Eilinen oli malliesimerkki siitä, minkälaista tulee kyyti olemaan pleijareissa. HIFK on helposti jyrättävissä fyysisillä otteilla ja kaikki vastustajatkin tietävät sen. Uskon, kuten BOL toteaa, että HIFK itse on tyytyväinen ilmeeseensä. Se on juuri sitä Törmäsen ammattimaisuutta valmentajana. Teen nyt tämän ihan selväksi: haluan aina antaa valmentajalle kaiken vastuun. En diggaa koutseista, joiden pelityyli ja lausunnot vaihtelevat tilanteen mukaan. Alpo oli malliesimerkki tästä. Kuten sanottu, Törmänen tekee niinkuin hänen pitää ja on mielenkiintoista katsoa mihin se tuloksellisesti johtaa. Moni(kymmen)vuotisena katsojana koen kuitenkin olevani oikeutettu sanomaan, että mun silmiini Stögön HIFK on mikkihiirilauma, jonka viihdyttävyys liittyy puhtaasti ajoittain taidokkaaseen hyökkäyspeliin. Siinä mielessä tilanne on sama kuin PS:n runkosarja-aikana. Jengi ei pääasiassa tykkää näkemästään, mutta joukkue menestyy. Ja omasta mielestäni PS:n HIFK oli värikkäämpi ja viihdyttävämpi kuin Stögön. Toki PS:llä oli tukenaan myös suhteellisen särmä pelaajamateriaali nykyiseen verrattuna. Tästä se fyysisyyden ero hyvin pitkältikin johtui. Mutta kyllä silloin esmes Jokela käytti kuittivihkoa. Nyt meidän kapteeni ajeltiin sairastuvalle, kukaan ei kuitannut, pelkkää muniinpuhaltelua - käsi pystyyn kaikki joiden mielestä tällainen toiminta on ihan ookoo, koska kuitenkin tapellaan pisteistä? Ei ole mulle ainakaan ookoo ja Kanki olisi vetänyt HIFK-pelaajan pystyyn, jos tilanne olisi ollut toisinpäin. Mielestäni tämä osio HIFK:sta on vastenmielistä katsottavaa - mutta Stögö on silti ammattimies ja peli-ilme on kohennut Sopan & Raivon ajoista. Ja tähän kappaleeseen oma PS. Kanki takaisin HIFK:hon saatana!
HIFK-pakeista veli Stigu totesi suunnilleen kaiken. Nämä tikutakut siirrellään HIFK:n maalin edestä kuin keilapallot pleijareissa. Mutta koetetaanpa olla myös positiivisia. Miten HIFK saisi särmää ja ryhtiä? Mielestäni parilla (2 kpl) pakkihankinnalla. Miihkalit ja kumppanit ovat mitä ovat ja nyt olen hetken jälkiviisas: sanoin jo kauden alussa että ihmettelen jengin hehkuttamista Tepon suhteen. Häneltä oli nähty 20 matsin ok-pätkä liigaa ja sillä perusteella Nyba uskoo, että kaveri on vakaa liigapelaaja ja klaaraa 60 ottelun sarjan tasaisilla otteilla. Sallikaa mun nauraa. Jokainen nuori pakki tarvitsee kasvuaikaa, poikkeuksia tästä on todella vähän. Melartilla kesti pitkään kasvaa vakaaksi liigapakiksi. Teppo on mielestäni sen verran peruslupaava, että hänet kannattaa pitää prospektina ja odotella vakaan liigapelaajan otteita joskus 2016/2017. Auvitu miellyttää mua peli peliltä enemmän, hän on hyökkäyspäässä hyvä ase. Grillfors on Fernholmin tasoa, liigamittarilla huippu. Taipaluksenkin haluan ehdottomasti pitää. Söden tärkeys näkyi siinä minkälaista räpellystä peli oli hänen poissaollessaan. Mutta kaksi kovaa luutaa sinne tarvittaisiin lisää. Plus Hussolle kilpailukykyinen 2-mv. Sitten olisi hippasen turvallisempi fiilis lähteä pleijareihiin.
Lisää positiivista: vauhdissahan HIFK pysyy nykyään hyvin mukana, toisin kuin Sopan ja Reimon aikana, siitäkin plussamerkki Stögölle. Kaikkiaan tilanne olisi mielestäni suorastaan hykerryttävä, jos olisin esimerkiksi Kalpa-fani ja Stögö valmentaisi Kalpaa juuri näin. Mutta kun olen HIFK-fani, haluan fyysisyyttä, kuittivihkoa, särmää ja senkaltaisia asioita. Siksi rupesin HIFK-faniksi alunperinkin. Yleisömääristä sanoisin, että kyllä stadilaisen HIFK:n pitää olla niin elvis ja ylpeä, että ei meidän kannata katsella käykö myös Juupajoella ja Näkkäläjärvellä ja Raumalla ja Hevosenperseessä vähän katsojia. Ihan sama. Stadi on helvetin iso kylä ja väitän että Näkkäläjärven ja muiden pikkupaikkakuntien tilanteesta riippumatta HIFK saa ns. HIFK-kiekolla 8.000 ihmistä halliin sormia napsauttamalla. Jämijärvellä ja muilla pikkupaikkakunnilla on vain kourallinen asukkaita. No, Raumalla 40.000 kpl. Jos Lukko saa halliinsa 5.000 tyyppiä sieltä, sehän on saatana 12,5% koko väkiluvusta, mikä on kova saavutus. Jos HIFK:n pitäisi saada 12,5% väestöstä matsiin, tarvittaisiin halli, jonne mahtuu osimoilleen 125.000 katsojaa! Laskin mukaan myös Espoon ja Vantaan, koska Espoosta esmes itsekin käyn hallilla. Joten 8.000 päätä Stadissa halliin ei ole ylivoimainen tavoite, jos tuote on kunnossa.