta kouluttaa tuhansia maahanmuuttajia ja kyllä minä ymmärrän tämän logiikan tuossa taustalla. Jos olet duunari, työtön tms, niin mielestäni on loogista vastustaa maahanmuuttajien koulutusta ja saapumista työmarkkinoille, en syytä heitä tästä, aivan ymmärrettävää.
Sen sijaan on mielestäni epäloogista, että työttömien ja pienituloisten suomalaisten puolueeksi itse itsensä profiloinut taho kannustaa jopa ultraliberaalin maahanmuuton käyttöönottoa.