Keskisarja on opiskelijoille varoittava esimerkki siitä, millainen ihmisestä tulee, kun on opiskelijasta asti juonut liikaa viinaa.Toivottavasti opiskelijat eivät tarttuisi taas tähän, kun sitä Teemu kiihkeästi toivoo, että saa olla esillä.
Keskisarja on opiskelijoille varoittava esimerkki siitä, millainen ihmisestä tulee, kun on opiskelijasta asti juonut liikaa viinaa.Toivottavasti opiskelijat eivät tarttuisi taas tähän, kun sitä Teemu kiihkeästi toivoo, että saa olla esillä.
Vastahan se hetki sitten äxyili pensan hinnasta. Että ehtiihän sitä otona hoitaa muutkin ministeripestit.Riikka Purran mukaan päätös myös muiden itärajan raja-asemien sulkemisesta voidaan tehdä nopeasti – ”Tarvittaessa jo huomenna”
Jollei neljän raja-aseman sulkeminen rauhoita itärajan turvapaikanhakijatilannetta, voidaan haku Riikka Purran mukaan keskittää muualle kuin itärajalle.yle.fi
Miksi Purra oli kommentoimassa sisäministerille kuuluvaa asiaa? Luulisi valtion taloudessa olevan hänelle riittävästi työsarkaa. Mutta vaikeahan se on olla poissa, kun on päästy vihdoinkin käyttämään valtaa, aikaa ja vaivaa persujen lempilapseen. Onneksi Marinin hallitus sai lakimuutoksen tiukennuksen aikaan.
Toivottavasti opiskelijat eivät tarttuisi taas tähän, kun sitä Teemu kiihkeästi toivoo, että saa olla esillä.
Niin, ovatko mielenterveysongelmat räjähtäneet käsiin sen takia että nykyään vedetään vähemmän viinaa? Jos minun pitäisi tuntemieni mielenterveysongelmaisten tai muiden käytöksestä kehitellä jotain yleisempiä johtopäätöksiä niin se viina ja muut päihteet menevät erittäin vahvasti mukana. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta ne pahimmat juopotkin ovat yleensä mielenterveysongelmaisia ihmisiä.Keskisarjan mukaan huomiota tulisi kuitenkin isossa kuvassa kiinnittää siihen, että nuorten alkoholin käyttö on vähentynyt samaan aikaan, kun nuorten mielenterveysongelmat ovat yleistyneet.
– Eikö näillä ilmiöillä ole mitään korrelaatiota tai kausaatiota? Kyllä opiskelijaelämän ilot ja surut luultavasti kannattaa huuhtoa alas keskikaljalla tai vähän väkevämmälläkin aineella. Se on pienempi paha kuin somessa kyhjöttäminen ja epäsosiaalinen keinoelämä älylaitteilla, jotka tekevät meidät hulluiksi niin pahalla tavalla, että siihen eivät paljon auta psykiatrit ja psyykelääkkeet.
Keskisarja ei usko, että hänen kommenttinsa näyttäisivät siltä, että hän vähättelee nuorten mielenterveysongelmia tai hoitoon pääsyn vaikeutta.
– Olen opiskeluaikanani juonut viinaa kohtalaisesti ja säästynyt paremmin mielenterveysongelmalta kuin kaveri, joka kyhjöttää somessa yötä päivää.
"Itse ryyppäsin opintotukeni ja lainani, eikä minun ole käynyt mitenkään, miksette tekin?"Vuonna 2019 hän sanoi Kirkko ja kaupunki -lehdelle, että uskonto on Suomen historian paras mielenterveyspalvelu ja paloviina taitaa tulla toisena. Helsingin Sanomissa Keskisarja kertoi hiljattain käyttäneensä opiskelijana rahansa pääasiassa alkoholiin ja että kyseessä oli hyväksi havaittu linja.
Tässä kohtaa Keskisarja sitten tuntuu syyttävän terapiaa ja mielenterveyspalveluja siitä, että nykyään on mielenterveysongelmia. Eli kun ennen ei puhuttu kuin ehkä papille ja pullolle niin kaikki oli paremmin. Eikä ollut internettiä tai sosiaalista mediaa olemassakaan. Terapian hyödyllisyyden kyseenalaistaminen on typerää ja tuollaisen idean levittäminen vastuutonta ja vertautuu lähinnä joihinkin kristallihöpinöihin. Samoin hänen myöhemmin antama näkemys siitä että mielenterveyspalvelujen rahoituksen lisääminen ei vähentäisi mielenterveysongelmia koska: "...koska sielun haasteet ovat ajattomia." tuntuu taas melkoiselta kusipäisyydeltä. Hän itse parantaisi mielenterveysasioita kieltämällä älypuhelimet miltei joka paikasta.Kiistätkö tutkimusnäytön siitä, että terapiasta on hyötyä esimerkiksi masennuksen ja ahdistuksen hoidossa?
– Kyseenalaistan tutkimusnäyttöä koko kuvassa. En kiistä sitä, että jos marssitat minun eteeni 10 nuorta, jotka sanovat, että viihdyn terapiassa, ja joku on 30 vuotta siellä onnella käynyt, mutta kokonaisuutena parannuskeinona. Se, miten paljon psykiatrien palvelut ovat lisääntyneet, ja kuitenkin koko kuvassa mielenterveysongelmat eivät ole parantuneet.
– Psykiatreja on enemmän kuin ikinä, mutta siitä huolimatta tai jopa siitä syystä ihmisten diagnosoidut mielenterveysongelmat ovat täysin räjähtäneet käsiin, Keskisarja sanoo.
Tutkitusti esimerkiksi kognitiivinen käyttäytymisterapia vähentää itsemurhayrityksen uusimisen riskiä.
Meinaako Teemu, että kaikki kännipäissään riekkuvat kylillä kavereita nähden vai riittävätkö kalsarikännit mielenterveyttä hoitamaan? Voi Teemu, Teemu myös netissä voi olla kännissä.Teemu Keskisarja: Viina pelasti mielenterveysongelmilta – ”Loisiviin” ihmisiin on vain yksi lääke
Puheillaan kohukansanedustajaksi noussut Teemu Keskisarja on itsekin ”loisinut” yhteiskunnan varoilla. Nyt hän kertoo, mitä pitäisi tehdä sille, että yhteiskunnassa on hänen mukaansa paljon ”nettohyödyttömiä” ihmisiä.www.iltalehti.fi
Tosiaan Iltalehti oli viimein löytänyt jotain niin typerää ja kiinnostavaa että sai minut ostamaan 0,99€ hintaan kokeilujakson. Vaikka syntinä tämä onkin suurimpia mitä voi nykyään tehdä niin olihan tämä "pakko" päästä lukemaan. Elikkäs Teemu Keskisarja ei joko ymmärrä korrelaation ja kausaation eroja, tai sitten herra vain haluaa näyttää idiootilta. En tiedä kumpi on pahempi asia.
Niin, ovatko mielenterveysongelmat räjähtäneet käsiin sen takia että nykyään vedetään vähemmän viinaa? Jos minun pitäisi tuntemieni mielenterveysongelmaisten tai muiden käytöksestä kehitellä jotain yleisempiä johtopäätöksiä niin se viina ja muut päihteet menevät erittäin vahvasti mukana. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta ne pahimmat juopotkin ovat yleensä mielenterveysongelmaisia ihmisiä.
Toki sosiaalisen median aiheuttamista ongelmista on paljon puhetta kun etenkin Instagramin algoritmia on yhdistetty nuorten tyttöjen kokemaan ahdistukseen kehostaan ja tähän ei ole Metan toimistolla puututtu. Samoin Facebook ja Twitter ovat omiaan aiheuttamaan kuplautumista kun niiden algoritmit toimivat omilla tavoillaan. Tuosta ei voida kuitenkaan vetää johtopäätöstä että sosiaalisen median sijaan kannattaisi juoda viinaa.
"Itse ryyppäsin opintotukeni ja lainani, eikä minun ole käynyt mitenkään, miksette tekin?"
Sitten päästään tähän huolestuttavimpaan osioon:– Valitettavasti homma ei mene niin, että hoitoon pääsemällä paranet ja vältyt itsarilta, hän kuitenkin sanoo.
Tässä kohtaa Keskisarja sitten tuntuu syyttävän terapiaa ja mielenterveyspalveluja siitä, että nykyään on mielenterveysongelmia. Eli kun ennen ei puhuttu kuin ehkä papille ja pullolle niin kaikki oli paremmin. Eikä ollut internettiä tai sosiaalista mediaa olemassakaan. Terapian hyödyllisyyden kyseenalaistaminen on typerää ja tuollaisen idean levittäminen vastuutonta ja vertautuu lähinnä joihinkin kristallihöpinöihin. Samoin hänen myöhemmin antama näkemys siitä että mielenterveyspalvelujen rahoituksen lisääminen ei vähentäisi mielenterveysongelmia koska: "...koska sielun haasteet ovat ajattomia." tuntuu taas melkoiselta kusipäisyydeltä. Hän itse parantaisi mielenterveysasioita kieltämällä älypuhelimet miltei joka paikasta.
Artikkeli sisältää vielä monenlaista muutakin idiotismia, mutta ei niihin kaikkiin jaksa paneutua kerralla.
Teemu Keskisarja: Viina pelasti mielenterveysongelmilta – ”Loisiviin” ihmisiin on vain yksi lääke
Puheillaan kohukansanedustajaksi noussut Teemu Keskisarja on itsekin ”loisinut” yhteiskunnan varoilla. Nyt hän kertoo, mitä pitäisi tehdä sille, että yhteiskunnassa on hänen mukaansa paljon ”nettohyödyttömiä” ihmisiä.www.iltalehti.fi
Tosiaan Iltalehti oli viimein löytänyt jotain niin typerää ja kiinnostavaa että sai minut ostamaan 0,99€ hintaan kokeilujakson. Vaikka syntinä tämä onkin suurimpia mitä voi nykyään tehdä niin olihan tämä "pakko" päästä lukemaan. Elikkäs Teemu Keskisarja ei joko ymmärrä korrelaation ja kausaation eroja, tai sitten herra vain haluaa näyttää idiootilta. En tiedä kumpi on pahempi asia.
Niin, ovatko mielenterveysongelmat räjähtäneet käsiin sen takia että nykyään vedetään vähemmän viinaa? Jos minun pitäisi tuntemieni mielenterveysongelmaisten tai muiden käytöksestä kehitellä jotain yleisempiä johtopäätöksiä niin se viina ja muut päihteet menevät erittäin vahvasti mukana. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta ne pahimmat juopotkin ovat yleensä mielenterveysongelmaisia ihmisiä.
Toki sosiaalisen median aiheuttamista ongelmista on paljon puhetta kun etenkin Instagramin algoritmia on yhdistetty nuorten tyttöjen kokemaan ahdistukseen kehostaan ja tähän ei ole Metan toimistolla puututtu. Samoin Facebook ja Twitter ovat omiaan aiheuttamaan kuplautumista kun niiden algoritmit toimivat omilla tavoillaan. Tuosta ei voida kuitenkaan vetää johtopäätöstä että sosiaalisen median sijaan kannattaisi juoda viinaa.
"Itse ryyppäsin opintotukeni ja lainani, eikä minun ole käynyt mitenkään, miksette tekin?"
Sitten päästään tähän huolestuttavimpaan osioon:– Valitettavasti homma ei mene niin, että hoitoon pääsemällä paranet ja vältyt itsarilta, hän kuitenkin sanoo.
Tässä kohtaa Keskisarja sitten tuntuu syyttävän terapiaa ja mielenterveyspalveluja siitä, että nykyään on mielenterveysongelmia. Eli kun ennen ei puhuttu kuin ehkä papille ja pullolle niin kaikki oli paremmin. Eikä ollut internettiä tai sosiaalista mediaa olemassakaan. Terapian hyödyllisyyden kyseenalaistaminen on typerää ja tuollaisen idean levittäminen vastuutonta ja vertautuu lähinnä joihinkin kristallihöpinöihin. Samoin hänen myöhemmin antama näkemys siitä että mielenterveyspalvelujen rahoituksen lisääminen ei vähentäisi mielenterveysongelmia koska: "...koska sielun haasteet ovat ajattomia." tuntuu taas melkoiselta kusipäisyydeltä. Hän itse parantaisi mielenterveysasioita kieltämällä älypuhelimet miltei joka paikasta.
Artikkeli sisältää vielä monenlaista muutakin idiotismia, mutta ei niihin kaikkiin jaksa paneutua kerralla.
Aika kylmäävää on teksti. Toisaalta Keskisarjahan on koko julkisuudessaoloaikansa paasannut nykyajan perkeleitä vastaan. Päällimmäinen kauhistus taisi aikoinaan olla internet (ja sosiaaliset mediat erityisesti), mutta yleisempääkin kaipuuta "vanhoihin hyviin aikoihin" siltä on saatu kuulla. Tämä on siinä mielessä ihan loogista jatkumoa tai oikeastaan saman teeman tyhjentämistä vaan tarkemmin.Teemu Keskisarja: Viina pelasti mielenterveysongelmilta – ”Loisiviin” ihmisiin on vain yksi lääke
Niinpä. Olen todellakin arvostanut häntä historiantutkijana ja popularisoijana, mutta sitten tämä uusi tuleminen poliitikkona on vaan ollut hämmentävän kylmäävää. Että mitä helvettiä siellä nyt tapahtuukaan?Tuo on hämmentävää kun kyseessä on kuitenkin ihan oikeasti akateeminen ihminen, kuka on vertaisarvioidusti osoittanut kykenevänsä tarkastelemaan maailmaa nimenomaan logiikkaan perustuen.
Niinpä. Olen todellakin arvostanut häntä historiantutkijana ja popularisoijana, mutta sitten tämä uusi tuleminen poliitikkona on vaan ollut hämmentävän kylmäävää. Että mitä helvettiä siellä nyt tapahtuukaan?
Mites se sanonta meneekään: anna ihmiselle rahaa, valtaa tai päihteitä niin se todellinen minä paljastuu.
Ei välttämättä liity tähän, mutta viisastelen kuitenkin. Eikö se mene jotenkin niin, että ihminen haluaa olla rakastettu. Jos hän ei koe olevansa rakastettu, hän haluaa olla kunnnioitettu. Jos hän ei ole kunnioitettu, hän haluaa olla pelätty. Jos hän ei ole pelätty, hän haluaa olla inhottu. Huomio haetaan jollain tavalla.Älä anna ihmiselle lapsena ja nuorena rakkautta ja hyväksyntää, niin hän etsii sitä koko loppuelämänsä. Keinot siihen ovat monet. Jollakin se ilmenee huomionhakuisuutena, toisella epäempaattisena kovuutena.
Niinpä. Olen todellakin arvostanut häntä historiantutkijana ja popularisoijana, mutta sitten tämä uusi tuleminen poliitikkona on vaan ollut hämmentävän kylmäävää. Että mitä helvettiä siellä nyt tapahtuukaan?
Jokainen ihminen, olkoon sitten kuinka ekstrovertti tai introvertti, haluaa jollain tapaa olla hyväksytty ja/tai huomioitu. Tällaisia Keskisarjoja ne sitten tuppaavat olemaan, jotka eivät tätä koe ja jolle annetaan kanava purkaa omaa ajatuksen virtaa.Ei välttämättä liity tähän, mutta viisastelen kuitenkin. Eikö se mene jotenkin niin, että ihminen haluaa olla rakastettu. Jos hän ei koe olevansa rakastettu, hän haluaa olla kunnnioitettu. Jos hän ei ole kunnioitettu, hän haluaa olla pelätty. Jos hän ei ole pelätty, hän haluaa olla inhottu. Huomio haetaan jollain tavalla.
Jaa, on tosiaan ehkä tiettyä aspergermaista huomattavan älykkyyden ja sosiaalisen kömpelyyden yhdistelmää - vaikea tietysti ikinä sanoa.Molemmat ovat älykkäitä ihmisiä, mutta sosiaalisesti heikkoja, veikkaisin että molemmat kuuluvat autismin kirjon piiriin.
Tälleen asperger ihmisenä vähän alkaa vituttamaan kun yhdistetään asperger tai autismi yleensä tuollaiseen kusipäisyyteen. "Ai joku on opiskellut ja vähän mulkku, sillä on varmaan joku autismin kirjon häiriö". Meilläkin on hei tunteita emmekä halua tulla yhdistetyksi jatkuvasti tuohon jengiin.Jaa, on tosiaan ehkä tiettyä aspergermaista huomattavan älykkyyden ja sosiaalisen kömpelyyden yhdistelmää - vaikea tietysti ikinä sanoa.
No siis tunnen kirjoa huomattavan hyvin - ja siis tuo on sinänsä erittäin hyvä pointti stereotypioista ja ennakkoluuloista, mutta väitän kyllä että on olemassa tietty kategoria johon nämä tyypit voisivat sopia. Ei siis niin että ovat kirjon takia kusipäisiin asioihin uskovia, mutta että ehkäpä kirjon kautta ovata päättyneet tuolle polulle. Kuka tietää. Oma poikani on syvästi autistinen ja on tosi hellä, kömpelösti ehkä, mutta todella rakastava ja kontaktia ottava. Minä ja äitinsä olemme hänen elämänsä keskipisteet.Tälleen asperger ihmisenä vähän alkaa vituttamaan kun yhdistetään asperger tai autismi yleensä tuollaiseen kusipäisyyteen. "Ai joku on opiskellut ja vähän mulkku, sillä on varmaan joku autismin kirjon häiriö". Meilläkin on hei tunteita emmekä halua tulla yhdistetyksi jatkuvasti tuohon jengiin.
Tälleen asperger ihmisenä vähän alkaa vituttamaan kun yhdistetään asperger tai autismi yleensä tuollaiseen kusipäisyyteen. "Ai joku on opiskellut ja vähän mulkku, sillä on varmaan joku autismin kirjon häiriö". Meilläkin on hei tunteita emmekä halua tulla yhdistetyksi jatkuvasti tuohon jengiin.
En ole kyseistä haastattelua katsonut mutta ihan tottahan tuo lainaus Jussilta on.Eilen illalla puolueen jotkut kansanedustajat alkoivat mouhota apulaisoikeuskanslerin mädännäisyyttä ja potkuja tälle. Jussi oli viikonloppuna Teemu Laajasalon haastattelussa tuumaillut, että ei demokratiaan oikeastaan kuulu ihmisoikeudet, tasa-arvo tai LGBT-oikeudet. Helppoa on Venäjän hybridisota, kun tällaisia tyyppejä löytyy eduskunnasta.
Joo totta, jos mentäisiin suoraan demokratiaan, niin enemmistö määrittäisi arvot ja lait. Nykyaikana kuitenkin demokratia käsitteenä on laajentunut siihen malliin, että Jussi olisi voinut ehkä tarkentaa mitä tarkoittaa.En ole kyseistä haastattelua katsonut mutta ihan tottahan tuo lainaus Jussilta on.
Ei demokratiaan kuulu mitkään arvot, ei kovat eikä pehmeät.
Suorassa demokratiassa arvot ja lait määräytyvät enemmistön tuen mukaan.
Länsimaisissa oikeusvaltioissa demokratian tuloksena on ollut ihmisoikeuksien, tasa-arvon ja LGBT -oikeuksien kunnioittaminen ja tietenkin todella hyvä niin.
Mutta yhtä lailla demokraattisten vaalien tulos voisi johtaa esimerkiksi siihen, ettei LGBT- ihmisillä ole mitään oikeuksia. Ei se olisi yhtään vähemmän demokratiaa.
Vai ymmärsinkö väärin, mitä tarkoitit?