Ei noita persuja saa survottua perinteiseen oikeisto-vasemmisto -kuvioon kovin hyvin. Osittain tähän vaikuttaa tietenkin se, että koko left-right -maailma on muutenkin epäselvä nykymaailmassa. Kokoomuksen ja demarien välillä ei ole kovin kummoista eroa ja Mikael Jungner on helvetin paljon kauempana siitä rasvanahkaisesta duunarista kuin vaikkapa Soini tai Niinistökin.
Persut muistuttavat mua kouluajoistani. On olemassa joukko henkilöitä, jotka ovat kaikkea sitä vastaan, mitä valtaapitävät sanovat. Aivan kaikkea. Niinpä saman katon alle mahtuu rotukiihkoilijoita, joiden hakaristiliput ovat huonosti jemmassa, kuin myös akateemisia teoreetikoita, joiden mielestä EU:hun liittyminen oli perseestä. Millä muulla puolueella heiluu vaalijuhlissa jengiä näin laajalla speksillä?? Persuilla ei ole tulevaisuutta. Neljän vuoden päästä 20 paikkaakin olisi huikea saavutus. Tämä hetki oli kaiken vastustajien momentum, eikä käy kateeksi Soinia, joka saa kaitsea aivan käsittämätöntä sonnilaumaa. Kun Soini ei vielä ollut saapunut Manalaan, saivat tv-kanavat huikeaa matskua haastattelemalla läpimenneitä kavereita. Eräään tulevan kansanedustajan mukaan nyt alkaa uusi aika ja mistään persujen tavoitteista ei tingitä! Haastattelija vielä löi lisää löylyä ja kysyi, että ovatko nämä teille hallituskysymyksiä? TOTTAKAI!! Mahtaa olla Soinilla kivaa purkaa näitä lausuntoja jälkikäteen : D. Timo itse oli jo päässyt muiden puoluejohtajien pariin yhtenä neljästä suuresta ja lasketteli jo sujuvaa poliittista jargonia: "Nyt neuvotellaan, politiikka on kompromissien tekemistä jne jne". Kaikkien muiden puolueiden pienet vaalikoneiston myyrätkin osaavat pudotella oman puoluejohdon liturgiat, jos tullaan kysymään, mutta persuilta saa ihan ilmaiseksi loistavaa matskua kuvanauhoille.
Persuissa on tietääkseni aika paljon entisiä työväenliikkeen ihmisiä, jotka ovat kokeneet esimerkiksi demarit jo liian oikeistolaiseksi puolueeksi. Mun on vaikea niputtaa persuja äärioikeistoksi. Persuissa ei ole muita ääriasentoja kuin ääretön nykyhallituksen vastustaminen.