Peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 739 177
  • 12 310

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Äh, tiukka matsi joka olisi voinut kääntyä meillekin. Mutta nyt pomppi toistepäin, liian paljon lepsua puolustusta ja huolimattomuutta. Ja ei vaan mene avopaikoista KOSKAAN sisään, melko uskomatonta kyllä kun tollasia nimiä selissä.

HPK tuntuu kyllä olevan tekemätön paikka tällä(kin) kaudella, v*tuttaa niin että tulee savua korvista mutta ei auta.

Joko Michael Jolylle on muuten sorvattu meille soppari ensi kaudelle?

Seuraavaksi vastassa Ilves ja Tappara, eiiiiiiiii.....
 
Suosikkijoukkue
IFK
Millä vitun sikermällä? Tuolla lappaa muihin seuroihin KHL-pelaajaa ovista ja ikkunoista, kun meillä joudutaan peluuttaa pakkia hyökkääjänä. Kannattaa nyt vähän raottaa niitä punalaseja, niin saattaa se materiaalin kapeus alkaa näkymään. Sillekään ei voi mitään jos kassan pohja näkyy eikä ole rahaa hankintoihin, kiitos AVI:n.
Tähän sitten päälle meidän syömähampaiden alisuorittaminen jotka alkavat kohta olemaan terapian tarpeessa (ei olisi eka kerta Koivistoiselle) + paskat tuomarit, huono viimeistely jne. kaudesta toiseen jatkuva epäonni kaiken mahdollisen suhteen.

Kerros kuka ja missä seurassa on jotenkin auttanut joukkuettaan näistä kohelon jämäjengien kultakimpaleista?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Villekö siellä veti rankkarin patjoihin tai teki omiin tai syötti vastustajalle tyhjiin tai tuomaroi päin persettä? Kyllä Pikachulla kävi satumainen tuuri tässä pelissä.

Kyllä Pike hoiti matsin ihan omalla hereillä olollaan. Koiviston kolattua Lebedeffin näki heti, että nyt sattui. Maalivahti ei halunnut keskeyttää pelaamistaan, vaikka vaihtoaitiosta huidottiin, että nyt tänne. Vasta kun Pike oli huutanut yhden vaihdon ja sen jälkeisen tauon suoraa huutoa, jätti venäläinen paikkansa. Ja tällä vaihdolla Pike pelasti kerhon.
 

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Pike hoiti matsin ihan omalla hereillä olollaan. Koiviston kolattua Lebedeffin näki heti, että nyt sattui. Maalivahti ei halunnut keskeyttää pelaamistaan, vaikka vaihtoaitiosta huidottiin, että nyt tänne. Vasta kun Pike oli huutanut yhden vaihdon ja sen jälkeisen tauon suoraa huutoa, jätti venäläinen paikkansa. Ja tällä vaihdolla Pike pelasti kerhon.
Venäläinen?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Lebedeffillä on isänsä puolelta venäläiset sukujuuret.
Mun pappa (tosin äidin puolelta, ei isän puolelta, mutta väliäkö sillä) oli venäläinen, enkä todellakaan katso tai kutsuisi itseäni venäläiseksi vaikka sukujuuria sinne päin on. Hybridiautossa jossa on polttomoottori ja sähkömoottori, niin ei se ole kuitenkaan varsinainen sähköauto.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerros kuka ja missä seurassa on jotenkin auttanut joukkuettaan näistä kohelon jämäjengien kultakimpaleista?
Äläs nyt taas kerran siirtele maalitolppia. Täällä yksi nimimerkki puhui ylivertaisesta sikermästä joka ei voi hävitä playoffseissa neljää kertaa. Siis sikermä jossa puolustajaa peluutetaan hyökkääjänä. En mä sellaista sikermää ennakkosuosikkina pitäisi vs. joukkueet jotka vahvistuvat entisestään näillä KHL-pelaajilla.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Äläs nyt taas kerran siirtele maalitolppia. Täällä yksi nimimerkki puhui ylivertaisesta sikermästä joka ei voi hävitä playoffseissa neljää kertaa. Siis sikermä jossa puolustajaa peluutetaan hyökkääjänä. En mä sellaista sikermää ennakkosuosikkina pitäisi vs. joukkueet jotka vahvistuvat entisestään näillä KHL-pelaajilla.
Mun tolpat, ja teen omillani ihan mitä lystään.
Sä voit sen sijaan kertoa näitten kohelo-soturien urotöistä.
 

Bedrock

Jäsen
Loppuohjelmaa kun katsoo, niin todennäköistä on, että HIFK aloittaa keväällä sääleistä. Sen jälkeen kaikki on kiinni yksittäisten pelaajien onnistumisista. Mistään muualta ei apua ole luvassa.

Koskakohan tämä sekoilu HIFK:ssa oikeasti loppuu ja vaatimustaso nousee.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun tolpat, ja teen omillani ihan mitä lystään.
Sä voit sen sijaan kertoa näitten kohelo-soturien urotöistä.
Ei pitäisi flamettajan juttuihin lähteä, mutta mitäs jos esittäisit sen kysymyksen niistä urotöistä sellaiselle joka on niitä mainostanut.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei pitäisi flamettajan juttuihin lähteä, mutta mitäs jos esittäisit sen kysymyksen niistä urotöistä sellaiselle joka on niitä mainostanut.
Maalitolpan siirtäjä, flamettaja, keksi lisää.

Edelleenkin mulle on epäselvää, että mitä etua muut seurat ovat saaneet näistä esiin nostamistasi kohelosta tulleista? Oma näkemykseni on, etten nyt muista yhtään sateentekijää näistä aiempina vuosina keväällä sainatuista pelaajista. Varmaan heitäkin on, voit heittää nimiä.

Joukkue on päällisin puolin nippu hikisiä nuoria miehiä. Pukukoppi on kumminkin huomattavasti muurahaispesää monisyisempi yhteisö. Nämä kevään pelastajaksi toivotut hyvin harvoin istuvat porukkaan niin, että joukkueen keskinäinen kemia ja yhteistyö paranee. Ja edelleenkin pelit voittaa joukkue, eikä yksittäinen pelaaja. Yksilöistä muodostetaan toisiaan jäällä tukeva ja auttava yhteisö, jossa luottamus on isossa osassa pelaajien kesken. Kuka luottaa tulokkaaseen, jonka kanssa ei välttämättä ole edes yhteistä kieltä?
Mutta jos keksit nimen, joka pelasti jonkun joukkueen kevään, niin hyvä.

IFK on todistanut voivansa pelata nykyisellä rosterillaan aivan helvetin hyvää voittavaa lätkää. Jääskä on nyt pois, ja se on iso menetys. Mutta kuka hänet korvaa ihmisenä ja pelaajana? Ei riitä, että löydetään lompsalle sopiva 44 peliin 5+19 tehnyt konsonanttihirvitys, vaan hänen on myös sovittava joukkueeseen. Ja siinä scoutit on erittäin haastavan paikan edessä.

Meen tänään turkuun kattoon Ushenin veljeksiä, kun niin pontevat myyntipuheet sieltä tuli.
Saas nähdä, onko tuliaisena joku veret seisauttava lätkäkokemus. Epäilen.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei kevään joukkueen vahvistaminen ole pelkästään “sateentekijöiden” varassa, vaan vakaaliigapelaaja-hankinnoilla saadaan myös heikoimmat lenkit pois jaloista (esim. väärillä tonteilla pakolla peluutetut) leveyttä rosteriin. Sekin vahvistaa joukkuetta. Tappara ja Kärpät muun muassa ovat olleet sellaisia jengejä, jotka ovat aiemmin hommanneet lisävahvistuksia, vaikka runkosarja on mennyt hyvin.

Nämä viime viikkojen hankinnat eivät etukäteen arvioituna mitään superstaroja ole, mutta KHL-kokemuksellaan tuovat leveyttä rosteriin. Olisihan se hienoa saada niitä entisen ajan Boumedienne/Machulda -ratkaisijoita HIFK:nkin viime hetken hankintoina, mutta harvoin nuo onnistuu.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
En olisi huolissani siitä että pudotuspeleissä pelaisi pakkeja hyökkääjinä. Liigajengeistä ainoastaan Tapparalla on edes pienet eväät haastaa IFK paras seitsemästä -sarjassa eikä kyllä taida heilläkään riittää.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalitolpan siirtäjä, flamettaja, keksi lisää.

Edelleenkin mulle on epäselvää, että mitä etua muut seurat ovat saaneet näistä esiin nostamistasi kohelosta tulleista? Oma näkemykseni on, etten nyt muista yhtään sateentekijää näistä aiempina vuosina keväällä sainatuista pelaajista.
Ovat mahdollisesti saaneet sen ettei niiden tarvitse peluuttaa puolustajia hyökkääjänä. Jos et ymmärrä mikä sen etu on, niin turha jatkaa tästä sen enempää. Yleensä pelipaikoille laitetaan sille kyseiselle pelipaikalle orientoitunut pelaaja eikä täytemiehiä jotta vain saadaan kokoonpano täyteen.
Sateentekijästä en ole myöskään puhunut mitään, ainoastaan tasapainoisesta ja laadukkaasta rosterista. Kova tarve sinulla on koko ajan viedä keskustelua sivuraiteelle ja rakentaa itse keksittyjä olkiukkoja. Kertonee siitä, että alkaa itse asiaa koskevat argumentit olemaan vähissä. Silloin voi myös olla sanomatta mitään.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ovat mahdollisesti saaneet sen ettei niiden tarvitse peluuttaa puolustajia hyökkääjänä. Jos et ymmärrä mikä sen etu on, niin turha jatkaa tästä sen enempää. Yleensä pelipaikoille laitetaan sille kyseiselle pelipaikalle orientoitunut pelaaja eikä täytemiehiä jotta vain saadaan kokoonpano täyteen.
Sateentekijästä en ole myöskään puhunut mitään, ainoastaan tasapainoisesta ja laadukkaasta rosterista. Kova tarve sinulla on koko ajan viedä keskustelua sivuraiteelle ja rakentaa itse keksittyjä olkiukkoja. Kertonee siitä, että alkaa itse asiaa koskevat argumentit olemaan vähissä. Silloin voi myös olla sanomatta mitään.

Kyllähän mulla joku aavistus on, ettei puolustaja ole välttämättä ihanteellisin laitahyökkääjä. Mutta oliko Jardin eilen oleellisesti huonompi samalla pelipaikalla, mistä Karvinen typeröi itselleen pelikiellon? Pelaajien pelaaminen oman ruutunsa vieressä ei ole ihanteellisin tilanne, paitsi tietenkin ylivoimissa, missä se on enemmän sääntö kuin poikkeus.

IFK:lta on nyt pois Jääskä, Dyk ja Palola. Ja Karvinen - hölmöyttään. Jääskä poissa pitkään, käytännössä kausi paketissa, jos ei ihmeitä tapahdu. Palola day-by-day. Sebun saikun pituudesta ei tietoa. Eli rosteri huutaa Jääskää, jota ei voi paikata leveydellä, vaaditaan aika kovaa lätkäseppää. Karvinen istukoon kakkunsa rauhassa, ja mietiskelköön lisäarvoaan joukkueelle. Eli ei mikään merkittävä poissaolo. Palola on ollut sivussa aika paljon, mutta suht lyhyellä palautumisella päässyt aina tuloksen teosta kiinni. Eli hyvä pelaaja joukkueeseen. Sebun saikun pituus epäselvä, mutta hyöty joukkueelle merkittävä. Kokonaisuutena joukkue on Liigaan riittävän laadukas ja tasapainoinen eiliselläkin rosterilla, vaikka nelosen laidassa pelasi pakki seitsemän minuutin peliajalla. Siihen ei kaaduttu. Palolan ja Sebun ollessa takaisin ruudussa jengi on Liigan eliittiä. Kuinka he pelaavat yhteen, ei sitä tällä hetkellä ole, mutta reilu kuukasi sitten oli. Ja sit saikutettiin urakalla. Nyt pitää toipua. Taidot ei ole hävinny yhtään mihinkään.

Turussa Ushenin veljekset merkitty tänään II-ketjuun, ja torstain pelanneesta kokoonpanosta on pudotettu sisäisen pistepörssin 4. Hults 20 pist. ja Descheneau 12/11 Meillä noilla paikoilla pelaa Smaltz 28 ja Kotkansalo 16 pisteellä.
Jos puhutaan rosterin leveydestä, monipuolisuudesta, ja tuloksentekokyvystä, niin ainakaan turkulaisiin
verrattuna ei pitäisi IFK:lla olla hätää. En nyt jaksa kaivaa muitten joukkueitten tulokkaita, vaan lähden turkuun katsomaan miltä nää kohelon tulokkaat näyttää. Naiset on kuulema aivan kiimassa, joten pieniperseisiä takatukkia niiden täytyy ainakin olla. Vi se...
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olenko jossain mennyt tällaista vannomaan? En yleensä lähde ennustelemaan, koska tiedän, että HIFK:n kanssa mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, mutta olen toki voinut jonain heikkona hetkenä tällaiseen sortuakin. Haluaisin toki ennen katumusharjoituksiani nähdä nämä viestit, missä olen sanonut olevani pomminvarma, että HIFK on top 4-jengi. En siis väitä, etteikö näin olisi voinut käydä, en vain nyt suoraan muista, milloin olen tällaista väittänyt.
Eiköhän katsota eteenpäin, eikä muistella vanhoja asioita.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä Pike hoiti matsin ihan omalla hereillä olollaan. Koiviston kolattua Lebedeffin näki heti, että nyt sattui. Maalivahti ei halunnut keskeyttää pelaamistaan, vaikka vaihtoaitiosta huidottiin, että nyt tänne. Vasta kun Pike oli huutanut yhden vaihdon ja sen jälkeisen tauon suoraa huutoa, jätti venäläinen paikkansa. Ja tällä vaihdolla Pike pelasti kerhon.
Lebedeff ei ole venäläinen ja on entinen HIFK-lainen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: F#21

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Mielestäni turkulaisilla nimenomaan hyökkäyksen leveys nousi uudelle tasolle noiden kahden kohelon takia . Plus vielä tulossa näyttönsä olympialaisissa antanut Slafkovsky, joka voi olla “kevään Kakko” eli superjunnulla tie nyt auki läpimurtokevääseen liigassakin.

Toki toivon, että tuo junnu jatkaa tähänastisella liiga”tehoilu”tasollaan ja vanjat floppaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän katsota eteenpäin, eikä muistella vanhoja asioita.

No, tavallaan haluaisin, että jos minun väitetään jotain väittäneen ja siitä minulle vielä kettuillaan, niin se minun väitteeni minulle myös toteen näytettäisiin, kun en itse sellaista muista. On kuitenkin ihan mahdollista, että olen tällaisen väitteen heittänyt, eli minun tarkoituksenani ei ole nyt väistellä vastuuta väitteistäni, mutta haluaisin nähdä, milloin tämä on tapahtunut, jotta voisin miettiä, miksi olen ollut noin yltiöoptimistinen HIFK:n sarjasijoituksen suhteen kesken runkosarjan. Ei nimittäin kuulosta minulta. Pleijareiden suhteen voin sitten uskossani vetääkin överit, mutta runkosarjan osalta ei ole lainkaan minun tapaistani.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No, tavallaan haluaisin, että jos minun väitetään jotain väittäneen ja siitä minulle vielä kettuillaan, niin se minun väitteeni minulle myös toteen näytettäisiin, kun en itse sellaista muista. On kuitenkin ihan mahdollista, että olen tällaisen väitteen heittänyt, eli minun tarkoituksenani ei ole nyt väistellä vastuuta väitteistäni, mutta haluaisin nähdä, milloin tämä on tapahtunut, jotta voisin miettiä, miksi olen ollut noin yltiöoptimistinen HIFK:n sarjasijoituksen suhteen kesken runkosarjan. Ei nimittäin kuulosta minulta. Pleijareiden suhteen voin sitten uskossani vetääkin överit, mutta runkosarjan osalta ei ole lainkaan minun tapaistani.
Ok, jos se on tärkeää, you must find out.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös