Mainos

Perussuomalaiset

• 5 879 131
  • 46 175

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

– Poliisiviranomainen on myöntänyt minulle aseen kantoluvan aikaisemman työni ja henkilön (itseni) suojaamiseen liittyvällä perusteella, Vornanen kertoo paikallislehdille kirjoittamassa viestissään.
– En avaa luvan myöntämisen taustoja ja perusteita. Totean ainoastaan, että tälle poikkeukselliselle kantoluvalle on ollut asianmukaiset ja erittäin vahvat perusteet. Tämä aseen kantolupa on ollut minulla useiden vuosien ajan, Vornanen kertoo paikallislehdille kirjoittamassa viestissään.

Pitääkö tästä ymmärtää, että Vornanen on jatkuvasti, vuosikaudet kävellyt tuo tuliluikku taskussaan? No, nyt ei enää kävele tämän pyssykän kanssa eikä minkään muunkaan aseen kanssa ja hyvä niin. Onkohan hänellä jatkossa mora mukana, kun on niin "vahvat perusteet" itsensä suojaamisen vuoksi?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Noppa10, toimittajien toimenkuvaan kuuluu myös olennaisen tiedon erottelu epäolennaisesta. Ymmärtääkseni kouluammuskeluiden yhteydessä ei ole tavattu erityisesti keskittyä siihen, miten .22 on pysäytysvoimaltaan varsin heikkotehoinen ase eikä tapa niin helposti kuin suurempikaliiberiset perheenjäsenensä. Loppuosa viestistäsi motiivien spekuloinnista on taas sellaista keksittyjen narratiivien ilmoille heittämistä, että niihin on turha enempiä edes tarttua.

Ja nyt kyse ei ollut tappamistarkoituksesta, joten tässä mielessä aseen tehokkuus oli sivuseikka kuten tuot esille. Oleellista on aseen käyttö Helsingin keskustassa.

– Poliisiviranomainen on myöntänyt minulle aseen kantoluvan aikaisemman työni ja henkilön (itseni) suojaamiseen liittyvällä perusteella, Vornanen kertoo paikallislehdille kirjoittamassa viestissään.
– En avaa luvan myöntämisen taustoja ja perusteita. Totean ainoastaan, että tälle poikkeukselliselle kantoluvalle on ollut asianmukaiset ja erittäin vahvat perusteet. Tämä aseen kantolupa on ollut minulla useiden vuosien ajan, Vornanen kertoo paikallislehdille kirjoittamassa viestissään.

Pitääkö tästä ymmärtää, että Vornanen on jatkuvasti, vuosikaudet kävellyt tuo tuliluikku taskussaan? No, nyt ei enää kävele tämän pyssykän kanssa eikä minkään muunkaan aseen kanssa ja hyvä niin. Onkohan hänellä jatkossa mora mukana, kun on niin "vahvat perusteet" itsensä suojaamisen vuoksi?
Vai oiskohan Vornasella ollut hyvät suhteet tuon luvan saamiseksi.

rpeez

Jäsen
Varmaan sekä että, syitä on varmaan ollut ja kollegalle on helppoa antaa lupa.

On kyllä aika mielenkiintoinen aseen tyyppi. Harvoin kuulee, että joillain on lupa tuollaiseen, jonka ainoa tarkoitus on olla sen verran pieni että pystyy mukavasti kantamaan mukanaan huomaamatta.

Edit. Luulen että luvanmyöntäjäkin on muutaman yön nukkunut nyt huonosti tyyliin, S-na minkä meni tekemään ;-)

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Onkohan hänellä jatkossa mora mukana, kun on niin "vahvat perusteet" itsensä suojaamisen vuoksi?
Tuskin mora, kun ottaa huomioon, millaista käsiasetta kanniskeli mukanaan. Oma veikkaukseni olisi taittoveitsi tai stiletti, sopisi paremmin imagoon :)

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voi olla pätevät perusteet ja hyvät suhteet. En tiedä oliko 90-luvulla löyhemmät säännöt, mutta on hyvin voitu hankkia silloin lupa. Niitä ei kaiketi tarvitse uusia niin on voinut olla vuosia joko välillä mukana tai muuten vain jossain kaapissa.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Voi olla pätevät perusteet ja hyvät suhteet. En tiedä oliko 90-luvulla löyhemmät säännöt, mutta on hyvin voitu hankkia silloin lupa. Niitä ei kaiketi tarvitse uusia niin on voinut olla vuosia joko välillä mukana tai muuten vain jossain kaapissa.
Mullekin tuli mieleen tuosta median uutisoinnista, että oiskohan lupa tosiaan 90-luvulta saakka. Kun kerran aseiden myyjät eivät ole tätä mallia juuri Suomessa enää nähneet.

Muistelen kanssa, että aseiden lupaa ei tavallisesti tarvitse uusia ja toisaalta siitä ei myöskään pääse eroon, ellei virallisesti vie asetta romutettavaksi.

Tuamas

Jäsen
Mullekin tuli mieleen tuosta median uutisoinnista, että oiskohan lupa tosiaan 90-luvulta saakka. Kun kerran aseiden myyjät eivät ole tätä mallia juuri Suomessa enää nähneet.

Muistelen kanssa, että aseiden lupaa ei tavallisesti tarvitse uusia ja toisaalta siitä ei myöskään pääse eroon, ellei virallisesti vie asetta romutettavaksi.

1998 asti sai aseluvan haettua itsesuojelutarkoitukseen ja käsittäkseni myös hyvillä suhteilla tuollaiseen ”taskuaseeseen” joka Vornasella oli.

Olettaisin että ysärillä saatu lupa, joka on irronnut kaverilta kaverille kohtuu helposti ja on säilynyt Vornasella, kun jossei perseile, niin noissa ei ole jälkikäteisvalvontaa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Vornanen uhkauksia olisikin saanut (Mistä ei siis mitään tietoa edes ole.), kaiketi eduskunnassa on standardimenettelyt, miten näiden kanssa toimitaan, jotta kansanedustajien turvallisuus työssä ja vapaa-ajalla taataan? Ei tilanne voi missään tapauksessa olla sellainen, että kansanedustaja ottaa omin päin pistoolin mukaan, lähtiessä istumaan iltaa.

Jos Vornasta on uhkailtu, miksi hän lähtee baariin?

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Liitteet

• GMXFy6hW0AAUs0R.jpg
    GMXFy6hW0AAUs0R.jpg
    97,2 KB · kertaa luettu: 216

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin... Jos ajatus olisi oikeasti tuollainen, että tarvitsee aseen turvaksi ulkona liikkumiseen, kannattaisi kyllä luopua julkisista tehtävistä ja antaa viranomaisten hoitaa työnsä.
Tarvitsee tai ei, niin ei millään tavalla oikeuta kännistä sekoilua aseen kanssa Helsingin keskustassa. Aika heikko heitto yhteen yksityiskohtaan liittyen.

Edit: Heikko heitto tältä persuedustajalta siis. Ei sinulta.

Viimeksi muokattu:

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herranjumala opettakaa nyt näille setämiehille kriisiviestintää, kaveri tulee julkisuuteen tuollaisella viestillä jossa suurin piirtein vittuilee kaikille ja jättää kommentoimatta sitä varsinaista tapahtumaa josta on nyt kusessa.

Jos ei tuon enempää ole sanottavaa niin ole hiljaa.

Se että hänellä oli lupa kyseiseen aseeseen on selvä ja kiistämätön, se miksi hän kantoi sitä mukanaan on herran omasta mielestä perusteltua...okei, mutta nyt tullaankin siihen varsinaiseen kysymykseen, oliko tilanne yökerhon edessä todellakin niin vakava että sitä pistoolia piti käyttää pelotteluun ja itsepuolustukseen? Mä oon saanut sellaisen kuvan että ei tainnut olla, tää nyt on tietty vaan mun mielipide ja saatan olla väärässä.

Jotenkin mulla on vaan sellainen kuva että Suomalainen poliisi pääsee kyllä aika vakavastakin tilanteesta ulos puhumalla, varsinkin silloin jos vastapuolella ei ole asetta. Mutta kai mä oon sit vaan lapsenuskoinen.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saapa nähdä millainen matopurkki tästä vielä aukeaa, jos esim lupa on myönnetty vanhan lain aikaan jollain "kännissä vittuilu ja itsepuolustus" perusteella. Eli paljonko on tuttaville ja kollegoille myönnettyjä muita vastaavia lupia ja menevätkö kaikki tarkastelun alle.

Vornasen kriisiviestintä on ihan taattua tavaraa, ei mitään katumuksen aiettakaan vaan meeedian kritisointia. Sikäli tietysti taidokasta, että pyrkii kääntämään keskustelua aselupaan, eikä siihen miksi ammuskelee kännissä baarin edessä.

Tuamas

Jäsen
Vornasen kriisiviestintä on ihan taattua tavaraa, ei mitään katumuksen aiettakaan vaan meeedian kritisointia. Sikäli tietysti taidokasta, että pyrkii kääntämään keskustelua aselupaan, eikä siihen miksi ammuskelee kännissä baarin edessä.

Se on sinänsä melko erikoinen "kato vihervassarijänis" - hämäys, koska jo ensimmäisestä uutisesta lähtien media on johdonmukaisesti uutisoinut kuinka ase oli luvallinen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saapa nähdä millainen matopurkki tästä vielä aukeaa, jos esim lupa on myönnetty vanhan lain aikaan jollain "kännissä vittuilu ja itsepuolustus" perusteella. Eli paljonko on tuttaville ja kollegoille myönnettyjä muita vastaavia lupia ja menevätkö kaikki tarkastelun alle.

Onhan joskus ollut, että jonkun henkilön aiheuttamassa kuolonkolarissa on ollut helvetin tärkeää, että oman auton merkki oli prikulleen oikein uutisoitu.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieman hymyilytti, kun tsekkasin piruuttani tuon Vornasen päivityksen tykkääjät, ja sieltä pomppasi yksi nimi silmille: Kaisa Juuso.

Veikkaanpa, että vaikka poliittisten vastustajien riveistä vahingoniloakin löytyy, niin kukaan ei ole tässä maassa ollut iloisempi Vornasen Ihku-reissusta kuin Kaisa Juuso. Ei paljon Juuson epäpätevyydestä enää puhuta, Timppa pamautti sen keskustelun kertalaakista historiaan tai vähintäänkin hyllylle.

4

444

Timolle ei ole vielä auennut, että aika harva on tainnut kyseenalaistaa lupaa ko. aseeseen, semminkin kun sekin on jo todettu olemassa olevaksi. Sen sijaan kyseenalaistettu on, että miksi hän on todennut olevan helvetin hyvä idea lähteä keskellä viikkoa, kesken työpäivän ryyppäämään, notkumaan baarissa pilkkuun asti ja päättämään tämä ilta ammuskelemalla baarin ulkopuolella.

Ja tämä on tosiaan viesti, jonka kanssa hän itse halusi rikkoa radiohiljaisuuden. Puhumalla itsestään lisäksi kolmannessa persoonassa. Ei siis häivääkään katumusta, ei edes puolikasta pahoittelua (sori jos joku otti itteensä) eikä pienintäkään selitystä sille, miksi teki mitä teki. Ainoastaan ”median väärinkäsitysten oikomista” ja ”annetaan poliisille työrauha” ynnä muuta paskaa.

En mä yhtään ihmettele, että tällainen liero jää ”sairauslomalle” sen jälkeen, kun on tuhdissa tuiterissa törttöillyt. Selkärankaa omaava ihminen olisi ottanut palkatonta vapaata, koska on vain ja ainoastaan itse omilla toimillaan aiheuttanut oman alennustilansa. Mutta kun hän ei selvästikään edes ymmärrä, että on toiminut väärin, vaan kaikki on taas kaikkien muiden syytä ja vikaa, omassa toiminnassa ei ole mitään korjattavaa. Tästä syystä hän ei tule varmuudella myöskään eroamaan eduskunnasta, koska nyt voi vielä kolmisen vuotta nostaa hyvää liksaa tekemättä yhtään mitään. Selkärangan muoto ja kestävyys on jo näytetty.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy