Pelinumerosi!

  • 8 971
  • 147

Puster

Jäsen
Jalkapallossa numeroni oli ihan junnuna #20 ja myöhemmin #10. Siinä toisessa jalkapallopelissä numerokseni sain #37, jonka jälkeen otin sen myös salibandyssä (oikeesti sählyssä) numeroksi.

Korrrostan, että valitsin/sain em. numerot ennen kuin kukaan Litti "takatukka" Litmanen oli niillä julkisesti esiintynyt.

Kori- ja lentopallossa numero oli yleensä aina #8 ilman sen suurempaa merkitystä tai valintaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nyt pitää oikein miettiä, että menee oikein...

Futiksessa olen kronologisessa järjestyksessä pelannut numeroilla 2 (pakkina), 1 (maalivahtina) ja 14 (pääosin vaihtopelaajana, joka laitetaan kentälle vain jollekin paikalle).
Tässä lajissa numerot ovat olleet vain "ensimmäinen käteen osunut paita -periaatteella" valittuja, maalivahdin paita taas oli luonnolisimmin ykkönen.

Jääkiekkoa olen pelannut sekä puolustajana, laiturina että sentterinä, numerot ovat olleet jälleen kronologisessa järjestyksessä 18, 13, 55, 22 ja 27. 18 oli aloittaessani ainoa vapaa numero, 13 tuli kapteeniksi ylennyksen vuoksi (tuossa oli C painettuna kiinni), 55 taas vapaa paita, 22 ensimmäinen XL-kokoinen käteen osunut uudesta "pakasta" ja 27 taas ainoa vapaa seuraavassa joukkueessa.

Salibandya olen pelannut eräässä joukkueessa numerolla 69, koska sain itse valita numeron (ja numeroin itse siis paidatkin, puolet numeroista on suurempia kuin 50 ihan tuomarien kiusaksi).
 

Shades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Devils
#52

On ollut jo kohta kymmenen vuotta salibandyssä roolina kreatiivinen sentteri. Ai että miksikö? No siksi että se vain on hienon näköinen ja miellyttää silmää. Penskana tahkosin fudista numerolla #7.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hmmm, olen aikoinaan käyttänyt salibandya, jääkiekkoa ja jalkapalloa pelatessani useita eri numeroita, mutta parhaiten mieleeni ovat jääneet numerot 10 ja 19. Niitä on tullut käytettyä useammassakin eri joukkueessa.
 

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Mita sitten pelaankin niin numero on 11. Walesin velhon kunniaksi. Ja numero ei vaihdu, vaikka Giggsy Puna-armeijasta poistuisikin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omalla futisurallani olen pelannut numeroilla 8, 10 sekä nykyisellä numerollani 32.

Kahdeksikko oli ihan pienestä asti se "oma" pelinumeroni, mutta siirryttyäni välillä ulkomaiden kentille pelaamaan selkääni iskettiinkin uudessa joukkueessani numero 10. Vähän siinä silti harmitti lempinumeron menetys, mutta minkäs teet...

Sittemmin peliura onkin jatkunut hyväksi havaitulla numerolla 32.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lätkää aina #9 ja kaukalopalloa #88. Tuon typerän 88 joku sai päähänsä kun uusia paitoja tilattiin ja en ollut paikalla.
 

Voittaja

Jäsen
Niin, numeroita on meikäläisellä ollut käytössä oikein vino pino, riippuen vähän lajista ja missä milloinkin olen pelannut.

Lätkä: käytössä on ollut seuraavat numerot: 2, 5, 7, 8, 11, 12, 14, 15, 16, 23
Futis: 5
Koripallo: 7
Pesäpallo: 1-10

Puulaakipelejen numeroita en jaksa muistaa, nämä olivat vain virallisissa otteluissa käytettyjä numeroita. Aina kun pääsen ensimmäisenä valitsemaan, niin otan ehdottomasti numeron 5.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En pelaa missään juniorijoukkueessa, mutta harrastan jääkiekkoa. Jos pelaisin numeroni olisi 39 (Hasek, se on ollu mun idoli aina). Tai 7, en oikeen tiedä miksi.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Lätkässä ensin #30 kun olen aakkosissa aina viimeinen, sen jälkeen #2, idolini Brian Leetchin mukaan. Tämän jälkeen jengiä vaihtaessa siirryin #13...ja epäonnea on riittänyt.

Jalkapallossa #4.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vuonna 1996, kun lähdettiin Tukholmaan Globeniin katsomaan World Cup -matsia Ruotsi-Suomi, ostin kotimaasta lähtiessä maajoukkueen Leijona-paidan, jonka selässä on numero 10. Tuota samaa paitaa olen viime vuosina pitänyt kaukalopalloa pelaillessa.
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Kaukalopallossa mulla on #14. Muissa lajeissa on sitten ollu lähes aina #27, mutta mitään en oo tosissani harrastanu.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Agricolan Stagassa aikoinaan pelasin salibandya numerolla #27 ihan vaan Petro Koivusen mukaan, joka silloin pelasi ainoan huippukautensa. HIFKin junnuissa pelatessa oli numerona sitten #20, joka taisi olla ainoa jäljellä ollut, sillä minut scoutattiin jengiin kauden jo alettua. Nykyään pelaan kaveriporukalla V-divarissa, viime kaudella numerona toimi #11 ja tulevalla kaudella #17. Pelityyli on varsin tsekkiläinen. :)
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Lätkässä oli ekat neljä vuotta aina #5 ja kaksi vuotta #47 nyt viimeset kaksi vuotta on pyyhälletty #32.
 
Viimeksi muokattu:

Senator

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, LA Kings
24,sama numero kuin eräällä SaiPassa kyseisellä numerolla pelannut pelaaja..
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Futista tuli pelattua muutama vuosi numerolla 6.
 

DB32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dave Brown, Derek Boogaard
Numeroon on aina liittyny jotenki nelonen
Saatan olla taikauskonen sillä eka numero oli neljä
Nyt taas neljä
mutta välillä oli 13, 44 ja 22
1+3=4, 2*2=4
Jalkapalloo kun pelasin ni selssä loisti kutonen
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jalkapalloa pelaan numerolla #1, koska olen maalivahti ja se tuli ensimmäisenä mieleen (yllätys), kun saimme valita pelipaitoja.

Salibandya pelasin numerolla #75, kunnes lopetin salibandyn noin vuosi sitten.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lätkää aikoinaan:

- #1 / #30 ja #31 maalissa kun olin

Nykyisin salibandyssä (noh, sähly pikemminkin):

- #10 tai #23, riippuen porukasta kumman messissä juuri sillä kertaa pelailen
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Soitan aina vakiohoidolle silloin kun oikein tekee mieli.

Joka lajissa seitenseiskaa on tullut puettua päälle. Ray Bourque ja syntymäajan runsas seiska-anti.
 
Viimeksi muokattu:

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huikealla salibandy-urallani olen selässäni olen kantanut [ y l l ä t t ä e n ] numeroa 21 yhtä kautta lukuunottamatta, jolloin jouduin tahkoamaan numerolla 44, joka menetteli sekin [etenkin kun Mighty 44 oli samaan aikaan pop].

Numero tulee takavuosien suosikkipelaajaltani, jo uransa päättäneeltä Sami Simoselta, jonka asennetta [aina yritetään täysillä ja loppuun saakka, vaikkei taidot eliittiä olekaan] toivon itsekin kentällä pystyväni noudattamaan.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Baseball - 19 - kaiketi syntymäpäiväni mukaan

Tosin yhdessä turnauksessa - taisi olla Nordic-Cup joskus 198jotain, 19 oli jo varattu, piti ahtaa niskaan kokoa pienempi 15. Seuraavalle pelireissulle mennessä 19-paita oli "oma".

Peliura on takana, mutta tuomaripaidassani kannan edelleen ylpeänä numeroa 19, ja toisessa hihassa Suomen lippua.

Txjokeri
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös