Peliesitykset kaudella 2016–2017

  • 189 921
  • 1 138

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jos ei tiedä, ei pidä huudella. Kiekko on nykyään roolipeli, jokaisella pelaajalla on aika tarkaan suunniteltu homma jonka hoitaa. Asioista tietämätön ei tätä välttämättä tajua. Jätän kommenttisi omaan arvoonsa.
Jos kiinnostaa, niin yv:llä saa lisätietoa.

Opastappas meitä tietämättömiä, mikä oli tämä Paalasen suuri rooli joukkueessa? Oma näkemys on, että oman kylän pojalle annettiin näytön paikka, kun ei ollut juuri varaa parempaankaan.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mua ainakin vituttaa. Pakko myöntää, että todella monet asiat ovat menneet epäonnisesti. Kapteeni Kohon loputon kuntoutus, Patrick Davis, etukäteistyytymättömyys Santaseen ja joukkueeseen, omistajaportaan kitsastelu pelimerkkien kanssa. Tarvitaan ihmemies MCGyver joka pelastaa alhosta ja nostaa Sputnikit korkeuksiin. Mihin helvettiin on kadonnut useimpien pelimiesten maalintekotaito? Toivottavasti ensi kausi sujuu paremmin.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Mua ainakin vituttaa. Pakko myöntää, että todella monet asiat ovat menneet epäonnisesti. Kapteeni Kohon loputon kuntoutus, Patrick Davis, etukäteistyytymättömyys Santaseen ja joukkueeseen, omistajaportaan kitsastelu pelimerkkien kanssa. Tarvitaan ihmemies MCGyver joka pelastaa alhosta ja nostaa Sputnikit korkeuksiin. Mihin helvettiin on kadonnut useimpien pelimiesten maalintekotaito? Toivottavasti ensi kausi sujuu paremmin.
Muuten ihan samoilla linjoilla, mutta loppujen lopuksi nämä otteet pistävät miettimään, oliko tyytymättömyys Santaseen jo etukäteen tavallaan ihan oikeutettua? Todella upeeltahan se kuulostaisi, että vanha valmennustiimi saa jatkumoa, Santanen oli varmasti halpa ja joukkueen mies. On kuitenkin ymmärrettävä ihmisten ennakkoluuloisuus, ja saahan sitä skeptinen olla.

Itse olin epäileväinen jo sen vuoksi, että periaattessa nämä lihavat vuodet pohjautuivat myös tuuriin. Tirkkonen oli valmentanut Mestiksessä, Santasta tietty kokeneempi, mutta silti arpa. Ilmene kuitenkin varsinaiseksi velhoksi joukkueen kuin joukkueen peräsimessä. Ulkkarit ovat onnistuneet todella hyvin, kruunuina McIntyre ja Rau. Toimitusjohtaja eli joukkueen mukana ja teki samperin hyvää jälkeä. Nappiin menneet hankinnat ja tuuri ei kuitenkaan jatku loputtomiin edes SaiPassa.

Kaikki ovat nyt poissa. Toki uudet ulkkarit tulleet tilalle ja ihan kelvollisilta vaikuttavat, jos vielä pysyisivät sairastuvalta poissa. Ei ole syy valittaa Santasesta, koska hän on hän. Fakta on kuitenkin se, että Santanen toi mukanaan isomman epäonnistumisen riskin, kuin joku muu kokeneempi valmentaja. Tirkkosta hankittaessa SaiPa rypi syvällä ja sai olla kiitollinen hankintaansa. Nyt tilanne oli kuitenkin sen verran erilainen, että jopa täällä olisi ollut varaa hankkia "kovemman nimen" omaava päävalmentaja. Ei varmasti tehnyt Santasen pestille hyvää aikanaan huhut Karri Kivestä. Siitä en tiedä, pitikö juttu edes paikkaansa, että Kivi olisi neuvotellut SaiPan kanssa, mutta neuvottelut olisivat nimenomaan katkenneet SaiPan suunnalta. Totta tai ei, tavalliseen yleisöön se vaikuttanee negatiivikseksi. Voin sen ihan henkilökohtaisesti sanoa, sillä olen kuullut ihmisten haaveilevan tyyliin Kiven SaiPasta ja näkevät Santasen ikään kuin toimineen Kiven valmentaman SaiPan esteenä, voittamalla kilpailun olemalla halvempi, monta vuotta organisaatiossa, suostumalla lyhyempään sopimukseen ja lista jatkuu. Turhaa on haaveilla menneitä, mutta ei tuo varmastikaan hallille houkuta, varsinkin, kun nykyiset otteet "tavallaan" oikeuttavat paukuttelemaan henkseleitä tyyliin "Mitäs minä sanoin".
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muuten ihan samoilla linjoilla, mutta loppujen lopuksi nämä otteet pistävät miettimään, oliko tyytymättömyys Santaseen jo etukäteen tavallaan ihan oikeutettua? Todella upeeltahan se kuulostaisi, että vanha valmennustiimi saa jatkumoa, Santanen oli varmasti halpa ja joukkueen mies. On kuitenkin ymmärrettävä ihmisten ennakkoluuloisuus, ja saahan sitä skeptinen olla.

Itse olin epäileväinen jo sen vuoksi, että periaattessa nämä lihavat vuodet pohjautuivat myös tuuriin. Tirkkonen oli valmentanut Mestiksessä, Santasta tietty kokeneempi, mutta silti arpa. Ilmene kuitenkin varsinaiseksi velhoksi joukkueen kuin joukkueen peräsimessä. Ulkkarit ovat onnistuneet todella hyvin, kruunuina McIntyre ja Rau. Toimitusjohtaja eli joukkueen mukana ja teki samperin hyvää jälkeä. Nappiin menneet hankinnat ja tuuri ei kuitenkaan jatku loputtomiin edes SaiPassa.

Kaikki ovat nyt poissa. Toki uudet ulkkarit tulleet tilalle ja ihan kelvollisilta vaikuttavat, jos vielä pysyisivät sairastuvalta poissa. Ei ole syy valittaa Santasesta, koska hän on hän. Fakta on kuitenkin se, että Santanen toi mukanaan isomman epäonnistumisen riskin, kuin joku muu kokeneempi valmentaja. Tirkkosta hankittaessa SaiPa rypi syvällä ja sai olla kiitollinen hankintaansa. Nyt tilanne oli kuitenkin sen verran erilainen, että jopa täällä olisi ollut varaa hankkia "kovemman nimen" omaava päävalmentaja. Ei varmasti tehnyt Santasen pestille hyvää aikanaan huhut Karri Kivestä. Siitä en tiedä, pitikö juttu edes paikkaansa, että Kivi olisi neuvotellut SaiPan kanssa, mutta neuvottelut olisivat nimenomaan katkenneet SaiPan suunnalta. Totta tai ei, tavalliseen yleisöön se vaikuttanee negatiivikseksi. Voin sen ihan henkilökohtaisesti sanoa, sillä olen kuullut ihmisten haaveilevan tyyliin Kiven SaiPasta ja näkevät Santasen ikään kuin toimineen Kiven valmentaman SaiPan esteenä, voittamalla kilpailun olemalla halvempi, monta vuotta organisaatiossa, suostumalla lyhyempään sopimukseen ja lista jatkuu. Turhaa on haaveilla menneitä, mutta ei tuo varmastikaan hallille houkuta, varsinkin, kun nykyiset otteet "tavallaan" oikeuttavat paukuttelemaan henkseleitä tyyliin "Mitäs minä sanoin".
Ymmärrän tietysti tuon näkökannan. Nyt tämä Kiven Ilves on 2 pistettä ylempänä kuin SaiPa. Siellä on kovia loukkaantumisia, mutta niin on myös SaiPassa. Ehkä on jotenkin niin, että kun Liigassa on 15 joukkuetta, niin se Liigan evoluutio ja keskinäinen kudelma aiheuttaa erikoisia tapahtumia. Kuka olisi uskonut Jukureiden ylivertaiseen suorittamiseen, KalPan poikkeukselliseen liitoon, HIFK:n aika ala-arvoiseen pistetehtailuun, Kärppien noin huonoon alkukauteen jne. Eli joskus se vain menee niin. Sitten koitetaan selvittää epäkohdat ja väärät valinnat, huono tuuri ja tehdä jatkossa paremmin.
 

ahal

Jäsen
Muuten ihan samoilla linjoilla, mutta loppujen lopuksi nämä otteet pistävät miettimään, oliko tyytymättömyys Santaseen jo etukäteen tavallaan ihan oikeutettua? Todella upeeltahan se kuulostaisi, että vanha valmennustiimi saa jatkumoa, Santanen oli varmasti halpa ja joukkueen mies. On kuitenkin ymmärrettävä ihmisten ennakkoluuloisuus, ja saahan sitä skeptinen olla.

Itse olin epäileväinen jo sen vuoksi, että periaattessa nämä lihavat vuodet pohjautuivat myös tuuriin. Tirkkonen oli valmentanut Mestiksessä, Santasta tietty kokeneempi, mutta silti arpa. Ilmene kuitenkin varsinaiseksi velhoksi joukkueen kuin joukkueen peräsimessä. Ulkkarit ovat onnistuneet todella hyvin, kruunuina McIntyre ja Rau. Toimitusjohtaja eli joukkueen mukana ja teki samperin hyvää jälkeä. Nappiin menneet hankinnat ja tuuri ei kuitenkaan jatku loputtomiin edes SaiPassa.
Toki "lihavissa vuosissa" on ollut tuuriakin mukana, mutta ei Tirkkonen ainakaan minulle puskista tullut. Olen seurannut tiiviisti myös mestistä koko 2000-luvun, ja Peksin työ Savonlinnassa noteerattiin jo varhain - olihan hän sielläkin peräti neljä vuotta. Neljä vuotta hän myös usein pelasi kierroksellaan. Siihen nähden maiseman vaihto nyt ei ollut mikään yllätys. Kaikki oli SaiPalle annettu mitä laarista löytyi.

Mitä taas tulee Santaseen, oma pelkoni on ollut pitkään se, että myös hän on kaikki temppunsa lyönyt tiskiin jo aikoja sitten. Menossa on 12. kausi sputnikeissa. Tilannetta ei muuta juurikaan se, että olet nyt kakkosen sijasta ykkönen. Se näyttää realisoituvan esim. yv-pelissä, joka on yhtä vaatimatonta kuin viime kaudellakin, jos sama mies sitä yhä säätää. Sannin olisi ollut parempi aloittaa pääkoutsina jossain muualla kuin Lappeessa. Seuran johto osoitti hellämielisyytensä, kun valitsi toisin ja palkitsi tunnollisen apulaisen käskijän paikalla. Se voi vielä koitua tappioksi, säästettiin väärässä paikassa.

Pohjois-Amerikassa on laajasti mielletty ajatus, että valmentajan kasvot kuluvat kolmessa vuodessa. Sitten on vaihduttava, viimeistään. Tällaisia Sir Alex Ferguson -tyyppejä on äärimmäisen vähän - 27 kautta saman seuran päävalmentajana. Ja vielä menestyksellä toimineita. Jääkiekon parista en tiedä ainuttakaan.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
En kyllä ainakaan vielä aivan kauheasti Santasta syytä huonoista tuloksista, sillä kyllä syyttävä sormi voi osoittaa myös Tuomenoksaan.
Kotimaiset hankinnat on aivan perseestä jokainen ja ulkomaalaishyökkääjät on hankittu osastolta "herkästi särkyvää", saahan sieltä tietenkin varmasti halvemmalla, mutta epäonnistumisen mahdollisuus on myös suuri.
Eräs vanhempi rouvashenkilö sanoi eilen minulle, että kaikki ulkomaalaishyökkääjät saisi lähettää taipaleelle, olen osin samaa mieltä, vain Hamilton on alkukaudesta onnistunut, McFarland ja Trotter ei ole vakuuttaneet ainakaan minua ja melkoisia ihmeitä saavat esittää, että minun mielipiteeni muuttuu. Näkemissäni peleissä McFarland on pyörinyt paljolti pelin ulkopuolella ja Trotter on pehmeä peläten kontaktia, eikä se anna kovinkaan hyviä mahdollisuuksia onnistumisille jatkossakaan.
Kotimaisista hankinnoista vain Koski ja Koskiranta on täyttänyt paikkansa, Salminen, Sneck ja nyt tämä Nikko ei ole vakuuttaneet, ihmeellisiä hankintoja.
Vanhoistakin pelaajista varsinkin Strömberg on ollut paha pettymys, Taipalus ns. uusvanhana samoin, viimeksi Porissa mies taisi olla kentällä ainakin neljän Ässien maalin aikana.
Pokerikielellä sanottuna Tuomenoksa on hankkinut pääosin pelkkiä hanttikortteja, vaikea on silloin onnistua minkäänlaisella pelikirjalla.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Kiinnostaa se Sannin pelikirjan sisältö?

Kärjistetysti hyökkäykset on mallia viimeistään punaviivalta ristikulmaan ja ukot perään, ja jos vastustaja karvaa yhdellä tai kahdella ei omista päästä pois.

Kiekolla ei oikein osata pelata, hyökkäykset tulevat kiekonriistoista tai sohimalla mustaa ukolta toiselle. Henkilökohtaiset taidot ei kaikilla pelaajilla riitä pitkiin kiekkoralleihin, tai syötöt on luokattomia tai vapaata ukkoa ei löydy.

Osittain varmasti valmentajan vika ja osa on kuten Lautis tuossa kertoikin pelaajien taidon puutetta.

Repaleisella porukalla on nyt taivallettu, ja jotenkin vaikea uskoa näillä nähdyillä näytöillä, että tämän legioonan palaset loksahtaa paikalleen tällä kaudella.


Yksittäiset voitot onnistuvat varmasti, mutta liigan kovempaa dominointia ei tuolla porukalla toteuteta.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muuten ihan samoilla linjoilla, mutta loppujen lopuksi nämä otteet pistävät miettimään, oliko tyytymättömyys Santaseen jo etukäteen tavallaan ihan oikeutettua?
Ai että dumataan täysin ja ei anneta mahdollisuutta ollenkaan? No sitähän voi miettiä.

Karri Kivi ei ollut kiinnostunut SaiPasta.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Kiinnostaa se Sannin pelikirjan sisältö?

Kärjistetysti hyökkäykset on mallia viimeistään punaviivalta ristikulmaan ja ukot perään, ja jos vastustaja karvaa yhdellä tai kahdella ei omista päästä pois.

Kiekolla ei oikein osata pelata, hyökkäykset tulevat kiekonriistoista tai sohimalla mustaa ukolta toiselle. Henkilökohtaiset taidot ei kaikilla pelaajilla riitä pitkiin kiekkoralleihin, tai syötöt on luokattomia tai vapaata ukkoa ei löydy.

Se harmittaa suunnattomasti että ylivoimallakin ainoa keino päästä hyökkäysalueelle on usein punaiselta, tai pahimmassa tapauksessa ennen punaista kiekko päätyyn ja omaan päähän aloittamaan. Näitähän on nähty nyt jokaisessa pelissä pari kertaa että ylivoimalla isketään pitkä. Itse en myöskään ole nähnyt mitään erityistä nousua tai piristymistä koska HPK ja Lukko-voitot johtuivat ainoastaan vastustajan heikkoudesta. Sen jälkeen palattiin taas arkeen kun tuli parempia joukkueita vastaan.

Nikko on jo nähty, ainakin ykkösketjussa. Ehkä nelosketju Virkkusen ja Vainikaisen kanssa voisi olla hänelle ihan oikea paikka.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kiellä, että usko ei olisi alkukauden aikana ollut koetuksella. En myöskään kiellä etteikö olisi vituttanut monesti viimeksi eilen.

Meillä toimii parhaiten maalivahtipeli. Myös muuten on menty eteenpäin. Pahiten sakkaa ylivoimapeli jossa ei saada mitään aikaiseksi. Eilenkin jos se olisi toiminut ihan ok oltaisiin hoidettu eilinen peli varmasti. Tuohon ylivoimaan olisi saatava parannusta siinä menetetty ja menetetään liikaa pisteitä, kun se on tuollaista kuraa.

Kymppipaikkaan on 2 pistettä siinä on nyt tupsukorvat.

Yhdeksäntenä JYP myös kahden pisteen päässä tosin yhden vähemmän pelanneena.

Kahdeksantena on HIFK peräti kolmen pisteen päässä.

Meidän takana kalliit niput nimimiehiä runsaasti omaavat Lukko ja Kärpät. Ei olla ainoita jotka hakevat peliään.

Ongelmia on ja usko myös koetuksella, mutta en kyllä vielä usko ettei tämä voisi kääntyä.

Toivotaan parasta vielä on liian aikaista luopua uskosta. Sanotaanko että se on jo tilastollinenkin fakta.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Ai että dumataan täysin ja ei anneta mahdollisuutta ollenkaan? No sitähän voi miettiä.

Karri Kivi ei ollut kiinnostunut SaiPasta.
Tyytymättömyydellä en tarkoittanut Santasen teilaamista heti alkuunsa. Tiedettiin kuitenkin jo ennen kauden alkua, että riski epäonnistumiseen on olemassa, kuten tietenkin kaikilla edeltävilläkin kausilla, mutta nyt mahdollisessa epäonnistumisessa saattoi syyttävä sormi osoittaa Santaseen. Otan vertailukohdaksi Santasen ja Tirkkosen ensimmäiset kaudet. Et varmaan voi ainakaan sitä torpata, etteikö Santasen vaihtamisesta nykyhetkessä saisi puhua, kun taas se joka olisi 2013 Niemisen kauppaamisen jälkeen tappioputkien venyessä vaatinut Tirkkoselle potkuja, olisi hänet naurettu ulos.

Pointti on vain se, että monelle kannattajalle riittää jo alkukauden kyntäminen. Todetaan, että kärkisijoista haaveilu voidaan nyt unohtaa. Ainahan sitä ennen kauden alkua toivoo, josko nyt olis semmonen unelmakausi ja SaiPa ottaa kuskin paikan ja pysyttelee aika korkealla, kunnes unelmat tulevat tavalla tai toisella murskatuiksi. Tirkkonen pelasi itsensä täysin selville vesille syksyllä 2012. Hän oli näyttänyt kykynsä ja ne tyydyttivät kansaa ja seurajohtoa. Santanen ei ainakaan yleisömääriin peilaten vielä ihan hirveästi ole vakuuttanut. En minä sillä, etteikö saisi pärjätä totta hitossa saisi, jo pelkästään yhteisen hyvän vuoksi.
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Minä muistutan Paalasesta, koska olen Hakalista ja meillä omia EI jätetä!
Ja mitä Paalasen peleihin tulee, koska on varaa kommentoida, niin lienet perillä syistä SaiPan siirtää pakista hyökkääjäksi ja tehdä liigasopimus. Roolituksesta liigassa, loukkaantumisista ja niiden jälkeisistä tapahtumista? Esim siitä miten on menny alkukausi sapkossa?
Poika, kaakao jäähtyy...
Ei saatna:D Hakali sitä ja Hakali tätä. Sä annat aina kyllä parhaat naurut näillä Hakali for life-kommenteilla.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin jos itsensä haluaa etäännyttää, niin isossa kuvassa asia on juuri noin. Mutta tuskin tulee yllätyksenä, että joitain asia saattaa vituttaakin?
Totta kai se vituttaa. Mutta minkäs sille mahtaa, kun ei saa maalia tehtyä millään pelaamalla kaksi minuuttia 5-3 vastaan (eikä muutenkaan) niin ei saa ja kun Pelicans kuittaa sitten siitä hyvällä prosentilla. Kyllä olisi nyt ulkkareita tarvittu. Ilman heitä SaiPalla on ollut maalintekovaikeuksia joita ei ollut alkukaudesta mutta silloin kolisi omissakin. Nyt puolustuspeli on saatu jotenkin kuntoon mutta nyt tökkii maalinteko ja ylivoimapeli. Kyllähän tuo kokoonpano nyt ihan huutaa noita ulkkareita takaisin. McFarlandista ei ole vielä edes saatu parasta irti kun ensin tuli se tälli Ilves-pelissä jolloin hän joutui pelaamaan ristikko päässä ja silloin se toki vaikuttaa paljon otteisiin tuo ristikossa pelaaminen ja sen jälkeen Kärppiä vastaan tapahtui tuo kaatuminen jossa mies sitten harmittavasti loukkasi itseään pahemmin. Eli paljon on ollut huonoa tuuriakin tänä syksynä. On tuo joukkue kuitenkin niin riippuvainen noista ulkomaalaistaitureista.
 

ahal

Jäsen
Vielä joku lisäpointti aiheesta. Lautamiehen kanssa samoilla linjoilla, että nyt sainaukset eivät ole oikein onnistuneet. Etenkään kotimaiset. Niillä on saatu aikaan halpaa leveyttä, mutta kalliimpi kärki loistaa muualla (pl. Koski ja Koskiranta). Kanukit ovat olleet yllättävän herkkiä rikkoutumaan, vaikka huonoa tuuriakin on piisannut. Outoa on esim. McF:n kaatuminen omia aikojaan ja törmääminen päätyyn seurauksena pitkähkö kuntouttaminen. Osa loukeista on lisäksi tullut ilman katsomoon näkyvää syytä. Ei ihan tavanomaista. No ehkä he siksi pelaavatkin meillä tällä kaudella.

Kotimaisista vanhoista tutuista olisin odottanut enemmän esim. Strömbergiltä ja Virkkuselta. Ensin mainittu kerää kyllä harvakseltaan pisteitä, mutta isompaankiin ruutuun olisi mahkuja. Ja Virkkunen jatkaa yhä nollilla ja miinuksilla.

Kolmantena pointtina olen miettinyt, että onko Kohon poissa ololla tosiaan noin suuri merkitys, mitä alkukausi osoittaa? Aiemminkin on ollut havaittavissa samoja piirteitä, että joukkueen suoritustaso laskee, kun kippari on sivussa. Mutta koskaan hän ei ole ollut näin kauaa sivussa. Toivotaan, että VK palaa pian ja pelaa sitten kauden loppuun. Voisi tuoda muutaman lisäpisteen kassaan.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se on niin, että pelikirjajoukkueet porskuttavat (Tappara, KalPa, Pelicans, HPK jne.) Tapparalla on edellä mainituista myös hyvä nippu kasassa, mutta myös hyvä pelikirja. Sitten on kalliita joukkueita (Kärpät, HIFK ja Lukko) joilla on paska pelikirja. SaiPalla on keskitason joukkue ja heikohko pelikirja. Nopeaa kahden suunnan vastaiskulätkää. Joskus se toimii, mutta omista ei osata lähteä rakentavasti, eikä erikoistilannepelaaminen toimi. Myöskään kovin usein ei saada kiekkokontrollia haltuun siten, että siitä olisi mainittavaa iloa.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Opastappas meitä tietämättömiä, mikä oli tämä Paalasen suuri rooli joukkueessa? Oma näkemys on, että oman kylän pojalle annettiin näytön paikka, kun ei ollut juuri varaa parempaankaan.

Minä tiedän, minä tiedän! Paalasen homma oli epätoivoisesti yrittää tappaa joku joka vaihdossa, koska käsiä ei tällä kääpiöllä ollut. Kunto loppui ikävä kyllä aina viimeistään 10 sekuntia jäälle kömpimisen jälkeen.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen verran vielä, että jos jonkun valmentajan SaiPaan haluaisin, niin se olisi Pekka Virta. KalPa on sarjakärjessä hänen ansiostaan. Ei meitäkään haittaisi jos SaiPa olisi siellä.
 

