Hyvät saipalaiset,
Kirjoitan tässä seuraanne kunniottaen ilman minkäänlaista provosoimisen halua. Olen huomannut, että osa teistä on ottanut kirjoitukseni SaiPan mahdollisuuksista ja peliesityksistä vastaan kovin tunneperäisesti. Haluan korostaa, etten missään vaiheessa ole kirjoittanut vittuilu tai provosointi mielessä. Se ei oikein ole tapaistani.
Haluan kertoa teille, mistä käsitykseni SaiPan ylisuorittamisesta ja sen myötä SaiPan todennäköisestä hiipumisesta tulee. Olen vuosikausia seurannut SM-liigaa todella tiiviisti. Liigapelejä katson paikan päällä ja televisiosta varmasti noin 70-80 kaudessa. Toki valtaosa niistä on Kärppien pelejä. Liigaa intensiivisesti seuratessani olen saanut jonkinlaisen käsityksen Liigamme pelaajista. Mielestäni SaiPan materiaali ei ole sarjamme kärkipäätä. Odotusarvoni SaiPan menestykselle ei siis ole kovin suuri. Näkemäni SaiPan ottelut, eivät ole myöskään olleet mitenkään erityisen säkenöiviä. Tästä on syntynyt minulle ihmetyksen aihe. Miten ihmeessä SaiPa pärjää noin hyvin?
Missään nimessä en väitä, enkä ole aiemminkaan väittänyt, että SaiPa ei olisi ansainnut menestystään, päinvastoin. Sarjataulukko ei valehtele. Siksipä olenkin ihmeissäni. Koska sarjataulukko ei valehtele, uskon SaiPan tulevan vielä loppukauden aikana alaspäin. Toki voi olla, että SaiPa taistelee itselleen kotiedun ja minä jatkan ihmettelyäni. Ei sillä, että se minua haittaisi. Suon SaiPalle kaiken sen menestyksen, mitä se saa.
Tunnustan, jos SaiPa olisi sarjataulukossa vaikkapa sijalla kymmenen, niin eilisen pelin jälkeen olisin hyvinkin voinut kirjoittaa:" Sinnikkäästi taisteli kyllä piskuinen SaiPa, muttei ei vain riittänyt. Hyvin se tuolla materiaalilla vääntää." No, SaiPa on ollut sarjataulukon kärkipäässä koko kauden. Eilinen esitys oli mielestäni surkea noin tuloksellisen alkukauden pelanneelta joukkueelta. Olen pahoillani, että mielipiteeni korventaa joidenkin mieltä.
Sarjakolmosena SaiPa ei kerää enää niin paljon sympatiapisteitä. Tähän olisi varmaan Lappeenrannassa syytä tottua, jos menestystä on luvassa niin kuin uskotte. Osa teistä pitää minua Kärppäkannattajana, jolle on kusi noussut päähän. Miksi näin? Kannattamani joukkue johtaa sarjaa, arvostelen joukkueenne peliesitystä, enkä usko joukkueenne mahdollisuuksiin loppupeleissä. Näin helposti sitä on kusipää.
Vilpittömät onnentoivotukset loppukaudelle haluan teille esittää, vaikka erimielisiä olemmekin. Toivottavasti ei kohdata playoffeissa, sillä matka on kovin pitkä ja kuluttava niin joukkueiden kuin kannattajienkin kuljettavaksi. Erinomaista kevään odotusta teille!