Juu ei tietenkään. Ikonen on tehnyt tässä vaiheessa kautta 66 % edelliskauden tämän hetken pisteisiin verrattuna. Puustinen 50 %, partanen 33 %. Eli kyllä, olen kuullut kärkipelaajien vastuusta. Mitä tällaista esim. Partanen ja Puustinen mielestäsi näyttävät? Molemmat olivat lähtökohtaisesti kahden ensimmäisen ketjun pelaajia, tällä hetkellä mahtuisivat kutosketjuun RoKissa.
Entä tämä 61 p vs 108 p ero? Tästä puuttuu lisäksi viime kaudelta Ramstedt ja Zaborsky ja tältä kaudelta Aaltonen. Melko rohkeasti voin väittää, että kärkikuusikon piste-ero on kauden ylitettyä puolivälin noin puolet. Pistetäänkö Aaltosen piikkiin? Koska Zabo olisi tehnyt tässä jengissä tässä vaiheessa kautta jo vähintään 80 pistettä.
IFK on pelannut tällä kaudella todella paljon tasaisia matseja, tämän vuoksi jos edes meidän tämä kärkihevonen osuisi joskus niin olisi pinnoja joukkueellakin helposti enemmän, mutta kun ei osu. En minä sitä ole missään vaiheessa kiistänyt, että siellä on parannettavaa vähän itse kullakin, mutta odotan mm. pikkaisen enemmän nuhikselta joka vetelee jollain 350k€ palkalla kuin Ikoselta, Partaselta tai Puustiselta, varsinkin kun yksi ei edes ole ollut pelaavassa kokoonpanossa muutamaan matsiin. Puustinen on surullinen tapaus myös, mutta hänen palkkansa ei tällä kaudella taida huidella edes puolessa välissä nuhiksen vastaavasta. Ja mitä tulee tuohon 61 p vs 108 p niin nyt ei edes tarvitsisi päästä tuohon 108 p kun joukkue päästää niin vähän maaleja, tällä hetkellä yhdenkin maalin merkitys on iso. Nuhiksen pitäisi nyt näyttää esimerkkiä ja ottaa joukkuetta vähän reppuselkään, jos muut eivät pysty tähän sitten mukaan lähtemään voidaan alkaa katsomaan enemmän myös sinne kärjen taakse, tällä hetkellä sinne on melko turha syyttäviä sormia osoitella kun edes se kärki ei saa mitään aikaan ylivoimavastuusta huolimatta. Asia olisi toinen jos nuhis painaisi sillä PPG tahdilla pojoja ja siitä huolimatta tappioita tulisi kun muut eivät osu, mutta kun asia ei näin ole.
Mutta on tuo surullinen jengi kerta kaikkiaan ei voi muuta sanoa. Onnistujia ei ole juurikaan, mutta epäonnistujia senkin edestä. Ja joukkueen kasvot ovat näätänarrilla, kiva juttu.