tiki10 kirjoitti:
ONKO MEIDÄN TOSIAAN PAKKO OLLA JOKU PIKKUSEURA? EIKÖ MISTÄÄN LÖYDY RAHOITUSTA HIFK NIMISELLE SEURALLE? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
Onko tuo rahatilanne sinulle niin tärkeä? Olen seurannut jo pitemmän aikaa kommenttejasi hifk-palstalle. Olisi kiva tietää millä perusteilla alunperin rupesit hifk-faniksi, ja mitkä asiat merkitsevät hifkissä sinulle eniten. Kannattaisitko hifkiä esimerkiksi sellaisessa kuvitellussa tilanteessa, jossa olisi varmaa ettei hifki koskaan esimerkiksi taistelisi mitaleista tai menestyisi? Vaikuttaisiko se suosikkijoukkueen valintaan.
Itse en pidä menestystä lähellekkään tärkeimpänä asiana, vaikka tietenkin se tuntuu tosi hyvältä. Itse ihastuin jo penskana hifkiin, hienoon logoon, pelipaitaan ja varsinkin halliin, ja erityisesti joukkueen imagoon ja tyyliin pelata ja tapaan toimia muutenkin. Perinteet ja historian koen todella tärkeiksi seikoiksi. Mä koen hifkin mun jutuksi, ja mä olen hifkistä tosi ylpeä vaikka joukkue tulisi viimeiseksi tai mestariksi.
Mua kummastuttaa miten helposti monet kirjoittajat täällä valittaa hifkin tekemisistä, ja varsinkin Penan. Esimerkiksi tämä tapaus Hirso. Monet kirjoittajat on valittanut jo vuosia että miksi hänelle maksetaan vuodesta toiseen aivan liikaa palkkaa pelisuorituksiin nähden. Sitten kun Hirso lyö itsensä läpi, niin valitetaan ettei tällä kertaa tarjottukkaan tarpeeksi. Tietääköhän nämä kirjoittajat edes paljonko liigassa maksetaan palkkaa minkäkin tasoisille pelaajille? Entäpä jos Pena tarjosikin pelaajan tasoon nähden sopivaa palkkaa, tai jopa vähän enemmänkin, mutta toinen joukkue olisi tarjonnut sitäkin enemmän. Jostain lehdestä muistelen lukeneeni että Pena olisi tarjonnut tuplapalkkaa, mutta jokerit olisi tarjonnut kolminkertaista palkkaa, verrattuna edelliseen kauteen. Oliko Penan pitänyt tarjota vieläkin enemmän, siis jos vaikka tuo summa olisi selvästi ylihinta pelaajasta? Onko Hifk tai Pena mokannut kun ei tehnyt näin ja tarjonnut enemmän, vai onko silloin "voitettu" tässä tapauksessa?
Vaikka onhan Hifk-fanit olleet aina melko vaativia, niin mun mielestä se mitä aiemmin on vaadittu ole välttämättä ihan samaa mitä nyt, kun kitistään melkein joka asiasta. Ehkä ajan myötä tämä netin yleistyminen ja jatkoajankin tuoma viestinnän ja kommunikoinnin helppous ja nopeus on lisännyt ja ruokkinut "kitisijöitä". Ehkä nettiä, ja varsinkin tässä tapauksessa jatkoajan keskustelupalstaa, käyttää eniten juuri nuoret, esim noin parikymppiset fanit tai kirjoittajat. Jostain ikä-gallupeista tämä taisi käydä ilmi. En sitten tiedä merkitseekö niille Hifkissä eri asiat kuin mitä esimerkiksi vanhoille äijille(!). Uskon, tai ainakin toivon, kuitenkin ettei tämä jatkoajan kirjoittajien linja ole yleisesti ottaen aivan sama kuin mitä kaikilla kannattajilla.
Onhan monia asioita joita voi aina tehdä paremmin, mutta mun mielestä Pena on saanut ainakin täällä jatkoajassa vähän turhankin kovaa kritiikkiä.
Noh, mutta kuitenkin on hyvä että Hifk on esillä medioissa ja herättää keskustelua. Jere on Hifkille varmaankin tosi tärkeä juttu. Lisäksi taitaa joukkueeseen tulla Pasi, joka kanssa on räiskyvä persoona. Kolmas lähes vastaava persoona on mun mielestä Pena.