Saat nillittää ihan niin paljon kuin haluat, siihen sinulla on täysi oikeus. Mutta se nyt on ihan täysin kaikille selvää, että sinulta ei saa linkkiä mihinkään väitteeseesi ilman pyytämistä, yleensä sekään ei auta vaan sitä pitää vaatia. Normaalit ihmiset antavat linkit väitteidensä tueksi ihan ilman pyytämistäkin, Tällä kertaa sen linkin annnoit melkein suosiolla, ja siitä kiitos sinulle.
Ote jatkoajan verkkolehden uusimman kolumnin avauksesta:
Kiekko-Vantaa lähtee tavoittelemaan parempaa menestystä viime kauden romahtamisen jälkeen. Tavoitteisiin kuuluu myös katsojamäärän kasvattaminen, jotta Vantaalle saataisin aikaan kunnon kiekkobuumi.
Yllä oleville väittämille ei esitetä mitään lähdettä. Ei ole linkkejä eikä itse asiassa edes selvää viittausta siihen, mistä tiedot ovat peräisin. Taustalla on eräänlainen sanaton sopimus ja oletus, että kirjoittajan on tehtävä taustatyöt huolella. Panoksena tässä on uskottavuus kirjoittajana.
Jatkoajan keskustelupalsta ei edelleenkään ole mikään vitun tietosanakirja. Käytännössä jokainen tänne kirjoittava esittää jatkuvasti tietoja ja väitteitä, joiden tueksi ei oletusarvoisesti esitetä mitään lähteitä. Sama juttu lähes kaikessa kirjoitustyössä lähes kaikissa medioissa: kolumneihin, mielipidekirjoituksiin ym. ei pääsääntöisesti ole tapana antaa kaikille mahdollisille tiedoille ja väitteille lähteitä. Niitä voidaan toki antaa, silloin kuin se tarkoituksenmukaiseksi todetaan. Niin minäkin teen. Ministerin feilanneet alusvaatebisnekset ja velkaongelmat eivät esimerkiksi olleet millään tapaa sellainen kiistanalainen tai olennainen asia kirjoituksessani, että mulla olisi ollut tarvetta taustoittaa ja perustella väitettäni sen enempää.
Jätkä on kuitenkin ilmeisesti ottanut tehtäväkseen kulkea ketjusta toiseen nillittämässä minulle tästä asiasta. Oletettavasti, koska kirjoitukseni kiukuttavat sinua. Jotain täytyy päästä sanomaan vastaan vaikka väkisin, joten alat sitten paremman puutteessa esittää tämmöisiä omituisia vihjailuja ja väitteitä kirjoittajan ja kirjoituksen luotettavuudesta. Jopa myönnät nyt, ettei esitettyjen tietojen todenperäisyys sinua edes kiinnostanut (koska asia kuulemma oli sinulle jo tuttu), vaan "peräilet" niitä lähteitä ihan muista syistä. Ja sulla on otsaa nillittää siitä ettei ihmiset hypi sun vihjailupillin tahtiin. Todella raukkamaista, lapsellista ja keskustelua halventavaa käytöstä.