Pentti Matikainen, huippujohtaja vai floppi ?

  • 271 953
  • 1 020
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
En tiedä, miten noita lasketaan, mutta mun laskuissa Pentin 5 kautta on nyt kyllä plussalla 3-2.

Tämä -800 000 on laskuissasi + vai - ?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sledge Hammer! kirjoitti:
Sama. Runkkari on vain runkkaria. Pudotuspeleissä vasta katsotaan kuka on kuka.

Tietysti vain mestaruudet muistetaan, mutta ihan kaikki ei kai ole toimitusjohtajastakaan kiinni. Kun ei itse niitä ratkaisumaaleja voi kuitenkaan tehdä. Vaikea on laittaa Pentin syyksi sitä, että ei viime kaudella menty finaaliin tai sitä, että edelliskauden neljännessä välierässä 2-0 tilanteessa tyhjään vedetty veto osuu yläriman alareunaan.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Isaksson kirjoitti:
En tiedä, miten noita lasketaan, mutta mun laskuissa Pentin 5 kautta on nyt kyllä plussalla 3-2.
Pelataanko nyt tämä kausi kuitenkin loppuun ennenkuin sitä lokeroidaan mihinkään sarakkeeseen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Tämä -800 000 on laskuissasi + vai - ?

Tietysti, puhuttiin kai viidestä vuodesta eikö ? Talous on tuolta ajalta kutakuinkin plus miinus nolla. Vuosikausia sitten tehtyjen varausten poistoja en millään keinolla kykene laittamaan Pentin piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Tietysti, puhuttiin kai viidestä vuodesta eikö ? Talous on tuolta ajalta kutakuinkin plus miinus nolla. Vuosikausia sitten tehtyjen varausten poistoja en millään keinolla kykene laittamaan Pentin piikkiin.

Väität siis että Matikaisen aika on taloudellisesti plus miinus nolla?


edit: vai käsitikö väärin? Kysyin onko kausi 2004-05 arvosteltu + vai - merkillä?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Isaksson kirjoitti:
En tiedä, miten noita lasketaan, mutta mun laskuissa Pentin 5 kautta on nyt kyllä plussalla 3-2.

En itse laske vain, kuinka kaudet ovat menneet, sillä matematiikalla itse laskisin tilanteeksi 2-3 tai 3-2. Paloittelen itse asiaa pienempiin palasiin ja siitä oma ja korostan sanaa subjektiivinen näkemyseni on miinusmerkkinen.

Itse perustelen lähinnä kentällä näkyviin asioihin, taloudesta pitäisi olla enemmän tietoa. Ulkolaisten pelaajien hankinta ollut tasoa huono, perustuuko palkkaaminen vain agenttien kanssa käytyihin keskusteluihin ja ehkä yhteen/kahteen nähtyyn otteluun? Menestys Penan aikakaudella ollut huonoa, toki niin se on ollut aiemminkin, yksi pronssi ei riitä sitä kirkastamaan. HIFK ei ole ollut kuin ajoittain HIFK:n näköinen Penan kaudella. Kokonaisuutena HIFK:n toiminta on mielestäni seisahtunut paikoilleen ja itse en pysty löytämään asioita, missä mentäisiin selkeästi eteenpäin. Jos näin on, niin sitä ei pysty havaitsemaan ja siitä seuraakin heikko tiedottaminen, mikä ei vahvista kokonaisuutta.

Olisi mielenkiintoista tietää onko HIFK:ssa millaisia pts-suunnitelmia ja jos on, niin mitä pitävät sisällään. Erityisesti kiinnostaisi tietää, kuinka seuran kilpailukykyä/taloutta aiotaan ylläpitää ja vahvistaakin, kuinka toimitaan hallin kanssa, sitä on pakkko kehittää, fanitoiminta ja siihen suhtautuminen vaatisi myös mielestäni strategian, lisäksi urheilulliset tavoitteet ja markkinointi vielä.
Mikäli mennään vain kausi tai kaksi kerrallaan, niin epäilen suuresti kestämmekö kehityksen mukana.

Jotta tätä ei pidettäisi itkuna, niin lisään, että onhan meillä moni asia kohtuullisen hyvinkin ja Penan ansioksi voidaan varmaan laskea niistä osa. Oma mielipiteeni on kuitenkin, että onnistumisia on vähemmän ja jokaisella on oikeus olla toistakin mieltä.
 

scholl

Jäsen
Pena heitti kuittia Hjallikselle Shedden-palkkapuheista Nelosen urheilussa juuri äsken:

"kun on housuun mennyt niin on turha yrittää saada kaverinkin housuja paskaseksi"
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Pena heitti kuittia Hjallikselle Shedden-palkkapuheista Nelosen urheilussa juuri äsken:

"kun on housuun mennyt niin on turha yrittää saada kaverinkin housuja paskaseksi"

Samaa kuuntelin. Hillokuningas nöyryttää! Huomenna onkin varmaan Virmasen lausunto jossain...
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
spertti kirjoitti:
Samaa kuuntelin. Hillokuningas nöyryttää! Huomenna onkin varmaan Virmasen lausunto jossain...
En kohdista kehenkään tätä, älkää siis käsitäkö väärin.

Mutta uskotaanko täällä enemmän Hjalliksen paskanpuhumiseen kuin hillokuninkaan kyykytämiseen? Itse en ainakaan usko Hjalliksen sanoihin ollenkaan, narri on aina narri....
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hyvä pena

Pena puolusti mielestäni loistavasti omaa ja seuran kunniaa. Pena pisti hjallikselle jauhot suuhun. Mielestäni tälläistä kinailua ja kovaa mielipiteiden vaihtoa pitäisi nähdä enemmän. Onhan kyseessä sentään maamme mediaseksikkäimmät seurajoukkueet ja vielä pahimmat kilpailijat. Tässä olisikin loistava tapa päästä mediaan hiljaisilla ajoilla. Aloitetaan vaan ilmiriita seurojen välillä. Tästä vaan pohtimaan. Enemmän sanaharkkaa pitäisi olla. Vielä kerran hyvä pena jatka samaa linjaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun katsoo naapurin touhuja niin alkaa entistä enemmän arvostaa Matikaista kaikkine puutteineenkin.
On hän sentään jääkiekkomies ja ihan eri tasolla kun naapurin vastaavat joilla ei juuri jääkiekosta ole mitään käsitystä.

Vaikka Askey kaupassa kävi lopulta hyvin niin toivoisin että jatkossa ei minkäänlaista yhteistyötä tehtäisi näiden kanssa joille raha on ainoa merkittävä asia jääkiekossa.
(huvittavaa muuten että Hifk myi kakkosmaalivahtinsa narreihin ja hän oli sen jälkeen joukkueensa paras pelaaja.Kertoo paljon narrien tasosta).

Jatketaan me omalla tiellämme ja kasvatetaan omista nuorista hyviä pelaajia.
Hifk osaa sen tehdä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan tervetullutta tällainen sanasota, joskin tämä case taitaa olla ihan median sytyttämä nuotio, johon jokainen toimittaja haluaa heittää lisää bensaa. Luin eilen iltapäivälehdestä sen Harkimon haastattelun, josta tämä lähti liikkeelle. Kyseisessä jutussa oli suora lainaus Harkimolta, joka totesi Sheddenin 500 000 egen liksasta, että "JOS Matikainen on tällaista sanonut, hän puhuu paskaa. Ei kukaan maksa....".

Tästähän esim. Jatkoajan juttuun on repäisty otsikko Harkimo: "Matikainen puhuu paskaa". Harkimon kommentti muuttaa aika paljon luonnettaan, jos siitä poistaa alkuosan ja sanan "JOS".
 

scholl

Jäsen
Pentti on heittänyt taas hauskaa läppää (hifk.fi):

IFK:n toimitusjohtaja Pentti Matikainen seurasi pelin kulkua katsomosta käsin. Kävikö pulssi korkealla?

