Pelipaidat

  • 396 290
  • 1 460

Junan viemä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, Änglarna, MVG
Reilun 15-vuoden palstan lueskelun jälkeen tuli tunnarit painettua sisään ja ensimmäistä viestiä tässä kirjoitellaan, joten hei vaan kaikille!

Itse näin myös, monen muun tapaan, nuo Kekäläisen ajan paidat todella tyylikkäinä. Vaikka juuri kyseiseen paitaan ei takaisin palattaisikaan (eikä toki tarvettakaan täysin samaa ottaa käyttöön), niin mielelläni näkisin ainakin jotain samaa väri- ja tyylimaailmaa. En tiedä kuinka aiheellista mestiksessä on olla useampaa paitaa kuin koti- ja vieraspaidat, mutta aikanaan toivoisin, että kun Liigaan päästään takaisin, niin viimeistään silloin olisi myös esim. viikonloppuisin käytössä oleva punakeltainen kolmospaita ja sitten juhla- tai muita spesiaalitapauksia varten ysäriväreihin duunattu erillispaita.

Hahmottelin tuossa internetin ihmeellisessä maailmassa hieman eri paitavaihtoehtoja ja loin niistä noiden yllä mainittujen toiveiden perusteella pari kollaasia. Vaihtoehtoja on tuohon lyöty tarkoituksella aika paljon ja ideana siis hahmottaa sitä tyyli- ja värimaailmaa, jota itse toivoisin näkeväni.
 

Liitteet

  • kollaasi_kotivieras.JPG
    kollaasi_kotivieras.JPG
    219,4 KB · kertaa luettu: 581
  • kollaasi_punakelta.JPG
    kollaasi_punakelta.JPG
    229,9 KB · kertaa luettu: 576

Kalju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Helsingin Jokerit
...

Hahmottelin tuossa internetin ihmeellisessä maailmassa hieman eri paitavaihtoehtoja ja loin niistä noiden yllä mainittujen toiveiden perusteella pari kollaasia. Vaihtoehtoja on tuohon lyöty tarkoituksella aika paljon ja ideana siis hahmottaa sitä tyyli- ja värimaailmaa, jota itse toivoisin näkeväni.
Lyhensin lainausta, mutta neljännen rivin sininen ja valkoinen paita on todella hienoa, noilla voisi hyvin lähteä Mestikseen.
 

Gemondo

Jäsen
Lyhensin lainausta, mutta neljännen rivin sininen ja valkoinen paita on todella hienoa, noilla voisi hyvin lähteä Mestikseen.
Sama!

Myös alin rivi olisi tyylikäs, mutta ei ehkä voi Bluesin paidoilla kuitenkaan pelata.
 

Junan viemä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, Änglarna, MVG
Lyhensin lainausta, mutta neljännen rivin sininen ja valkoinen paita on todella hienoa, noilla voisi hyvin lähteä Mestikseen.

Samainen paitapari on itse asiassa itsellekin muodostunut noista suosikiksi. Jotenkin tuo keskellä paitaa kulkeva punakeltaraita puhuttelee tyylillisesti, eikä se mielestäni vie kuitenkaan liikaa huomiota logolta.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Minulle Jokerit on aina ne ysäri-violetti-vihreä -paitaiset kaverit. Silloin kun itse murrosikäisenä olin kovakin "fani". Mutta ei ole minun asiani tämä.
 

mmjj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden erikoisuus on ollut se, että joukkuevärit ovat punainen ja keltainen, mutta pelipaidat ovat olleet sinisiä.

Brändisyistä ymmärrän KHL-ajan ajatuksen, että vaihdetaan sininen mustaan, koska musta neutraalina värinä taistelee vähemmän varsinaisten tunnusvärien kanssa. Vieraspaitojen valkoinen on yhtä lailla neutraali.

Sininen on kuitenkin ollut jokeripaitojen yleisin väri ja kyllä sen pitää pysyä jatkossakin. On tosin tärkeää, että punakeltaisuus on paidoissa myös merkittävästi läsnä. Joskus Jokereilla on ollut siniset paidat valkoisilla raidoilla. Hieno väritys, mutta kaukana punakeltaisesta.

Ajatus voisi olla siis, että kotipaidassa on punakeltaista sinisellä pohjalla ja vieraspaidassa punakeltaista valkoisella pohjalla.
Olisi myös mielenkiintoista nähdä, miten kokonaisuuteen vaikuttaisi, jos housut olisivat keltaiset punaisilla raidoilla.
 

TumpLog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canes
Se mitä itse haluaisin nähdä olisi "Year One" jutulla varustettu pelipaita. Eli pelipaita, mutta merkki johonkin rintapieleen ”year one” tms. Määriä ei pitäis mun mielestä rajoittaa, mutta tyyliin että jos ostat ekan kaudena aikan niin saat tolla merkillä. Vois olla aika hyvä myyntivaltti ja itse ainakin ostaisin. NHL:ssähän on näitä Stanley Cup champion paitoja missä on se pokaali painettuna rintapieleen. Mielipiteitä?
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Toivottavasti ei vedetä pelkästään valkoisilla kypärillä niin kuin U20-jengi on vetänyt.

Jos ei riitä rahat sinisiin & valkoisiin kypäriin, niin sitten mielummin punaiset kypärät käyttöön, jotka sopisivat molempiin peliasuihin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Toivottavasti ei vedetä pelkästään valkoisilla kypärillä niin kuin U20-jengi on vetänyt.

Jos ei riitä rahat sinisiin & valkoisiin kypäriin, niin sitten mielummin punaiset kypärät käyttöön, jotka sopisivat molempiin peliasuihin.
Hopeiset ysäripaitojen kanssa. Tästä on puhuttukin jo.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti ei vedetä pelkästään valkoisilla kypärillä niin kuin U20-jengi on vetänyt.

Jos ei riitä rahat sinisiin & valkoisiin kypäriin, niin sitten mielummin punaiset kypärät käyttöön, jotka sopisivat molempiin peliasuihin.
Tästä vahvasti samaa mieltä!

En digannut lainkaan noista valkosista kypäristä junnuilla, ei sopinut ollenkaan kotiasun kanssa. Punaiset voisi tosiaan toimia kompromissina hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun ollaan jo niin pitkällä, et tunnelin päässä vilkkuu valo ja kannustushuudot kuuluu mediassa, niin puutun omalta osaltanikin keskusteluun "pelipaidat".
Silleen ihan sama, mikä malli ja mitkä värit, kuhan mielipiteeni heitän. Sen verran old scool- porukkaa, et mun mielestä pelipaidassa kuuluis näkyä logon värit. En etsimällänikään löydö narrin naamasta vihreää, valkoista tai lilaa.Punaista ja keltaista lähinnä.
Jo 90-luvulla vierastin niitä silloisia pelipaitoja, mutta hyväksyin, vähän nikotellen.
Sininen lisävärinä tai vieraspaitana ok, tai tietty valkoinen vieraspaita.
Mutta kotipaita. Kyllä siinä tän vanhan vaarin silmissä pitäis näkyä pääosassa logon värit, punainen ja keltainen.
Mut on se pelipaita minkävärinen tahansa, kunhan siinä narri nauraa, niin kannustus on taattu.
 

91.1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun ollaan jo niin pitkällä, et tunnelin päässä vilkkuu valo ja kannustushuudot kuuluu mediassa, niin puutun omalta osaltanikin keskusteluun "pelipaidat".
Silleen ihan sama, mikä malli ja mitkä värit, kuhan mielipiteeni heitän. Sen verran old scool- porukkaa, et mun mielestä pelipaidassa kuuluis näkyä logon värit. En etsimällänikään löydö narrin naamasta vihreää, valkoista tai lilaa.Punaista ja keltaista lähinnä.
Jo 90-luvulla vierastin niitä silloisia pelipaitoja, mutta hyväksyin, vähän nikotellen.
Sininen lisävärinä tai vieraspaitana ok, tai tietty valkoinen vieraspaita.
Mutta kotipaita. Kyllä siinä tän vanhan vaarin silmissä pitäis näkyä pääosassa logon värit, punainen ja keltainen.
Mut on se pelipaita minkävärinen tahansa, kunhan siinä narri nauraa, niin kannustus on taattu.
Ainahan voidaan muutaa logon värit lila-vihreiksi. </vitsi>

E: Vaikka eihän tuo oikeastaan hassumalta näytä:



 
Viimeksi muokattu:

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti ei vedetä pelkästään valkoisilla kypärillä niin kuin U20-jengi on vetänyt.

Jos ei riitä rahat sinisiin & valkoisiin kypäriin, niin sitten mielummin punaiset kypärät käyttöön, jotka sopisivat molempiin peliasuihin.
Eikös Mestiksessä viime kaudella ollut joka joukkueen yhdellä pelaajalla punainen kypärä? Kypärää kantoi yksi pelaaja kuukauden ajan. Jos näin on tulevallakin kaudella, niin eiköhän Jokereiden kypärän väri muilla jokin muu kuin punainen? Tämä vain oletuksella.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös Mestiksessä viime kaudella ollut joka joukkueen yhdellä pelaajalla punainen kypärä? Kypärää kantoi yksi pelaaja kuukauden ajan. Jos näin on tulevallakin kaudella, niin eiköhän Jokereiden kypärän väri muilla jokin muu kuin punainen? Tämä vain oletuksella.
Mikä tuon kuukauden punaisen kypärän merkitys on?
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikä tuon kuukauden punaisen kypärän merkitys on?

"Veripalvelun punaista kypärää kantavat kuukausittain vaihtuvat pelaajat. Joukkueet valitsevat keskuudestaan pelaajan, joka on toiminut esimerkillisesti kentällä ja sen ulkopuolella."
Ja tämä on siis osa Mestiksen ja Veripalvelun Hengenpelastajaliiga-yhteistyötä, jossa kannustetaan joukkueiden faneja verenluovutukseen. (Linkki Hengenpelastajaliigan sivuille)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös