Pennaselle kenkää – kuka tilalle?!

  • 36 603
  • 158

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
...mutta ei se nyt oikein käy selittelystä, että joku Porseland ei saa itseänsä tikkiin talveksi, muista kokeneista puhumattakaan.

Jos Porsen kohdalla ongelma onkin siinä, ettei se ole ollut kesällä halailemassa Aulangon puita? Ja tämän takia on aivan pihalla muiden kuvioista? Ei noista ruotsalaisista kukaan ole ollut kunnon vahvistus, joten ehkä ne on kaikki siksi olleet pihalla Pendon teorioista, kun ovat vetäneet omatoimiset Ruotsissa.

Ei Pendoa voi syyttää mistään, koska joku sen tuohon tehtävään on valinnut, eikä Pendo itse itseään, ja näin ollen Pendo on syyntakeeton.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On tää aina välillä melkosta keskustelua, kun yksi mies on vastannut kaikesta, mutta ei ole vastuussa mistään. Mielenkiintoisen aseman on saavuttanut seurassa, saa huseerata miten mielii ja mistään ei saa syytä kontolleen.

Paitsi, että jokainen syyttävä sormihan osoittaa nimenomaan Pendoon tällä hetkellä, varsinkin vihkoon menneen pelitaktiikan puolesta. Eihän se nyt jumalauta voi olla niin, että KOKO pelillinen identiteetti katoaa jonnekin kuin pieru saharaan yhden kesän aikana, kun sakista lähtee kaksi hyökkääjää. Toinen se jokavuotinen huippupelaajan menetys, toinen uran viimeistä kautta vetänyt kaveri, jolla oli polven kanssa kremppaa.

Pendossa tuntuu olevan se paha vika, että pelikirja on se pyhä viisastenkivi, jolla hoidetaan kaikki ongelmat. Eli kun tankataan vaan pelitapaa, joukkueen rakenteesta viis, niin homma muuttuu aurinkoiseksi, kunhan tankataan. Ei siis sillä tavallakuin eräs Jalonen aikanaan veti. Pellillinen identiteetti pysyi, mutta tunattiin sitten joukkueen mukaan hieman puolustus- tai hyökkäysvoittoisemmaksi. Mitään isoja muutoksia palettiin ei tehty. Nyt Pendo on tuntunut sekoittaneen systeemin oikein kunnolla ja viihkoonhan tuo meni.

Kysymyshän on, että pistetäänkö kalossin kuva perseeseen, kestetään siitä tulevat taloudelliset tappiot ja lähdetään taas kokeilemaan kepillä jäätä, josko valmentajanvaihto vol.274756 toisi tällä kertaa tulosta. Vai katsoako hommaa tällä kertaa inhorealistisen kärsivällisesti. Tietysti jossain vaiheessa monon kuvaa on sitten pakko antaa.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän Pennanen on mielestäni tehnyt virheitä tällä kaudella. Epäonnistunut alkukauden pelitapakokeilu ja ehkä sitten myös se, että on antanut liikaa vastuuta muille tärkeissä asioissa, kuten kesäharjoittelun vetäminen, jos nämä edellä olevat jutut pitävät paikkansa. Ehkä tuo suuri määrä loukkaantumisiakin on osittain kesäharjoittelun puutteiden syytä, toki osittain varmasti myös epäonnea.
Kuitenkin itse antaisin tyypille aikaa oppia virheistään ja laittaa pelin kuntoon. Toisin sanoen odottaisin rauhassa, että Kerhon kurssi alkaisi kääntyä ylöspäin. Itse pidän kuitenkin Pennasta edelleen kokonaisuudeltaan Liigan top5 valmentajana. Jos olen kuitenkin väärässä ja Kerhon kurssi ei käänny ollenkaan parempaan tai jos samat virheet toistetaan vielä uudestaan, niin silloin jättäisin ainakin jatkosopimuksen tekemättä.

Se on muuten mielenkiintoinen kysymys, että onko Kerholle enemmän hyötyä vai haittaa siitä, jos Pennanen on sitten ensi kaudella Jalosen apuvalmentajana Kerhon päävalmentajan viran ohella? Mitä mieltä olette?
Tällä kaudellahan samanlainen tilanne on ollut Kärppien Mannerilla, joka on ollut Marjamäen apuvalmentajana maajoukkueessa. Kärppien sijoitukseen nähden vaikeaa sanoa, että siitä nyt ainakaan hirveästi haittaa olisi ollut. Itse näen tällaisessa järjestelyssä hyötynä juuri sen, että on yksi aivan huippuvalmentaja vierellä sparraamassa ja keskustelemassa, jonka oppeja/ajatuksia voi käyttää hyödyksi sitten Liigajoukkueessakin. Haittapuolena on sitten varmasti se, että on riskinä ettei aikaa jää tarpeeksi sille Liigajoukkueelle eli jos tehdään tällainen järjestely, niin pitäisi ainakin olla varmaa, että se ei heikennä Pennasen panosta Kerhon suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eli mitä sitten pitäisi tehdä?

Ei tässä kai oikein muuta voi kun ottaa opiksi ja hoitaa mm. ensi kesän reenit siihen malliin, että puolessa välissä kautta ollaan muiden kanssa edes samalla viivalla fysiikan kanssa, eikä sataa metriä takamatkalla.

Eihän se nyt jumalauta voi olla niin, että KOKO pelillinen identiteetti katoaa jonnekin kuin pieru saharaan yhden kesän aikana, kun sakista lähtee kaksi hyökkääjää.

Mutta katosiko identiteetti sen takia, että pelaajat ovatkin olleet odotettua paskemmassa kunnossa kesän jälkeen? Oliko Pennanen pakotettu tekemään muutoksia peliin, joita ei ehkä ollut alunperin suunnitellut?

Kun yksi kokeneemmista pelaajista sanoo tässä vaiheessa kautta, että kesästä asti on tehty asioita päin persettä ja nyt niitä jälkiä sitten korjaillaan parhaan mukaan ja odotellaan tuloksia, niin mielestäni tämä viittaa vahvasti siihen, että isoimmat ongelmat olisi ollut fysiikan puolella.

Jalosen aikana lähti about joka kausi kovia ukkoja, mutta niin vain kausi toisensa jälkeen pärjättiin. Ei Kapasen ja Mannisen lähteminen nyt voi selittää mitenkään sitä, että miksi noin moni pelaaja pelaa päin persettä. Ei sitten mitenkään.

Eli tietysti vikaa löytyy myös Pennasesta ja pelitavasta. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun peliin on tultu näyttäen just siltä, että ollaan saavuttu varttia ennen alkulämpöjä hallille sen kummemmin valmistautumatta ja tunne on ottelusta puuttunut täysin. Ja tietenkin päävalmentajan pitäisi saada sen hetkinen materiaali pelaamaan maksimaalisella tasolla, nyt ei ihan aina on ole saatu.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta hieman vaikuttaa siltä, että se pienen pieni lumipallo on alkujaan syntynyt jo silloin kun tehtiin iso virhe fysiikkavalmentajan rekrytoinnissa. Tähän vielä paskasti kulkeneet pelit, niin siitähän se loputon pyöriminen jatkaa pyörimistään eikä sitä yhtäkkiä noin vaan pysäytetä.

Nyt kun kerta muutoksia on tehty ja tulosta odotellaan, niin katsellaan miten loppukauden pelit pelillisesti menee. Pudotuspeleihin en jaksa enää uskoa mitenkään, mutta katsellaan pelejä sillä silmällä, että purevatko muutokset ja alkaako siellä mahdollisesti näkymään sitä viime kauden tuttua Kerhoa.

Jos kyllä, niin se antaa hieman enemmän toivoa ensi kauden suhteen. Mikäli taas loppukausi ja etenkin myös ensi kauden alku menee päin persettä, niin vasta siinä kohtaa olen valmis miettimään valmentajan vaihtamista. Nyt on vain pakko yhden jos toisenkin maksella oppirahoja ja varmistaa, ettei samoja virheitä toisteta.

Eli Pennasta lainatakseni, toivottavasti saadaan kaudelle uskottava loppu.

EDIT:

Ihan vielä ei ehkä kannata, ettei näytä siltä, että kaikki ovat luovutaneet, mutta jollain aikavälillä toimistolta toivottavasti tullaan jonkinlaisen haastattelun muodossa ulos tämän kauden osalta.

Mikä meni vikaan? Miksi meni? Onko virheistä opittu? Ja niin edelleen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sehän nyt on selvä juttu, että jos ei kirjoita Pennasen olevan valmentaja, jolla on kusta pää täynnä ja muutenkin narsistinen paska, niin vapauttaa hänet kaikesta vastuusta. Melkoista keskustelua kieltämättä.

Pantse vois olla saatavilla pikku rahalla.
Jos on asiaa ja viittaat mun juttuihin, niin osannet myös lainata tai merkata viestiin. Kyllä sulla ottaa näköjään koville. Se on hienoa, kun olet valinnut tuollaisen linjan, että sitten purat sen harmituksesi muihin palstakumppaneihin. Täällä ei ole kyllä kukaan pyytänyt tai vaatinut ketään kirjoittamaan että Pennasella on pää kusta täynnä tai on narsistinen, pl. siis sinä.

Se jos minä olen henk. koht. päätynyt moiseen lopputulemaan ei ole mikään kaikkia koskeva yleistys. Valitettavasti vain sen kuvan tuosta Pennasen toiminnasta saa, että yksi hyvä kausi ja nousi hattuun ja nyt paistattelee sen gloorioissa ja kuvittelee itsestään liikoja. Alkukaudesta haukkui ensin pelaajat, sitten kertoillut miten pelitavassa ei ole mitään vikaa ja mitään ei muuteta ja viimeisimpänä nämä ihan hyviä elementtejä oli jutut. Minä en tiedä millaisena sinä pidät Pennasta, mutta ei tuo nyt todellakaan vaikuta siltä että on oppinut, tai kykenee oppimaan virheistään. Joulukuussa vielä mennään jonkun kesän taakse ja selitellään omia mokia, niin kyllä se kertoo ettei kauhean helposti näytä pystyvän myöntämään itselleen omia virheitä ja ottamaan vastuuta niistä virheistä.

Sinä toki saat tulkita asiat juuri kuten itse haluat, minä tulkitsen minun tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Pennasen reagointikyvyttömyys

Tästä väänsin erään mikkeliläiskirjoittelijan kanssa sen sata kertaa Jukurien ketjuissa. Kirjoittaja lienee tälläkin palstalla tuttu. Pennasen toteemijökötys vitutti itseäni suunnattomasti, mutta se oli kuulema nerokasta vastuunopetusta pelaajille. Jostain syystä kyseinen kynämies on pitänyt pääasiassa turpansa tukossa tällä kaudella, vaikka taisi jossain vaiheessa kertoa "nähneensä etukäteen" Pennasen tämän kauden vaikeudet. Jeesus.

Pennanen voitti mestaruutensa Jukureissa kovalla materiaalilla, kun ensin oli lähtenyt Sport pois jaloista ja toisella voittokaudella myös KooKoo.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Lähemäen Dynamo miten selität HPK:n viime kauden viidennen sijan runkosarjassa? Oliko tämä mielestäsi valmentajasta täysin riippumatonta? Vaikka runkosarjan loppupuolella joukkuetta vahvistettiin jonkin verran, niin viime kauteen kuitenkin lähettiin sillä 1,6 miljoonan pelaajabudjetilla käsittääkseni, joka on pienempi kuin suurimmalla osalla Liigajoukkueista. Vaikka Manninen ja Kapanen olivatkin hyviä pelaajia, niin kyllä enemmän itse laitan Pennasen pelaajakehityksen ja pelisysteemin ansioksi Kerhon 5. sijan runkosarjassa. Kapanen oli loukkaantuneenakin jonkin aikaa. Toki molemmilla asioilla oli varmasti vaikutusta.

Itse näen edelleen, että Pennasella on sellainen tietotaito Liigavalmentajaksi, joka harvalla Liigavalmentajalla on, mutta nyt tällä kaudella on tullut paljon virheitä, kun on lähtenyt kokeilemaan uusia asioita ja luottanut liikaa muihin harjoittelun suhteen. En usko itse, että Kerhon viime kauden menestys oli valmentajasta riippumatonta ja uskon edelleen, että hän pystyy korjaamaan tämän kauden virheensä ensi kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jos on asiaa ja viittaat mun juttuihin, niin osannet myös lainata tai merkata viestiin. Kyllä sulla ottaa näköjään koville. Se on hienoa, kun olet valinnut tuollaisen linjan, että sitten purat sen harmituksesi muihin palstakumppaneihin.
No ihan vielä sinä et päätä miten palstalla toimitaan. Sikäli olet oikeassa, että olisi myös rakentavaa, jos itse merkitsisit ja / tai väsäisit lainaukset, kun seuraavan kerran kirjoitat esim. jotain seuraavaa:
BlackWolf kirjoitti:
On tää aina välillä melkosta keskustelua, kun yksi mies on vastannut kaikesta, mutta ei ole vastuussa mistään. Mielenkiintoisen aseman on saavuttanut seurassa, saa huseerata miten mielii ja mistään ei saa syytä kontolleen.
Mutta toki olen tässä oppinut, että tykkäät mieluummin heitellä omia kommenttejasi ja laitella sanat toisten suuhun.

Eniten silti harmittaa se, että suosikkijoukkueeni valmentaja möyrii narsismin kourissa. Piti tämäkin vielä tulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mutta toki olen tässä oppinut, että tykkäät mieluummin heitellä omia kommenttejasi ja laitella sanat toisten suuhun.
No itseasiassa minä olin lainaamassa @Hereworth ia tuossa, mutta kun toinen kappale ei enää liittynyt aiheeseen, niin totesin että ennemmin poistan lainaukset. Että silleen.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
@Lähemäen Dynamo miten selität HPK:n viime kauden viidennen sijan runkosarjassa? Oliko tämä mielestäsi valmentajasta täysin riippumatonta?
Jos minun mielipide ketään kiinnostaa, niin mielestäni Pennanen on pelikirja vahvasti edellä menevä hyvä liigavalmentaja, jolta kuitenkin puuttuu kiekossa yhtä olennaiset henkiseen valmennukseen ja joukkueen valmistamiseen liittyvät taidot, ainakin joiltakin osin.

En ole koskaan käsittänyt sitä messias asetelmaa joka Pennaseen on liitetty. Teoreettista näkökulmaa korostetaan jostain syystä liikaa Pendoliinon kohdalla ja ilmeisesti tälle kaudelle tuo messiaanisuus iskostui jo Antin omiinkin ajatuksiin, tämän ryhdyttyä Tohtori Sykerömäisesti kehittelemään HPK:sta vaikkapa kuulentoihin kykenevää ryhmää.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Teoreettista näkökulmaa korostetaan jostain syystä liikaa Pendoliinon kohdalla ja ilmeisesti tälle kaudelle tuo messiaanisuus iskostui jo Antin omiinkin ajatuksiin, tämän ryhdyttyä Tohtori Sykerömäisesti kehittelemään HPK:sta vaikkapa kuulentoihin kykenevää ryhmää.

Tätä ollaan kritisoitukin aika hartaasti täällä jo. Pendo tuntuu olevan kaveri, joka menee pelitapa edellä vaikka kuinka syvälle metsään. Viime kaudellahan tuo oikeastaan henkilöityi tuohon Mannisen, Palveen ja Lahden ketjuun, jonka yhteispeli toimi alkukaudesta kuin ajatus. Ilmeisesti jotain kollektiiviin sopimatonta Pendo tuossa triossa näki, koska hajoitti trion pysyvästi. Ja me fanit sitten hermoiltiin koko kausi asian kanssa, varsinkin kun tehottomia jaksoja seurasi.

Kyllähän Pendossa sellaista "puupäisyyttä" on, joka saattaa joissain ympyröissä vielä tuottaa isosti. Nyt mennään vaan ihan toiseen ääripäähän - ja ihan yhtä isosti.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos minun mielipide ketään kiinnostaa, niin mielestäni Pennanen on pelikirja vahvasti edellä menevä hyvä liigavalmentaja, jolta kuitenkin puuttuu kiekossa yhtä olennaiset henkiseen valmennukseen ja joukkueen valmistamiseen liittyvät taidot, ainakin joiltakin osin.
Kyllä minua ainakin kiinnostaa mielipiteesi, mutta haluaisin kuulla myös, että millä perusteella vedät johtopäätöksesi tuosta, että henkiseen valmennukseen ja joukkueen valmistamiseen liittyvät taidot puuttuvat ainakin joiltain osin? Missä tämä sitten Jukureissa näkyi? Oliko pelien ensimmäiset erät huonoja usein? Oliko joukkueella asenne huono usein? Vai onko tämä nyt sitten vain mutua?
Kerhossa ainakin Eetu Tuulola teki juuri pitkän jatkosopimuksen ja mainitsi yhtenä syynä muistaakseni, että täällä on laadukas valmennus. Petteri Nikkilä teki myös pitkän jatkosopimuksen ja mainitsi muistaakseni hyvät koutsit ja hyvän hengen yksinä syinä.

Tuosta messiasasetelmasta olen samaa mieltä enkä nyt ainakaan itse pidä Pennasta minään messiaana, hyvänä liigavalmentajana kokonaisuudessaan kylläkin.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Itse olin noihin aikoihin jonkunlaisella "paremmalla paikalla" Jukurien seuraamisen suhteen ja omien kokemusteni, sekä jonkunlaisen kollektiivisen kokemuksen mukaan Pennasen reagointikyky pelin sisällä sattuneiden kovienkin vastoinkäymisten suhteen oli heikkoa. En muista enää missä erässä noin yleisesti oli eniten ongelmia, mutta kävi selväksi että Antilta puuttui työkalupakista raippa.

Äijä seisoi paikallaan kuin jumalpatsas ja poskien väri vain muuttui. Pelaajilla voi olla mukavaa, kun vetelästä menosta ei koskaan saa kriittistä palautetta, katsojista ei niinkään.

Jos ja kun henkisen latauksen luomisessa on puutteita, se ei tarkoita sitä etteikö valmennus kokonaisuutena voisi olla laadukasta. Erityisesti keväällä latingin luominen korostuu, jotta pelaajat yltävät selkärankakiekkoon ja saavuttavat flow:n.

Tällä kaudella teillä ei ole ollut laadukasta kiekkoa minkä muutamaa Jukuripeliä lukuunottamatta HPK:n peliesityksiin tutustumatta näkee sarjataulukosta ja lukemalla kolleegoittesi kommentteja Pennasen liki täydellisestä romahduksesta.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Päästäiskös täällä jossakin vaiheessa tuosta eipäsjuupastelusta ketjun otsikon mukaiseen aiheeseen eli kuka sitten voisi olla parempi vaihtoehto?

Viime kaudella Ilves haastoi hienosti puolivälierissä Tapparan Kiven alaisuudessa ja HPK JYPin Pennasen johdolla. Kumpaakin valmentajaa on yleisti ottaen pidetty hyvänä, mutta tällä kaudella kumpikin joukkue on kyntänyt syvällä. Eli mistä se parempi seuraaja sitten Kerhon resursseilla kaivettaisiin, jos Pennanen vaihdettaisiin? Ja millaista kiekkoa Kerhon sitten tulisi pelata - pitääkö olla vahvaa kiekollista peliä vai kelpaako vaikka ajokoirameiniki kunhan menestystä tulee? Helppo on osoittaa valmennuksen virheitä varsinkin jälkeenpäin, mutta antakaa nyt konkreettisia valmentajaesimerkkejä, ketkä sopisivat Kerhoon paremmin.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuten omassa fb päivityksessä kirjoitin, niin vaihtoehdot on pendo junan alle tai poltetaan koko rinkelinmäki.
Mutta mutta todellisuudessa ei tuolla materiaalilla vain ole paljon parempia vaihtoehtoja heittää penkin taakse.
Jo ihan kerhon taloudellisen tilanteen takia. Tottakai voidaan nostaa Antti II päävalmentajaksi, mutta en usko sen auttavan mitään.

Kyllä itseänikin vituttaa tuo että pendo on välillä kuin patsas tuolla penkin takana.
Lähdettäisiin vaikka siitä että penkitetään Nikkilä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin Pennanen on hyvä goutsi mutta se mitä itse olen HPK.n läheltä kuullut niin nälkä ja halu kasvaa syödessä ja Pennanen vie kulisseissa Kerhon toimaria ( Toivanen)...erinäisissä asioissa 100-0.
Syytä en tiedä , tarvetta en tiedä mutta liekö tällä poukkoilulla syytä myös pelilliseen antiin jäällä?.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Antti Pennanen on siis samaan aikaan päävalmentaja, urheilutoimenjohtaja sekä viimeisimmän tiedon mukaan myös toimitusjohtaja. On se hurja äijä.

Ei vaan, onko @liigajyrä tarkempaa hajua, että missä asioissa Pendo kyykyttää?
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Antti Pennanen on siis samaan aikaan päävalmentaja, urheilutoimenjohtaja sekä viimeisimmän tiedon mukaan myös toimitusjohtaja. On se hurja äijä.

Ei vaan, onko @liigajyrä tarkempaa hajua, että missä asioissa Pendo kyykyttää?
Mitä pidemmälle ketjua lukee, niin ei voi olla tulematta mieleen kuin eräs turkulainen kiekkoleijona. Samankaltaista multipersoonallisuutta ja -taskingia on tarjolla, jos sitä vain joku haluaa tai vaikka ei haluaisikaan. Ei kai nyt kukaan oikeasti usko Pennasesta näin. Toki ihminen on siitä ihmeellinen otus, että sen persoonallisuus muuttuu sitä mukaa miten suureksi ja vaikutusvaltaisemmaksi itsensä kokee.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
...mutta antakaa nyt konkreettisia valmentajaesimerkkejä, ketkä sopisivat Kerhoon paremmin.

Kaksi mainintaa alkuun. En edelleenkään usko, että Pendo saa Kerhosta kenkää kesken sopparinsa, koska tämä liike rasittaisi liian paljon Kerhon perunalaareja. Näillä tämän kauden näytöillä ja spekuloinneilla Pendon toimista en kuitenkaan missään nimessä tekisi tälle jatkosopparia ainakaan tämän kauden aikana. Toisekseen, minä en osaa absoluuttisen varmaksi sanoa, ketkä voisivat sopia Kerhoon paremmin. Heitän silti muutaman nimen tiskiin, jokainen sitten tehkööt omat johtopäätöksensä henkilöiden kyvykkyydestä ja sopivuudesta Kerhon kiekkoon.

