Puheillaan kohukansanedustajaksi noussut Teemu Keskisarja on itsekin ”loisinut” yhteiskunnan varoilla. Nyt hän kertoo, mitä pitäisi tehdä sille, että yhteiskunnassa on hänen mukaansa paljon ”nettohyödyttömiä” ihmisiä.
www.iltalehti.fi
Tosiaan Iltalehti oli viimein löytänyt jotain niin typerää ja kiinnostavaa että sai minut ostamaan 0,99€ hintaan kokeilujakson. Vaikka syntinä tämä onkin suurimpia mitä voi nykyään tehdä niin olihan tämä "pakko" päästä lukemaan. Elikkäs Teemu Keskisarja ei joko ymmärrä korrelaation ja kausaation eroja, tai sitten herra vain haluaa näyttää idiootilta. En tiedä kumpi on pahempi asia.
Niin, ovatko mielenterveysongelmat räjähtäneet käsiin sen takia että nykyään vedetään vähemmän viinaa? Jos minun pitäisi tuntemieni mielenterveysongelmaisten tai muiden käytöksestä kehitellä jotain yleisempiä johtopäätöksiä niin se viina ja muut päihteet menevät erittäin vahvasti mukana. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta ne pahimmat juopotkin ovat yleensä mielenterveysongelmaisia ihmisiä.
Toki sosiaalisen median aiheuttamista ongelmista on paljon puhetta kun etenkin Instagramin algoritmia on yhdistetty nuorten tyttöjen kokemaan ahdistukseen kehostaan ja tähän ei ole Metan toimistolla puututtu. Samoin Facebook ja Twitter ovat omiaan aiheuttamaan kuplautumista kun niiden algoritmit toimivat omilla tavoillaan. Tuosta ei voida kuitenkaan vetää johtopäätöstä että sosiaalisen median sijaan kannattaisi juoda viinaa.
"Itse ryyppäsin opintotukeni ja lainani, eikä minun ole käynyt mitenkään, miksette tekin?"
Sitten päästään tähän huolestuttavimpaan osioon:– Valitettavasti homma ei mene niin, että hoitoon pääsemällä paranet ja vältyt itsarilta, hän kuitenkin sanoo.
Tässä kohtaa Keskisarja sitten tuntuu syyttävän terapiaa ja mielenterveyspalveluja siitä, että nykyään on mielenterveysongelmia. Eli kun ennen ei puhuttu kuin ehkä papille ja pullolle niin kaikki oli paremmin. Eikä ollut internettiä tai sosiaalista mediaa olemassakaan. Terapian hyödyllisyyden kyseenalaistaminen on typerää ja tuollaisen idean levittäminen vastuutonta ja vertautuu lähinnä joihinkin kristallihöpinöihin. Samoin hänen myöhemmin antama näkemys siitä että mielenterveyspalvelujen rahoituksen lisääminen ei vähentäisi mielenterveysongelmia koska: "...koska sielun haasteet ovat ajattomia." tuntuu taas melkoiselta kusipäisyydeltä. Hän itse parantaisi mielenterveysasioita kieltämällä älypuhelimet miltei joka paikasta.
Artikkeli sisältää vielä monenlaista muutakin idiotismia, mutta ei niihin kaikkiin jaksa paneutua kerralla.