Onhan tämä ollut jo tammikuusta alkaen tiedossa, että mikä Sheddeniä mättää HIFK:n touhussa? Ei ole rahaa hankkia miehen kaipaamia vahvistuksia. Shedden on kunnianhimoinen tyyppi ja haluaa voittaa, runkosarja meni hienosti, vaikka esimerkiksi 75% ulkolaisista on heikennyksiä joukkueeseen. Shedden halusi taatusti vahvistaa joukkuetta, nyt näin ei käynyt. Käy tänä keväänä jatkossa kuinka tahansa, niin Doug on vetänyt omat johtopäätöksensä hifk:N resursseista ja tyhmää olisi väittää, että me siinä tilanteessa olisimme parhaita.
Itse uskon Dougilla olevan esisopimuksen narrien kanssa ja tietysti se vituttaa ja kovasti, mutta ymmärrän myös valmentajaa. Ei yksi kausi HIFK:ssa tee miehestä vielä "omaa miestä", Shedden halunnee parhaat resurssit ja ne nyt sattuvat olemaan naapurissa (Oulussa häntä ei tarvita). Voidaanko siitä syyttää sitten Penttiä? En minä ainakaan voi, vaikka Pentillä onkin HIFK:ssa paljon enemmän epäonnistumisia kuin onnistumisia.
Taakseen on turha liikaa tuijotella, vaan katse kohti tulevaisuutta ja nykyhetkeen. Nyt menee hyvin ja loistavalla onnistumisella ja suurella määrällä tuuria olemme keväällä mestareita. Vaikka näin ei kävisikään, niin joukkue on kuitenkin oikean näköinen, pääsääntöisesti omia miehiä ja kantavia voimia nimenomaan. Tulevaisuus on vaikea ennustaa, joukkueessa on liian monta "liian" hyvää pelaajaa, menetämme heidät armotta NHL:ään ja Penan kyvyt pelaajien hankkijana tuntien, on heidän paikkaaminen nykyisessä tilanteessa vaikeaa ellei mahdotonta.
Itse olen pitänyt Penttiä epäonnistujana jo vuosia, mutta ensi kausi viimeistään osoittaa mihin mies pystyy, ei ole helppoa hankkia uusi pätevä valmentaja ja 4-5 korvaavaa pelaajaa, kun rahaa ei ole Jokerien malliin käytössä.