arizje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, SaiPa
Sen verran vielä, että jos jonkun valmentajan SaiPaan haluaisin, niin se olisi Pekka Virta. KalPa on sarjakärjessä hänen ansiostaan. Ei meitäkään haittaisi jos SaiPa olisi siellä.
Joo ei kiitos. Tyydyn mielummin tämän hetkisen pelin katsomiseen kuin Virran jääkiekon, vaikka sillä pelityylillä voitettaisiinkin.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä ainakaan vielä aivan kauheasti Santasta syytä huonoista tuloksista, sillä kyllä syyttävä sormi voi osoittaa myös Tuomenoksaan.
Kotimaiset hankinnat on aivan perseestä jokainen ja ulkomaalaishyökkääjät on hankittu osastolta "herkästi särkyvää", saahan sieltä tietenkin varmasti halvemmalla, mutta epäonnistumisen mahdollisuus on myös suuri..
En kyllä lähtisi Tuomenoksaa syyttelemään, ei noita hankintoja vielä ole katsottu loppuun, yhden pakin voisi toki hankkia. Valmennus ei sikäli ole vakuuttanut, että pelaaminen on ollut sekavan oloista ja paljon on pelaajia, jotka ovat kaukana parhaasta tasostaan. Valmennuksen puolustukseksi lasken vielä hyökkäyspään loukkaantumistilanteen, rivit ehjinä parempaan on pystyttävä, ei tuo materiaali niin huono ole.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki Nikko ei ole sitä vielä ollut mitä odotamme, mutta pakko se on aikaa antaa kaverille lisää. Entodellakaan rupeaisi tässä vaiheessa Nikkoa vielä dumaamaan.

Trotter on myös sellainen jätkä, että ei ansaitse mielestäni minkäänlaista flopin leimaa tässä vaiheessa. Eipä meillä liiemmin tuollaisia pelaajia ole ollut.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kotimaisissa hankinnoissa on myös useampia (Sneck, Salminen, Nikko) selkeitä projekteja. Kuka muistaa Lappalaisen ekan kauden? Entäs Kurosen? Niin...

Pelissä on nähty nyt paljon hyvää ja eiliseen selvästi lähdettiin taktiikalla jossa kovalla liikkeellä pidetään kiekko koko ajan ja ei anneta sitä lahelaisille vaan väsytetään heitä kun siellä on jo peli alla. Ja se toimi kaksi erää ihan hyvin. Mutta virheet ja tehottomuus ratkoi.

Mistä nämä sitten johtui? Ensin kulmaväännöstä Backman löi kiekon pois ja se löysi maalin eteen. Pakkipari (Savilahti) ei ollut missä piti ja siksi linja oli vapaa. Jos pärre olisi ollut paikallaan maalin kulmalla, kiekko ei olisi läpi tullut. Tämä sijoittumisvirhe olisi voinut olla kohtalokas myös jos pelicans olisi väännöstä kiekon saanut: syöttö maalin eteen ja mies vapaana. Lappalaisen yritys oli kyllä käsittämätön. Toki sen vedon olisi voinut torjua mutta ei aina ja Jussia on turha syyttää.

Hyökkäyspelaamisesta taas pari huomiota: puolustajat eivät osaa leikata keskelle eikä myöskään kiekoton puolustaja siirry siihen jotta syötön mahdollisuus olisi. Aina hakeudutaan kulmaan. Ja sieltä heitto maalille on paljon vaarattomampi kulmien ollessa pienempiä. Ylivoimalla kiekko liikkui hitaasti ja kukaan ei ollut neliön tai kolmion keskellä juurikaan hämmentämässä. 5-3 yvn aikana puolustajat nousivat hyville laukaisupaikoille mutta se maskimies puuttui.

Nopea kääntäminen ei onnistu. Vaarallisia suoria hyökkäyksiä ei juuri nähdä. Jos se ei toimi, kannattaa harkita siitä luopumista. Leivo sai ylsinäisenä hyökkääjänä pari kertaa nopeista käännöistä jotain aikaan (mm. yksi jäähy) ja McFarland voisi myös kyetä niissä tuloksentekoon mutta muuten näyttää heikolta.

Miksi Kettusta pidetään mestiksessä kun on jatkuvaa sentteripulaa? Nyt sitten katsellaan Salmista ja Virkkusta, joista jälkimmäinen ei edes sentteri ole. Virkkunen pääsee kuitenkin pelaamaan vahvuuksillaan aivan eri tavalla laidassa ja Salmisen taso ei varsinkaan keskellä riitä.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo ei kiitos. Tyydyn mielummin tämän hetkisen pelin katsomiseen kuin Virran jääkiekon, vaikka sillä pelityylillä voitettaisiinkin.
Aika liikkuvaa on tänä pänä KalPan peli, ei jätön jätön jättöä. Mutta makunsa kullakin. Itse pidän siitä, että suosikkijoukkue voittaa. SaiPa ei nyt voita tarpeeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös