Olin kyllä pettynyt siihen, että HIFK oikeasti haki lauantai-iltana 1-0 voittoa. Jonkunlainen oikeus toteutui kun Tappara pelin vei. Fyysisyyden puute on tosiasia, jonka kanssa pitää yrittää elää. Kun HIFK voittaa, sen kestää paremmin. Tappiomatseissa ei tietenkään saa paljon iloa irti siitä, että vastustaja on ollut ilkeämpi. Eräs pitkänlinjan fani, joka itse on oppinut diggaamaan tämän kauden joukkueesta, kysyi multa, että mikä mättää eniten nyky-ifk:ssa. Vastasin, että musta tuntuu siltä kuin olisin mennyt aikakoneella taaksepäin ja olisin narrifani; oma joukkueeni on nyt se pienikokoisempi ja taitavampi nippu. Sain frendiltäni tekstarin sunnuntaina: "Hyvä vertaus, ymmärrän sua paremmin". Siinä se on pähkinänkuoressa. Meillä on nyt taitoa ja jalkoja ja me väistellään vastustajia. Ja samalla toivotaan, että vastustaja ottaa jäähyn, jotta päästään pelaamaan ylivoimaa. Olen ennenkin sanonut, että jos olisin keskimääräinen Kalpa/Jyp/Ilves/mikämuutahansajengi -fani ja oma joukkueeni pelaisi kuten HIFK kaudella 14/15, olisin luultavasti sairaan tyytyväinen. Mutta kun olen wanhan liiton HIFK-fani, on tässä ihmettelemistä.
Positiivista jos haluaa sanoa, niin vähän näytti kuin Honkaheimo olisi tietoinen olostaan kritiikin kohteena. Kaverihan pelasi aika miehekkään pelin! Tosin jätkäthän alkavat pelata pikkuhiljaa tosissaan työpaikoistaan ja jossain määrin mua aina vituttaa tyypit, jotka heräävät silloin, kun tulevan kauden soppareita sorvataan. Vaipuakseen sitten taas unholaan. Koska en ole ennustaja, en yhtään tiedä onko Honkaheimo tällainen kaveri. Toivottavasti hän pystyy parantamaan otteitaan pysyvästi, sillä kyseessä on kuitenkin meritoitunut liigapelaaja. Söde pelaa puolivaloilla, ei varmasti ole ihan kondiksessa. Hallilla kuulin useammaltakin taholta, että nyt kapumme pelaa viimeistä kauttaan. Toivotaan, että mies taikoo jostain paremman pelivireen kevääksi.
Veskareiden suhteen tilanne on ällistyttävän hyvä. Lankinen päästi vain 2 eli piti maalinesto-osastolla joukkueen mukana. Maalinteko-osasto ei tehnyt vähintään kolmea, joten katseet sinnepäin. Yhdellä tehdyllä maalilla harvemmin voitetaan ja 1-0 -lukemat ovat muutenkin täyttä skeidaa. Varsinkin lauantaina Nordiksella. Huomenna Sportia vastaan toivottavasti parempi pelivire. Ai että mua joskus riepoo (kuin myös ihastuttaa) Ramun ja Goldin kieputtelu samassa ketjussa. Kumpikaan ei jaksa vetää itse, vaikka paikka olisi. Partanen on tosiaankin vaisu tällä hetkellä, ei lyö kroppaa peliin ollenkaan. Mobergilla on hyvä pelisilmä. Pakiksi häntä voidaan pitää kuitenkin aika kääpiönä. Massaa lienee noin 75 kg ja siitä tukka painaa sellaiset 30 kg. Mutta jotain potentiaalia hänessä näen. Ei hänen kuitenkaan tulisi mahtua mestaruutta tavoittelevan joukkueen avaukseen.