Kärppä-ottelu alkanut ja erittäin sekavat on tunnelmat edelleen tämän joukkueen suhteen. Juuri äsken 16-vuotias Kärppäjunnu otti puhtaalla taklauksella Ramun ulos pelistä. Tämän päivän HIFK on se joukkue, joka keräilee kamojaan jäältä. Otan tässä muutaman asian esiin vapaassa järjestyksessä:
1. Kovuus/jäähyt
Väännän rautalangasta, ettei syytetä siitä että itse haluaisin puhtaasti vain lisää jäähyjä. Haluan KOVUUTTA. Kunnon taklauksia, oman maalivahdin suojelua ja välitöntä kuittausta siitä kun oma tähtipelaaja ajellaan. Kukaan ei ole reagoinut mitenkään siihen, että 2-senamme lähti juuri saikulle. Hohhoijaa. Kovasta pelistä seuraa vääjäämättä jäähyjä ja ne on kestettävä. Mulla on kokemus myös HIFK:sta joka oli pelkästään kova, ilman taitoa. Mälkiän HIFK. En pitänyt siitäkään formaatista, mutta pidin siitä herranjumala sentään enemmän kuin nykyisestä HIFK:sta. Asteikolla 0-10 Mälkiän HIFK:n viihdearvo oli 4, Törmäsen HIFK:n 2. Molmmat ovat huonoja lukemia, mutta 4 on enemmän kuin 2. En tässä iässä ja fanituksen vaiheessa välitä siitä, mitä mieltä tällaisesta käsityksestä ollaan. Se on mun rehellinen mielipiteeni.
2. Törmänen
Hattu päästä Törmäselle. Hän on aivan kiistatta kova tuloksentekijä ja ammattimies. HIFK käytännössä johtaa liigaa. En vain kertakaikkiaan syty hänen HIFK:lleen, mutta väännetään vielä rautalangasta tämäkin: HIFK on tehnyt hyvän valmentajavalinnan urheilullisella perusteella. Viihteelliseltä tasoltaan Törmäsen HIFK on huono, enkä jaksa vaivautua katsomaan sitä livenä. Olen nähnyt 2 voittomatsia livenä tällä kaudella, molemmat olivat viihdearvoltaan nolla. Katson kaikki matsit Ruudusta kuitenkin. Mua vituttaa että Törmäsellä on pitkä diili - ja samanaikaisesti nostan hattua miehen suoruudelle. Hän lupasi menestystä omalla tavallaan ja on sitä tuonut. Ammattimies.
3. Yleisölukemat
Olen ymmärtänyt ihan HIFK:n sisältäkin, että siellä ei olla tyytyväisiä katsojalukuihin. Osa HIFK:n officelta ihmettelee, miksi ei tule tupa täyteen, vaikka joukkue menestyy. Osa HIFK:n officelta tajuaa hyvin mistä on kysymys. Mikkihiiri-HIFK ei myy. Tämä kausi on kiehtova. Se on osoittamassa todeksi sen teorian, että HIFK-faneille ei riitä pelkkä menestys. Jos riittäisi, halli olisi täynnä ja kaikilla hyvä fiilis. Näin ei ole. Tämän pitäisi soittaa kelloja ja lujaa siellä officella. Mulle tulee nyky-HIFK:sta elävästi mieleen Hanlonin aikainen narrit. Jengi menestyi, katsojat eivät viihtyneet. Näinkin se voi mennä.
4. Playoffit
Niin paljon kuin Törmästä hehkutankin kohdassa 1, olen absoluuttisen varma, että tämä HIFK ei pärjää playoffeissa. Siellä peli kovenee ja siellä viimeistään tulee ikävä muskeleita ja röyhkeyttä. Sen verran kauan on tullut lätkää seurattua etten muista ainuttakaan fyysisesti huonoa mestaria. Kannun saadakseen pitää voittaa hemmetisti kaksinkamppailuja ja antaa & ottaa mustelmia. Pelkkä nöyrä mustelmien ottaminen ei riitä.
Ihan helvetin oudot fiilikset. En koskaan kuvitellut, että oikeasti nähtäisiin kausi, joka menee pelillisesti hyvin, mutta ei viihdytä tai sytytä muuten. Mielestäni HIFK on valinnut väärän tien lähtiessään hamuamaan menestystä ilman kovuutta. HIFK ampuu itseään lopulta nilkkaan olemalla vapaaehtoisesti liigan antifyysisin joukkue. Käsittämätön kausi menossa, mutta nytpähän pystyy seisomaan entistä vankemmin ryminäpronssi-ideologian takana. Kuulun näköjään jumaleissön aidosti ja oikeasti ryminäpronssi/ryminäkulta -diggaajiin, koska neppailumenestys ei -käsi sydämellä- puhuttele mua lainkaan. Hienoa, että jätkät saavat bojoja, mutta meikäläiselle tämä on täydellinen välikausi. En kyllä osaa yhtään ennustaa, mitä tapahtuu jos HIFK pärjääkin keväällä. On silkkaa tyhmyyttä jäädä vanhaan juoksuhautaan, jos meininki reaaliajassa paranee. Siihen en kuitenkaan usko. Sanonpa nyt vaan, että varmasti tulen takaisin, jos ähinä ja särmä palaavat takaisin. Mutta mitään en ota taannehtivasti pois näistä tämän hetken fiiliksistä. Nyt ei jaksa.