Mainos

Peliesitykset kaudella 2013–2014

• 185 647
  • 575

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni hyvä juttu, että Giliati käy ottamassa tuntumaa Mestiksessä. Kuten aiemminkin sanoin ja vaikka joku olikin asiasta eri mieltä. Onpahan saanut pahimmat ruosteet karistettua sitten kun palaa takaisin keltamustiin.

Kova vahvistus kyllä SaPKolle, taatusti Mestiksen taitavimpia ellei jopa taitavin pelaaja tällä hetkellä kun sen sarjatason pelaaja on. =)

npc

Jäsen
No joo, hyvinhän täällä osattiin haistella lätkämaailman pulssia; Giliati Mestikseen.

Eihän siinä mitään, varmaan hyvä veto tämä kaikin puolin, enpä itse vain olisi uskonut tällaiseen skenaarioon. Toivottavasti tulee elävänä takaisin.

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei Giliati vielä mitään suurta näytöstä laittanut pystyyn tuolla alemalla sarjaportaalla. Tuloksena 0+0 ja taisi miinustakin tulla tilastoon pari pykälää. Ilmeisesti ihan pirteästi liikkui, mutta yhteinen sävel ketjukavereiden kanssa puuttui.

Vaan ihan realistisesti ajateltuna - kaveri on pari kuukautta kokonaan pois peleistä ja nyt täysin uusien kavereiden viereen ensimmäistä peliä pelaamaan. Ei ehkä nyt mitään jumaltekoja tarvitsekaan odottaa. Mukavahan se olisi maali saada, mutta tärkeintä lienee pelituntuman saaminen ja terveenä säilyminen noissa lainapeleissä. Ja tietysti pyrkiä auttamaan SaPkoa.

ahal

Jäsen
Kärpät-SaiPa

Tänne vähän viilentymään, omien joukkoon. Niukka tappio Oulussa, mutta lopulta kelpo esitys. Alussa oltiin ihan jaloissa, toisessa oli tahtoa enemmän kuin taitoa ja kolmannessa jo hyvin pelissä mukana. Yksi pomppu meille lisää ja tyytyväinen olo. Mutta ei päätä tartte pensaaseen tunkea. Joukkue osoitti taas voimansa.

Ehkä edelliset viisi matsia viikossa yhä näkyivät muutamien jaloissa, ei totuttua liikettä (esim. Tavi, Mankinen). Kärpillä oli toki alussa hillitön draivi päällä. Vauhtia piti saada pois ja tuli muutama jäähy. Toisessa Jussi harvinaisesti hörpsähti pari kertaa, mutten syytä siitä. Niitä tulee välillä, mutta vastapainoksi jatkossa otti lukuisia gamesavereita. Torjuntojen laskua epäilen kyllä vahvasti, Rynnäkselle tuli takuulla enemmän kuin 14 torjuntaa yhteensä. Mutta eipä ne ratkaise matseja.

Kolmannessa sitten jo tuttua pörräystä loppuun asti. Pari viime minuuttia Kärpät huiski vain kiekkoa ränniin tai jonnekin.

Alussa pisti silmään muutamia virheitä, mutta matsin edetessä niitä ei enää viitsinyt laskea. No se Riikolan nousuyritys lopulta rähmälleen olisi saanut jäädä tekemättä. Huonoa pelinlukua ja Komulainen karkuun, 2-0. Toki 2-1-kuitti tasoitti puntteja, muttei riittänyt pisteeseen.

Lukko-peliin vaihtaisin Davisin ja Giliatin keskelle Rissasen. Ehtinee paremmin lugulaisten mukaan kuin kärppien. Muut ketjut pitäisin ennallaan. Hämäläisen ketjusta tykkään kovasti, saa jatkaa ensi kaudella. Eikä Kohotkaan huonoja ole, vaikka nyt hieman vaisumpi matsi tuli väliin. Joku moitti Spangia tänäkin iltana, mutta ainakin muutaman mallikkaan avauksen teki ja tuki hyökkäyksiä. Ehtii myös hyvänä luistelijana alas. Maalahdelle muutama junnusuoritus, muuten ok.

Kokonaisilme hyvä +.

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPalta suhteellisen tahmeaa pelaamista ja ei tosiaan tuota totuttua liikettä oikein ollut vaan näytti enemmänkin viimeisillä voimilla taistelulta. Odotin tänään hyvää 60 minuutin suoritusta, mutta sitä ei nyt tullut.

Viisi voittoa oli alla ja sitten matkustus Ouluun Kärppien vieraaksi! Missään nimessä SaiPan esitystä ei huonoksi vieraspeliksi voi sanoa, mutta siihen mihin olemme tottuneet eli suorastaan lentävään SaiPaan oli hyvin pitkä matka tämän iltaisesta esityksestä. Tottakai Kärpät oli hyvä ja pelasi SaiPan kulmiin ja plaa plaa plaa, mutta ei SaiPa kuitenkaan saanut sitä itsestään irti mitä olisivat itsekkin selvästi kärkimatsissa halunneet! Nyt ei vain irronnut. Siellä oli liuta nimiä, jotka eivät vaan yksinkertaisesti näyttäneet jaksavan. Muutaman kohdalla en kyllä yhtään ihmettele jos ei aina jaksa kun miettii millaisen taakan alla ovat.

Markkanen oli loistava jälleen, vaikka normipäivänä varmaan olisi nuo molemmat Kärppien maalit hoitanutkin! Jännää kun voi sanoa tuollaisestakin 2-0 maalista, että meidän molke normipäivänä olisi tuonkin ottanut sillä niin vakuuttava on Markkanen ollut läpiajoissa ja voittolaukauksissa. :D

Joukkue porskuttaa kolmantena sarjassa ja taistelee täysillä kotiedusta pudotuspeleihin eikä meidän tarvitse kuin ylpeänä seurata tilanteen etenemistä ja pysyä mukana. Tänäänkin sarjan suurin tai ainakin toiseksi suurin suosikki mestariksi eli Kärpät vastassa vieraissa! SaiPalla ei luistin liikkunut kuten yleensä ja joukkueen esitys oli tahmeaa normi SaiPaan verrattuna. Markkanen oli loistava, mutta ei niin loistava kuin normipäivänään ja pataan tuli vain 2-1 vieraissa mestarisuosikkia vastaan tahmeahkommalla esityksellä mitä yleensä joukkue esittää eli no hätä.

Eiköhän tämän kauden SaiPalla ole mahdollisuus haastaa ihan tosissaan mikä joukkue tahansa pudotuspeleissä ja hoitaa homma nimiinsä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvät saipalaiset,

Kirjoitan tässä seuraanne kunniottaen ilman minkäänlaista provosoimisen halua. Olen huomannut, että osa teistä on ottanut kirjoitukseni SaiPan mahdollisuuksista ja peliesityksistä vastaan kovin tunneperäisesti. Haluan korostaa, etten missään vaiheessa ole kirjoittanut vittuilu tai provosointi mielessä. Se ei oikein ole tapaistani.

Haluan kertoa teille, mistä käsitykseni SaiPan ylisuorittamisesta ja sen myötä SaiPan todennäköisestä hiipumisesta tulee. Olen vuosikausia seurannut SM-liigaa todella tiiviisti. Liigapelejä katson paikan päällä ja televisiosta varmasti noin 70-80 kaudessa. Toki valtaosa niistä on Kärppien pelejä. Liigaa intensiivisesti seuratessani olen saanut jonkinlaisen käsityksen Liigamme pelaajista. Mielestäni SaiPan materiaali ei ole sarjamme kärkipäätä. Odotusarvoni SaiPan menestykselle ei siis ole kovin suuri. Näkemäni SaiPan ottelut, eivät ole myöskään olleet mitenkään erityisen säkenöiviä. Tästä on syntynyt minulle ihmetyksen aihe. Miten ihmeessä SaiPa pärjää noin hyvin?

Missään nimessä en väitä, enkä ole aiemminkaan väittänyt, että SaiPa ei olisi ansainnut menestystään, päinvastoin. Sarjataulukko ei valehtele. Siksipä olenkin ihmeissäni. Koska sarjataulukko ei valehtele, uskon SaiPan tulevan vielä loppukauden aikana alaspäin. Toki voi olla, että SaiPa taistelee itselleen kotiedun ja minä jatkan ihmettelyäni. Ei sillä, että se minua haittaisi. Suon SaiPalle kaiken sen menestyksen, mitä se saa.

Tunnustan, jos SaiPa olisi sarjataulukossa vaikkapa sijalla kymmenen, niin eilisen pelin jälkeen olisin hyvinkin voinut kirjoittaa:" Sinnikkäästi taisteli kyllä piskuinen SaiPa, muttei ei vain riittänyt. Hyvin se tuolla materiaalilla vääntää." No, SaiPa on ollut sarjataulukon kärkipäässä koko kauden. Eilinen esitys oli mielestäni surkea noin tuloksellisen alkukauden pelanneelta joukkueelta. Olen pahoillani, että mielipiteeni korventaa joidenkin mieltä.

Sarjakolmosena SaiPa ei kerää enää niin paljon sympatiapisteitä. Tähän olisi varmaan Lappeenrannassa syytä tottua, jos menestystä on luvassa niin kuin uskotte. Osa teistä pitää minua Kärppäkannattajana, jolle on kusi noussut päähän. Miksi näin? Kannattamani joukkue johtaa sarjaa, arvostelen joukkueenne peliesitystä, enkä usko joukkueenne mahdollisuuksiin loppupeleissä. Näin helposti sitä on kusipää.

Vilpittömät onnentoivotukset loppukaudelle haluan teille esittää, vaikka erimielisiä olemmekin. Toivottavasti ei kohdata playoffeissa, sillä matka on kovin pitkä ja kuluttava niin joukkueiden kuin kannattajienkin kuljettavaksi. Erinomaista kevään odotusta teille!

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Liigaa intensiivisesti seuratessani olen saanut jonkinlaisen käsityksen Liigamme pelaajista. Mielestäni SaiPan materiaali ei ole sarjamme kärkipäätä. Odotusarvoni SaiPan menestykselle ei siis ole kovin suuri. Näkemäni SaiPan ottelut, eivät ole myöskään olleet mitenkään erityisen säkenöiviä. Tästä on syntynyt minulle ihmetyksen aihe. Miten ihmeessä SaiPa pärjää noin hyvin?
Kyselet tätä ehkä hieman turhaan. SaiPan peliä on käsittääkseni analysoitu aika paljon tällä kaudella medioissa, joten pelillisistä asioista varmasti löydät parempaa analyysiä muualta kuin SaiPan puolelta Jatkoajan keskustelupalstalta.

Oikea kysymyksen asetteluhan on täysin päinvastainen, sillä me SaiPaa (lähes) kaikki ottelut seuraavat henkilöt tiedämme tärkeimmät syyt tähän. Mutta mitä mieltä sinä olet? Miksi SaiPa on kärkijoukossa, vaikka ei sinne kokoonpanonsa puolesta kuuluisi?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyselet tätä ehkä hieman turhaan. SaiPan peliä on käsittääkseni analysoitu aika paljon tällä kaudella medioissa, joten pelillisistä asioista varmasti löydät parempaa analyysiä muualta kuin SaiPan puolelta Jatkoajan keskustelupalstalta.

Oikea kysymyksen asetteluhan on täysin päinvastainen, sillä me SaiPaa (lähes) kaikki ottelut seuraavat henkilöt tiedämme tärkeimmät syyt tähän. Mutta mitä mieltä sinä olet? Miksi SaiPa on kärkijoukossa, vaikka ei sinne kokoonpanonsa puolesta kuuluisi?

Hyvä murmeli, kysymykseni ei ollut esitetty teille, vaan lähinnä itselleni. Minähän se olen itselleni tästä dilemman rakentanut. Te, lähes kaikki SaiPan pelin nähneet, olette aivan varmasti SaiPan tilanteesta paremmin tietoisia kuin minä. Ymmärtänet kuitenkin, etten pidän kantaanne kovin objektiivisena tässä asiassa.

Niin kuin kirjoitin, minä suon SaiPalle kaiken sen menestyksen, mitä se saa. En minä tästä asiasta kanssasi sen kummenin halua edes keskustella. Halusin vain edellisessä viestissäni oikaista sen sinunkin esittämän virheellisen väitteen, että vittuilisin teille. Se ei pidä paikkaansa.

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Hyvä murmeli, kysymykseni ei ollut esitetty teille, vaan lähinnä itselleni. Minähän se olen itselleni tästä dilemman rakentanut. Te, lähes kaikki SaiPan pelin nähneet, olette aivan varmasti SaiPan tilanteesta paremmin tietoisia kuin minä. Ymmärtänet kuitenkin, etten pidän kantaanne kovin objektiivisena tässä asiassa.

Ymmärrän kyllä ihmetelysi siitä, miksi SaiPa voi olla niin hyvä ja olla kolmonen sarjataulukossa. Parivuosikymmentä SaiPan menoa seuranneena tämä kausi on sotinut kaikkea sitä vastaan, mitä viime kausien touhut ovat järjestäen tuoneet tullessaan. Vuodenvaihteessa jopa itse heti luulin, että taas tuli se paskavaihe ja tappioputki, mutta toisin kävi. Voit ihmetellä runkosarjan loppuun asti sitä, miten SaiPa taistelee itselleen kotiedun. Minä en ylläty enää mistään SaiPan kohdalla, koska kaikki alkaa olla jo koettuna. Play-offsit ovat sitten toinen juttu, koska niistä ei paljoa ole kokemusta, mutta siellä me varmasti ollaan tänä vuonna. Me SaiPa-fanit emme luule missään vaiheessa, että joukkueemme olisi lähellä sitä taitotasoa, jota Kärpillä on. Muuten Kärpät ei veisi peliä, kuten se vei eilen ja syksyllä Lappeenrannassa puolet pelistä. Tosin, kun Kärpät antaa SaiPan pelata täysin omaa peliään, käy niin, että SaiPa nousee viime hetkillä tasoihin tai dominoi viimeistä erää 100-0 pelaa se sitten kotona tai vieraissa. Vittuilua en eilen havainnut Kärppä-fanien keskuudessa, mutta jonkinmoista ylimielisyyttä ja väheksymistä kyllä, mutta se kai kuuluu siihen, kun odotukset on mestaruudessa joka vuosi ja nyt se näyttää olevan Oulussa lähempänä kuin aikoihin.

ahal

Jäsen
SaiPa-Lukko

Twitter julkaisi juuri kokoonpanon ja samoilla mennään kuin Oulussakin. Sääli, sillä kakkosen resurssit eivät ehkä ole ihan optimi käytössä. Mikähän Rissasella on vai liekö juuttunut koppiin?

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Syyskaudella Giliati pelasi parissa pelissä sentterinä minun mielestäni varsin kelvollisesti, ihmettelenkin miksi ei myös nyt voisi kokeilla.
Tuo ketju muutenkin on hiukan kuin siipirikko, Vauhkosen vauhti riittää kohtuullisesti noin kymmenen minuuttia, sen jälkeen hän on lähes hyödytön.

Kun Piitulainen palaa, niin hän ehdottomasti Vauhkosen tilalle ja italian gili keskelle, saataisiin ketjuun vauhtia lisää ja sillä tavalla myös maalitilanteita, ehkä myös niistä maaleja.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
italian gili keskelle...

Lainasin oleellisimman.

Ollaan sitten vaikka yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta ei missään nimessä Giliatia keskelle! Mielestäni hän on lähes puhdas laituri, ja vahvuudet jäisi hyödyntämättä keskellä. Minusta näytti, että katosi kuvasta lähes täysin kun pelasi sentterinä. Davisin kanssa on vähän sama juttu, kun tuntuu että hänestä ei saa kaikkea irti sentterinä.

Tietysti pelaajatilanne on mikä on, ja kaikkea kannattaa kokeilla. Toivottavasti saataisiin pian mahdollisimman hyvä sentteri hankittua, jotta saataisiin nämä ulkomaanelävät kirmaamaan laidoille niinkuin kuuluukin.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Saattaapa vain sen sentterin metsästys olla yhtä vaikeaa kuin pakinkin.
Jotain uutta olisi kuitenkin yritettävä, olisiko Flinck sitten parempi kuin Rissanen tuohon kakkosen keskelle, minusta olisi, vaikka ei ole mikään huippunopea, niin kädet ja pää näyttäisi kuitenkin toimivan, odottelenkin hänelle jatkosopimusta, toivottavasti vain ei ole vaihtamassa maisemaa.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No tänään nähdäänkin sitten Flinck ykkösen keskellä. Takoo varmaan 2+2 ja johdattaa SaiPan voittoon. Mä niin näen tämän tapahtuvan koska SaiPa se aina yllättää kun siihen ei usko.

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku jossain taisi Spangia puolustella. Onhan se joo muuten ihan hyvä pakki, paitsi että syötöt ovat onnettomia, omassa päässä ihan paska, hyökkäyspäässä ihan paska, sijoittuu päin helvettiä, ratkaisut järjestään surkeita.

Savilahti on Spangin rinnalla ihan tähtipakki. Saatikka Pukka.

Olipahan kokonaisuudessaan huono peli tuo Lukko-peli. Tai keskenhän se vielä on, mutta saattapi olla, että ei tuosta 0-4 -tilanteesta enää nousta.

Portier

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, HIFK
Eipä tosta pelistä jäänyt kyllä oikeastaan mitään sanottavaa... Kaverille pomppi ja meille ei.. Sen verran paska peli että ei tappiokaan vituta :D

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Joku jossain taisi Spangia puolustella. Onhan se joo muuten ihan hyvä pakki, paitsi että syötöt ovat onnettomia, omassa päässä ihan paska, hyökkäyspäässä ihan paska, sijoittuu päin helvettiä, ratkaisut järjestään surkeita.

Unohdit laukauksen, joka on ihan ripulia.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ei oikeastaan mitään positiivista. Lukko piti SaiPan aisoissa koko ottelun ja SaiPa pyöri kulmissa. Markkanen myös pelasi heikon pelin. Kaksi peliä putkeen, missä SaiPalla ei ole ollut mahdollisuuksia. Lauantaina olisi syytä herätä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja taas turpiin kotona. Ei kyllä kauheasti herätä luottamusta kotiotteet tätä nykyä. Syksyllä osasi olla luottavaisin mielin. Nyt taas tuntuu, että vierasotteluista on odotettavissa parempaa jälkeä. No, kunhan niitä pisteitä tulisi edes jostain.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa on nyt pelannut kahteen peliin yhden hyvän erän. Se on toki huolestuttavaa, mutta ei vielä vaivuta synkkyyteen. Taas on lauantaina isoja pisteitä jaossa ja kasvojenpesun paikka suurkaupungin kirkkaissa valoissa. Uskon, että pakki ja sentteri vielä naarataan ja sitten isketään kevätlentoon.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Kuusi peliä jäljellä ennen taukoa. HIFK, KalPa, Pelicans ja HPK vieraissa ja kotona Jokerit ja Ilves. Näistä peleistä on keinolla millä hyvänsä revittävä vähintään 9 pistettä. Muuten menee taas turhan jännäksi tuon sijoituksen kannalta. Luotetaan nyt siihen, että pojat nämä pelit jaksaa vielä vääntää ja ottaa sen 3-4 voittoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy