Virveliä kainaloon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jatkoerä, jumalauta ihailkaa sitä!!!! Ruotsin pelaajat ihan paniikissa sooloilee ja tekee pitkiä kiekkoja ja paitsioita! Ruotsin maalivahti oli jo aiemmin menettänyt hermonsa kun kaatuili miten sattuu! Suomalaiset puolestaan pelasi jatkoerässä rennon tosissaan joukkueena, ilman riskejä, jopa hidastaen peliä ja palauttaen jos ei voinut riskittömästi puskea keskialueen yli. Jatkoerässä viiden minuutin pelin jälkeen olin aivan hymyssä suin varmana, että tämä voitetaan, ero kolmanteen erään oli valtava. Valtava!
Ruotsi suli jatkoerässä! Ei Suomen hyvyyteen, vaan omiin paineisiinsa! No tietenkin vähän myös Suomen hyvyyteen.
Joo joo, ilman taktiikkaa ja pelitapaa ei oltais päästy noin pitkälle ja täytyy kiittää montaa muutakin asiaa ja Teukkaa ja Ristolaista, mutta jatkoerä! Sen Suomi voitti hermokontrollilla! Ruotsin pelitapa oli sama kuin aiemmin, Suomen pelitapa oli sama kuin aiemmin, ja tilanne tasan. Mutta Ruotsi suli, ja Ruotsin pelikuri ja kaikki suli. Suomen kantti kesti.
Itse asiassa jatkoerässä tapahtui tietyiltä osin juuri noita asioita, joita mainitsit. Ottelun alussa Suomi oli vaikeuksissa hyökkäyksiinlähdön kanssa Ruotsin aggressiivisen karvauspelin johdosta. Minulla ei ole lukuja esittää, mutta mutulla sanoisin, että Suomi pyrki lähtemään hitaalla avauserässä. Vaarallisimmat tilanteet taisivat kuitenkin syntyä silloin, kun lähdettiin nopealla. No, 2. ja 3. erässä Suomella ei kauheasti hyökkäyspelaamista ollut, vaan peli oli taattua Kivi-laatua, tuttua jo viime keväältä.
Jatkoerässä olin pelko perseessä, että näinköhän Suomella on mitään palaa 4 vs.4 pelissä Ruotsia vastaan. Tiedä sitten alkoiko ruotsalaisia hapottaa, vai alettiinko pelkäämään tappiota, mutta Suomen pakeille ei tullut painetta alkuunkaan ja omassa päässä ruotsalaiset välttelivät jäähyjä. Suomella kesti viitisen minuuttia tajuta, että omista voi lähteä rauhassa, ja sen jälkeen hitailla lähdöillä ja palautuksilla vyörytettiin hyökkäyksiä jatkuvasti Ruotsin päähän. Aiemmin viljellyt puolinopeat lähdöt eivät sen sijaan tuottaneet lainkaan tulosta. Ja sanokaa, jos olen väärässä, mutta jatkoajalla Suomi lähti tasan kerran viiveellä, ja tuokin tilanne syntyi osin vahingossa.
Ps. Yllättävää, että Tami ei ottanut kantaa Suomen taktisiin muutoksiin lähemmäs meidän peliä.