Täysin samaa mieltä. Totta kai pitää olla muutakin kuin luisteluvoimaa. Pitää olla fyysistä voimaa, toimiva pelikirja, peliälyä, hyvä erikoistilannepelaaminen, käsiä, jne. Mutta minä väitän, että nyky HIFK on täynnä kaikkea tuota! Me voitamme pelissä kuin pelissä kaksinkamppilut. Jos ette usko, kysykää nämä tilastot toimistolta. Ei nyky lätkäpelejä voiteta, jos et voita kaksninkamppailuita. Otetaan esimerkiksi vaikka kovasti parjattu Leino. Ei mene mun jakeluun, että kaveri olisi mikki hiiri. Aivan helvetin kova kaveri kaksinkamppailuissa, mieletön luisteluvoima, huippu kaveri suojaamaan, ottaa aina mustelmat vastaan, jne. Veikkaa Leinolle huikeita pleijareita. Meillä ei ole kuin muutama kaveri, jolla voi olla vaikeuksia väännöissä ja yksi niistä on Goldobin. Mutta se kaveri tarjoaa niin paljon muuta ja on aina parhaimmillaan kovissa peleissä (CHL peli Frölundaa vastaan, Nuorten MM-finaali, jne.).
Täällä vallitsee edelleen sellainen ihme harhakuva, että fyysisyys on yhtä kuin kovat taklaukset, tappelut, kostot. Toki nekin on osa sitä ja toivoisin itsekin lisää sille osa-alueelle. Mutta oikeasti fyysisyys on paljon muuta. Se on taklausten vastaanottamista, kaksinkamppailuiden voittamista, suojaamista (olemme tässä liigan paras), blokkaamista, kiekon eteen heittäytymistä, ekana irtokiekolle menemistä, kiekon saamista ruuhkasta yli sinisen, jne.
Minä ainakin nautin nyky HIFK:n menosta sikana. Tämä joukkue on sellaisenaan aivan valmis päätyyn asti. Emme tarvitse yhtään lisää pelaajia. Toki se iso pakki otettaisiin ilolla vastaan, mutta pärjätään ilmankin.