Metukka kirjoitti:
Pakko kysyä, onko sua helppo kusettaa?
Mua ei kiinnosta maksavana katsojana pätkääkään mitkään sponssisopimukset vaan joukkue ja sen peli eli itse tuote. Oletan että sellaiset asiat hoituu kuten pelaajasopimuksetkin.
Mainitsemasi valmentajat ovat kumpikin sellaisia joista kumpikaan ei kuuna päivänä tule enää valmentamaan Hifkissä kuten ei kukaan muukaan kotimainen huippuvalmentaja nykytroikan ollessa vallassa. Kertonee sekin jotain asioiden hoidosta ja brandin tilasta. Jokainen Hifkin valmentaja on Penan aikana lähtenyt lähtenyt ovet paukkuen ja aina on vika ollut heissä.
Mutta kaltaisillesi hyväuskoisille hölmöille on näitä asioita yhtä hyödyllistä selittää kuin käännyttää ählämejä kristinuskoon.
No itse en koe, että minua on kusetettu mitenkään. Kyllä minä tiedän HIFK:n taloudelliset realiteetit ja fakta lienee se, ettei tänne saada Euroopan kovimpia millään pelaaman. Ja HIFK kuitenkin pelasi kokonaisuudessaan hyvän kauden.
Ja mielestäni pelaajasopimukset ovat hoituneet ihan ok:sti ja juuri loppuneen kauden hoki oli ainakin minusta ihan katsotavaa, vai oletko eri mieltä? Rukarissa toinen tila ei ole ollenkaan huonosti ja pleijarit menivät vähän huonommin, mutta eivät nekään mitään hirveetä katsottavaa olleet. Ja Ara oli 2 kautta ja sai kenkää, Shedden hinnoileli itsensä ulos(varmaankin syynä, että huomasi puuteelliset resulsit hankkia pelaajia, huipuihin kun ei kelläkään SM-Liigassa ole varaa).
Ja oliko se Jokereiden tai Blegin menestys sitten niin hyvää? Kummallakin oli käyttää pelaajiin rahaa paljon enemmän, mitä HIFK:llä ja yllätys yllätys HIFK oli korkeammalla. Mielestäni tämä kertoo brädin tilasta ihan jotakin muuta, mitä väität sen olevan.
Se on kumma, tekee Pena ja hallitus sitten mitä tahansa niin se ei koskaan saa tyytyväisiksi kaikkea. Väitän, että tänä vuonna Sheddeniltä loppui eväät ennemmin ja mies ei saanut ratkaistuksi tehottomuutta. Mutta kummasti vain rukarissa ja HPK sarjan alussa ei tehotomuutta esiintynyt. Eli mielestänitämä ei kaatunut Penan hankintoihin vain päinvastoin Sheddenin kyvytömyyteen. Ja siis, en syytä Sheddeniä tappiosta mitenkään, valmensi hyvän kauden. Itse en syytäisi ketään asiasta, mutta jos jotakin on pakko syyttää niin se on Sheddeniä.....