Maalin teko on ihan turhan vaikeaa. Ja ylivoima, surkeaa.
Näihin se peli tänäänkin kaatui, vittu että harmittaa. Voi jumalauta, viikon helpoin peli oli siinä perkele!
Peliä katsellessa tuli mieleen monenlaista.
Lukon peli on muuttunut todella paljon sitten syyskuun, Luistelussa mennään tasatahtia vastustajan kanssa, luistellaan jopa enemmän. Ei olla enää koko ajan jäljessä. Pelin avaaminen omasta päästä onnistuu ihan kohtuullisesti, se onnistui jopa Kärppiä vastaan. Syyskuussa ei onnistunut kuin joskus. Karvaus on paljon tehokkaampaa.
Eli peli on kehittynyt sitten kauden alun reippaasti.
Mutta ongelmia on edelleen. Omassa päässä tulee edelleen unohduksia/merkkausvirheitä, ei tosin niin paljon kuin syyskuussa. Maalin teko on ihan turhan vaikeaa. Ja ylivoima, surkeaa. Myös jäähyjä tulee liikaa, erityisesti hyökkäyspäässä.
Toivoa on, että kehitys jatkuisi.
Kai olette kaikki huomanneet, miten järkevää ja rauhallista Heinolan peli on. Myös ylivoimalla.
Pelikirjaan tullut selkeästi päivitystä. Oman pään lähtöjä useissa tilanteissa nopeutettu, ja hitaiden lähtöjenkin kanssa toimitaan nykyään suoraviivaisemmin kuin esim. viime kaudella. Lisäksi alivoimaa on hiottu kuntoon ja se onkin toiminut viime peleissä jo erinomaisesti (poislukien tämän päivän pelin 1. av). Kiekon alueelle vieminen onnistuu nykyään yhä useammin kuljettamalla päätykiekon sijaan.Olen huomannut aivan saman. Peliä myös käännetään välillä hyvinkin nopeasti, eikä aina lähdetä hitaalla. Hyökkäyspäässä homma on mun mielestä hyvinkin pienestä kiinni. Eli olisko Pekka päivittänyt pelikirjansa?
Heinolalta ei ole kyllä hermoja lainkaan.
Minä olin ihan varma siitä että kun Lukko ei kolmen peräkkäisen ylivoiman aikana tehnyt maalia (kun en peliä katsonut niin radioselostuksesta en ihan kärryille päässyt että saiko edes yhtään laukausta aikaiseksi), niin Jukurit tekee varmasti sitten kun oman ylivoimansa saa.Kuinka moni jännitti tuossa mielivaltaisessa pyörityksessä sitä, että Lukko ei välttämättä saa edes pistettä? Jotenkin olin varma, että ei saa mutta tällä kertaa kestivät. Epävarmuuteni ei johdu Lassista vaan Lukon tyhmistä jäähyistä ja ryntäilyistä.
Ei vaan tarkoitti sitä, että Jypin ikärakenteella, erityisesti johtavien pelaajien ollessa uransa ehtoopuolella, on menestysikkuna auki nyt, mutta ei enää montaa kautta putkeen. Siellähän on saatu oman kylän suursuosikkeja naarattua aika paljon takaisin, varmasti aika isoilla palkoilla. Voisi siis sanoa, että Jyp on panostanut nyt menestykseen, luottaen kalliisiin ja melko vanhoihin pelaajiin. Ja kun viisikkopelissä on nyt valtavia puutteita (Ikan sanoja, itse en osaa Jypin pelitavasta sanoa mitään), niin kovasti huolestuttaa, ettäkö valmentajalla riittäisi luottoa ihan loputtomiin.Ekalla erätauolla Ika keskusteli kuinka huolestunut on Jypistä, kun nyt on se oikea peli-ikkuna auki tai jotain muuta vastaavaa. Tarkoitti ilmeisesti, että nyt pitäisi olla alkukauden kangertelut ohitse ja pitäisi olla pisteiden teon aika.
Ei vaan tarkoitti sitä, että Jypin ikärakenteella, erityisesti johtavien pelaajien ollessa uransa ehtoopuolella, on menestysikkuna auki nyt, mutta ei enää montaa kautta putkeen. Siellähän on saatu oman kylän suursuosikkeja naarattua aika paljon takaisin, varmasti aika isoilla palkoilla. Voisi siis sanoa, että Jyp on panostanut nyt menestykseen, luottaen kalliisiin ja melko vanhoihin pelaajiin. Ja kun viisikkopelissä on nyt valtavia puutteita (Ikan sanoja, itse en osaa Jypin pelitavasta sanoa mitään), niin kovasti huolestuttaa, ettäkö valmentajalla riittäisi luottoa ihan loputtomiin.
Ei toki pitäisi viettää. Mutta siinä missä JYP on nyt tehnyt suuria satsauksia ja ottanut riskilläkin uransa ehtoopuolella olevia pelaajia riveihinsä, on Lukolla tuo paska jo osunut tuulettimeen ja rebuild ensi kaudeksi on 100% varmaa. Herroista Vahalahti, Niskala, Koivisto, Marttinen ja Tukonen vapautuu ensi kaudeksi lähes puolet pelaajabudjetista ja kun tuohon löydetään oikeat ukot tilalle, niin kohta voidaan taas odottaa uutta menestysikkunaa.Ouksi douksi, hieman sitten kuuntelin huolimattomasti toisella korvalla.
Mut anyways siellä odotetaan enemmän ja samoin täällä ja rehellisyyden nimissä ei kummankaan seuran ei rostereiden/budjettien mukaan pitäisi viettää aikaa noin alhaalla.