Peliesitykset kaudella 2018–2019

  • 574 919
  • 4 000

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllä on paljon sanottu, mutta alleviivaisin heikkoja purkuja. Parin viime matsin aikana on todella ollut Qunceytä ikävä. Ero Q:n ja muiden välillä on puruissa jäätävä, varsinkin alivoimalla, missä voi surutta lämiä kiekkoja pleksien kautta pihalle. Muu joukkue kuitenkin neppailee ihme roikkuja, jotka jäävät viivalle. Toinen maininnan arvoinen seikka on ne aloitukset: Omassa päässä hävitään järjestään ja mylly on heti päällä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
J

Just-Ice-Hockey

Edelleen painotan seuraavia asioita:

-JYP tuli peliin uuden valmentajan kanssa now or ever tilanteessa.

-IFK tuli vähän maha kylläisenä parin voiton jäljiltä.

-JYP on levännyt tän viikon
-IFK on pelannut kaksi tiukkaa peliä viimeisen 3 päivän aikana ja loukkkaantumisten takia rosterissa on nolla rotaatiomahdollisuutta.

-IFKn loukkkaantumissuma on edelleen luokkaa ”Hirveä”
-JYPillä ei käytännössä juuri ole loukkaantumisia.

-Pelataan Jyväskylässä...ei Nordiksella.

Ja kaiken tämän jälkeen ollaan silti sitä mieltä, että tämä peli on jotenkin meidän tasoa määrittelevä? Höpö höpö. Vaikea peli vieraissa, joka olisi handlattu helposti jos esim. Tyrväinen, Quincey ja Tallberg olis ollut ehjiä.

Paska matsi, paska viikonloppu, paska otteluohjelma.

Jos tädillä ois munat jne. Ihmeellistä selittelyä koko viesti. Eilinen peli määritti eilisen tason, mikä on se tuorein määritys. Valitettavasti taso todettiin huonoksi ja sillä hyvä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jos tädillä ois munat jne. Ihmeellistä selittelyä koko viesti. Eilinen peli määritti eilisen tason, mikä on se tuorein määritys. Valitettavasti taso todettiin huonoksi ja sillä hyvä.

No itse suhteutan enkä oleta miten pleijareissa menee eilisen pelin perusteella.

Jos TPSltä loukkaantuisi samalla tavalla kavereita esim. Filppula, Kakko ja Bono niin tuskin olisivat noin korkealla. Ja siihen päälle joku Suoranta ja pari muuta runkopelaajaa, kuten meillä. Olisi katastrofin ainekset Turussa kasassa.

Eilinen oli paska peli. Tämä viikko oli itseasiassa kohtuu heikko ja osoitti sen minkä kaikki tiesimme: jos Tyrväinen loukkaantuu, niin menestyshaaveet voi haudata. Eli taitosentterivaje on. Isolla riskillä mennään. Mutta muuten odotan kivaa kevättä JOS toi pelaajisto tervehtyy ja Atu saa systeeminsä skulaamaan. Sehän on vähän muna kana juttu sekin. Jos sulta puuttuu paljon kovia pelaajia rosterista loukkien takia niin systeemiä toteuttamaan kykeneviä on vähemmän.

En tykkää selittelyistä, mutta suhteutus on ihan sopiva tapa katsoa jääkiekkoa kokonaisuutena.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No itse suhteutan enkä oleta miten pleijareissa menee eilisen pelin perusteella.

Jos TPSltä loukkaantuisi samalla tavalla kavereita esim. Filppula, Kakko ja Bono niin tuskin olisivat noin korkealla. Ja siihen päälle joku Suoranta ja pari muuta runkopelaajaa, kuten meillä. Olisi katastrofin ainekset Turussa kasassa.

Eilinen oli paska peli. Tämä viikko oli itseasiassa kohtuu heikko ja osoitti sen minkä kaikki tiesimme: jos Tyrväinen loukkaantuu, niin menestyshaaveet voi haudata. Eli taitosentterivaje on. Isolla riskillä mennään. Mutta muuten odotan kivaa kevättä JOS toi pelaajisto tervehtyy ja Atu saa systeeminsä skulaamaan. Sehän on vähän muna kana juttu sekin. Jos sulta puuttuu paljon kovia pelaajia rosterista loukkien takia niin systeemiä toteuttamaan kykeneviä on vähemmän.

En tykkää selittelyistä, mutta suhteutus on ihan sopiva tapa katsoa jääkiekkoa kokonaisuutena.
To the point: meitä kannattajia/faneja on erilaisia, mutta jokainen joka maksaa kausikortista, irtolipuista, telian maksukanavasta tai muuten vain uhraa rahaa tai aikaa kannattamiseen on oikeutettu vaatimaan/odottamaan parempaa menestystä urheilullisesti. Olen herättänyt kysymyksen, onko meillä enemmän saikkua, kun taklaamme vähemmän kuin muut? Sen seurauksia ei kannata selitellä. Ei myöskään erittäin vajanaista keskikaistaa. Ei tarvitse olla utj tai jääkiekon ammattilainen huomataakseen sen. Paska mikä paska, koskien joukkueen rakennetta.
 

Stigu

Jäsen
En tykkää selittelyistä, mutta suhteutus on ihan sopiva tapa katsoa jääkiekkoa kokonaisuutena.
Mielestäni noissa sun argumenteissa on pointti. Ja eikös IFK ole 10 ottelu kuntopuntarissa todella korkealla, joten tuloksellisestihan peli ei ole ollut ihan scheissea viime aikoina.

Se mikä itseäni ottaa pattiin on tuo tyyli, millä noita voittoja (ja tappioita) otetaan. IFK oli alkukaudesta pelitavallisesti aivan Liigan kärkeä, mutta on jämähtänyt tuolle alkukauden tasolle, kun muuta ovat menneet takaa, vasemmalta ja oikealta ohi. Varsinkin kiekollinen peli on erittäin paljon yksilöiden varassa, ja siinä korostuu tuo jengin kahden kerroksen väki: Ykköskentällinen + (kakkosen Iikka) on sen verran kova, että se nyt tuo kiekon ylös vaikka pelikirjaa ei olisi. Jengin 5-8 puupääkättä taas eivät tee mitään pelikirjalla, kun eivät kykene sitä taidollisesti noudattamaan. Ääriesimerkkeinä vaikkapa Iikka, joka tosiaan tuo kiekon ylös milloin ja miten tahansa ja Lennu, joka kiekon saatuaan luistelee omaa stiga-ukkouraansa pitkin niin pitkälle kuin pääsee ja laukaisee kohti maalia 90% tapauksista, riippumatta siitä missä ketjukaverit ovat ja minkälaisia kuvioita treeneissä on harjoiteltu.

Tietysti tuollaisen sekalaisen lauman pelillinen manageeraus on vaikeaa, mutta sen tarve korostuu juurikin tuosta em. syystä. Ja mikä pahinta, pelien seuraaminen on taas kerran yhtä Lumoa. Viihdearvo peleissä on ollut vain pari kertaa alkukauden jälkeen yli 8. Ja tuo viihdearvo ainakin meikäläiselle tässä vaiheessa kautta tärkeämpi kuin pisteet.
 
J

Just-Ice-Hockey

No itse suhteutan enkä oleta miten pleijareissa menee eilisen pelin perusteella.

Jos TPSltä loukkaantuisi samalla tavalla kavereita esim. Filppula, Kakko ja Bono niin tuskin olisivat noin korkealla. Ja siihen päälle joku Suoranta ja pari muuta runkopelaajaa, kuten meillä. Olisi katastrofin ainekset Turussa kasassa.

Eilinen oli paska peli. Tämä viikko oli itseasiassa kohtuu heikko ja osoitti sen minkä kaikki tiesimme: jos Tyrväinen loukkaantuu, niin menestyshaaveet voi haudata. Eli taitosentterivaje on. Isolla riskillä mennään. Mutta muuten odotan kivaa kevättä JOS toi pelaajisto tervehtyy ja Atu saa systeeminsä skulaamaan. Sehän on vähän muna kana juttu sekin. Jos sulta puuttuu paljon kovia pelaajia rosterista loukkien takia niin systeemiä toteuttamaan kykeneviä on vähemmän.

En tykkää selittelyistä, mutta suhteutus on ihan sopiva tapa katsoa jääkiekkoa kokonaisuutena.

Mä en nyt kyllä hiffaa mitä ihmettä on tuo suhteuttaminen tässä kohtaa? Fakta on se, että IFK hävisi eilen selvästi paremmalle joukkueelle. Oletettavasti olisi hävinnyt vaikka kaikki pelaajat olisivat olleet kunnossa, niin iso ero joukkueiden välillä oli eilen.

Yhtälailla voidaan olettaa, että pudotuspeleissä IFK ei pääse pelaamaan yhtään matsia parhaalla mahdollisella kokoonpanolla paperilla mitattuna. Ei ainakaan täysin terveenä. Tätä taustaa vasten minusta loukkaantumisten esille nostaminen on vain selittelyä, ei suhteuttamista.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että kapealla mennään keskilaistan leveyden osalta. Toisaalta olen meidän nykyistä pikku Nybaa kritisoinut niin paljon, että sitä en jaksa nyt tehdä. Jokainen varmaan huomaa puutteet joukkueenrakennuksessa. Toisaalta jos suhteutetaan, jos IFK suorittaisi joka kausi resurssiensa edellyttämällä tasolla voitettaisiin me 10-7 mestaruutta 10 vuoden periodilla. Siinä sitä suhteuttamista.
 

Finlandi_36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos TPSltä loukkaantuisi samalla tavalla kavereita esim. Filppula, Kakko ja Bono niin tuskin olisivat noin korkealla. Ja siihen päälle joku Suoranta ja pari muuta runkopelaajaa, kuten meillä. Olisi katastrofin ainekset Turussa kasassa.
Tähän väliin on pakko todeta se että oli Tepsillä pois yhdessä välissä Kakko, Filppula, Palve ja Tirronen kaikki.. Ja tuolloin voitettiin 0-2 SaiPa ja 2-1 Kärpät..
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä en nyt kyllä hiffaa mitä ihmettä on tuo suhteuttaminen tässä kohtaa? Fakta on se, että IFK hävisi eilen selvästi paremmalle joukkueelle. Oletettavasti olisi hävinnyt vaikka kaikki pelaajat olisivat olleet kunnossa, niin iso ero joukkueiden välillä oli eilen.....

Olemme eri mieltä ja näemme eri tavoin tämän. Varsinkin siitä voiko loukkien takia hieman suhteuttaa varsinkin jos toisella on niitä runsaasti ja toisella ei ollenkaan. En esimerkiksi usko, että pleijareissa tullaan näkemään noin surkeaa nelosta joka eilen oli. Kyllä sieltä sen verran tervehtyy kundeja.

Vituttaa muakin, mutta ottaen huomioon kuntopuntarin, niin
itse en vielä masennu siitä jos IFK kolmatta peliä neljänteen päivään pelaavana ottaa 1-3 kuokkaan aina vaikeassa Jyväskylässä viikon levännyttä joukkuetta vastaan.

Olisin huolissani jos molemmat jengit olisivat pelanneet yhtä monta peliä yhtä monen päivän sisään (kuten play-off sarjoissa poislukien sääleistä puolivälieriin siirtyessä) ja JYPiltä olisi puuttunut pelaajia kuten IFKlta.

En osaa sanoa oliko JYPillä loukkaantumisia, mutta Jatkoajan ennakko väitti ettei ollut. Joten jos nyt stigaukkoina otettaisiin JYPiltä vastaavat pois niin pari maalia ne olisivat vähemmän tehneet:

Immonen-Tyrväinen
Mäenpää-Quincey
Hytönen-Lundell (3.sentterit)
Rooba-Tallberg
Kolehmainen-Keränen

Koivistoa en edes laske koska keväällä tuskin mahtuu neljään pelaavaan vaikka eilen olisikin mennyt heittämällä kokoonpanoon.

EDIT: Ja tiedän, että Hytönen on varmasti arvokkaampi joukkueelleen kuin Lundell, mutta en keksinyt sieltä muutakaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JKKA
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ollaan sijoituksella 7. eli sääleissä. Toiseen paikkaan runkosarjassa on matkaa täsmälleen kymmenen pistettä. Siis sijaan runkosarjan toinen. Vastaavasti ollaan nyt kymmenisen pistettä siitä, että pullahdetaan jopa sääleistä pois, joka olisi aikamoisen noloa.

Onhan se nyt yksi saatana, jos ei Tyrväisen, Lundellin ja Q:n tervehtymisen jälkeen olla kuuden joukossa. Jos ei olla, niin ainoa syyllinen on penkin päässä. Atuun on ainakin minulla kova luotto ja HIFK on välierissä niin että heilahtaa. Jos muistelee vaikkapa kolmea viimeistä kautta, niin sijoitukset ovat: 2-4-3. Vain mestaruus puuttuu ja vinkusoijahiirulaiset tapaansa mukaan vikisevät aina ja iankaikkisesti.

Eli nyt punnitaan taas kerran herra Selinin kyky muokata voittava joukkue tosipelien lähestyessä. Mielestäni palikat ja aseet ovat käsillä. Nyt taitaa olla Selinille kuitenkin se kerran-elämässä-tilaisuus voittaa jotain. Katsellaan miten Atun käy. Itse olen fanina mukana loppuun saakka.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Olemme eri mieltä ja näemme eri tavoin tämän. Varsinkin siitä voiko loukkien takia hieman suhteuttaa varsinkin jos toisella on niitä runsaasti ja toisella ei ollenkaan. En esimerkiksi usko, että pleijareissa tullaan näkemään noin surkeaa nelosta joka eilen oli. Kyllä sieltä sen verran tervehtyy kundeja.

Vituttaa muakin, mutta ottaen huomioon kuntopuntarin, niin
itse en vielä masennu siitä jos IFK kolmatta peliä neljänteen päivään pelaavana ottaa 1-3 kuokkaan aina vaikeassa Jyväskylässä viikon levännyttä joukkuetta vastaan.

Olisin huolissani jos molemmat jengit olisivat pelanneet yhtä monta peliä yhtä monen päivän sisään (kuten play-off sarjoissa poislukien sääleistä puolivälieriin siirtyessä) ja JYPiltä olisi puuttunut pelaajia kuten IFKlta.

En osaa sanoa oliko JYPillä loukkaantumisia, mutta Jatkoajan ennakko väitti ettei ollut. Joten jos nyt stigaukkoina otettaisiin JYPiltä vastaavat pois niin pari maalia ne olisivat vähemmän tehneet:

Immonen-Tyrväinen
Mäenpää-Quincey
Hytönen-Lundell (3.sentterit)
Rooba-Tallberg
Kolehmainen-Keränen

Koivistoa en edes laske koska keväällä tuskin mahtuu neljään pelaavaan vaikka eilen olisikin mennyt heittämällä kokoonpanoon.

EDIT: Ja tiedän, että Hytönen on varmasti arvokkaampi joukkueelleen kuin Lundell, mutta en keksinyt sieltä muutakaan.

Meillä se ero tulee tuosta maalien poistippumisesta. En pidä mitenkään itsestäänselvää, etteikö JYP olisi voinut tehdä 3 maalia, vaikka mainitsemasi pelaajat olisivatkin heiltä puuttuneet. En myöskään pidä itsestäänselvänä, että IFK:n poissaolijat olisivat tuoneet mukanaan sen 2+ maalia mikä aikaisemman väitteesi perusteella voidaan päätellä syllogistisesti.

Kuntopuntari toki näyttää hyvältä, sitä ei sovi kiistää. Valitettavasti vaan tämänkin kauden joukkue on henkisesti pieni. Aina kun olisi paikka naulata itsensä ylempään kastiin taulukossa se työtään. Jos IFK pelaa suoran pudotuspelipaikan kannalta tärkeän matsin se todennäköisesti hävitään, 3 pistettä ei ainakaan oteta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ja edelliseen lisäen. En ole huolissani tervehtymisistä ja siksi en usko, että keväällä nelonen on muodossa Engberg-Åsten-And.

Viimekin vuonna oli näihin aikaan ukkoa rikki ja Mieho pelasi ykkösen keskellä ja jopa umpisurkea Ahtola mahtui kokoonpanoon. Kummasti vain vissiin juotiin eri marjamehua plejareiden aikaan saatiin ihan hyvä materiaali kasaan. Ja pelit menikin ihan hyvin...

Kyllä ne puudutuspiikit ja otetaan esiin, kun tosipelit alkavat. Nyt annetaan noiden muutamien parannella rauhassa. Eilenkin Lundell ilmeisesti olisi voinut pystyä pelaamaan, mutta annettiin vielä yksi lepopäivä. No tänään iski Kolleissa 1+3 Kärppiä vastaan junnukisoista saamansa buustin vauhdittamana.

En ole @Provider eri mieltä siitä, etteikö IFKn hankintapolitiikka ole ollut ontuvaa jo pitkän aikaa. Silti en mä nyt tässä just ole luopunut toivosta. Puudutuspiikkien kanssa tuolta saa aika kovan jengin kevääksi kasaan. Ja kuntopuntari näyttää siltä, että tuskin pudotaan ulos pleijareista.

Tällöin se jää Atusta kiinni. Katsellaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Meillä se ero tulee tuosta maalien poistippumisesta. En pidä mitenkään itsestäänselvää, etteikö JYP olisi voinut tehdä 3 maalia, vaikka mainitsemasi pelaajat olisivatkin heiltä puuttuneet. En myöskään pidä itsestäänselvänä, että IFK:n poissaolijat olisivat tuoneet mukanaan sen 2+ maalia mikä aikaisemman väitteesi perusteella voidaan päätellä syllogistisesti.

Kuntopuntari toki näyttää hyvältä, sitä ei sovi kiistää. Valitettavasti vaan tämänkin kauden joukkue on henkisesti pieni. Aina kun olisi paikka naulata itsensä ylempään kastiin taulukossa se työtään. Jos IFK pelaa suoran pudotuspelipaikan kannalta tärkeän matsin se todennäköisesti hävitään, 3 pistettä ei ainakaan oteta.

Juu, en sano etteikö IFK olisi silti voinut eilen hävitä vaikka oliskin rosterit olleet tasan. Musta jengi oli eilen väsynyttä. Kyllä se rasitus näkyi. Ja johtajuuspuute on ilmeinen. Heti kun Julle on poissa niin ton jengin kiima muuttuu kuusitoistavuotiaan koko ajan stondis päällä kulkevasta sellaiseen viisikymppisen miehen unelmoimiseen, että josko kerran edes seisoisi ilman sinistä ihmepilleriä.

Ja kun pelisysteemi on vieläkin hakusessa niin ei selkärankaa ole.

Uskon silti ihan hyvään kevääseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tähän väliin on pakko todeta se että oli Tepsillä pois yhdessä välissä Kakko, Filppula, Palve ja Tirronen kaikki.. Ja tuolloin voitettiin 0-2 SaiPa ja 2-1 Kärpät..

Joo kyllä mekin ollaan tehty jotain ihan ihme voittoja välillä vaikka rosteri on ollut mestistasoa, mutta pitkässä juoksussa ydinukkojen puute vain alkaa näkymään. Väsymys alkaa painaa ja eritoten eilen kärkimiehet oli aika loppu vs. viikon levänneen jengin tähdet.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Paljon sitä on tullut tänne viestejä laitettua (ehkä liikaakin), ja paljon myös negaa annettua. Tästä kaudesta odotukset oli kuitenkin aika korkealla, kun viime kevät oli hyvä ja finaalit todella lähellä. Nyt sitten Selin&Pikkaraisen jälkimmäinen kausi ja materiaali olisi mahdollistanut paremman sijoituksen nyt puutteineenkin. Toki vastoinkäymisiäkin on -vähemmän yllättäen- ollut matkassa myöskin pelillisten ongelmien lisäksi.

Ei tässä kautta vielä ole tuhoontuomittu, mutta kyllä mä kovin huolissani olen tosta jengistä. Epäkohtia on hirveästi, ja eihän IFK ole pitkiin pitkiin aikoihin pelannut sellasta jämäkkää/ehjää 60 minuuttista ihan hyvästä kuntopuntari-meiningistä huolimatta. Se on ehkä se suurin syy, miksi valitus on ollut kovaa. Pitäisi nyt saada se täysi luotto takaisin ja mieluiten mahdollisimman pian. Sitten ei olisi niin tuskaista käydä hallilla ja viestitkin positiivisempia :)
 
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja se on hienoa, jos jaksat uskoa pitkään kevääseen. Minä en siitä ole kovinkaan vakuuttunut, niin paljon puutteita tossa jengissä näen sekä fyysisellä että henkisellä puolella. Toivottavasti sulla on tarkemmat tuntemukset kuin minulla. Ja jatka ihmeessä positiivisella linjalla, posia tarvitaan lisää tähän maailmaan.

Mun silmään viimeiset 4-5 matsia ovat olleet ihan silkkaa paskaa Atulta. Jengi on tullut matseihin huonosti latautuneena. Salmiselle, jengin ehkä taitavimmalle pelaajalle, ei ole löydetty paikkaa kokoonpanosta. Thorell-Rask-kaksikkoa ei ole uskallettu hajoittaa, vaikka tekeminen on ollut sanalla sanoen huonoa Tyrväisen poissaollessa. Kaikkein pahinta on kuitenkin se, että joukkueella ei ole mitään toisteisuutta pelissään, ei ole mitään selkänojaa mihin turvata kun ukkoja tippuu rivistä. Tai no mitään ja mitään, onhan siellä se Lyytisen 30 metrin alaspäin syöttö ylivoimalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Provider oon aika positiivinen luonne, mutta vaikeahan tämä kausi on.

Silti tossa jengissä on jotain hyviä juttuja. Lennu tuntuu löytävän enemmän ja enemmän peliään. Ja jos Lundell saa samanlaista buustia kuin yleensä junnukisoista saadaan niin sieltäkin voi tulla vaikka mitä. Ja nyt on myös paljon enemmän taitoa Salmisen ja Lyytisen mukaantulon myötä, että haluaa uskoa, että josko kuitenkin? Ja usko liittyy myös siihen, että tänä vuonna kaikilla noilla kärkijengeillä on joku heikkous. Salmisen ja Lyytisen mukaantulon myötä Kärpät, TPS ja Tappara tuntuu olevan kaikki voitettavissa. Olen jopa enemmän huolestunut puolivälievaiheesta jos sieltä tulee joku Pelicansin kaltainen polkukonejengi vastaan.

IFK -fanina tottakai olen salaa valmistautunut iskemään leuan rintaan ja askeltamaan kohti uusia pettymyksiä.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider oon aika positiivinen luonne, mutta vaikeahan tämä kausi on.

Silti tossa jengissä on jotain hyviä juttuja. Lennu tuntuu löytävän enemmän ja enemmän peliään. Ja jos Lundell saa samanlaista buustia kuin yleensä junnukisoista saadaan niin sieltäkin voi tulla vaikka mitä. Ja nyt on myös paljon enemmän taitoa Salmisen ja Lyytisen mukaantulon myötä, että haluaa uskoa, että josko kuitenkin? Ja usko liittyy myös siihen, että tänä vuonna kaikilla noilla kärkijengeillä on joku heikkous. Salmisen ja Lyytisen mukaantulon myötä Kärpät, TPS ja Tappara tuntuu olevan kaikki voitettavissa. Olen jopa enemmän huolestunut puolivälievaiheesta jos sieltä tulee joku Pelicansin kaltainen polkukonejengi vastaan.

IFK -fanina tottakai olen salaa valmistautunut iskemään leuan rintaan ja askeltamaan kohti uusia pettymyksiä.

Mun mielestä tän kauden rosterissa ja pelaamisessa on nimenomaan liikaa puutteita, että olisi realistista odottaa menestystä. Jos vertaa fiilistä kevääseen 2011, silloin riitti, että jengi pysyy kasassa ja tiesi jengin menevän pitkälle. Jopa siinä määrin, että olin yllättynyt miten koville naapuri meidät silloin pisti. Tällä kaudella pitää toivoa, omilta täydellistä suoritusta ja noin neljältä vastustajalta isompaa tai pienempää mahalaskua. Siinä syy meikäläisen, ikuisen optimistin, pessimismiin tämän kauden jengin osalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Sellanen tunne ja kutina että tänään peli menee raiteilleen kunnolla.
Mutta jos kaukalossa surffaa alkkisfaija retkahtaneena, käy ihmeesä lääkärissä. Voi olla että sulla on syyhy tai satiaiset.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
HIFK:lta jämerä lähtö peliin heti alusta alkaen. Toivottavasti tuhlailut maalipaikoissa ei kostaudu - siellä “kunnostautuivat” mm. snaipperit Åsten ja Pitkänen.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Siis toi Pitkänenhän aivan sysipaska! Ensin avopaikka, ei maistu. Sitten kyseisen sankarin takia loppuu hyvä pyöritys. Joo, kuitenkin tulee kommenttia kuka siihen sitten? En tiedä, vaikka Joonas Tanska saatana. Tekis sekin jotain palkkansa eteen.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Kenelle ei Markus Ruusu kelpaa ensi kauden kakkosveskariksi? Hienoja torjuntoja Ilves-HIFK -pelin alkuun.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo pakiston virheherkkyys järkyttävää. Jostain syystä myös toisen pakin varmistukset puuttuvat kun toinen hölmöilee. Tosin nuo hölmöilyt ovat usein niin vaikeasti luettavissa (=alokasmaisia), että vaikeahan niitä on edes ennakoida. Kuten jo aikaisemmin kirjoittelin, menestyksen esteenä on kyllä ennemminkin pakisto kuin hyökkäys/sentterit.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siis toi Pitkänenhän aivan sysipaska! Ensin avopaikka, ei maistu. Sitten kyseisen sankarin takia loppuu hyvä pyöritys. Joo, kuitenkin tulee kommenttia kuka siihen sitten? En tiedä, vaikka Joonas Tanska saatana. Tekis sekin jotain palkkansa eteen.

Kyllä. Ei pitäisi olla missään tapauksessa sellaista tilannetta kärkibudjetilla operoivassa seurassa, jossa Pitkäsen kaltainen epäjääkiekkoilija pelaa kakkosketjussa.

Oikeasti. Jos Selinin logiikka on niin vanhanaikainen, että joka vitun ketjusta pitää löytyä joku kädetön rouhija, niin kai junnuistakin löytyisi joku paremmin roolinsa täyttävä pelaaja tuohon tontille.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllä. Ei pitäisi olla missään tapauksessa sellaista tilannetta kärkibudjetilla operoivassa seurassa, jossa Pitkäsen kaltainen epäjääkiekkoilija pelaa kakkosketjussa.

Oikeasti. Jos Selinin logiikka on niin vanhanaikainen, että joka vitun ketjusta pitää löytyä joku kädetön rouhija, niin kai junnuistakin löytyisi joku paremmin roolinsa täyttävä pelaaja tuohon tontille.

Kyllä. Ässiin lähetetty Kulmala, And... molemmilla jätkillä olisi ainakin yksi maali enemmän kun tuntuu Iikka ja Tommi olevan pelipäällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös