Peliesitykset 2020–2021

  • 491 911
  • 6 877

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Warrington katsotko edes niitä pelejä? Miten papp ja avauspeli konkreettisesti parantuneet "viimeaikoina"? Eilen ehkä muutamaan kertaan päästiin rintamana hyökkäämään kontrolloidusti, mutta yhtä härdelliä oli edelleen poislukien yksilösuoritukset, joilla voitto kaivettiin! Niin ja kärpät pelasi vieraissa myös eilen, joten en kovin suurta väsymystilaa laske kummankaan eduksi. Itse näen että voittava joukkuee voittaa kolme putkeen ja häviää maks kaksi putkeen näkemyseroja toki.

Jokainen peli tullut katsottua. PAPP on selkeytynyt miesvartioinnissa, nyt ei pakit enää seuraa pelaajia tuhatta kilometriä, ja taas sentteri ja toinen pakki lukee paineistavan pakin peliä. Aiemmin tällä kaudella pahimmillaan 2/2 puuttui maalinedustalta, nyt 1/2 on löytynyt, ja usein jopa se 2/2 eli kaksi pakkia tai sentteri ja pakki. Sota-alue on saatu tiivistettyä ja se ratkaisee paljon. KK-pelissä oli vielä nukahduksia.

Avauspelissä dumppaukset vähentyneet, ja keskustan kautta pelaaminen lisääntynyt. Vihdoin näkynyt sentterille avauksia keskustan kautta ja siitä laiturit vauhtiin. Edelleen nuo avaukset menee mun silmään osin ''luomusti'', eli pakit reagoi tilanteen mukaan ja hyökkääjien vastaanotot vaihtelee. Dumppaaminen on edelleen sallittua, mutta tarjonnan parannuttua ne ovat vähentyneet.

Kyllä sieltä pelitavallisia juttuja alkaa löytymään, ei loistavia, mutta ehkä se toteutus onkin parantunut. Alkukaudesta toteutus oli hemmetin ailahtelevaa. Osin myös kuritonta. Jos kaksi laituria pelaa toistuvasti samaa laitaa, niin joku on pahasti pielessä.

Ja ei tässä mitään kannulätkää pelata. Henkinen vire ja yksilöt boostaa tällä hetkellä enemmän kuin pelitavat. Mutta PAPP on paljolti viisikon palasten vaihtuvaa sijoittumista, ja se on kiistatta parantunut. Muistelkaa niitä alkukauden Kousa-Varakas -pakkipari omalla siniviivalla tilanteita. En ole nähnyt yhtään 5 peliin. Kyllä tässä 7.sijasta taistellaan hei.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelinopeus oli Kärppiä vastaan se missä oltiin 1000 kilometriä edellä. Lätkä oli aika tempopitoista reagointia kaikilla kolmella osa-alueella, ja siinä oltiin lähes jokaisessa tilanteessa edellä. En tiedä oliko tunnepuolen juttuja vai mistä johtui. Ja kerrankin IFK pystyi jokseenkin järkevästi pelaamaan tuossa temmossa. Karsealtahan tuo lätkä näyttää pahimmillaan kun kiekko vaihtaa omistajaa 15 kertaa minuutissa. Sitoutuneisuus pelaajistossa näyttää aivan eriltä kuin 10 matsia sitten. Pelitapa ei varmaan ole ollut alkukauden isoin ongelma. Viikonloppuna tuolla ei näkynyt luokkaretkiläisiä, vaan jääkiekon pelaajia.
 

abc

Jäsen
Oli kyllä tiedossa, että Kärpät ollut huono alkukaudesta tähän asti. Mutta siitä huolimatta oli kyllä parasta IFK:ta mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Milloinhan viimeksi olen nähnyt, että lähdetään tuolla tavalla kuittaamaan pelin tapahtumia kuin Cowboy Karjalainen. En gång, alltid.
 

444

Jäsen
Eiliseen peliin liittyen, tykkäsin tuosta selostajakaksikosta. Ärjellä on sopivasti paloa tuohon hommaan ja innostuu selvästi tapahtumista molempiin suuntiin. Eikä käytä aikaansa turhaan hassutteluun, vaan pysyy asiassa. Kukkoselta tuli hyviä kommentteja läpi pelin eikä vetänyt kyllä tippaakaan kotiin päin missään vaiheessa. Pointtasi hyvin pelitaktisia asioita ja auttoi tällaista puusilmää ymmärtämään paremmin, mistä jokin tilanne lähti liikkeelle ja miten se olisi pitänyt pystyä pelaamaan paremmin.
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hifk oli kyllä aivan ytimessä koko pelin. Kaikilta varmaa suorittamista.
Itse näen että Hifk saa suuren edun siitä että kolmosketjuun on heittää kolme "NHL"-pelaajaa. Vastustajalla kuluu muihin vastustajiin verrattuna paljon enemmän energiaa meidän 3. ketjua vastaan. Myös meidän 1. ketjun kuorma pienenee.
Nyt oikeasti Jukurit ja kumppanit tulee luistella ja taklata kumoon ilman mitään tekosyitä.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiliseen peliin liittyen, tykkäsin tuosta selostajakaksikosta. Ärjellä on sopivasti paloa tuohon hommaan ja innostuu selvästi tapahtumista molempiin suuntiin. Eikä käytä aikaansa turhaan hassutteluun, vaan pysyy asiassa. Kukkoselta tuli hyviä kommentteja läpi pelin eikä vetänyt kyllä tippaakaan kotiin päin missään vaiheessa. Pointtasi hyvin pelitaktisia asioita ja auttoi tällaista puusilmää ymmärtämään paremmin, mistä jokin tilanne lähti liikkeelle ja miten se olisi pitänyt pystyä pelaamaan paremmin.
Mä myös yllätyin positiivisesti kommentaattorista. Jopa vähän säälitti KukkoLasse, kun äänensävystään kuului mielipaha Kärppien esityksen edetessä. Tästä huolimatta tai juuri sen takia hän toi esille tarkasti ja ammattimaisesti Kärppien pelin lukuisat puutteet.

Offtopic: Ei ole itsestään selvää, että hyvästä pelaajasta tulee hyvä kommentaattori, vaatii hyvää kykyä ilmaista itseään tiiviisti ja kiinnostavasti nopeissa tilanteissa. En ehkä olisi Kukkosesta tätä arvannut, mutta niinpä se Saravokin on aivan priima tossa TV-hommassa. Äimän käkenä maakuntien miesten monipuolisuudesta! Heh.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Manner on fiksu mies ja kohtelias valmentaja. Mutta mä en voi sille mitään, että mä en täysin osta näitä Mannerin lehdistötilaisuuksien kommentteja, enkä tarkoita nyt vain näitä eilisiä, vaan yleisesti hänen tyyliään. Mä voin hyvinkin helposti ostaa Piken ”Manner on susi lampaan vaatteissa”-heiton.

Tuossa lainaamassani pätkässä Manner fiksuna miehenä siirtää kaiken huomion itseensä, sen sijaan, että arvostelisi joukkuetta ja sen pelaamista kovin sanoin, vaikka aihetta totisesti olisi. Manner käytti kaikki kliseet:
1.) valmentaja on epäonnistunut joukkueen valmistamisessa ja siksi joukkue pelasi huonosti ja hävisi -> vedä huomio itseesi ja kerää sympatiaa
2.) tässä seurassa pitää pystyä parempaan -> korosta seuraa ja sen erityisyyttä
3.) meillä ei kukaan vahingoita pelaajia tahallisesti -> tuomitse omien pelaajien teot, kuitenkaan mainitsematta omia väärin tehneitä pelaajia nimeltä ja heitä tuomitsematta
4.) mainitse loukkaantuneet pelaajat erikseen nimeltä ja toivo heille vain hyvää -> kerää lisää sympatiaa sekä ole katuvainen ja nöyrä
5.) mainitse vielä, että parempaan pitää pystyä ja se on hänen työtään saada joukkue pelaamaan paremmin -> korosta vielä kerran, että syy tappioon löytyy penkin päästä

Sinänsä Manner varmasti tarkoitti kaikkia sanojaan, kuten kuka tahansa fiksu ja hyvä ihminen. Juuri noin valmentajan pitääkin medialle sanoa. Mutta ei tuosta nyt silti mitään sisältöä saanut irti. Tuollaista sympaattista yksinpuhelua ja olemus täynnä katumusta, kun hän nyt noin meni oman joukkueen pettämään. Pelistä ei käytännössä sanaakaan. Mannerin oma perse kestää ottaa kritiikkiä vastaan ja hän on lähdössä Oulusta tämän kauden jälkeen, joten hän keskitti kaiken huomion itseensä. Ja siihen oli tyydyttävä, koska hän niin päätti.

Ongelmat käsitellään joukkueessa sisäisesti, se on selvä. Mutta mulle jää noista Mannerin presseistä aina päälleliimattu kuva. Ikään kuin hän olisi joku Liigan hyvän tahdon lähettiläs. Kohtelias saa olla ja vastustajaakin kehua, mutta mulle jää noista käteen aina jonkun osapuolen perseennuoleminen. En tykkää.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
@BOL En olisi noin kyyninen Mannerin suhteen vaikka yleensä löydän piilomerkityksiä kaikesta. Parempi kantaa itse vastuu kuin syyttää loukkaantumisia, olosuhteita tai faneja.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@BOL Manner on penkin takana aivan eri ihminen kuin noissa pressitilaisuuksissa. Eikä siinä mitään, niin on valtaosa muistakin valmentajista. Manner antaa penkintakana raippaa joka suuntaan ihan huolella ja on hauska välillä katsoa sitä toimintaa kun huomaa, että hän onkin kameran kuvassa niin vähän kuin hätkähtyy ja lopettaa sättimisen usein siihen.

Kuitenkin itse pidän hyvänä valmentajana semmoista joka vetää median huomion ns. itseensä vaikeina aikoina. Antaa joukkueelle enemmän työrauhaa suorittaa kentällä paremmin. Aivan varmasti Manner tietää, että myös joukkue itse on epäonnistunut pahasti ja kaikki ei ole tilanteessa hänen syytään. Kopin sisällä ja harjoituksissa on varmasti kuitenkin hikiset ajat Kärpillä edessä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL En olisi noin kyyninen Mannerin suhteen vaikka yleensä löydän piilomerkityksiä kaikesta. Parempi kantaa itse vastuu kuin syyttää loukkaantumisia, olosuhteita tai faneja.

Tietenkin on. Mutta, jos se ei ole oikeasti totta, niin onko sanoilla mitään merkitystä? Sanotaan vain se, mitä halutaan kuulla?
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Tietenkin on. Mutta, jos se ei ole oikeasti totta, niin onko sanoilla mitään merkitystä? Sanotaan vain se, mitä halutaan kuulla?
Sellaisiahan ne urheilijoiden haastattelut tuppaavat olemaan. Mielestäni Manner hoiti homman tyylikkäästi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaisiahan ne urheilijoiden haastattelut tuppaavat olemaan. Mielestäni Manner hoiti homman tyylikkäästi.

Valitettavasti ovat kovin mitäänsanomattomia, joo. Mä en tosta Mannerin tyylistä tykkää, koska mun mielestä se ei ole täysin aitoa. Tällaiset ihmiset ovat yleisesti ottaen epäilyttäviä. Ja nyt en väitä, että Manner on epäaito ihmisenä, vaan että hänen valitsemansa tyyli on sitä. Mutta ehkä tämä tästä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä jotenkin hymyilyttänyt koko eilisen illan ja tämän aamun. Ihan kun olisi tullut vuosien ulkomaanmatkan jälkeen pitkästä aikaa kotiin.

Toisaalta sitten ihmetyttää se, että miksi HIFK ei voi olla tasaisempi suorittaja. Nyt kun HIFK lyötiin henkisesti tämän sarjan kovimpaan paikkaan, niin tuntui koko jengi olevan ihan ytimessä kaikessa. HIFK on ennenkin ollut Raksilassa hyvä. Väittäisin vierastilastojen Raksilasta viimeisen viiden vuoden ajalta olevan hyvät suhteessa HIFK:n viime vuosien runkosarjamenestykseen.

Nyt se se seuraava askel tosiaan on, että miten rutiiniesitys saadaan sille tasolle, että Jukurit yms. hoidetaan kotona selvästi. Hyvä fiilis haihtuu nopeasti jos ensi pelissä palataan väsyneeseen kotirutiiniin. 2-3 maalia ekaan erään, joista 1-2 YV:llä. Niin se on mennyt pieniä seuroja vs silloin, kun ollaan oltu finaalitasolla.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Valitettavasti ovat kovin mitäänsanomattomia, joo. Mä en tosta Mannerin tyylistä tykkää, koska mun mielestä se ei ole täysin aitoa. Tällaiset ihmiset ovat yleisesti ottaen epäilyttäviä. Ja nyt en väitä, että Manner on epäaito ihmisenä, vaan että hänen valitsemansa tyyli on sitä. Mutta ehkä tämä tästä.
Kyllähän se on melko yleistä että pelaaja/valmentaja on täysin eri persoona siviilissä kuin kaukalossa. Muistan Nordiksella yhden tulikuuman IFK-TPS matsin jossa tapahtumia riitti; esim. Mikko Eloranta polvitaklasi Södeä ja Roman Vopat jahtasi Elorantaa ympäri kaukaloa. Nyrkit heiluivat ja porukkaa lensi suihkuun. Seurasin Jukka Koivua joka raivosi punaisena kuin hellankoukku ja ajattelin että tästäpä riittää parranpärinää lehdistötilaisuuteen (joka kuultiin siihen aikaan suorana radiosta) ja kiiruhdin matsin jälkeen autolle kuuntelemaan koutsien kommentit. Mutta mitä vielä; Jukka Koivu oli rauhallinen kuin viilipytty, kohtelias, analysoi peliä ja hoiti tilaisuuden kuin gentlemanni ja se teki meikäreikään silloin vaikutuksen että näin se homma hoidetaan. Olen sen jälkeen arvostanut isä-Koivua todella paljon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iris

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kyllähän se on melko yleistä että pelaaja/valmentaja on täysin eri persoona siviilissä kuin kaukalossa. Muistan Nordiksella yhden tulikuuman IFK-TPS matsin jossa tapahtumia riitti; esim. Mikko Eloranta polvitaklasi Södeä ja Roman Vopat jahtasi Elorantaa ympäri kaukaloa. Nyrkit heiluivat ja porukkaa lensi suihkuun. Seurasin Jukka Koivua joka raivosi punaisena kuin hellankoukku ja ajattelin että tästäpä riittää parranpärinää lehdistötilaisuuteen (joka kuultiin siihen aikaan suorana radiosta) ja kiiruhdin matsin jälkeen autolle kuuntelemaan koutsien kommentit. Mutta mitä vielä; Jukka Koivu oli rauhallinen kuin viilipytty, kohtelias, analysoi peliä ja hoiti tilaisuuden kuin gentlemanni ja se teki meikäreikään silloin vaikutuksen että näin se homma hoidetaan. Olen sen jälkeen arvostanut isä-Koivua todella paljon.
Off topic: mulla meni junnuna Koivuihin täysin kaikki arvostus. Pelattiin Tepsin junnuja vastaan Turussa. Mikko oli juuri noussut itseään vanhempien jengiin ja niitä valmensi tää ihmiskyrpä Jukka. Saku skulas Montrealissa.

Kun tuli tönimistä, niin ensimmäinen juttu mitä Mikon suusta tuli: "ettekste tiedä kuka mä oon". Samaa huuteli faijaKoivu vaihtoaitiosta kun peli meni fyysisemmäksi. Noista Koivujen kausista jäi kyllä oksennuksen maku ikuisiksi ajoiksi. Off topic päättyy.
 
Viimeksi muokattu:

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
@Salo70 juu ja eiköhän tuo Mikko ainakin tuosta ole aikuistunut. Onhan kaveri suht arvostettu kapteeni. Isäukosta en olis nii varma...
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
No huh huh nyt meni väärin. Kertsi tuli syväkyykyssä kylkeen ja huonosti kävi.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Jumalauta, siellähän oli parikin äijää antamassa muistutusta Piipposelle.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Pitäisikö ton Jäkyn pelaa useammin pakin paikkaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös