Ihan turha tätä on kaataa mihinkään VV:n niskaan, tai Lehtosten ja Lahtien. Kun koko joukkue alisuorittaa, niin vaikea on uskoa että kaikki nyt vaan yhtäkkiä päätti flopata samalla hetkellä. Minä vain kysyn, että kuinka kauan on varaa katsella ja toivoa parempaa?
Itse kirjoittelin edellä ko. pelaajista, mutta syyhän ei ole heissä, jos tuotoksestani sellaisen kuvan saa. Kyllä se syy on ihan vain ja ainoastaan valmennuksessa. Ja eritoten Pendossa mm. hankintojen ja pelitavan sekoilujen takia.
Hankintoja on kritisoitu, mutta itse kritisoisin niitä lähinnä sen takia, että miksi vitussa Pendo on tehnyt tuollaisia hankintoja ja virittänyt päälle sen alkukauden pelitavan? Ei helvettiläinen sentään. Kai se perusoppi noissa hommissa on, että pelitapa materiaalin mukaan, mutta jos pääset vaikuttamaan molempiin, niin eihän se hyvin mennyt.
Itse nostin ylipäänsä pelaajat ja heidän heittämisen laidan yli sen takia esille, etten usko Pendoa potkittavan mihinkään. Silloin täytyy reagoida jotenkin muuten ja vaihtoehdot on aika vähissä. Tai sitten Mittens ja muu tiimi pellolle.
Ja siitä reagoinnista. Eiköhän kovinta reagointia Kerholta ole nuo pelaajahankinnat. Johan se toimari aiemmin twiittaili, että tietävät, missä mennään metsään ja sitä rataa. Kun Pendolla on sitä valtaa tuossa organisaatiossa ilmeisen paljon, niin eihän niin tärkeää jätkää mihinkään kengitä.
Täytyy muistaa sekin, että kyse on projektista eikä se valmistu hetkessä. Tälle kaudelle linjattiin, että otetaan nuoria mukaan kehittymään ja katsotaan miten lähtee sujumaan. Ennen kauden alkua monikaan ei kritiikkiä esittänyt vaan pikemminkin todettiin, että ihan oikea ja nimenomaan Kerholainen tapa rakentaa joukkuetta. Tällainen vaatii nimenomaan aikaa ja pitkäjänteisyyttä. Nyt ollaan sitten heittämässä kaikki meneen ja valmiita, taas kerran, aloittamaan tyhjältä pöydältä. Ei anna organisaatiostakaan kovin ammattimaista kuvaa jos takkia käännetään joka toinen vuosi. Jos me oltais HIFK niin tämän ymmärtäisi mutta, kun ei olla eikä sitä rahaa ole yhtään ylimääräistä.
Tässä kohtaa kyselen, että mikäköhän vitun projekti Kerholla on päällä? Minä en ainakaan näe tuossa touhussa minkäänlaisia projektin aineksia. Puheissa voi olla, mutta ei muuten. Olettaisin, että lätkässä ydinrosteri sidottaisiin kaikki soppareilla kiinni koko projektin ajaksi, mutta näinhän ei Kerhon osalta ole toimittu. Hyökkääjistö menee lähes kokonaan uusiksi ensi kaudeksi, kun varmalla sopparilla ovat kiinni Paajanen, Viitaluoma, Lahti, Leino ja Ruokonen. Turusella on optiovuosi, mutta sekin on varmaan Örebrohun. Ja lähes varmuudella Palve on ainakin lähdössä. Lähes Mankinen vol. 2. Turunen vielä niin morjes. Melkoista, eikä mikään junnupainotteinen runko, tai onhan siellä Innalalla, Kainulaisella ja Krivosikilla myös optiot, mutta eivät ole kovaa ydintä ja runkoa. Pakeista vain Nikkilä ja Karjalainen katkolla.
Projektin toiselle kaudelle pelitapa muuttui ainakin aluksi melkoisesti, mutta mitäs tästä sekamelskasta on jäljellä ensi kaudella? Ainakin saisi treenata kuvioita mahdollisten uusien hyökkääjien kanssa taas alusta alkaen.
Kerhon 3 vuoden projekti ja joka kaudeksi setit jollain tavalla täysin uusiksi! Hieno projekti!
Juurikin näin. Kyllä tässä nyt on kasvukivut kärsittävä, niin noiden nuorten kuin Pennasenkin kanssa...
Sittenhän tässä on aivan turha jauhaa bullshittiä yhtään mistään. Se jää enää arvoitukseksi, johtaako nuo kasvukivut yhtään mihinkään. Tai mitäs sitten, vaikkei johtaisikaan, kun pudotakaan ei voi.
Käsittelikö muuten Total Hockey Forever jo Kerhoa viime viikolla, vai tulisikohan aihe esiin tänään. Täytyypi kuunnella, vai saako sitä kuunnella?
E. Ja ai niin. Pendon tilalle en ehdota ketään, koska en siis näe Pendoa potkittavan pois tontiltaan. Törmästä en edes harkitsisi, jos täytyisi, mutta Tirkkonen voisi hyvinkin toimia. Sveitsin takia on tuskin edes vielä Suomeen tulossa. Eiköhän Kerho kokeilisi jotakuta sisältä, tai Saloa.