-Ei millään lailla, ihan rauhallisesti sujui. Istuin tuolla kansojen syvien rivien joukossa. Ne vittuili niin raskaasti, ettei siinä oikein voinu edes näyttää tunteitaan.

Hyvällä, luottavaisella mielellä saa olla seuraavan lausahduksen takia.

Olet pitänyt todella matalaa profiilia sopimusasioiden suhteen. Löytyisikö nyt lisävalaistusta kevääseen ja jatkon suhteen?

-Tilanne on erittäin hyvässä jamassa…
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kausi on jälleen ohi ja sijoitus ei ole todellakaan hyvä. Mestaruutta ei tullut vieläkään, mutta pena jatkaa penailuaan. Nyt on aika penan näyttää millainen johtaja hän on. Nyt pitää saada runko kasaan ja hommata huomattavasti kovemmat ulkkarit. Välieriin päästiin ja siinä pitäisi olla runkoa kerrakseen. Nyt on loistava paikka kasata mestarijoukkue ensi kaudeksi. Annan penalle synninpäästön tästä kaudesta, mutta ensi kaudella odotan jo mestaruutta tai ainakin rosteria jolla se voitaisiin hankkia. Nyt pena homma kuntoon ja kannu stadiin vihdoinkin.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Fööni on kaikkien tukkamallien ikoni!

Tukka hyvin kaikki hyvin!

Itse toivon, että Pena jatkaa HIFK peräsimessä ainakin seuraavat 5 vuotta, sen verran hauskaa on ollut seurata tätä HIFK-fanien ja Purkkapenan välistä suhdetta.

Ostakaa vaan Penalla lisää rasvaa ja paperia Faxiin ja pitäkää Brändi kunnossa!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK pelasi tällä kaudella hienoa jääkiekkoa ja viihdyin katsomossa paremmin kuin moneen vuoteen. Täksi kaudeksi hankittiin useita loistavia pelaajia (Tony, Hapa, Schnabel) ja tyyli palautettiin hyväksi. Mestaruutta ei tällä kaudella tullut, mutta se olisi tällä materiaalilla ollut aivan hyvin saavutettavissa aivan kuten kahtena edelliskautenakin. Uskon vankasti että Pena kasaa meille tulevaksikin kaudeksi jengin jolla on mestaruuteen saumat, joten siitä se tuskin jää kiinni tulevallakaan kaudella. Taloudellinen tulos on loistava, saattaa hyvin olla että pelkästään tuleva kausi tulee olemaan taloudellisesti laihempi ja sen jälkeen vedetään taas normaalibudjetilla.

Pena on nyt viimeiset kolme kautta toiminut erittäin hyvin ja olen hänelle erittäin kiitollinen hienosta duunista. Alku meni opetellessa mutta nyt jälki on aika hyvää, kunhan jatkuu samaa rataa on nakkikattila kohta meidän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
botto kirjoitti:
mutta ensi kaudella odotan jo mestaruutta tai ainakin rosteria jolla se voitaisiin hankkia. Nyt pena homma kuntoon ja kannu stadiin vihdoinkin.

Olenkohan lukenut tämän kaltaisen viestin joskus aikaisemminkin?
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
lintu kirjoitti:
IFK pelasi tällä kaudella hienoa jääkiekkoa ja viihdyin katsomossa paremmin kuin moneen vuoteen. Täksi kaudeksi hankittiin useita loistavia pelaajia (Tony, Hapa, Schnabel) ja tyyli palautettiin hyväksi. Mestaruutta ei tällä kaudella tullut, mutta se olisi tällä materiaalilla ollut aivan hyvin saavutettavissa aivan kuten kahtena edelliskautenakin. Uskon vankasti että Pena kasaa meille tulevaksikin kaudeksi jengin jolla on mestaruuteen saumat, joten siitä se tuskin jää kiinni tulevallakaan kaudella. Taloudellinen tulos on loistava, saattaa hyvin olla että pelkästään tuleva kausi tulee olemaan taloudellisesti laihempi ja sen jälkeen vedetään taas normaalibudjetilla.

Pena on nyt viimeiset kolme kautta toiminut erittäin hyvin ja olen hänelle erittäin kiitollinen hienosta duunista. Alku meni opetellessa mutta nyt jälki on aika hyvää, kunhan jatkuu samaa rataa on nakkikattila kohta meidän.

Aamen,hyvää tekstiä linnulta.Pettymys kalvaa mieltä edelleen mutta eiköhän tämä tästä.Hienon jengin oli sir saanu jalkeille ja loisto coutsin!Viihdyin peleissä,back to the roots.Ensi kaudeksi muutama "täsmähankinta" ja kohti kattilaa...Pentti kouluta meitä ja hoida kibe takas kotiin ja keskity ulkkarihankinnoissa enemmän laatuun kuin määrään.Unohtamatta tietenkään Ted Nolania!:)
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Kalkun rusakko kirjoitti:
Olenkohan lukenut tämän kaltaisen viestin joskus aikaisemminkin?

Viimeiset kahdeksan vuotta tähän samaan aikaan?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
lintu kirjoitti:
Pena on nyt viimeiset kolme kautta toiminut erittäin hyvin ja olen hänelle erittäin kiitollinen hienosta duunista. Alku meni opetellessa mutta nyt jälki on aika hyvää, kunhan jatkuu samaa rataa on nakkikattila kohta meidän.

Taas alkoi aamu hyvin päivän vitsiä lukiessa, alkaa jo epäilyttää, että täällä se Pena itse puolustelee itseään. Varmaan vielä vuonna 2026 täällä sama nimimerkit kehuvat kuinka Pena on ollut hyvä ja vain huono tuuri vie meiltä mahdollisuudet, tekstien loppukaneettina on, että ensi kaudelle Pena kasaa meille jengin, jolla nakkikattila on meidän. Statistiikka samalta ajanjaksolta näyttää sarjaa 0,0 ja kaksi pronssia, sitten sijoituksia sun muut. Minulla on paljon vanhoja nakkikattiloita, joita voin jakaa joillekin nimimerkeille, voitte keitellä Penan kanssa nakkeja niissä. HIFK:ssa voisi joku muu rakentaa joukkueen, joka pelaa Suomen mestaruudesta. Kaikella kunnioituksella LIntu uskollisuuttasi kohtaan, mutta ansaitset Vuoden Nakkikattilan nyt.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
lintu kirjoitti:
.

Pena on nyt viimeiset kolme kautta toiminut erittäin hyvin ja olen hänelle erittäin kiitollinen hienosta duunista. Alku meni opetellessa mutta nyt jälki on aika hyvää, kunhan jatkuu samaa rataa on nakkikattila kohta meidän.

Jos tarkastellaan noita kolmea viime kautta kokonaisuutena, niin kertaakaan ei olla oltu finaalissa, hävitty kolme viidestä playoff-sarjasta ja taloudellisesti tulokset yhteenlaskettuna niistä on tullut ilmeisesti turpaan. Ei ole minusta oikein syytä olla "erittäin kiitollinen".

Pidän kyllä Matikaisesta tyyppinä, mutta kylmä totuus on se että hiekka tiimalasissa vähenee. Kyllä minulla rupeaa ainakin kärsivällisyys loppumaan, ensi kausi saa luvan tuoda jo sen finaalipaikan tullessaan.

Itse otsikkoon viitaten en pidä Matikaisen aikaa IFK:ssa floppina, mutta ei se huippujohtajuuttakaan ole.
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kiinnostaisi tietää miten jotkut voivat vielä pitää penaa huippujohtajana. Hän on floppi lähes kaikessa paitsi ehkä penailussa ja siinäkin vormanen on menossa ohi.
Tässä penan floppilista:
-Talous:täysi floppi. Tappiota melkein joka kausi.
-Peli:Floppi. Missä on kanada-malja. Menossa lujaa vauhtia pikkukaupunkiin.
-Ulkomaalaiset:suurimpia floppeja koko liigassa ever.
-Media: Floppi. Hävinnyt jallikselle, vormaselle ja jopa junnolle viime vuosina pahasti näkyvyydessä. Toki lausunnot ovat olleet ihan kivoja, mutta niitä on ollut liian vähän.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen kolmen kauden aikana on Pena mielestäni rakentanut joukkueen jolla on saumat mestaruuteen. Sitä ei erinäisistä syistä ole tullut, mutta kaukana se ei ole ollut. Tällä kaudella IFK pelasi sellaista lätkää jota haluan IFK:lta nähdä, viihdyttävää ja ilme oli koko kauden taisteleva.

Mun mielestä Penalla on IFK:ssa kaksi päätehtävää:
-Huolehtia taloudesta
-Kasata jengi jolla on potentiaalia menestykseen ja IFK-näköisyyteen

Ensimmäinen kohta on ollut siinä ja siinä, mutta tämän kauden hieno tulos paikkaa aikaisempia kausia ja viime kaudelle en aseta niin paljoa painoarvoa kun Pena kerran toimi aivan kuten itse halusin. Toinen kohta on mielestäni hoidettu mallikkaasti viimeiset kolme kautta, materiaali on ollut sellainen että mestaruus olisi ollut otettavissa.

Pari ekaa kautta Pena oli täysin katastrofaalinen eikä varmastikaan ollut äijää joka vitutti minua enemmän. Pena kuitenkin oppi ja on nyt mielestäni hyvä hommassaan. Olen monesti kysynyt Penalle vaihtoehtoa, mutta koskaan en ole vastausta saanut. Kuka Penan paikalle jolla näyttöjä? Ei se UTJ:kaan taida paljoa oikeasti auttaa jos ei kyseessä ole joku poikkeuksellisen pätevä (Keklu). Katsokaa Jokereita, Jyp:iä, Ilvestä ja Bluesia. Mitä se UTJ siellä on tuonut?

Jos Pena on epäonnistunut tällä kaudella, haluaisin kuulla ne TJ:t jotka ovat hienosti onnistuneet tällä kaudella. Junno? Ässät on menestynyt mutta en näe joukkueen kasaamista niinkään pääsyynä tässä, menestys tuskin on pitkäkestoista. Ainoastaan HPK on minun silmissäni joukkue joka tekee selvästi parempaa duunia kuin IFK.

Mitä Pena tällä kaudella sitten mokasi? Ulkomaalaishankinnat eivät olleet tarpeeksi hyviä, mutta millä jengillä ne sitten olivat? Saipa, Ässät, Blues ja HPK onnistuivat hyvin kahdessa hankinassa, mikään joukkue ei mielestäni hankkinut kolmea kovaa ulkomalaista. Pena hankki yhden ja tuon pitäisi tietenkin parantua, mutta en näe tätä kohtaa katastrofaalisena. Miten kotimaiset hankinnat? Pena hankki Laakkosen, Hauhtosen ja Salmelaisen. Kertokaa se joukkue joka hankki kovemmat kotimaiset pelaajat.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
lintu kirjoitti:
Mitä Pena tällä kaudella sitten mokasi? Ulkomaalaishankinnat eivät olleet tarpeeksi hyviä, mutta millä jengillä ne sitten olivat? Saipa, Ässät, Blues ja HPK onnistuivat hyvin kahdessa hankinassa, mikään joukkue ei mielestäni hankkinut kolmea kovaa ulkomalaista. Pena hankki yhden ja tuon pitäisi tietenkin parantua, mutta en näe tätä kohtaa katastrofaalisena. Miten kotimaiset hankinnat? Pena hankki Laakkosen, Hauhtosen ja Salmelaisen. Kertokaa se joukkue joka hankki kovemmat kotimaiset pelaajat.

Kotimaiset hankinnat onnistuivat erittäin hyvin eikä niistä kukaan voi valittaa.
Ulkolaiset ei, ja eniten harmittaa että Murphy vaihdettiin heikompaan silloin kun tosipelit vihdoin alkoivat.
Edelleen on hyvä neuvo Penalle se että jos et tiedä mitä hankit niin ole hankkimatta.
Ulkolaisia EI OLE PAKKO hankkia täyttä kiintiötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös