Kyllä koko IFK organisaatiolla on peiliin katsomisen paikka, enkä tarkoita vain tätä kautta. Kyseessä kuitenkin budjetiltaan ja imagoltaan Suomen kärkijoukkue, mutta vuodesta toiseen alisuorittaja. Pitkäjänteisyys loistaa poissaolollaan, pitäisikö keskustelua ohjata joukkueen kulloisesta valmentajasta, ja muutamasta yksittäisestä pelaajahankinnAsta koko seuraorganisaation tuloskyvyttömyyteen? Missä kunnianhimo, tulosvastuu ja urheilullisuus? Olen samaa mieltä siitä, että valmentajalle tulisi antaa työrauha ja pyrkiä pitkäjänteiseen joukkueen kehittämiseen. Takavuosina seurajohdolle tuntui riittävän se, että laitetaan Jokereille kampoihin! Mitähän nykyinen seurajohto tavoittelee?.
Tarkenna vielä tuota alisuorittamista viime ajoilta?
Meinaan ollaan oltu nyt viidesti peräkkäin välierissä ja koko ajan nousujohteisempaa. Viime vuonna oltiin 30 pelin kuntopuntarissa sarjan paras jengi ennen kuin korona iski (meihin muuten ainoana kärkijoukkueena) ja vei mahdollisesti sarjan parhaan pelaajan Lundellin terän. Niin se pelaaja, joka on nyt NHLssä menossa yli 50 pisteen kauteen.
Väitän, että ilman koronaa, urheilullisesti valittu erinomainen valmentaja Pikkarainen olisi vienyt meidät finaaleihin ja kun katsoo tuota Lundellin menoa, niin oltaisiin ehkä pistetty kampoihin Lukolle.
Entäs tällä kaudella? Panostettiinko me tähän kauteen? Hankittiin viime kaudella SHLn finaaleihin luotsannut Murphy, aika paljon asioita voittanut Peltonen. (Mm. Sveitsin mestaruuden Jalosen valmennustiimissä) ja Jalosen oppipoika Tilkanen. Siinä tuli aika paljon voittamisen kulttuuria yhdessä paketissa. Unohtamatta kahden edellisen pleijareiden MVPtä. Millä tavoin IFKn pitäisi katsoa peiliin? Siksikö, ettei Connor McDavidin diili onnistunutkaan? Koska ainakin muuten on organisaatiossa kyllä panostettu ihan saamaristi ja vielä aika hyvin ottaen huomioon, kun viime kaudesta otettiin yli 700 000 euroa takkiin.
On se nyt saamari, että jengi unohtaa tyystin kuinka hyviä me oltiin viime vuoden puolella ennen koronaa? En tiedä miksi juuri meidän peli sotkeutui niin pahasti koronan takia, mutta jos jengillä oli tammikuussa 5 yhteistreeniä, niin kyllä mä ymmärrän, ettei se heti löytynyt se loppusyksyn peli.
Musta organisaationa on menty todella lujaa eteenpäin pari viime kautta ja ollaan näytetty finaalijoukkueelta jo pari kautta. Mulla on todella iso luotto Salmelaiseen ja Peltoseen.