Peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 716 955
  • 14 817

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Minua rehellisesti ihmetyttää tämä linja tällä palstalla. Riippumatta miten paljon koittaa perustella ja artikuloida täällä asioita, jotka ei toimi, ne kuitataan vain negatiivisena paskanjauhamisena. Samaan aikaan joku yksittäinen yhden minuutin välähdys pelin aikana nähdään niin yltiöpositiivisena asiana, että sen avulla mennään viisi peliä eteenpäin ("mutkun sillon viis peliä sitten se sai syötön lapaan...").

Jos siis mielestäsi olen väärässä näkökulmissani esim. hyökkäyspelaamisen osalta, kuulisin mielelläni vasta-argumentisi tähän; mikä toimii tällä hetkellä pl. maalivahtipeli (jota en ole tietääkseni kertaakaan kritisoinut)?
Mun mielestä isossa kuvassa puolustaminen toimii ihan hyvin kiekottomana. Kiekollinen peli sakkaa mikä johtaa noihin pyörityksiin omissa ja virheisiin + paljon kokemattomia pakkeja. Alivoima on todella hyvää ja Lehtinen. Sellainen pelinrakennekkin on siellä nähtävissä, kiekolliset ratkaisut on usein liian hitaita tai huonoja joka johtaa tuohon pelin puuroutumiseen.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä isossa kuvassa puolustaminen toimii ihan hyvin kiekottomana. Kiekollinen peli sakkaa mikä johtaa noihin pyörityksiin omissa ja virheisiin + paljon kokemattomia pakkeja. Alivoima on todella hyvää ja Lehtinen. Sellainen pelinrakennekkin on siellä nähtävissä, kiekolliset ratkaisut on usein liian hitaita tai huonoja joka johtaa tuohon pelin puuroutumiseen.

Noniin, eli puhutaan ihan samoista asioista mistä itse olen kirjoittanut; en ole juurikaan kritisoinut a) maalivahtipeliä, b) kiekotonta puolustamista. Mun kritiikki on pääsääntöisesti ja toistuvasti kohdistunut kiekolliseen puolustuspelaamiseen, hyökkäyspelaamiseen sekä YV pelaamiseen.

Myönnän, mulla hirttää noissa asioissa hyvin helposti kiinni jonka takia asiat voi olla hyvin kärkkäästi kirjoitettuna.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aloitukset hävitään.
- Hyökkäyspelaaminen täysin olematonta (edes lyhyet pyöritykset hyökkäyspäässä puuttuvat, tasapainoisia koko hyökkäysketjun saati koko ketjun hyökkäyksiä ei saada aikaiseksi).
- Kaksinkamppailut hävitään.
- Puolustaminen suht OK, välillä hölmöjä temppuja kiekolla.
- Maalintekopaikat (oikeat kunnolliset tekopaikat) selkeästi Ilvekselle, Tepsillä vain muutama paikka joista olisi voinut ehkä tulla maali. Kiekon saaminen ylipäätään maalille on hyvin hyvin vaikeaa.
- Ilves on tällä hetkellä aktiivisempi ja varmempi / tasaisempi tekemisessään.

Tässä ihan hyvä tiivistys pelistä. Tärkein kuitenkin eli voitto saavutettiin. Antaa lisähappea ja itseluottamusta. Hyökkäyspeli mua ei sinänsä huoleta. Eniten mietityttää tuo jatkuva roiskiminen ja epätietoisuus joillakin pelaajilla mitä kiekolla pitäisi tehdä tai miten yritetään pelata. Hyvät sentteriavaukset ja kontrolloidut keskialueen ylitykset olivat aika vähissä. Muistetaan kuitenkin että on lokakuu. Mulla on täysi luotto meidän valmennukseen ja kyllä ne pelaajatkin vielä steppejä ottavat.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kolme syöttöä Dal Collelle neliön keskelle. Yhdestä pääsi kohtalaisesti laukomaan
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ihan hyvää ylivoimaa, mutta millä meriiteillä Tuomisto pelaa viivassa? Tosi mielikuvitukseton syöttölauta.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Ylivoima hyvää, Dal Collella, Tammelalla ja Rechillä paikat pistää sisään.

Dal Colle painaa joka kerta omiin selkä suorana, toivottavasti vaan aikaero painaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös