Espoolaisen kaupunginvaltuutettu Hannu Järvisen rakentava panos maahanmuuttokeskusteluun. Jotenkin toivoisi, että näitä ei enää näkisi.
Tuohan on täysin totta mitä hän sanoo. Miksi sitä ei saisi sanoa?
Espoolaisen kaupunginvaltuutettu Hannu Järvisen rakentava panos maahanmuuttokeskusteluun. Jotenkin toivoisi, että näitä ei enää näkisi.
Omasta mielestäni tuo ei vain ole rakentava tyyli käydä maahanmuuttokeskustelua ja huomioiden, ettei miljardi afrikkalaista (mikä siis olisi lähes kaikki mantereen asukkaat) ole Eurooppaan tulossa, ei tuo ole mitään muuta kuin keskustelun myrkyttämistä.Ihan hyvä panos. Jos miljardi afrikkalaista muuttaisi Eurooppaan, ei eurooppalaisesta kulttuurista tosiaan jäisi mitään jäljelle. Sen luulisi olevan itsestäänselvyys kaikille.
Saa sanoa. Mutta miksi se pitää sanoa?Tuohan on täysin totta mitä hän sanoo. Miksi sitä ei saisi sanoa?
En tiedä, en tiedä mistä yhteydestä se on irrotettu eikä edes kiinnosta. Mutta sen tiedän, että sen saa sanoa vaikka te maailmanparantajat sellaisesta ärsyynnytte. Se oli mun pointti enkä lähde mihinkään pulushakkiin kanssasi.Saa sanoa. Mutta miksi se pitää sanoa?
Tämä on nyt muistaakseni toinen kerta kun minua syytetään täällä pulushakista, ja täytyy rehellisesti sanoa ettei minulla ole mitään hajua, mitä se tarkoittaa. Onko se jotain maailmanpahentajien retoriikkaa mitä me maailmanparantajat emme ymmärrä?En tiedä, en tiedä mistä yhteydestä se on irrotettu eikä edes kiinnosta. Mutta sen tiedän, että sen saa sanoa vaikka te maailmanparantajat sellaisesta ärsyynnytte. Se oli mun pointti enkä lähde mihinkään pulushakkiin kanssasi.
No olisihan se keskustelun kannalta ihan kivaa ja toivottavaa, että näissä 'keskustelunavauksissa' olisi jokin järki ja realismin hiven, kuten vaikka tässä jälkimmäisessä kirjoittamassasi kappaleessa.Ei poliittista keskustelua ole käyty Suomessa rakentavalla tyylillä, vaikka puhujina olisi puolueiden ja hallituksen johto. Joku paikallispoliitikko saattaa pyrkiä vielä vähemmän rakentavaan keskusteluun.
Sen sijaan että paheksutaan ja käydään keskustelua, oliko tuo mielipide sallittu, fiksu, populistinen tai jotain muuta, itse asiaan voisi edes joskus kiinnittää päähuomion. Ilmastonmuutoksen ja Afrikan väkilukukehityksen seurauksena sieltä on potentiaalisesti tulossa kymmeniä tai satoja miljoonia kohti Eurooppaa 10-70 vuoden aikana.
Varmasti isoin syy, miksi näihin öyhötyskommentteihin reagoidaan, kuten useasti reagoidaan, on juuri se tapa, millä keskustelu aloitetaan.
Oletko samaa mieltä silloinkin, kun Sanna Marin kertoo Kokoomuksen olevan valmis normalisoimaan rasistisen kielenkäytön? Vai onko se silloin vain "paskapuhetta" ja that's it?Sen sijaan että paheksutaan ja käydään keskustelua, oliko tuo mielipide sallittu, fiksu, populistinen tai jotain muuta, itse asiaan voisi edes joskus kiinnittää päähuomion.
Oletko samaa mieltä silloinkin, kun Sanna Marin kertoo Kokoomuksen olevan valmis normalisoimaan rasistisen kielenkäytön? Vai onko se silloin vain "paskapuhetta" ja that's it?
Eli itse asiaan eli siihen, että Kokoomus katsoo sormien välistä hallituskumppaninsa rasistista kielenkäyttöä, ei tarvitse tässä tapauksessa "kiinnittää päähuomiota". Ymmärrän.Paskapuhettahan tuo on.
Eli itse asiaan eli siihen, että Kokoomus katsoo sormien välistä hallituskumppaninsa rasistista kielenkäyttöä, ei tarvitse tässä tapauksessa "kiinnittää päähuomiota". Ymmärrän.
Meillä menee nyt vähän muokkaukset ristiin.Jäikö sinulle jokin ongelma maahanmuuton uhasta kymmenillä miljoonilla tai yli Eurooppaan kun unohdit asian? Siitähän oli kyse.
E. Muokkasit viestiäsi lainauksen jälkeen joten kommentoidaan nyt vielä, että mitään muuta näyttöä tuosta ei ole kuin Orpon sana. Melko rohkeasti sitä siis julistat
Mutta ei, siitähän ei ollut kyse. Vaan siitä että kyseinen kommentti oli aivan sysipaska "keskustelunavaus".
Orpon hallitus tulee tekemään enemmän työtä rasismin kitkemiseksi Suomessa kuin yksikään muu hallitus.
Mitäs se Marinin hallitus teki rasismin kitkemiseksi? Jäi vissiin työryhmiin ja webinaareihin sekin työ, eikä kukaan valittanut.Orpon sanomana tää nauratti, mutta se, että joku uskoo siihen tarpeeksi tosissaan toistaakseen sen, on lähinnä surullista. Toki jos "työllä" tarkoitetaan rasismin "tuomitsevien" julkilausumien, tiedonantojen ja juhlapuheiden laatimista, niin siinä voidaan hyvinkin nähdä jonkinlainen ennätys. Vähän sama kuin toisi eduskuntataloon lauman kulkukoiria ja julistaisi sitten ylpeänä, että tulemme siivoamaan enemmän koiranpaskaa lattialta kuin yksikään muu hallitus.
Jos ei tee itse tärkeäksi kokemalleen asialle mitään, niin on turha vaatia sitä muiltakaan. Ei siinä sen kummempaa.Sannan syy, että valtaosa perssuista on pesunkestäviä rasisteja?
Tuohan on täysin totta mitä hän sanoo. Miksi sitä ei saisi sanoa?
Rasismin määritelmästä riippuen varmaan jää 1-4 miljoonaa rasistia. Mikroaggressiot ja kokemiset mukaan lukien.Suomeen jää vielä yli miljoona rasistia, vaikka kaikki eduskunnan ja hallituksen persut muuttuisivat yhdessä yössä martinscheinineiksi.
Paskapuhettahan tuo on. Orpon hallitus tulee tekemään enemmän työtä rasismin kitkemiseksi Suomessa kuin yksikään muu hallitus. Se on myös hallituksen ainoa tie jatkaa loppuun.