En nyt ajatellut lähteä noin pitkälle vietyyn analyysiin, mitä jäsen Akke P. - toki ansiokkaasti - toi esiin. Pari asiaa kuitenkin...
Juuri näin. Blues on pelannut paljon tehokkaampaa kiekkoa läpi kauden. Vielä kerran, jääkiekko on tulosurheilua. Sellainen peli näyttää aina hyvältä mikä tuottaa pisteitä.
Sujuvasti ohitettu tuo esimerkkinä ollut Lukko-Blues-ottelu. No, mitäpä siitä, se on vain yksi ottelu monien joukossa. Hävityn TV-ottelun jälkeen on tosin mukava vaahdota siitä, miten paskalta peli
näyttää.
Sarjapisteet mittaavat menestymistä, eivät sinänsä kerro yhtään mitään siitä, miltä peli
näyttää. Sama pätee tilastoihin yleensäkin. Ne kertovat numeraalista faktaa, mikä ei kerro mitään siitä, miltä peli
näyttää. Yleisesti ottaenkin pelkkiä tilastoja ja taulukoita tuijottamalla voidaan saada monestakin asiasta sangen erikoisia tutkimustuloksia.
En ole laskenut, montako peliä olen tällä kaudella nähnyt, mutta veikkaisin, että määrä pyörii jossakin 30-40 välillä. Tälläkin kaudella on voitettu lukemattomia otteluita hävyttömän huonolla pelillä. Ja edelleen, kannattaa poiketa vaikka Blues- tai Jokerit-osiossa lukemassa siitä, miltä peli
näyttää. Molemmilla joukkueilla on "ihan kivasti" pisteitä, mutta kannattajat ovat itse peliesityksiin hyvinkin tyytymättömiä. Toisaalta, mitäpä he mistään mitään tietäisivät, koska hehän käyvät peleissä. Mikä on nyt todistettu turhaksi, koska kaiken näkee katsomalla tulokset ja sarjataulukon ja voi todeta, että peli näyttää hyvältä. Ei ihme, että väki katsomoissa vähenee, koska yhä useampi on kokenut valaistumisen tässä asiassa.
Jos sarjapisteet ei ole tärkein mittari, niin sitten voi siirtyä seuraamaan taitoluistelua.
Kaikella ystävyydellä, sovitaanko nyt kuitenkin, että saan aivan itse vielä päättää, mitä seuraan ja mitä en. Ja taitoluisteluhan on äärimmäisen kauniina ja esteettisenä lajina kerrassaan upeaa seurattavaa.
Max Power kirjoitti:
Kun kysytään, on kohteliasta vastata. Ilmeisesti katson peliä hieman eri lähtökohdista, mutta monta kertaa itseäni on suoraan sanoen vituttanut matsin jälkeen, jos peli on
näyttänyt paskalta riippumatta siitä, onko kannattamani joukkue voittanut vai hävinnyt. Monta kertaa olen ollut hyvinkin tyytyväinen iltaan, vaikka pelistä olisi jäänyt tassuun tasan nolla pistettä, jos peli on
näyttänyt hyvältä. Ehkä minun ei sitten pitäisi edes käydä peleissä. Tai eihän minun enää tarvitsekaan. Senhän näkee sarjataulukosta jo olkapäälläkin, miltä peli
näyttää.