Niminä itselle tulee mieleen Salo, Tapola ja Tirkkonen. Varsinkin kaksi ensimmäistä voisivat olla hyvinkin kokeiltavia ensi kauden jälkeen, jos Kerho ei jatka Pendolla. Kumpikin on kerhokasvatteja. Tapolan pelikirjasta en tiedä, menisikö liian kahvaraksi, mutta nythän tuolla on aikaa päivittää sitä. Salolla olisi ensi kauden jälkeen takanaan pari kautta Kiven apurina Ipassa ja se lyhyt stintti Kerhossa, joten mikään shokkisiirto tuo ei olisi. Tirkkosen pelikirjasta ei hajua, eikä sen sopivuudesta Kerhoon, mutta kaiketi yksi harkittava vaihtoehto Kerholle. Salo olisi halvin ja Tirkkonen varmaan kallein.

Muitakin vaihtoehtoja varmasti on, mutta noi tuli just nyt mieleen. Tosin heidän tilanteensa voi muuttua tässä n. reilun kauden aikana, joten sikäli nämä spekuloinnit ovat hankalia. Mutta tässä ketjussahan näitä nimiä voi pyöritellä pitkäänkin, niihin Pendon ensi kauden jälkeisiin läksiäisiin asti. Tuskin Pendo itse itselleen potkuja antaa, eikä hallituksella sormi varmastikaan kovin herkästi liipasimella ole.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kyllä se taitaa olla niin, että muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Kerhon nykypelaajien liike ja taito eivät vain riitä kovassa kilpailussa. Tätä on vaikea äkkiä muuttaa toiseksi, seisoipa aitiossa kuka tahansa. Kaksinkamppailut pitäisi vain voittaa ja olla hyvä ja vaarallinen kiekon kanssa. Muuta lääkettä ei ole.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä se taitaa olla niin, että muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Kerhon nykypelaajien liike ja taito eivät vain riitä kovassa kilpailussa. Tätä on vaikea äkkiä muuttaa toiseksi, seisoipa aitiossa kuka tahansa. Kaksinkamppailut pitäisi vain voittaa ja olla hyvä ja vaarallinen kiekon kanssa. Muuta lääkettä ei ole.


Tämä on omakin pointtini koko ajan ollut, että on turha alkaa peräänkuuluttamaan muutoksia kesken kauden sellaisesta asiasta jota on lähes mahdoton enää korjata. Ja kyse on siis fysiikasta tai ennemminkin sen puutteesta. Kun on kerta alkujaan treenattu väärin niin ei sitä enää kauden aikana kiinni niin vain oteta. Tottakai jatkuvasti treenataan mutta ollaan ikäänkuin takamatkalla niihin, jotka ovat harjoittelunsa tehneet, kuten on pitänyt.

Täytyy kyllä ihmetellä välillä tätä kritiikin määrää. On se ihme, kun ammattilaisorganisaatiossa tehdään niin paljon virheitä, kun täälläkin tiedetään heti miten asiat pitäisi mennä. Paidatkin pystyy tosta vaan teettämään nopeasti ja halvasti ja pelkästään muutaman minuutin treenivideosta näkee heti, että treenit on paskaa. Kannattaa varmaan pistää omaa hakemusta sisään niin saadaan laadukasta tekemistä ja seura nousuun.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy kyllä ihmetellä välillä tätä kritiikin määrää. On se ihme, kun ammattilaisorganisaatiossa tehdään niin paljon virheitä, kun täälläkin tiedetään heti miten asiat pitäisi mennä. Paidatkin pystyy tosta vaan teettämään nopeasti ja halvasti ja pelkästään muutaman minuutin treenivideosta näkee heti, että treenit on paskaa. Kannattaa varmaan pistää omaa hakemusta sisään niin saadaan laadukasta tekemistä ja seura nousuun.
Seura ilmoittaa tavoitteekseen pelata joka kausi playoffeissa seuraavan viiden vuoden aikana ja nostella kertaalleen tuolla jaksolla myös kannua. Nyt on menossa kolmas(?) kausi tuosta 5v tavoitteesta, 1/3 kausista on tämän kauden jälkeen selviydytty poffeihin ja 2/3 ollut ihan täyttä paskaa. Ja vielä ihmetellään kritiikkiä? Kerhoa ei saa kritisoida, koska niin pieneltä paikkakunnalta ja niin pieni halli ja niin vähän rahaa? Hyväksytään hiljaa vaan nykytilanne ja ollaan tyytyväisiä, kun otetaan pari voittoa kuukaudessa mestisjengeiltä. Ei saa vaatia mitään, kun ollaan niin pieniä?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Tämä on omakin pointtini koko ajan ollut, että on turha alkaa peräänkuuluttamaan muutoksia kesken kauden sellaisesta asiasta jota on lähes mahdoton enää korjata.

Se, ettei mitään tehdä, kertoo vain siitä, että mitään ei osata tai ymmärretä tehdä, tai ettei se ole mahdollista näin nopealla aikavälillä. Se, miksi ainakin itse vaadin Pennaselta toimenpiteitä, kumpuaa juuri siitä, että sen muutoksen on alettava näkyä jo tällä kaudella kun jokainen näkee ettei homma kaukalossa syystä X toimi edes vähää alusta. Mikäli mitään ei ole näkyvissä, en jaksa uskoa ensi kesänkään tuovan mitään muutosta asiaan, ja kun kaiken lisäksi tuo nykyinen runko jatkaa olisi kaikkein parasta jos sitä uutta tulemista alettaisiin hakea konkreettisesti jo nyt.

Täytyy kyllä ihmetellä välillä tätä kritiikin määrää. On se ihme, kun ammattilaisorganisaatiossa tehdään niin paljon virheitä, kun täälläkin tiedetään heti miten asiat pitäisi mennä. Paidatkin pystyy tosta vaan teettämään nopeasti ja halvasti ja pelkästään muutaman minuutin treenivideosta näkee heti, että treenit on paskaa.

Mutta kun muutoksia ei ole nähtävissä. Peli menee jatkuvasti sekavampaan suuntaan ja joukkue näyttää matsi matsilta alistuneemmalta, esitetään kritiikkiä. Kritiikkiä sitä kohtaan, ettei muutosta ole nähtävissä. Vain kritiikin kautta muutoksia voi tulla, tärkeimpänä olisi valmennusjohdon ja rapakuntoisten pelaajien terve itsekritiikki. Miten tähän on tultu, onko tehty virheitä, jos on niin miten ne korjataan ja luistellaan ensi kaudella vastustelijoilta jalat alta?

Kannattaa varmaan pistää omaa hakemusta sisään niin saadaan laadukasta tekemistä ja seura nousuun.

Tämä on kerta toisensa jälkeen kyllä naurettavuuden huippu. "Yhyy mee tekemään itte paremmin nyyh". Alakoulun pihalla nämä tämmöiset jatkossa.

Me olemme osakkeenomistajia, meidän tehtävämme ei ole toteuttaa operatiivisia toimenpiteitä, vaan ainoastaan valvoa, että operatiivisella puolella on parhaat mahdolliset tekijät oikeilla paikoilla. Tämän ketjun aiheena on juurikin keskustella siitä, onko joukkueella paras mahdollinen valmentaja vai olisiko jossakin parempi henkilö.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ja vielä ihmetellään kritiikkiä? Kerhoa ei saa kritisoida, koska niin pieneltä paikkakunnalta ja niin pieni halli ja niin vähän rahaa? Hyväksytään hiljaa vaan nykytilanne ja ollaan tyytyväisiä, kun otetaan pari voittoa kuukaudessa mestisjengeiltä. Ei saa vaatia mitään, kun ollaan niin pieniä?
Siis saa ja pitää antaa kritiikkiä, ei kai sitä kukaan kyseenalaista. Ja en usko että ihan aidoisti löytyy yhtäkään Kerhon kannattajaa joka kieltäisi tähän mennessä kauden epäonnistuneen Kerhon osalta.

Se mitä en itse ymmärrä on kuinka nämä "palstatotuudet" muuttuvat totuuksiksi kun niitä riittävän kauan täällä kerrotaan. Nyt jo lienee selvää, että Pennanen on ylpistynyt viime kauden jälkeen, talonrakennusprojekti on vienyt kaiken ajan ja viime kesän kesäharjoittelusta on vastannut joku noitatohtori.

Oma käsitykseni on se, että Pennanen ei ole persoonana sieltä helpoimmasta päästä ja ei häntä voi todellakaan pitää perinteisen suomalaisen nöyryydellä varustettuna. Mutta että ylpistynyt, epäilen. Talonrakennnusprojekti ei ole häirinnyt. Pennanen tekee jo nyt aivan liikaa töitä ja on Kerhossa aivan liian monessa mukana. En todellakaan lähtisi arvostelemaan Pendon sitoutumista ja kulutettuja ympäripyöreitä päiviä Kerhon hyväksi. Jossakin määrin kyse on kohtuu maanisesta hahmosta työn suhteen.

Sitten tämä kesäharjoittelu. Onko HPK rapakunnossa? Voi olla ettei jengi ole samassa kunnossa kuin viime kaudella, mutta en ihan oikeasti näe Kerhon kuntopohjaa suurimmaksi huoleksi. Siellä on paljon pelaajia, jotka ovat menneet fyysisesti eteenpäin viime kaudesta: Vesalainen, Palve, Tuulola, Lehtivuori, Friman.. En vaan osaa uskoa, että viime kauden fyysisesti kovakuntoisin jengi olisi yhtäkkiä Pantsen aikaisessa kondiksessa. Että limukoneet olisi palautunut ja jengi vetäisi iltapalat Hesessä? Epäilen. Joku Bambi Lehtonen on ihan oikeasti jäätävässä tikissä juuri nyt, mutta ongelmat ovat jossakin aivan muualla. Kun jengin pelitapa on aivan sekaisin, ajoitukset tökkivät ja itseluottamus on mennyt niin tuolta se näyttää. Vaikka kuinka polkisit, niin aina olet pari askelta jäljessä. Ei nykyliigassa pärjää enää pelkällä fysiikalla. Jos peli (tapa) ei toimi niin pelkkä perkele ja fysiikka ei riitä.

Isoja virheitä on tehty. Pennanen ei ole saanut pelitapaa kuntoon. Se on ihan se ja sama, onko lähdetty väärällä liikkeelle, onko jotakin korjattu.. se ei toimi! Piste. Ovat muutkin jengit ruuvanneet peliään kauden aikana, jopa onnistuneesti. Kyllä siellä muutkin lähti kauteen nopeutetulla mallilla ja sitten sen jälkeen on palattu rytmittämään peliä. Kyllä Pennanen tämän tietää, ei vaan ole ehkä sitä tyyppiä, joka ruoskisi itseään julkisesti ja lähtisi nöyrästi joka haastattelussa pyytämään anteeksi. Mutta peli näyttää kaiken. Ei Pennanen juuri nyt ole sitä kuuminta hottia valmentajamarkkinoilla Eikä pidäkään, vihkoon on mennyt.

Pelaajahankinnat ovat epäonnistuneet lähes täydellisesti. Omasta mielestäni tässä kohtaa Pennanen kantaa myös vastuuta, mutta ihan turhaan. Omalla alallani jos iso kaupallisen alan yritys päättäisi säästää esim. myynnin johtamisen sektorilla ja tätä osastoa päätyisi ohjaamaan it-osasto, niin

A) vituiksi menisi
B) Toimenpiteen ei pitäisi antaa tapahtua ylimmän johdon toimesta, vaikka kuinka it-mies haluaisi myynnnin johtamiseen mukaan
C) toimialalla mietittäisiin todennäköisesti, että miksi helvetissä tähän ratkaisuun on päädytty?

Valmentaja valmentaa, pelaajahankinnoista vastaa urhelilujohtaja/pelaajakoordinaattori.

Etenkin osakkeenomistajalla pitäisi olla kristallinkirkkaana kysymys, miksi peli ei ole kunnossa? Pennanen vastaa siitä. Miksi Pennasen kaikki aikaresurssi ei kulu tämän korjaamiseen, vaan hän tämän lisäksi toimii urheilujohtajana? HPK harjoittaa monen muun organisaation tapaan huonoa johtamista. Kukaan ei oikein vastaa mistään paitsi valmentaja, resursseja todellisuudessa hukataan ja lopulta kun paska osuu tuulettimeen, ei ole oikein aikaa, resurssia, ymmärrystä eikä osaamista asioiden korjaamiseen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kun jengin pelitapa on aivan sekaisin, ajoitukset tökkivät ja itseluottamus on mennyt niin tuolta se näyttää. Vaikka kuinka polkisit, niin aina olet pari askelta jäljessä.
Tämä tuli itselläkin mieleen, kun tuota paskaa kuntoa jo totuutena puhutaan. Ja vieläpä niin, ettei viimekautiseen pelitapaan muka ole ollut mahdollisuutta eikä paluuta, kun ei jalat ja kädet riitä. Kyllä luulisi, että kiekon jahtaaminen ja vastustajien perässä juokseminen vasta jalkoja vaatiikin. Ja siitä vielä (alivoimaisena) tilanteiden luominen sitä yksilötaitoa. Verrattuna siis viime kauden kaltaiseen kiekonhallintaan.

Yhtäkaikki, kokonaisuudessaan hieno viesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös