Meskaselle löytyisi varmasti eniten ottajia, mutta jotenkin olen haaveillut, että Meskanen voisi viihtyä Kalapudaksen yv-syöttötuolissa vielä toisenkin kauden. Jos vaikka (kurittoman) Pospisilin ja/tai (tapaturma-alttiin) Dösön ulostamisella saataisiin budjettia täytettyä niin että Meskasen jatkokausi saataisiin rahoitettua, niin miulle kelpaisi. Irving saisi kyllä jatkaa jäähyilystään huolimatta, mutta jotenkin luulen että palkkasoturi Aaron jatkaa taistelujaan ensi sesongilla jossakin muualla.
Luulen, että pelaajat ovat valmiita pelaamaan vaikka halvemmalla sopimuksella muualla. Ei se ole ammatillisesti motivoivaa pelata joukkueessa, joka on lähtökohtaisesti sarjajumbo. Uskon kaikkien sellaisten lähtevän, jotka vain muualle kelpaavat. Tärkein keino, jolla SaiPa voisi antaa ulospäin signaalia että pelataan muustakin kuin jumbosijasta, olisi hankkia joku vähän parempi valmentaja, mutta en oikein jaksa uskoa siihen.
Haluan kuitenkin kaiken negatiivisuuteni ohessa nostaa hattua siitä, että olivat voittaneet eilen Tapparan. En katsonut peliä (kuten ei varmaan moni muukaan), mutta Tapparan voitto on aina hieno saavutus.