Mielestäni oli kyllä outoa, että Elo ja Pesonen pelasivat niin vähän, sillä juuri he olisivat voineet niitä tehoja tehdä. Elo näytti jälleen, että vaikka muuten ei hän häikäise, niin kyllä hän maaleja osaa tehdä, kunhan vaan pääsee kentälle.
Itse olen tosin sitä mieltä, että Lukon tehottomuuteen ei ole syy pelaajamateriaalissa vaan pelitavassa. Lukko ei yksinkertaisesti osaa hyökätä järkevällä tavalla. Ei se enää nykyään liigassa riitä, että toivotaan että yksi pelaaja tuo kiekon alueelle ja sieltä sitten loihditaan ne maalit. Tai sitten lyödään kiekkoa jatkuvasti päätyyn ja toivotaan parasta. Nämä molemmat tavat toki toimivat aina välillä, mutta vain välillä. Siksi kentällä pitäisikin olla selvät roolit pelaajilla, että mitä joukkueen hyökätessä jokaisen pitäisi kentällä tehdä.
HPK ja Ässät lähtivät hyvin omalta alueelta ja päättivät hyökkäyksensä kohti Lukon maalia. HPK ja Ässät myös pyrkivät pitämään kiekkoa, koska nykyään sillä hallitaan peliä. Mutta mitä tekee Lukko? Ei ainakaan samaa kuin nuo kaksi joukkuetta. Esim Kovanen sai tänään pari kolme kertaa kiekon punaviivan ja vastustajan sinisen välillä. Lukon pelaajat lähtivät vaihtoon ja Kovanen päättää lämäistä kiekon vastustajan päätyyn. Lopputulos: HPK saa ilmaiseksi kiekon ja lähtee uuteen hyökkäykseen. Mutta mikäli Kovasta olisi ohjastettu pitämään kiekkoa hän olisi syöttänyt toisella pakille, jolloin Lukon hyökkäys olisi mennyt vaihtoon ja tämän jälkeen kiekko olisi yhä ollut Lukolla, ja näin oltaisi voitu lähteä rauhassa uuteen hyökkäykseen tuoreilla pelaajilla.
Kyllä, pikkujuttuja nämä, mutta niistä se peli syntyy. Tosin itse uskon, että Dufva on tarkoituksella halunnut ensi laittaa puolustuspelin kuntoon ja lähteä vasta sitten hyökkäyspeliin. Ja eipä siinä mitään, sen osasi arvata, että alkuun ottaakin hieman aikaa sopeutua uusiin kuviohin. Mutta silti itse olen sitä mieltä, että kritiikkiä voi jo nytten alkaa antaa.
Eli jälleen tiivistetysti: mielestäni näillä pelaajilla pitää pystyä parempaan hyökkäyspeliin. Mikäli Ilves iskee tuolla hyökkäyksellä viisi maalia, niin eipä Lukko voi omaa materiaalia moittia. Tulosta pitäisi siis näilläkin pelaajilla mielestäni tulla.