Ymmärrän hyvin että Soini henkilönä jakaa mielipiteitä, mutta nämä ulkonäköön viittaavat kommentit ovat aika selkeä merkki siitä että aika lailla taitaa sieluun sattua se, että juuri Soini osuu kerta toisensa jälkeen arvioissaan EU:sta, eurosta ja sen tulevaisuudesta oikeaan.
Muuten hyvä, mutta täysillä metsään. Toisin kuin Soini, itse näkisin enemmän kuin mielelläni Suomen irtautuvan eurosta. Soinin "ennustuksien" suhteen taas minulla ei ole mitään huomauttamista.
Se on sitten toinen asia, ennustaako Soini vain politikoidakseen - ja mitä hän oikeasti toivoisi tapahtuvan. Ettei vain lähiöiden sankareita vietäisi kuin pässiä narussa?
Ja jos esitän subjektiivisen mielipiteeni siitä, että Soini on rakastunut kuvaansa (tässä tapauksessa vähän löllyvään), lienen siinä yhtä oikeassa tai väärässä kuin sinä oman analyysisi kanssa minun motiiveistani. Narsismi on sitä paitsi politiikan peruskauraa, ja sillä se Timpankin kone puksuttaa - ja hesellä tietysti. Ehkä Espoosta ei edes saa soijanakkeja.
Yksi huomion arvoinen seikka on muuten se, että Soini on (näin hän ainakin tänään antoi ymmärtää) käynyt pitkän ja perusteellisen pohdinnan siitä, jatkaako Suomessa vai valitako ura Euroopassa! Nyt olisi ollut siihen hyvä tilaisuus, Soini harmitteli sekä puheessaan että haastatteluissa.
Tuo ei siis ole sanatarkka lainaus, mutta Soinin viesti oli se, että ura Euroopassa oli tarjolla ja se oli mitä ilmeisemmin aika houkutteleva tarjous.
Ehkä siis saamme jo piankin lukea Wall Street Journalista kuukauden luetuimman artikkelin, jossa Soini kertoo, että Euroopassa kaikki säilyykin ennallaan; ainoa merkittävä muutos on se, että mustissa autoissa matkaa jatkossa muutama persukin, mutta ei Soinia, koska hän sittenkin valitsee kodin ja isänmaan.