No niin! Nordikselta kotiuduttu ja peliesitykset ketju luettu tältä päivältä läpi.
Huikea fiilis edelleen ja fiilistä nostaa eritoden se, että tänään vein esikoispoikani (1v 8kk) ensimmäistä kertaa Nordikselle ja tsiigattiin matsia Afemmassa eka erä! Aikoinaan olin itse 2,5 v, kun Faija vei ekan kerran Pyhimpään ja nyt siis laitettiin muutamalla kuukaudella paremmaksi! Erätauolla rakas vaimoni nouti poitsun iltapalalle ja yöpuulle, joten pääsin itse nauttimaan matsin loppuun asti.
Sitten itse peliin:
•HIFK oli tänään pelillisesti HELVETIN HYVÄ ja todella aktiivinen pääosin läpi pelin. Sen takia itseäni hieman ihmetytti suht runsas negailu, kun luin tätä ketjua läpi tämän pelin osalta. Aika usein täällä kirjoiteltiin Kummeli-tyyliin ”me on hävitty tää peli”, vaikka koko ajan oltiin kuskin paikalla. Toisaalta ymmärrän, koska HIFK ja vastaavia skenaarioita olemme saaneet niin monesti todistaa.
•Toivottavasti aktiivinen peli ilme kestää läpi pleijareiden, sillä tämä on sitä HIFK-kiekkoa missä me ollaan tällä kaudella oltu todella hyviä! Lisää siis tätä kiitos!
•Puolustuksen poissaolot (Motin, Ahonen, Lyytinen) näkyi kyllä tänään. Paikka paikoin varsinkin Jardine-Karjis pari oli pulassa, kuten moni kirjoittaja täällä totesikin jo. Toki paikkasivat upeasti huonohkoa peliään sitten jatkoilla.
•Edelleen joudutaan tekemään kaudea duuni maalin eteen ja vastustaja rankaisee jäätävällä prosentilla omista paikoista tai edes puolittaisista paikoistaan. Se on vähän ollut koko kauden kuva, niin tänäänkin.
•Mun silmään Palola oli tänään helvetin hyvä. Oli todella työteliäs, aktiivinen, todella fyysinen, sai ja hakeutui paikolle (tehot vielä jäivät uupumaan) ja oli myös melko raikkaalla jalalla tänään. Monesti Olli myös oli hyökkääjistä polkemassa ekana omiin. Näin livenä nähtynä en siis ymmärrä herran dissausta täällä.
•Koivistoinen taas oli omaan silmään todella huono vaikka olikin kentällä usean meidän maalin aikana. Ihme ratkaisuja kerta toisensa jälkeen, eikä oikein hyökkäyspäässäkään saanut ihmeitä aikaan.
•Innalalta perus hyvä peli. Upeita riistoja hyökkäyspäässä monta kertaa. Todella ahne maila! Silti vaarallisempi pitäisi pystyä olemaan. Vaikutti myös mielestäni hieman turhautuneelta välillä vaihtoon mennessään?
•Pakariselta upeaa kiekon syömistä ja fyysistä peliä. Tehoja vielä kaivataan.
•Paajasen kenttä oli meidän paras tänään. Hyvin toimiva koostumus ja jos jatkavat tähän malliin, niin rupeaa realisoitumaan myös taululla. Hirvonen oli erittäin hyvä.
•Nippe voi ottaa omaan piikkiinsä 2/3 TPS:n maaleista. Toki eka maali oli upea rystylaukaus mutta etukulmasta ei vaan voi upota. Onneksi tuli voitto veskaripelistä huolimatta, sillä se voi olla joukkueelle todella turhauttavaa ja syödä sisältäpäin, jos omiin annetaan maaleja noin halvalla. On aika avuton tunne jos itse teet helvetisti duunia sen maalin eteen ja sitten omissa soi joka kerta niistä harvoista tilanteista. No voitto on tärkein, joten se siitä.
•Ylivoima kohtalaista, alivoima erinomaista vaikka yksi maali tulikin mutta se ei mene mitenkään päin alivoimapelaamisen piikkiin.
•Puolustusalueella hätäillään välillä liikaa. Merkkaukset unohtuvat ja saa sydän syrjällään jännittää TPS:n harvoja paikkoja ja pyörityksiä.
•Molempia sinisten päällä hukataan luvattoman usein kiekko. Ei näin. Melkein vaarallisimpia paikkoja kiekon hukkaamiseen.
•Tänään lauottiin todella paljon ja olen todella iloinen siitä, että varsinkin viivasta tuli paljon vetoja maalille, eikä niitä ikuisia rännityksiä. Nyt myös mentiin maalille ja oltiin sota-alueella aiva erilailla kuin aiemmin. Tykkäsin! Tätäkin lisää!
•Oltiin myös puhtaasti kovia ja fyysisiä! Jes!
•Hallissa hieno tunnelma mutta yllättävän vähän yleisöä. NIO oli upea hetki, kuten aina poffeissa!
•Tuomarit olivat tänään kyllä huonoja. Varsinkin ekassa erässä jäi TPS:lle viheltämättä muutama todella selkeä kahvaus ja mailasta kiinni pitäminen. Ihme muniin puhaltelua pillipiipareilta. En ymmärrä.
Mutta yhteenvetona: Jos näin jatketaan, niin tämä sarja hoidetaan kyllä.