Pentti Matikainen HIFK:ssa

  • 195 870
  • 616

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oho, enpäs edes tajunnut että lähti noin paljon topicin ulkopuolelle kirjoitus. No anyway, pointti oli siinä että Pena teki sen saman virheen jonka Mike Smith teki Chicagossa. Molemmat ovat Suhosen henkilökohtaisia ystäviä ja voi olla että molemmat tj:t eivät nähneet Alpon puutteita koska olivat ns. liian lähellä.

Pena on mielestäni tehnyt ihan ok duunia, tosin Suhosen, Hedbergin ja Draperin palkkaukset syövät miehen arvosanaa aika pahasti. Ilman näitä kolmea antaisin kouluarvosanan 9-, nyt se on 7- minun kirjoissani.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo: eiks tossa riitä se Suhosen palkkaaminen, Alphonsen toivomuslistalta taisi löytyä loput? Sain muuten terveiset Italiasta - tiesittehän että Pena on italiaksi 'rangaistus'?
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Oho!

Kyllä räkäjarruosaston takatukkajaoksen puheenjohtaja panee todellakin parastaan. Aikoo näet viedä liigahallituksen tutkittavaksi Summasen lausunnnot kurinpitoryhmän Suhoselle antamasta huomautuksesta. Näin kertoivat eilinen Iltalehti ja tänäinen Ilta-Sanomat.

Luulisi, että kurinpitoryhmä osaisi itsekin vaatia asian tutkimista liigahallituksessa. Tässä asiassa alkaa jo olla runkkausta muistuttavia piirteitä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Penahan oli se joka kaverit lopulta palkkasi, tietysti Suhonen on sanonut sanansa asiassa. Vaikea vaan kuvitella että esim. Suhonen olisi nähnyt Hedbergin pelaavan esim. Timråssa joten hieman ihmetyttää miksi hän väkisin hänet halusi HIFK:n?
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskotteko itte noihin juttuihinne:
-kaikki hyvät pelaajat on Penan hommaamia ja huonot apen hommaamia
-ne hyvät pelaajat jotka ei pelaa meillä niin ne Pena olis saanut mut ape ei halunnut
HERÄTKÄÄ nyt hyvät miehet ja arvon naiset.
Pena on Pena vaikka voissa paistais.....v.... se mitään oo muuttunut.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
coolman: En tiedä, kenelle kohdistit, mutta:

''Uskotteko itte noihin juttuihinne:
-kaikki hyvät pelaajat on Penan hommaamia ja huonot apen hommaamia
-ne hyvät pelaajat jotka ei pelaa meillä niin ne Pena olis saanut mut ape ei halunnut''

Kuka ja missä sanoi noin? Pane vähän perusteluja samalla itse, niin saadaan aikaan keskustelua.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, lähinnä JuniorHAGmannille....... okei ehkä vähän kärjistin mut en paljoo.
Nyt meillä on vain kuulopuheita, että Pena olis ottanut sen-ja-sen pelaajan mut ape ei halunnut.
Tää kuvio ei toimi oikein, ai miksi ei ? Tässä esimerkki:
Urkuri olis saanut lähteä viime kauden jälkeen mut ape oli sanonut et pojassa on potenttiaalia nhl-pakiksi. Ja kuka meidän pakeista edes yrittää taklata ja pelata kovaa. Aivan oikein apen suosikki-poju. Jos kysyt, mistä tän tiedän niin olen kuullut sen eräältä pelaajalta ja lisäksi onhan se ollut täälläkin kauden alussa kirjoitettuna. Tosin en jaksa mennä penkomaan koko the ketjua ......
Ja silleen homma etenee eli saadaanko keskustelua??
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Parahin coolman: enstex päättelisin niinku että olet juniorimpi kuin minä. Toiseksi, ja täysin asiallisesti vastaten: kaikki tässä esittämäni tieto pelaajista liittyen esimerkiksi Toni Porkkaan ja Kari Haakanaan ja sitä kautta HIFKiin on 100% faktaa. Näistä on keskusteltu, tai sitten itse Penakin on puhunut minulle peetä (mille taas en voi toisaalta mitään). Ja Pena on vienyt asiaa eteenpäin Alpolle, jolla -aivan oikein- on lopullinen veto-oikeus. Hänhän siellä valmentaa, ei Pentti. Älä syytä minua huhuista ja paskanpuhumisesta ihan lämpimiksesi, nyt on minulla ainakin mielessä paljon isommat asiat kuin joidenkin pelaajien pelaamattomuus meillä. Nyt mitataan HIFKin uskottavuutta - ja kunnolla.

Ja Alpo oli todellakin sitä mieltä, että Kantorista tulee vielä pelaaja. Ei kai tässä kukaan ole Alpon kykyjä yksittäisten pelaajien valmentajana mollannut, kyse on hänen toimistaan ykkösenä.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän meillä kummallakin lähtökohtana ole huoli punaisista kissoista(ent. pedoista) ja minusta alamäki alkoi Penan viime vierailusta ja nyt näyttää alpo&pena lisäävän alaspäin menoa....sääli.
Ainoa oikea tie takaisin minun mielestäni (ja parin muun) on vaihtaa ainakin nää kaksi herraa, mielummin koko johtoryhmä.
Realistinen keino ja ehkä mahdollinen olisi se tiukkaÄIJÄ ykköskoutsiksi, ape kakkoseks ja pena hoitaa talouden.... tai jotain...... kuhan joku tekis jotain.
Ja anteeks vaan niin en usko noihin juttuihin apen käyttämiin veto-oikeusiin. Niissä on aina kaks puolta, jos otetaan pelaaja A niin pelaaja B ei mahdu joukkueeseen. Enkä tarkoita pelaaja B:llä nikkeä. Tai sitten on voinut olla joku viellä parempi pelaaja tuloillaan ja siksi A skipattu..... Variaatioita on monta ei se oo niin yksinkertaista et valitaan pelaajat ja ruvetaan pelaamaan, ikävä kyllä. Ja luuletko, että pena myöntäis omat virheensä edes sinulle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti coolman
Eiköhän meillä kummallakin lähtökohtana ole huoli punaisista kissoista(ent. pedoista) ja minusta alamäki alkoi Penan viime vierailusta ja nyt näyttää alpo&pena lisäävän alaspäin menoa....sääli.
Ainoa oikea tie takaisin minun mielestäni (ja parin muun) on vaihtaa ainakin nää kaksi herraa, mielummin koko johtoryhmä.
Realistinen keino ja ehkä mahdollinen olisi se tiukkaÄIJÄ ykköskoutsiksi, ape kakkoseks ja pena hoitaa talouden.... tai jotain...... kuhan joku tekis jotain.

Kyllä meillä on molemmilla aivan sama huoli, joten ei tästä mitään riitaa saa aikaiseksi :)

Minusta sinun vaihtoehdoistasi olisi paras tuo viimeksi mainitsemasi; kyrmyniska ykköseksi, Ape kakkoseksi tai valmennuspäälliköksi ja Pena talouspuolella edelleen + pelaajakartoituksessa scouttauksesta vastaavan kera. Taitaa olla sama malli, mitä bröder Seniorkin hahmotteli.

Pelaajapolitiikasta vielä; ilman muuta pelaajien sisääntulo merkitsee joidenkin ulosjäämistä. Ape on kuitenkin saanut -ainakin ennen kautta- suurimmaksi osaksi tahtonsa läpi kuten pitääkin valmentajan saada. Apen toivomuksesta otettiin Draper maaliin - Penan ajatus oli Bäckström, Riksman. Ihan julkista tietoa. Apen ajatus oli Kantorin pitäminen, siinä hän oli oikeassa. Pena on kuitenkin jo Pärssisen saatuaan kantanut aitoa huolta taitopelaajien koskemattomuudesta ja on väläyttänyt Apelle esimerkiksi Toni Porkkaa, joka olikin lähellä tulla HIFKiin. Jarkko Glad olisi ollut halpa iso mies, olisi vieläkin. Ei kiinnosta. Juuri nyt HIFKissä pyöritellään näitä(kin) nimiä.

Oli miten oli, jotain tarttis tehrä. Mutta Pena on....HIFKin näköinen hahmo, siitä ei perkele pääse mihinkään. Alpo taas ei ole, joten fantasiahenkeen pidän Penan, Ape on heikoin lenkki :)
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai Pentti the cat Matikainen on aiheena. Ja vieläpä vuodesta 2001 eteenpäin.

Penahan tuli porukkaan, taisi muuten olla vuoden 2000 puolella, samoina hetkinä jolloin neuvoteltiin erään herran J. Caloun paluusta HIFK:hon. Caloun tuli ja jengi näytti paperilla hyvältä, niin sanotusti taivas oli ainoastaan rajana. Tosiasiassa HIFK tippui peruuttelevalla pelillä Ilvekselle ensimmäisellä kierroksella puikoissaan itse the cat. Valmentaja sai jo aikaisemmin monoa, ensimmäisen kerran. Miten tuo kaikki on mahdollista? Olen kuullut version tapaus Calounista missä Pena oli vaatinut hänen peluuttamistaan ykkösessä, ja muuten nyt eikä heti, vaikka ukko ei ollut vielä täydessä iskussaan. Tuo epäkohta, pelipaikkaa ei siis ansaittu peliesityksillä vaan the catin määräyksestä, söi joukkuehenkeä ja lopussa vedettiin jo junnuporukalla. Sama episodi vei A-nuorilta lähes varman mestaruuden.

Se kausi meni siis kuulemani mukaan Pentin opastuksella vituiksi vaikkei tha cat edes ollut mukana kuin osan siitä. Jo tuolloin olisi pitänyt kellojen soida, mutta saihan se Kekäläinenkin toisen näyttöpaikan.

Tuli kausi 2001-2002 ja Mälkiä. Sikamäärä hyviä A-junnulupauksia sai näyttöpaikan, mutta ei hätää, kokeneempi kalusto kestää toimitusjohtajan lupaamana vertailun minkä tahansa muun joukkueen kanssa. Lupauksia herättävästi potukkaan "kaapattiin" Vauhkonen, Salminen ja Cippruss. Vastaavasti alta lähti paskoja kuten Bednar, Caloun ym. Donnerin sanoin:"Dorka". Kaudesta tuli totaalivituiksi mennyt joka loppui ennenkuin mestaruudesta edes aletaan tosissaan tappelemaan. Valmentaja sai monoa toisena kautena peräkkäin, ja jälkiviisaana voi vielä todeta kengityksen tapahtuneen syyttä. Ei niillä "kokeneilla" ukoilla sen paremmin olisi voinut mennäkään. Mutta ei pelkkää pahaa, jotain hyvääkin tapahtui: HIFK muuttui brändiksi, joka muuten on kuulemma kunnossa.

Ja the cat paahtoi menemään eteenpäin kohti kautta 2002-2003. Rahaa oli niin että ranteita pakotti, edelliskauden taloudellinen tulos oli ollut hyvä. Siispä sitä rahaa pitää laittaa menemään, palkkabudjetti liigan kärkipäässä ja jengistä puolet ovat ns. nuoria. Eli ne todelliset tähdet saavat isoa liksaa ja ovat pelillisesti todella isoja. Valmennuspuolikin on kunnossa, brändillä on maailman kokenein valmentaja, NHL:ssäkin ykkösenä heilunut Suhonen. Tämä kausi on vielä kesken mutta näyttääpä taas tulevan ns Penttikausi. Eli pelit loppuvat runkosarjaan.

Ja täällä kehdataan väittää ettei Pentti ole syyllinen. Äijä tekee omalla penamaisella tyylillään hommat ja haisee. Vittu se kouluttaa kaikkia. Pentti ei ole edes vastuussa Alpon touhuista tai tavasta hoitaa brändin pelillistä puolta. No kukas helvetti se sitten on? Kuka on vastuussa siitä ettei organisaatiossa oleva yksittäinen työntekijä noudata organisaation toimintaperiaatteita? Vastaus on lyhyt ja ytimekäs: hänen lähin esimiehensä. Tässä tapauksessa the cat itse. Mr. Matikainen voisi ilmoittaa tyynen viileästi Alpolle että joukkueen on pelattava tämäntyyppisillä pelaajilla tämäntyyppistä peliä ja se siitä. Ota tai jätä, lyö katua jos huvittaa. Jos pentti tosiaan kouluttaisi kaikkia hän ei kuuntelisi Alpoa vaan ilmoittaisi kuinka homman pitää toimia. Ja piste. Eikä kukaan muu, ei edes HIFK:n hallitus saisi oikeastaan kengittää Alpoa tai edes puuttua Alpon touhuihin jos vaikka niin haluaisikin. Se on toimitusjohtajan duuni, hallitus taas kengittää sen toimitusjohtajan tarvittaessa tai puuttuu sen duuneihin.

Täällä kehdataan myös väittää että Pentti ei ole syyllinen vallitsevaan pelaajatyyppiin jota brändiin tulee joka ovesta. Pena olisi palkannut sen ja sen mutta kun Alpo halusi Hedbergin. No kuka helvetti se sitten on? Valmentaja voi haluta vaikka ketä sinne pelaamaan mutta toimitusjohtaja tai vastaava hankkii ne pelaajat. Lisäksi haluaisin tietää halusiko Suhonen nimenomaan Hedbergin vai halusiko hän kiekollista peliin kykenevän. Ja the cat hankki hänelle Hedbergin. Suhosta syytetään myös sitkeästi tapaus Draperista, oli kuulemma hänen vaatimuksena tuo "kokenut ja pelejä voittava Kanadalainen". No miksei brändiin sitten tullut sitä kokenutta ja pelejä voittavaa Kanadalaista. Tai oliko Pentin vastaus tuohon pyyntöön ("kokenut ja pelejä voittava Kanadalainen" Draper? Mistään en ole kuullut/lukenut Alpon vaatineen juuri Draperia. Tai jos olikin, niin jos Alpo haluaa paskaa niin hankkiiko Pentti sitä paskaa? Miettimättä itse yhtään. Tai haluaako Alpo jotain ja Pentti hankkii paskaa koska olisi itse halunnut Huckon eikä saa tilalle sitä mitä Alpo haluaa?

Mikään ei ole niin helppoa kuin tilittää täällä kynnet verillä.

Tapaus the cat Matikainen on tämänhetkisillä näytöillään yksi iso vitsi, kaikki mihin hän on koskenut on mennyt HIFK:ssa munille. Ja nyt ei edes kaiveta vanhoja tikulla, vaikkakin the catin edellinen HIFK-visiitti oli aivan yhtä hivelevä loistokkuudessaan.

Ja jotta ihmiskunta ei luulisi minun olevan Alpon kannalla, voin sanoa että häneltä pitäisi evätä pääsy Nordiksen halliin kokonaan. Tuo viimeinen Jokerit-matsi oli se viimeinen pisara ja Pentillä on nyt näytöpaikka. Millään muulla kuin Alpon kengittämisellä Pentti ei saa laulajilta sympatiaa puolelleen. Olin vielä pitkään sillä kannalla että Pentti hoitakoon hommansa talouspuolella, hommataan sinne se guru pelaajapuolelle. Mutta en ole enää, HIFK on Pentin sanoin brändi ja uskoisin jopa itse Timo Silakan kykenevän vetämään brändiä plussatuloksella puristaen samalla perseellään. Eli viiksimies, näytit kyntesi, muuta nyt takaisin sinne Joensuuhun. Tai tee sitten jotain helvetin radikaalia ja nopeasti.

Loppuun kuitenkin yksi positiivinen oma tulevaisuudennäkymä brändistä. HIFK nousee tästä vielä, mutta se nousukiito tapahtunee vasta samoina aikoina kun HIFK pääsee tuosta the catista eroon.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitos m&t!

Juuri sinulta (teiltä) odotinkin ensimmäistä kunnollista Pena-kritiikkiä. Siis kritiikki tyyliin "Pena on paska" ilman perusteluja on löyhäpäistä teiniangstipuuhaa ja korvattavissa esimerkiksi finnien puristelulla, jos ei tissejä pääse kourimaan. Kun meikäläinen on yrittänyt perustella, miksi Penaa tarvitaan juuri nyt, oli virkistävää lukea hyvin perusteltu kirjoitus Penan huonoudesta.

Otetaan ensin aluksi ns. löysät pois: Olen kauteen 02/03 eli kuluvaan katastrofiin asti lähes tismalleen samaa mieltä. Calounin kenkääminen? Villelle huono tarjous? Huonoa politiikkaa. Lehkonen ulos ja Mykkä & Kaakku vastuuvalmennukseen? Aargh! Pena itse? Tässä tulee ensimmäinen eroavaisuutemme - minä annan paljon anteeksi HNK -ketjun perusteella, tyhmä kun olen! Viihdyin HIFK-TPS -matsissa kuin pieni eläin. Ipa-pelit olivat jääkiekkoilullisesti skeidaa, joissa Pena pelasi upporikasta ja rutiköyhää tunnetuin tuloksin. Jos viidennen matsin viimeinen maali olisi mennyt toisinpäin ja HIFK olisi lähtenyt välieriin ryminällä, kuten oli pelaajien mukaan ainakin tarkoitus, voisivat jutut olla nyt aivan toisenlaisia. Kaikki on helvetin, ärsyttävän pienestä kiinni. Yksi maali, muistakaa se, yksi maali ratkaisi sen sarjan. Ylitsemme ei varsinaisesti kävelty.

Kauden 01/02 joukkue? Hirveä. Cipruss ykkössentterinä? Vauhkonen? Kobezda? Podkonicky? Kuin kiviä, joita heitetään stadikan tornista alas ja toivotaan, että joku niistä lentää. Mutta kuitenkin: Junkan epäonnistuminen ei voinut olla Penan syytä. Pena hankki meille Vopatin ja Mogerinkin. Eikä Mogerinkaan surffailu ollut Penan syytä. Ja loppuun mantra: talous kunnossa seuraavaa kautta varten. Ja kyllä sillä taloudella meille tähtiä palkattiinkin.

Kausi 02/03 on mennyt Penalta yhtä pikku juttua lukuunottamatta paremmin. Suhonen on surkea valinta valmentajaksi, mutta pelaajapolitiikka on ollut paikoitellen loistavaa; Tuomo Ruudun kaappaus Hjalliksen leiristä, Stathos, Pärssinen. Kiistattomia SM-liigan tähtiä. Perverssillä tavalla myös Simicekissä on sitä jotain. Kantor on parantanut otettaan, Zeta on liigan paras pakki. Omat junnut huikeassa nousukiidossa? Ei jumalauta, ei kaikki ole mennyt pieleen pelaajapuolella, ei ollenkaan. Kokeile (kokeilkaapa) sellaista ajatusleikkiä, että viime kauden raunioille sen taloudellisen tuloksen kanssa olisi tullut joku kokonaan uusi jätkä. Mitä hän olisi voinut tehdä paremmin? Olisimmeko narisseet hänelle Pärän ja Simin hankkimisesta? Vopatin jatkosopparista? Stathosista? Grunnin, Viitaluoman ja Pikkaraisen painoarvon kasvamisesta? Draper-kuvio meni -tämä on totuus joka ei muuksi muutu- nimenomaan niin, että Alpo halusi Draperin henkilönä. Miehillä on yhteistä menneisyyttä muistaakseni Winnipegin ajoilta ja Pena teki siinä mielessä väärin, että taipui valmentajan tahtoon.

Minusta HIFKin suurin ongelma seisoo nyt vaihtoaitiossa. Esitys jäällä Ruudun loukkaantumiseenkin asti tuollaisella tähtisikermällä on täyttä paskaa hinta/laatusuhteeltaan. Munatonta neppailua 70% ajasta, jota onneksemme kompensoidaan vähäisellä pisteidenkeräyksellä. Jos -ihan ajatusleikkinä- HIFKin koko viime kauden joukkue Vauhkosineen kumppaneineen olisi lähtenyt tähän kauteen vuoden kokeneempana ja Mälkiän kera, niin väitän tässä ja nyt melkeinpä järjissäni, että joukkueella olisi enemmän pisteitä kuin Suhosen tähti-HIFKillä nyt. Ja aivan varmasti joukkue olisi pelannut ja mesonnut tavalla, joka ei olisi jättänyt ketään kylmäksi.

Pena on mokansa tehnyt, mutta parantanut selvästi juoksuaan tälle kaudelle. Minusta on sääli, jos Pena kaatuu/kaadetaan nyt, kun kaikki on toisaalta niin lähellä ja niin kaukana. Haluaisin, että nimenomaan Pena puhaltaisi nyt pelin poikki ja ottaisi ohjat. Hänessä on tarpeeksi karismaa ja meininkiä kunnian palauttamiseksi. Näin uskon vakaasti, enkä tiedä juuri nyt typerämpää ratkaisua kuin kaiken uusiminen jälleen kerran johtoa myöten.

Jääkiekko on isojen miesten peliä pienessä laatikossa. Muutoksen on lähdettävä laatikosta ja varsinkin sitä reunustavasta aitiosta. Jos Pena seisoo itsepäisesti Apen takana ja mummoilu jatkuu tavalla, jota ennemmin katsoisin strippaavaa Hermusta nonstoppina, Pena on todellakin huolestuttavassa määrin pihalla ja silloin minä olen ollut väärässä. Huoh. Ei voi mitään.

Pena on kuin naiset. Sen kanssa on vaikeaa, mutta ilman sitäkin on vaikeaa. Nouse Pena vielä - ole äijä!

edit: lisäys omista junnuista
 
Viimeksi muokattu:

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Re: Kiitos m&t!

Viestin lähetti JHag
Pena on mokansa tehnyt, mutta parantanut selvästi juoksuaan tälle kaudelle. Minusta on sääli, jos Pena kaatuu/kaadetaan nyt, kun kaikki on toisaalta niin lähellä ja niin kaukana. Haluaisin, että nimenomaan Pena puhaltaisi nyt pelin poikki ja ottaisi ohjat. Hänessä on tarpeeksi karismaa ja meininkiä kunnian palauttamiseksi. Näin uskon vakaasti, enkä tiedä juuri nyt typerämpää ratkaisua kuin kaiken uusiminen jälleen kerran johtoa myöten.

Vaikka olenkin Matikaisen suhteen enemmän m&t:n kuin sinun linjoillasi, tästä olen kuitenkin yhtä mieltä.

Tuomo Ruudun loukkaantuminen antoi Matikaiselle paradoksaalisesti kaksinkertaisen näytönpaikan - loppu- ja tulevan kauden joukkueen kokoamisessa. Vaikka olenkin toivonut Matikaisen erottamista noin keväästä 2001 lähtien (Calounin pakkoloma ja potkut joukkueesta), ei hänen erottamisensa tässä vaiheessa olisi järkevää. Antaa Pentin nyt näyttää mihin pystyy. Minimivaatimuksena pitäisin tällä kaudella play-offiin pääsyä. Jos kaudella 2003-4 ei ole koossa 25 pistettä 20 ensimmäisen ottelun jälkeen, Matikainen saisi puolestani mennä ja vieköön vielä Suhosen samalla ovenavauksella.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Kiitos m&t!

Viestin lähetti rossoblu
Jos kaudella 2003-4 ei ole koossa 25 pistettä 20 ensimmäisen ottelun jälkeen, Matikainen saisi puolestani mennä ja vieköön vielä Suhosen samalla ovenavauksella.

Mielestäni voisi siirtää Alpon nuorten puolelle jo ennen tuota ajankohtaa.
 
Viimeksi muokattu:

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko ape ollut pärän,simin,daven,ruudun hankkimista vastaan vai onko hän ne peräti halunnut?
Penako on pakottanut apen peluuttaa junnuja?
Ape on JHagmannin "tietojen" mukaan halunnut drapperin ja niken. Okei kundit ei onnistuneet mut kun pannaan penan ei onnistuneet valinnat rinnalle niin tää sivu ei riitä.
Noin vanhan- kokeneen-kaiken-tietävän pitäis osata itse ottaa laput silmiltä.
Ja jos sulla on ongelmia(jhag) finniens kanssa niin tää on väärä osasto, ja niitä tissejä sä pääset puristelee mikadossa pikku rahalla. Tää oli ilmainen neuvo punaiselle-"veljelle"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
coolman

Pena kai halusi Nicen, ei Ape.

....

Editoitu turhat lätinät sittenkin pois. Jutellaan Penasta.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Paananen
Matikaista haastatellaan kohta SportFM:llä.

Jos millään mahdollista, niin saisko joltain jonkunlaisen referaatin Ison P:n jutuista Sportilla? Mulla on ainakin radio vain autossa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Pena ei kuulemma vastanu, oli varattu numero. Homma on kuitenkin ilmeisesti sovittu, eli puhelinhaastattelu lienee luvassa ihan kohta puoliin. Voin itse yrittää referaattia(sen osaan kaikkein surkeimmin kirjoituslajeista), mutta olisi hyvä juttu jos joku asian osaava henkilö sen tänne toimittaisi.

PS. Kauppila oli luurin päässä ja ihan hyvillä fiiliksillä oli tulossa. Kuulemma odottaa kovia pelejä ja pleijareita. Huomenna aamulla liittyy joukkueeseen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Lyhykäisesti:

Sentterin tarve tuli akuutiksi Tuomon loukkaantumisen jälkeen. Valikoima oli kuulemma aika suppea, ja Kauppila katsottiin parhaaksi sekä aiemman visiittinsä ja että tämän kauden esitysten pohjalta. Oli kuulemma turha vitkutella enempää sentterin hankintaa. Sekä Kauppila että Pelicans olivat yhteistyöhaluisia. Kauppila liittyy joukkueeseen huomenna aamujäällä. Pelinumeroa ei ole vielä päätetty. Muista pelaajasiirroista Pena sanoi, että kaikkia verkkoja ei ole vielä katsastettu ja suoranaiset treiditkin jopa ulkomaille ovat mahdollisia. Ei sen suurempaa kommenttia nimistä. Juontaja tietty uteli Latvalasta ja Järventiestä.

Tossa kai se anti oli. Elämme.. jne.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Pärde

PS. Kauppila oli luurin päässä ja ihan hyvillä fiiliksillä oli tulossa. Kuulemma odottaa kovia pelejä ja pleijareita. Huomenna aamulla liittyy joukkueeseen.

Jos Pentin vahvistukset jäävät Kauppilaan, veikkaan Kaken joutuvan odottamaan pleijareita jonkusen aikaa. Latvala varustettuna ensi kauden sopimuksella olisi ollut hyvä lisä ja usko pleijareihin olisi vahvistunut. Pena hoitaa...?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti bambamcam
Jos Pentin vahvistukset jäävät Kauppilaan, veikkaan Kaken joutuvan odottamaan pleijareita jonkusen aikaa. Latvala varustettuna ensi kauden sopimuksella olisi ollut hyvä lisä ja usko pleijareihin olisi vahvistunut. Pena hoitaa...?

En usko, että jäivät siihen. Latvala saattaa vielä tullakin(toivottavasti), mutta tuskinpa ensi kauden kattavalla sopparilla. Eiköhän sekin vuokralle(jos siis tulisi).
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo

Mr. Matikainen voisi ilmoittaa tyynen viileästi Alpolle että joukkueen on pelattava tämäntyyppisillä pelaajilla tämäntyyppistä peliä ja se siitä. Ota tai jätä, lyö katua jos huvittaa. Jos pentti tosiaan kouluttaisi kaikkia hän ei kuuntelisi Alpoa vaan ilmoittaisi kuinka homman pitää toimia. Ja piste. Eikä kukaan muu, ei edes HIFK:n hallitus saisi oikeastaan kengittää Alpoa tai edes puuttua Alpon touhuihin jos vaikka niin haluaisikin. Se on toimitusjohtajan duuni, hallitus taas kengittää sen toimitusjohtajan tarvittaessa tai puuttuu sen duuneihin.

Verraton ja hyvä kirjoitus laulajaduolta, tavan mukaan.
Muilta osin, kuin lainaamastani, meillä on mielipiteissä vivahde-eroja.

Lainaamastani olen ollut eturintamassa jo pitkään. Usein, kun sotketaan kaveruus ja työ tai rahat ja naiset, menee puurot ja vellit sekaisin. Yritän aina itselleni hokea, että Apessa on suuri viisaus, noin elämän kannalta yleensä. Heti sen jälkeen toinen minäni kysyy, että 'joo, voi olla, mutta mitä se meillä tekee'? Siihen se keskustelu aina jumittuu, kun se toinen minäni ei osaa vastata siihen mitään järkevää. Se jälkimmäinen ihmettelijä on muuten mussa paljon vahvemmilla.

Toisaalta, jos mitään ei tapahdu, kaikki pelaa ja homma jatkuu entsellään ennenaikaiseen kesälomaan asti, luulen, että saattaa mennä Pena pesuveden mukana, kun kauden lopussa ruvetaan housupyykille. Rajansa työrauhassa ja luottamuksessakin.
 

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Mielestäni laulajaduo onko hyvillä jäljillä ja on pukenut näkemykseni hyvin sanoiksi. Lisätäkseni vielä tähän että sidosryhmien edustajat eivät ole täysin tyytyväisiä Matikaisen toimintaan esim. Danske joka jätti option tälle kaudelle käyttämättä. Myös C ja A puolen kausikorttihässäkän lasken Penan piikkiin. Ymmärrän että rahaa tarvitaan lisää mutta kun luvataan kunnon hyvitys paikkansa menettäneille ja ainoa hyvityksenpoikanen joka postilootasta on tippunut on A-junnujen kausikortti voi vain ihmetellä mitä päättäjien päässä liikkuu.
Nykypäivänä yritykset ei solmi sponsorisopimuksia vaan yhteistyösopimuksia. Seuran täytyy muistaa ettei sopimuksia tehdä "mulle mulle" periaatteella vaan heiltä edellytetään myös yhteistyökykyä ja ymmärystä mitä yritys on tukirahoillaan hakenut.
Virheitä ei tehdä ainoastaan IFK:ssa vaan myös suuri ja mahtava Jokerit on sortunut yhteistyöyritysten aliarviointiin ja menettänyt sillä ainakin yhden tukijan viime kauden jälkeen.
Penan työn potentiaalisa jatkajia löytyy pilvin pimein ja cv:eitä on kuuleman mukaan jo jätetty hallituksen edustajille, sääli että yhteydenotto on ollut yksipuolista.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seetre
Lisätäkseni vielä tähän että sidosryhmien edustajat eivät ole täysin tyytyväisiä Matikaisen toimintaan esim. Danske joka jätti option tälle kaudelle käyttämättä. Myös C ja A puolen kausikorttihässäkän lasken Penan piikkiin. Ymmärrän että rahaa tarvitaan lisää mutta kun luvataan kunnon hyvitys paikkansa menettäneille ja ainoa hyvityksenpoikanen joka postilootasta on tippunut on A-junnujen kausikortti voi vain ihmetellä mitä päättäjien päässä liikkuu.

Kaikki eivät ole aina tyytyväisiä kaikkeen forever. Tapaus Danskessa ei ole mitään normaalia yhteistyön päättymistä suurempaa. On aivan normaalia, että yritys kokee saaneensa sopparista tarvitsemansa ja suuntaa jatkohillonsa toisaalle. Onneksi on Koffeja, joka sentään on ollut pitkään isossa roolissa ja yhteistyö jatkuu edelleen. Mones lie optio menossa...

Mitä tulee A- ja C-katsomoasiaan, niin ainoa asia, joka kestää kritiikin, on minusta asiasta huono tiedottaminen, joka annettiin tehtäväksi Penan toimesta konttorin muulle jengille. Se, että seura sai noin toimenpiteestä n 350.000 vuositasolla lisää rahaa, on asia, joka palvelee jatkossakin kaikkia ja on siten laskettava mieluummin jonun ansioiksi kuin mokaksi. Onpahan jotain rekyyliä pyytää kovempia vahvistuksia.

Ainiin, itsekin jouduin paikkani vaihtamaan. Mikäli, seetre, tunnet vieläkin vaihdoksessa kokeneesi vääryyttä, ei muuta kun yhteys Pia Viitaseen, niin olet saava ystävällistä palvelua ja mahdollisesti itseäsi miellyttävämmän paikan. Minkälaista hyvitystä muuten odotit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös